Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 15 oktober 2015, 14:27 uur
Edgar18 schreef:
.
(quote)
Wellicht was ik dan een jaartje te vroeg? Ik weet ook niet meer waar ik die '00 datum heb gezien. Misschien ben ik wel gewoon uitgegaan van de opnamedatum i.p.v. de releasedatum. In dat geval doet ie in '01 gewoon (weer) mee
. Misschien voor Simon77 ook leuk om te weten het moet dus 2001 zijn
Saybia (EP) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Saybia - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Saybia - Saybia (CD) at Discogs
0
geplaatst: 15 oktober 2015, 14:30 uur
vigil schreef:
Ik vraag me af of de butler er mee weg komt.
Ik vraag me af of de butler er mee weg komt.
Laatste album van Bernard Butler was in 1999 dus daar speelt niets van mee dit jaar, sorry.
0
geplaatst: 15 oktober 2015, 14:48 uur
De butler heet geen Bernard deze keer maar gewoon weer James 

0
geplaatst: 15 oktober 2015, 14:51 uur
Zo, toch nog een lijstje ingediend.
Inclusief de butler die er een zooitje van heeft gemaakt.
Inclusief de butler die er een zooitje van heeft gemaakt.
0
geplaatst: 15 oktober 2015, 14:58 uur
0
geplaatst: 15 oktober 2015, 15:05 uur
0
geplaatst: 15 oktober 2015, 15:59 uur
Gepost! En omdat er zoveel moois was dit jaar - en ik het mezelf iets makkelijker wilde maken - heb ik er voor gekozen maar één liedje per uitvoerende te selecteren.
0
geplaatst: 15 oktober 2015, 19:33 uur
Fout in 2001: 3. Def Rhymz met Schudden
Voor de ene humor, voor de ander puur seksistisch. Wat mij betreft: gewoon fout. Def Rhymz is een Surinaams-Nederlandse rapper. Het rappen ging hem al snel goed af. Op 16 jaar Nederlands kampioen rappen, later 2 TMF-awards en eigenaar van twee restaurants. Al heeft dat minder met muziek te maken.
Al in 1999 had in Nederland een nr 1-hit met Doekoe. En ook Schudden geraakte in 2001 tot nr 1 in Nederland. 2 weken nog wel. Stel het je voor!! Vlaanderen werd gelukkig in de hitlijsten van deze man gespaard. Hij was er nooit in te zien. Of beter nog, te horen.
Voor de ene humor, voor de ander puur seksistisch. Wat mij betreft: gewoon fout. Def Rhymz is een Surinaams-Nederlandse rapper. Het rappen ging hem al snel goed af. Op 16 jaar Nederlands kampioen rappen, later 2 TMF-awards en eigenaar van twee restaurants. Al heeft dat minder met muziek te maken.
Al in 1999 had in Nederland een nr 1-hit met Doekoe. En ook Schudden geraakte in 2001 tot nr 1 in Nederland. 2 weken nog wel. Stel het je voor!! Vlaanderen werd gelukkig in de hitlijsten van deze man gespaard. Hij was er nooit in te zien. Of beter nog, te horen.
0
geplaatst: 15 oktober 2015, 20:11 uur
Sterkste jaar tot nog toe..wat n verschrikking zeg..stuur mn lijst tegen 23u in denk..
Top stukkie weer bikkel
Top stukkie weer bikkel

0
geplaatst: 15 oktober 2015, 22:42 uur
Fout in 2001: 2. Afroman met Beause I got high
Waarom nog zwoegen voor een sterk nummer? Simple sample met een kampvuurtekst over weed. Afroman is een Amerikaanse rapper die begon met drum en gitaar in de kerk. De Amerikaanse kerken zijn altijd een geval apart geweest. Van muziek in de kerk tot Because I got high. En blijft het bij wat fun? No way!
Afroman heeft ondertussen 15 albums uitgebracht, won een Grammy voor Because I got high en scoorde er hoog mee in de hitlijsten. Nederland met nr 6 in de top was eerder een uitzondering. In veel landen stond het op nr 1. Waaronder in Vlaanderen, waar het 6 weken bleef staan.
Waarom nog zwoegen voor een sterk nummer? Simple sample met een kampvuurtekst over weed. Afroman is een Amerikaanse rapper die begon met drum en gitaar in de kerk. De Amerikaanse kerken zijn altijd een geval apart geweest. Van muziek in de kerk tot Because I got high. En blijft het bij wat fun? No way!
Afroman heeft ondertussen 15 albums uitgebracht, won een Grammy voor Because I got high en scoorde er hoog mee in de hitlijsten. Nederland met nr 6 in de top was eerder een uitzondering. In veel landen stond het op nr 1. Waaronder in Vlaanderen, waar het 6 weken bleef staan.
0
zaaf
geplaatst: 15 oktober 2015, 23:02 uur
afroman... mijn zoon pakt die humor wel (ik ook wel een beetje hoor).
luigifort je hebt toch wel goeie nummers een duwtje gegeven he?
0
geplaatst: 15 oktober 2015, 23:25 uur
Fout in 2001: 1. The Cooldown Café ft DJ Stefan met Hey Baby
Letterlijk een caféband. The Cooldown Café noemde zich naar het gelijknamige café in Amsterdam. Het moet als een zatte grap begonnen zijn, want de originele bezetting was barpersoneel uit dat café. Gaandeweg kwamen er vaste leden, een album en nog meer hits. Nou, hits... Vooral covers van meezingers.
Hey Baby zelf dateert al van 1961, mooi 40 jaar eerder dus. Toen gezongen door Bruce Channel. En een nr 1-hit. Het begin van vele covers. Zoals Anne Murray in 1982 of DJ Ötzi in 2000. De versie van The Cooldown Café bleef enkel bekend in Nederland (of in bruine Vlaamse cafés en campings) waar het een top 10-hit werd en 32 weken in de top bleef zweven.
Letterlijk een caféband. The Cooldown Café noemde zich naar het gelijknamige café in Amsterdam. Het moet als een zatte grap begonnen zijn, want de originele bezetting was barpersoneel uit dat café. Gaandeweg kwamen er vaste leden, een album en nog meer hits. Nou, hits... Vooral covers van meezingers.
Hey Baby zelf dateert al van 1961, mooi 40 jaar eerder dus. Toen gezongen door Bruce Channel. En een nr 1-hit. Het begin van vele covers. Zoals Anne Murray in 1982 of DJ Ötzi in 2000. De versie van The Cooldown Café bleef enkel bekend in Nederland (of in bruine Vlaamse cafés en campings) waar het een top 10-hit werd en 32 weken in de top bleef zweven.
0
geplaatst: 15 oktober 2015, 23:41 uur
zaaf schreef:
Mn beste zaaf..je kent me toch?

