MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Edgar18 schreef:
Ik hoor bij Lex en Rudi ! Al heeft Bon wel echt betere nummers dan deze maar slecht wil ik het ook niet noemen.

Ik hoor bij Lex, Rudi en Edgar . Natuurlijk is dit geen sterk rocknummer en bij lange na niet het beste van Bon Jovi, maar het hoort niet in Fout in 2000. Lijkt mij.

Eg nie

Ondertussen van het meer serieuze front, alweer 9 lijstjes binnen vol met neppillen, bommenwerpers, opa's en slaapliedjes.
Alles met flink wat Pk's binnen gepost, wie volgt ?(dit laatste is een oproep en geen hint)

Telamon
Ik volg nog. Maar voorlopig nog ff druk met The Feelies. (net als jij waarschijnlijk, Rudi S?)

Telamon schreef:
Maar voorlopig nog ff druk met The Feelies. (net als jij waarschijnlijk, Rudi S?)

Ook no ja, maar dit topic heeft bij mij altijd voorrang

None other Goed gevonden! Ik denk trouwens dat Bon Jovi in die jaren met 1 album die 5 miljoen van Morrissey/Smiths in 15 jaar makkelijk gehaald zal hebben, maar waar staan ze in dit topic

west schreef:
Eg nie

Heel fout........Sorry west, maar Bon jovi is een gruwel met dit soort platte meezingrock.
Terwijl ze ook best aardige nummers hebben gemaakt, maar da's veel langer geleden.

Ik heb ook bepaald geen fan van Bon Jovi, maar dit is gewoon heel matigjes (een duidelijke onvoldoende). Maar geen heel fout 2000. Naar mijn mening.

zaaf
prima. klaar.

Gewoon een prima jaartje dat 2000!

Bon Giorno

Mijn lijstje is ook opgestuurd. bikkel2 zal vast woedend zijn: vier keer één band in de top-10. De vijfde notering van die band zien we pas op #39. Verder wil ik iedereen er op wijzen dat de bekendste band van IJsland nog een EP'tje had uitgebracht met daarop een bbbriljant niet eerder uitgebracht nummer. Maar ik zal wel weer te laat zijn met mijn tips...

Verder heb ik ook nog een dikke hit (in de VS op #1, in NL op #3) in mijn top-10. En deep house zoals het destijds bedoeld was met stadse vocalen. Mijn nummer twee komt juist van een prachtige plek op het platteland. Tot slot nog twee liedjes uit Ohia.

Die IJslandse ep-track(s) komen er bij mij zéker in... al moet ik verder nog kijken hoe het zit met 2000-releases.

Ik vond het een reuze lastig jaartje. Zo'n veertig nummers die allemaal ongeveer hetzelfde scoorden. Om de boel wat te vergemakkelijken heb ik de Bikkel regel juist wel toegepast. Uiteindelijk rolde er een lijstje uit maar vraag het me volgende week nog een keer dan zal het er flink anders uit zien. Wel een leuk muziekjaar dat 2000!

Fout in 2000: King Africa met La Bomba

Voor sommige mensen is tropischemuziek niet meer dan dansbeatjes uit Ibiza, of aanverwanten. King Africa komt zelfs niet uit Afrika, maar is een Argentijnse dansproject. Na succes in Latijns-Amerika brak King Africa (project rond de Argentijnse Martin Laacré) ook door in de VS en Europa. Vanaf 1997 werd Laacré vervangen door de Brits-Argentijnse Alan Duffy.

De band kende z'n grootste succes met La Bomba, een cover van de Boliviaanse groep Azul Azul. Die hadden er een hit mee in de VS en Duitsland, hier is het niet echt bekend. Wel de versie van King Africa. Geen nr 1-hit, maar zowel in Vlaanderen als Nederland een mooie top 5-hit. Een fout nummer van King Africa, dat niet uit Afrika komt.

Deze vind ik dan wel weer leuk
edit: oh nee toch niet, ik was in de war met iets anders (The Bomb van Love Connection)

Helaas heb ik mijn lijstje net ingestuurd

Wel een leuke trip down memory lane: 2000 was een veel bewogen jaar in persoonlijk opzicht, zowel negatief (ziekte moeder) als positief (eerste langdurige relatie) en daaraan zijn ook de nodige muzikale herinneringen gekoppeld. Destijds heb ik At The Drive-In, Godspeed You Black Emperor, Radiohead en Sigur Ros helemaal stukgedraaid. Ik weet nog wel, Crossing Border in de Melkweg, met in de ene zaal Coldplay en in de andere Sigur Ros. Maar het was toch ook wel de tijd dat electronica en electroclash groot begon te worden en dat is ook terug te zien in mijn lijstje. En dan is er ook plaats is voor een paar all time favorites (B&S, Polly Jean).

