Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 16 oktober 2015, 23:55 uur
6. James - Getting Away With It (Messed Up)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1f/Getting_Away_With_It_(All_Messed_Up).jpg
Punten :31
Nom. : vigil johan de witt herman luigifort Dwejkk_
Nr. 1 van: vigil
Oei het werd nog even tricky voor James, maar gisteren kwamen er dan toch nog voldoende punten binnen voor een mooie top 10 notering.
James kende wij natuurlijk al van Laid die in 1993 op 5 eindigde, dit is toch ook weer een lekker nummer.
Tim Booth zingt zoals altijd zeer smakelijk en gaat zo lekker de hoogte in, het lied begint mooi rustig en dan komt er meer dreiging en felheid, mooi refrein ook.
In het 2e deel van het lied zijn er ook meer synths en zelfs strijkers, heerlijk tot het einde.
"Getting away with it"is dan ook wel het prijsnummer van het door Eno geproduceerde album Pleased to Meet You.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1f/Getting_Away_With_It_(All_Messed_Up).jpg
Punten :31
Nom. : vigil johan de witt herman luigifort Dwejkk_
Nr. 1 van: vigil
Oei het werd nog even tricky voor James, maar gisteren kwamen er dan toch nog voldoende punten binnen voor een mooie top 10 notering.
James kende wij natuurlijk al van Laid die in 1993 op 5 eindigde, dit is toch ook weer een lekker nummer.
Tim Booth zingt zoals altijd zeer smakelijk en gaat zo lekker de hoogte in, het lied begint mooi rustig en dan komt er meer dreiging en felheid, mooi refrein ook.
In het 2e deel van het lied zijn er ook meer synths en zelfs strijkers, heerlijk tot het einde.
"Getting away with it"is dan ook wel het prijsnummer van het door Eno geproduceerde album Pleased to Meet You.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 00:14 uur
Heel fraai zeg ! Is mij toendertijd kennelijk niet opgevallen.
Gevalletje van inhaalrace.
Dank voor de nominatie. Hier kan ik wat mee !
Gevalletje van inhaalrace.
Dank voor de nominatie. Hier kan ik wat mee !
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 00:32 uur
Haha, heb een vriend die daar ook constant grappen over maakt als we in Duitsland zijn, dus ben wel wat gewend.

0
geplaatst: 17 oktober 2015, 07:07 uur
Het is natuurlijk ook wel zo dat wij ons druk kunnen maken over het wel/niet hebben van wifi o.i.d en rondom ons heen mensen rondtrekken die zich zorgen maken over een beetje eten of een slaapplaats.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 07:42 uur
5. Damien Rice – The Blower’s Daughter
http://radiobox2.omroep.nl/data/radiobox2/images/151/150353.jpg
Punten :35
Nom. : Renoir gretz Simon77 Edgar18 Rudi S
Nr. 1 van: Renoir Gretz
Na Engeland, IJsland, Frankrijk, België en weer Engeland is het nu de beurt aan Ierland.
Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik dit album kocht (2002) en volledig werd weggeblazen.
Deze The Blower’s Daughter heeft vaak op repeat gestaan.
Tranentrekkende ballad van Rice, machtige die Cello in dialoog met de zang.
Wij horen hier ook al Lisa Hannigan die prachtig kleurt met Damien.
And so it is
Just like you said it would be
Life goes easy on me
Most of the time
And so it is
The shorter story
No love, no glory
No hero in her sky
I can't take my eyes off of you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes...
Dit lied werd ook sterk gebruikt in o.a de film Closer (ook enkele beelden uit die film in de clip).
http://radiobox2.omroep.nl/data/radiobox2/images/151/150353.jpg
Punten :35
Nom. : Renoir gretz Simon77 Edgar18 Rudi S
Nr. 1 van: Renoir Gretz
Na Engeland, IJsland, Frankrijk, België en weer Engeland is het nu de beurt aan Ierland.
Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik dit album kocht (2002) en volledig werd weggeblazen.
Deze The Blower’s Daughter heeft vaak op repeat gestaan.
Tranentrekkende ballad van Rice, machtige die Cello in dialoog met de zang.
Wij horen hier ook al Lisa Hannigan die prachtig kleurt met Damien.
And so it is
Just like you said it would be
Life goes easy on me
Most of the time
And so it is
The shorter story
No love, no glory
No hero in her sky
I can't take my eyes...
Dit lied werd ook sterk gebruikt in o.a de film Closer (ook enkele beelden uit die film in de clip).
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 07:57 uur
Rudi S schreef:
Het is natuurlijk ook wel zo dat wij ons druk kunnen maken over het wel/niet hebben van wifi o.i.d en rondom ons heen mensen rondtrekken die zich zorgen maken over een beetje eten of een slaapplaats.