0
geplaatst: 16 oktober 2015, 08:37 uur
Na de fraaie bijdrages weer van Film Pegasus en bikkel2 kunnen wij ons opmaken voor het toetje.
Uiteindelijk zijn het door de lijstejs van johan de witt en luigifort 26 lijstjes geworden
En nu dus,
http://imgs.littlewhitelies.co.uk/uploads/2011/07/2001-a-space-odyssey.jpg
Uiteindelijk zijn het door de lijstejs van johan de witt en luigifort 26 lijstjes geworden

En nu dus,
http://imgs.littlewhitelies.co.uk/uploads/2011/07/2001-a-space-odyssey.jpg
0
geplaatst: 16 oktober 2015, 08:45 uur
Overigens een mooie en leuke lijst en een gedeelde 10/11 plaats.
0
geplaatst: 16 oktober 2015, 09:07 uur
10/11. New Order - Crystal
http://eil.com/images/main/New-Order-Crystal-350290.jpg
Punten : 24
Nom. : herman Dwejkk_ DjFrankie johan de witt
Nr. 1 van: niemand
New Order is gewoon een vast terugkomend fenomeen in dit topic, hier kun je de klok op gelijk zetten.
Summer had dit nummer eerst voor een andere groep geschreven, maar verstandige mensen hebben hem overgehaald om het zelf te gebruiken.
Na een rustig intro krijgen wij een lekkere rocksong.
De hypnotiserende beats en tempo en sfeerwisselingen zijn er nog steeds, top New Order en top 2001.
Wij krijgen hier gewoon de albumversie en niet die kortere officiële clip.
http://eil.com/images/main/New-Order-Crystal-350290.jpg
Nom. : herman Dwejkk_ DjFrankie johan de witt
New Order is gewoon een vast terugkomend fenomeen in dit topic, hier kun je de klok op gelijk zetten.
Summer had dit nummer eerst voor een andere groep geschreven, maar verstandige mensen hebben hem overgehaald om het zelf te gebruiken.
Na een rustig intro krijgen wij een lekkere rocksong.
De hypnotiserende beats en tempo en sfeerwisselingen zijn er nog steeds, top New Order en top 2001.
Wij krijgen hier gewoon de albumversie en niet die kortere officiële clip.
0
geplaatst: 16 oktober 2015, 09:25 uur
10/11. Muse - Bliss
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/94/Muse_bliss.jpg
Nom. : Simon77 Edgar18 laxus11 Telamon
Muse kwam vorig jaar opeens op 2 onze lijst binnen denderen en daar is die band alweer.
Maar in 2001 zijn de fans het toch een stuk minder eens wat nu het beste nummer is, Origin of Symmetry is denk ik ook wel een beter en evenwichtiger album dan zijn voorganger.
Fraai intro en dan krijgen wij een rocknummer wat Bellamy lekker tot climaxen kan zingen, wij nemen ook weer met een rustig outro afscheid.
Bellamy heeft Bliss wel zijn favoriete nummer genoemd omdat de muziek hem aan de jaren ’80 deed denken.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/94/Muse_bliss.jpg
Nom. : Simon77 Edgar18 laxus11 Telamon
Muse kwam vorig jaar opeens op 2 onze lijst binnen denderen en daar is die band alweer.
Maar in 2001 zijn de fans het toch een stuk minder eens wat nu het beste nummer is, Origin of Symmetry is denk ik ook wel een beter en evenwichtiger album dan zijn voorganger.
Fraai intro en dan krijgen wij een rocknummer wat Bellamy lekker tot climaxen kan zingen, wij nemen ook weer met een rustig outro afscheid.
Bellamy heeft Bliss wel zijn favoriete nummer genoemd omdat de muziek hem aan de jaren ’80 deed denken.
0
geplaatst: 16 oktober 2015, 09:26 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.