MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Crystal
Machtig outro ook op de albumversie.

Muse vond ik destijds nog wel gaan, maar hoeft van mij nu echt niet meer.

9. Björk - Pagan Poetry

http://eil.com/images/main/Bjork-Pagan-Poetry-373625.jpg

Punten : 27
Nom. : GrafGantz zaaf Renoir herman
Nr. 1 van: GrafGantz

Ook Björk is er weer bij en nu met een nummer van wat niet haar makkelijkste album genoemd zal worden.
Pagan Poetry blijft toch een fascinerende luistertrip, vanaf het mooie intro tot en met het fraai gezongen einde.

Daartussen horen wij allerlei minder gebruikelijke instrumenten heerlijke beats en zo mooie gelaagde zangpartijen.

Er was heel wat te doen om die clip, maar ik heb hem vanochtend bij het ontbijt nog eens bekeken en ik vind het reuze meevallen.

vigil schreef:
(quote)

Zonsopgangetje?

O zeker weten ..echt iets om mee weg te komen

Pagan Poetry! 333333

Volgens mij de enige positie in m'n top 40 waar ik niet over getwijfeld heb.

Geweldig nummer! Hidden Place was ook nog een optie, maar dit is toch wel de mooiste van Vespertine. Heb echt zin dat album weer eens te draaien.

8. Noir Désir - Le Vent Nous Portera

http://streamd.hitparade.ch/cdimages/noir_desir-le_vent_nous_portera_s.jpg

Punten : 29
Nom. : ArthurDZ Gretz Telamonthelion
Nr. 1 van: niemand

Dit lied is misschien een verrassing, maar in 2001 waren deze Fransen toch redelijk succesvol.
Ik moet zeggen wij hebben er een mooi internationaal lijstje van gemaakt.
De band maakte doorgaans een mengeling van rock, jazz, funk en (hoe kan het ook anders) chansons.

Heerlijk loom en melancholisch nummer van deze Franse, Manu Chao speelt nog een stukje gitaar mee.

Overigens zou het een paar jaar later met zanger Bertrand Cantat helemaal mis gaan , als hij zijn toenmalige vriendin op een vakantie in Litouwen tijdens een ruzie dood.

Een mooie top tien plek voor Bliss! Van de vier potentiële Muse kandidaten koos ik uiteindelijk (max. één nummer per artiest) voor Bliss die het nipt won van Citizen Erased. Benieuwd of we nog meer Muse (New Born?) terug gaan zien.

Björk viel nipt buiten mijn top tien. Nois Désir is niet mijn ding en was dus ook in geen velden of wegen te bekennen.
Rudi S schreef:
Overigens zou het een paar jaar later met zanger Bertrand Cantat helemaal mis gaan , als hij zijn toenmalige vriendin op een vakantie in Litouwen tijdens een ruzie dood.
De persoon Cantat (want het bleef niet bij die moord) zorgt er ook zeker voor dat ik weinig (geen) sympathie voor deze band en dit nummer op kan brengen.

Nois Désir viel net buiten mijn top 10. Prachtig nummer dus, en niet zo verwonderlijke dat deze pracht niet in de smaak valt bij iemand die iets positiefs over Muse weet te zeggen

Mooi nummer van Noir Désir, al had ik hem zelf niet in mijn lijst. Had deze eigenlijk juist wel wat hoger verwacht.

Ik heb al door dat er weer weinig van mijn top 10 zal terugkomen. Ik gok op één nummer. Wat ondertussen geweest is, is zeker niet slecht. Maar ook niet mijn favorieten.

7. dEUS - Nothing Really Ends

http://streamd.hitparade.ch/cdimages/deus-nothing_really_ends_s.jpg

Punten : 29
Nom. : herman Simon77 GrafGantz luigifort Rudi S
Nr. 1 van: herman

Na Ijsland en Frankrijk mogen onze zuiderburen natuurlijk ook niet ontbreken en wel met wat mij betreft het Belgische paradepaardje dEUS.
Op dit moment loopt op deze site de dEUS greatest hits editie en ik heb deze op de 4e plaats staan in mijn dEUS top 10, echt zo’n mooi nummer.

