MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Rudi S schreef:
Bikkel heeft ondertussen zelf een volgelapte laars

Rudi S schreef:
(quote)

Ja, maar die zijn dan ook legendarisch

Overgehaald !

luigifort schreef:
Ja lukt vast wel joh desnoods paar nummers van 1 artiest..vind bikkel vast niet erg

Boete is verhoogd. En het incasseren na meer meerdere herinneringen, gaat niet zachtzinnig.
west weet er alles van.

Auwa keb gelukkig geen tuin laat staan tuinhek

Ik vind altijd wel wat luigi.

zaaf
ik gooi er weer wat tips tegenaan.

Een simpele domme piloot vloog naar een mooie plek op het platteland en vond aan de grens een psychiater. Hij was de kunst vergeten van het bewaren van een geheim en vertelde dat hij verliefd was geworden op mejuffrouw Jackson en haar brandend schaamhaar belaagd had met een vliegenmepper. De shrink zei: ik vind het vervelend je te moeten zeggen: "ik zei het toch", maar er is maar één remedie: operatie.

Mwah dat wordt n saai lijstje zie ik al

Fout in 2000: 10. Katastroof met Zuipe!

Misschien wel een guilty pleasure. Katastroof is misschien wel het leukste nummer uit de lijst en een naam die met fierheid op de rand van de muziekindustrie leeft. Hits hadden ze nooit, op de radio werden ze zelfs niet genoemd en toch is er volgens mij in Vlaanderen geen jeugdhuis of feesttent waar Katastroof niet gespeeld heeft. Met ondeugende nummers als Zuipe, Met de wijven niks as last of De Paterkesdans.

Qua stijl was het vooral folk, gemixt met andere stijlen soms, telkens met pittige teksten. En een grote aanhang van jong en oud publiek. De groep bestond vanaf 1978 uit Zjuul Krapuul, Jos Smos, Rob de Snob en Jimmeke 't Slimmeke. Jimmeke verliet de groep in 1999 en een jaar later werd één van hun eerste hits voorzien van een beat: Zuipe! Met de nodige promo werd het een grote hit en eindigde in Vlaanderen op nr 7 in de hitlijsten. In 2003 kwam officieel boven dat Katastroof wel degelijk gecensureerd werd door de Openbare Omroep, wat verklaarde waarom ze eerder niet op de radio te horen waren. Er volgde na Zuipe nog enkele ouwe hits met een beat en ook hun best-of verkocht als zoete broodjes.

De groep draait nog altijd. Rob verliet ook al de groep en Zjuul en Jos kregen gezelschap van Stef Bef. Nog steeds zijn ze populair met vele optredens. Nummers die iedereen kan meezingen, maar blijkbaar niemand koopt.

Ah weer eens muziek tussen al het geslowchat door... Pinten muziek zelfs

Aah ! Film is al begonnen !! Ik kon dit ook helemaal niet.

Voor de rest stilte voor de storm hier.
De deelnemers zitten boven met bordje op de deur Niet Storen......luistersessie.

Ben benieuwd. Zelf ook druk bezig trouwens.

Fout in 2000: 9. Bon Jovi met It's my life

Het hoeft niet allemaal disco, schlager of apres-ski te zijn hier. Een fout rocknummer past er ook mooi bij. Als ik dit topic doorneem merk ik wel enkele inzendingen van Bon Jovi als Bed of Roses, Wanted dead or alive en Livin' on a prayer. Maar meer ook niet en de kans is wel klein dat dit nummer ook maar in de top 50 van 2000, zal terecht komen. Bon Jovi mikte duidelijk op een jonger publiek. Leuk voor hen met een monsterhit en zelfs een Grammy. Maar de glamrock van weleer was leuk in de 80's, niet in de 21e eeuw.

In Vlaanderen stond het nummer 4 weken op nr 1 en is daarmee de best scorende Bon Jovi hit. Always raakt 3 weken op nr 1, de rest haalde de top zelfs niet. In Nederland is dit gewoon de enige nr 1 hit van de groep.

Is dit een slecht nummer? Misschien wel niet. Het heeft ongetwijfeld z'n fans. Is dit een fout nummer? Absoluut! Rock dat niet bij rockliefhebbers zal smaken. Glamrock in een tijd dat rock niet meer glamt. En een hit dat de echte goeie nummers van Bon Jovi zonder probleem voorbij steekt.

Vreselijk nummer is dit..

Heel erg fout dit inderdaad.

Niet te doen... het enige wat nog erger is, is de rustige versie van dit nummer.

Ik schiet altijd in de lach bij dit nummer omdat het zo slecht is.

Wel al 9 jaar vast in de Top 2000. Trouwe fans waarschijnlijk.

Film Pegasus schreef:

Is dit een slecht nummer? Misschien wel niet. Het heeft ongetwijfeld z'n fans. Is dit een fout nummer? Absoluut!

Hier kan ik mij wel in terugvinden, het nummer is eigenlijk helemaal niet zo slecht gedaan;
de noten staan in een aardige volgorde (niet te moeilijk) er wordt vakkundig gemusiceerd, het heeft zelfs een bruggetje en is snel mee te hummen.
Clip is ook best aardig en zij hebben het gezellig, past dus prima in de top 2000 en ook op dit podium

Prima nummer is dit

Ik hoor bij Lex en Rudi ! Al heeft Bon wel echt betere nummers dan deze maar slecht wil ik het ook niet noemen.

Kom nou toch, dit is een braakplaat bij uitstek.

Nou nee ik ken veel ergere nummers dan dit.

Tis gewoon n drama dit..this aint a song for the broken hearted...oh oh....oh..braak..

Pas maar op anders staat ie dadelijk in mijn 10

Fout in 2000: 8. Trancid met I would stay

Krezip maakte met I would stay een mooi nummer in 2000. Maar voor elk leuk nummer zal je wel een rare versie vinden. Het nummer in metal, swing, schlager of jodelversie. En ook een hoop trance-versies. De ziel van trage nummers wordt er gewoon uitgerukt en op de beat wordt er op de restanten gedanst.

Niet dat het nummer zo hoog scoorde in de hitlijsten, maar dit soort covers hoorde je toen wel meer. Dus in naam van alle trance-covers, staat dit nummer in de foute top 10 van 2000.

laxus11 schreef:
Pas maar op anders staat ie dadelijk in mijn 10

Done

herman schreef:
Kom nou toch, dit is een braakplaat bij uitstek.

Zeker, voor vele zal dit zo zijn, zeker voor de "kenners"uit dit topic.
Toch vindt een nog grotere groep dit prima muziek en dit soort "deuntjes" zijn vakkundig in elkaar geknutseld.
Hier kon je zelfs rijk mee worden

The Smiths mochten dromen van de verkoopcijfers van Bon Jovi. Niet alle muziekliefhebbers hebben dezelfde smaak.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:27 uur

geplaatst: vandaag om 05:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.