0
geplaatst: 17 oktober 2015, 08:42 uur
4. The Shins – New Slang
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f3/New_Slang_Shins.jpg
Punten :38
Nom. : ArthurDZ Dwejkk Gretz johan de witt Johnny Marr Renoir
Nr. 1 van: ArthurDZ Dwejkk_
Kijk The Shins scoren meteen bij hun debuutalbum, fraai liedje van James Mercer en zijn band.
Het liedje is opgebouwd rondom een heerlijke melodie gespeeld door vooral akoestische snaren.
Het klinkt zo opgewekt ( folky poppy huppelliedje) maar niets is minder waar (herman wees ons daar al eens op).
Gold teeth and a curse for this town were all in my mouth.
Only, i don't know how they got out, dear.
Turn me back into the pet i was when we met.
I was happier then with no mind-set.
"It's definitely a moment in my life, that sort of angst and confusion about what my future was going to be," Aldus de zanger.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f3/New_Slang_Shins.jpg
Punten :38
Nom. : ArthurDZ Dwejkk Gretz johan de witt Johnny Marr Renoir
Nr. 1 van: ArthurDZ Dwejkk_
Kijk The Shins scoren meteen bij hun debuutalbum, fraai liedje van James Mercer en zijn band.
Het liedje is opgebouwd rondom een heerlijke melodie gespeeld door vooral akoestische snaren.
Het klinkt zo opgewekt ( folky poppy huppelliedje) maar niets is minder waar (herman wees ons daar al eens op).
Gold teeth and a curse for this town were all in my mouth.
Only, i don't know how they got out, dear.
Turn me back into the pet i was when we met.
I was happier then with no mind-set.
"It's definitely a moment in my life, that sort of angst and confusion about what my future was going to be," Aldus de zanger.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 12:19 uur
Rudi S schreef:
Goed punt.
Toch blijft het lastig om van MuMe af te blijven als je wel internet hebt.

0
geplaatst: 17 oktober 2015, 13:07 uur
Laatste 3 nummers waren niet eens in m'n eerste lijst van bijna 100 nummers te vinden...
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 13:31 uur
Nou, wat valt het ineens tegen dit jaar. Dat James is toch niet bepaald bijzonder? Die van Damien Rice is wel mooi.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 13:38 uur
Ja wou ik zeggen.
Damie Rice... Koffiepruttelmuziek
Ik ben al blij als ik de laatste jaren 1 nummer in de top 10 heb, jammer dat andere (die dan bv 4 nummers hebben) het altijd nodig vinden om die dan gelijk te gaan afkraken.
Ik ben al blij als ik de laatste jaren 1 nummer in de top 10 heb, jammer dat andere (die dan bv 4 nummers hebben) het altijd nodig vinden om die dan gelijk te gaan afkraken.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 13:40 uur
vigil schreef:
En daarom kraak jij gelijk maar een favoriete song van Rudi S af?

0
geplaatst: 17 oktober 2015, 13:42 uur
Ja die opmerking voelde ik wel aankomen...
Maar goed ook de favoriete song van Renoir of is Rudi belangrijker?
Maar goed ook de favoriete song van Renoir of is Rudi belangrijker?
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 13:45 uur
Rudi is belangrijker dan jij vigil, ik bedoel dan Renoir. Nee, hij had er zo'n mooie beschrijving bij gezet. Vandaar.
Maar neem 't allemaal niet te serieus zou ik zeggen, toch?
Maar neem 't allemaal niet te serieus zou ik zeggen, toch?

0
geplaatst: 17 oktober 2015, 13:48 uur
Doen we ook niet hoor..zeker niet van n Pearl Jam liefhebber..zegt genoeg lijkt me 

0
geplaatst: 17 oktober 2015, 13:49 uur
Oh, die had ik echt niet gezien! Daar reageerde ik niet op, ik had gewoon dat nummer van James geluisterd en schreef wat ik ervan vond. Dat heb ik ook net met The Shins gedaan en die vind ik ook niet echt bijzonder. Deus is ook al niet mijn ding, dus ja...
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 14:03 uur
west schreef:
Oh, die had ik echt niet gezien! Daar reageerde ik niet op, ik had gewoon dat nummer van James geluisterd en schreef wat ik ervan vond. Dat heb ik ook net met The Shins gedaan en die vind ik ook niet echt bijzonder. Deus is ook al niet mijn ding, dus ja...
(quote)
The Shins vind ik wel aardig (verder niet overwogen ofzo), dEUS niets aan (ik vind maar een paar liedjes leuk van hun) en James dan weer geweldig

0
geplaatst: 17 oktober 2015, 14:23 uur
Pfff... dit is niet echt het sterkste rijtje. Alleen The Shins stond in mijn longlist.
0
geplaatst: 17 oktober 2015, 19:58 uur
3. Tool – Schism
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/ff/Tool_schism.png
Punten : 40
Nom. : johnnymarr Arno Film Pegasus laxus11 Simon77
Nr. 1 van: Johnny Marr
Dit was de eerste dagen de afgetekende koploper maar werd uiteindelijk toch nog overvleugeld door 2 andere nummers.
Indrukwekkend muziekstuk, de maatsoorten vliegen je om de oren en ook de sfeerwisselingen zijn zeer frequent.
Ik moet altijd weer wennen aan de indringende zang van Maynard James Keenan (ook al bij APC’) en dat is hier niet anders, in dit nummer is in ieder geval een hele muziekwinkel te horen.
Zoals wij van Tool gewend zijn ook weer een video op niveau.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/ff/Tool_schism.png
Punten : 40
Nom. : johnnymarr Arno Film Pegasus laxus11 Simon77
Nr. 1 van: Johnny Marr
Dit was de eerste dagen de afgetekende koploper maar werd uiteindelijk toch nog overvleugeld door 2 andere nummers.
Indrukwekkend muziekstuk, de maatsoorten vliegen je om de oren en ook de sfeerwisselingen zijn zeer frequent.
Ik moet altijd weer wennen aan de indringende zang van Maynard James Keenan (ook al bij APC’) en dat is hier niet anders, in dit nummer is in ieder geval een hele muziekwinkel te horen.
Zoals wij van Tool gewend zijn ook weer een video op niveau.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.