Klinkt als n mooie lijst

La Bomba is id ruk..

Fout in 2000: 6. Drive By Shooters met Get Up Aah!!

Lang voor Robert Abigail een hit zou scoren met het deuntje van de reclame van Bacardi (Mojito Song) had je een veel foutere hit. Drive By Shooters namen gewoon een reclamefilmpje van Renault Clio, zette er een beat op en wat leuke 'zangeresjes' en de hit was geboren. Geinig op het moment, want de reclame was best goed gevonden, maar aub blijf weg van de muziekindustrie!

De man achter Drive By Shooters was de Belgische Da Boy Tommy. Met zang van Ann Duerinckx en Flor Theeuwes, die wel meer 'zangwerk' deden in dat genre. Gezien het nummer vooral een hype was, is het ook geen wonder dat die totaal niet in de Nederlandse hitlijsten was, maar wel een top 3 hit in Vlaanderen. En zo'n dikke 3 maanden in de hitlijsten te horen was. Kan u het zich voorstellen.

Om toch goed te eindigen met deze foute hit is hier het veel leukere originele reclamefilmpje. Renault mag ons dankbaar zijn:

Fout in 2000: 5. Tom Jones & Mousse T. met Sex Bomb

Tom Jones maakte rond die tijd dergelijk toch wel genante hits, net als pakweg Madonna of Cher die hun succes als tieneridool weleer, willen herhalen. Tom Jones is een popzanger, maar had in zijn tijd mooie hits als Thunderball, Green green grass of home of It's not unusual (waarom denk ik nu aan Fresh Prince of Bell Air...) en dan is zo'n Sexbomb-hit van een 60-jarige zanger toch wel fout.

Sexbomb was het enige originele nummer op het coveralbum Reload uit 1999 (Sexbomb was pas een hit in 2000) waarin hij oude nummers zong met gastartiesten. Hij waagde zich zelfs aan hits van Talking Heads, Kinks, INXS en Iggypop.

Het was een hit in zowel Vlaanderen als Nederland. Maar misschien nog meer te houden op alle trouwfeesten die vanaf dan doorging.

zaaf
als er lieden zijn die het voor bon jovie opnemen, dan breek ik een lans voor tom.
dat gezegd hebbende wil ik de madonna van 2000 ook een hand boven het hoofd (bijvoorbeeld) houden.

zaaf
enneh... waar blijft bikkel2?

zaaf schreef:
als er lieden zijn die het voor bon jovie opnemen, dan breek ik een lans voor tom.
dat gezegd hebbende wil ik de madonna van 2000 ook een hand boven het hoofd (bijvoorbeeld) houden.

Ook hier doe ik mee, zeker met jou zaaf!

Fout in 2000: 4. Baha Men met Who let the dogs out

Terwijl de fans hier vuurwerk opsteken voor Bon Jovi en Tom Jones - benieuwd voor de top 10 van 2000 - nog een foute hit uit 2000 met de ultieme vraag wie de honden heeft uitgelaten. De Baha Men kwamen uit - jawel - de Bahama's. De groep is eigenlijk geen eenmalig project. Al in eind jaren '70 werd de groep opgericht als High Voltage om in de jaren '90 veranderen naar Baha Men. Dan pas volgde ook hun eerste album. Het bleef allemaal kleinschalig op één wereldhit na: Who let the dogs out.

Who let the dogs out is een cover uit 1998, geschreven door Anslem Douglas. Die niet echt kon lachen met de cover en het voor de rechtbank trok. Ik zou even mensen willen waarschuwen die net willen drinken: zet even dat glas neer voor het er langs uw neus terug uit loopt: Who let the dogs out won een Grammy Award. Zowel in Vlaanderen als Nederland was het een top 10 hit.

zaaf
beste film, ga je nu grammy's in de foute top 10 zetten? jij trekt echt een lange neus naar alle instituten he?

Dit moet gewoon een zatte Grammy geweest zijn. Zo'n feestjes worden wel eens decadent.

Tom is ok..baha men niet...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:37 uur

geplaatst: vandaag om 03:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.