Nothing Really Ends kwam als een soort van bonus op More Loud Music terecht en wat een prachtig nummer is dat.
Zwoel onder de huid kruipend nummer, Barman zingt hier zo mooi vertellend en dan nog die geweldig subtiele achtergrondvocalen.
In 2005 zou dit lied dan ook nog in een “nieuwe” versie op Pocket Revolution verschijnen, ik hoor niet zo direct het verschil en deze mag natuurlijk niet meer in 2005 meedoen.

Met een van m'n favoriete openingsregels ooit: "The plan it wasn't much of a plan / I just started walking".

Had Noir Désir eigenlijk ook wel stukken hoger verwacht.

Gretz schreef:

Ik heb hem op nummer 11 zie ik nu, dat is dus wel heel nipt naast de punten. Mijn oprechte excuses.

Ahh, dEUSsss .

Zo'n band die me nooit echt weet te overtuigen (en ik zou echt wel willen!) maar dit is een mooi nummer van ze. Ik zal die greatest hits editie eens aangrijpen om me opnieuw in de band te verdiepen. Of een lijstje inleveren nog gaat lukken weet ik niet maar ik ga de top twintig in ieder geval in zijn geheel beluisteren.

Edgar18 schreef:
Ahh, dEUSsss .

Zo'n band die me nooit echt weet te overtuigen

Je doet vandaag wel heel erg je best om in mijn achting te dalen, is het niet?

Goed punt, staat genoteerd!

GrafGantz schreef:
Je doet vandaag wel heel erg je best om in mijn achting te dalen, is het niet?
Edgar18 schreef:
maar dit is een mooi nummer van ze. Ik zal die greatest hits editie eens aangrijpen om me opnieuw in de band te verdiepen.

Zo probeer ik weer te stijgen in diezelfde achting .

Telamon
Dankzij de dEUS top 10 van het Greatest Hits draadje die ik gisteren heb ingevuld weet ik nu dat ik Nothing Really Ends ben vergeten in deze top 10....

Als ie niet in de 2001 lijst van RYM gestaan had zou ik hem ook vergeten zijn, aangezien hij (ietwat aangepast) als slotnummer te vinden is op Pocket Revolution uit 2005. En natuurlijk ook als enige nieuwe nummer op die verzamelaar uit 2001, maar als je zoals ik alles van deze band in de kast heb staan hou je je niet bezig met een verzamelaar.

Noir Desir had ik in mijn lijstje gezet maar op het laatste moment toch geschrapt.

GrafGantz schreef:
(quote)

Goed punt, staat genoteerd!

WiFi is hier niet altijd even goed.

Groeten vanuit een zwaar bewolkt (maar gelukkig nu wel droog) Berlijn.

Gretz schreef:
(quote)

WiFi is hier niet altijd even goed.

Zit jij in een opvangkamp, ik heb namelijk gehoord dat die net wat minder comfort krijgen.

Hee ik mis Lukas bij Noir Desir

Ik ook, maar ik maakte daaruit op dat ie dus geen lijstje ingediend heeft

Juist

Cured
Rudi S schreef:
(quote)

Zit jij in een opvangkamp, ik heb namelijk gehoord dat die net wat minder comfort krijgen.
Op het randje, maar wel sterk....

Film Pegasus schreef:
Fout in 2001: 2. Afroman met Beause I got high
Is gewoon heerlijke muziek. Die kip door het hele album heen is echt hilarisch.
Film Pegasus schreef:
Fout in 2001: 1. The Cooldown Café ft DJ Stefan met Hey Baby
Oi oi oi... ze traden laatst op bij ons lustrum Man man man, wat was dat erg. Op een feestje maak ik me niet vaak druk om slechte muziek, maar hier ben ik weggelopen.

Goeie nummers tot nu toe trouwens (wel nog niks uit mijn top-10, You and Who's Army zal het toch wel gehaald hebben mag ik hopen). Ik heb weinig met Muse, maar Bliss is nog wel te doen.

Bjork op 22 en New Order op 14, nog geen Top 10 voorbij gekomen maar ik heb nog hoop!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:02 uur

geplaatst: vandaag om 13:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.