Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 19 oktober 2015, 15:51 uur
0
geplaatst: 19 oktober 2015, 19:50 uur
2002 is een uitstekend jaar voor pophits, ik heb er 3 die ik nog beter vind dan die van t.A.T.u., en eentje gaat mijn top 10 zowaar halen

0
zaaf
geplaatst: 19 oktober 2015, 21:55 uur
GrafGantz schreef:
2002 is een uitstekend jaar voor pophits, ik heb er 3 die ik nog beter vind dan die van t.A.T.u., en eentje gaat mijn top 10 zowaar halen
dat grote grijze geitenbreierlied?2002 is een uitstekend jaar voor pophits, ik heb er 3 die ik nog beter vind dan die van t.A.T.u., en eentje gaat mijn top 10 zowaar halen
0
geplaatst: 20 oktober 2015, 00:21 uur
Film Pegasus schreef:
Echt? Ik hoop dat ik niet de enige ben die t.a.t.u. fout vindt. Geen slecht nummer, maar best wel fout.
Echt? Ik hoop dat ik niet de enige ben die t.a.t.u. fout vindt. Geen slecht nummer, maar best wel fout.
Fout is het misschien wel, maar ik luister er heel graag naar. Gaat zeker op mijn longlist en waarschijnlijk ook wel in de top-50.
Film Pegasus schreef:
Dan moest jaren later nog haar Waka waka komen, na de vuvuzela's het ergelijkste geluid op een WK.
Dan moest jaren later nog haar Waka waka komen, na de vuvuzela's het ergelijkste geluid op een WK.
Ik vind Waka Waka leuk. Vuvuzela's niet.
0
geplaatst: 20 oktober 2015, 00:43 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Sophie Ellis-Bextor is van 2001 he

Of ga je voor de twee albumtitels van Röyksopp, dat ene nummer waarbij je automatisch je voeten gaat bewegen? Of eerder je badonkadonk? En dan is er ook nog die heerlijke Tubeway Army sample. heb ik ze nu alle drie te pakken?

0
geplaatst: 20 oktober 2015, 07:48 uur
Je hebt er eentje te pakken. Denk ik, want helemaal volgen doe ik je niet. En Sophie behoorde al tot m'n lange 2001-lijst.
0
geplaatst: 20 oktober 2015, 09:25 uur
Fout in 2002: 8. Brainpower met Dansplaat
Een Nederlandse rapper, geboren in Antwerpen. Hij groeide op in Nederland en deed mee aan talentenjachten, battles enzo. In 2000 had hij z'n eerste hitje met 'Door merg en brain' en 2 jaar later kwam 'Dansplaat' uit. Ik ken van Brainpower enkel nog 'De vierde kaart' en dan lijkt 'Dansplaat' me niet meteen z'n beste hit te zijn. Veel commerciëler en lichter, ideaal dus voor een hitsingle. Geen wonder dat hij in Vlaanderen buiten dat nummer nooit meer de hitlijsten heeft gehaald. Buiten een nr 30-notering met 'Voel de vibe' dan.
Het nummer was een succes in Nederland: 4 weken nr 1 en in Vlaanderen: 2 weken nr 1. Het nummer werd in die tijd ook echt plat gespeeld. Leuk om weten: hij schreef ook nummers voor andere artiesten, waaronder drie Kinderen voor Kinderen albums.
Een Nederlandse rapper, geboren in Antwerpen. Hij groeide op in Nederland en deed mee aan talentenjachten, battles enzo. In 2000 had hij z'n eerste hitje met 'Door merg en brain' en 2 jaar later kwam 'Dansplaat' uit. Ik ken van Brainpower enkel nog 'De vierde kaart' en dan lijkt 'Dansplaat' me niet meteen z'n beste hit te zijn. Veel commerciëler en lichter, ideaal dus voor een hitsingle. Geen wonder dat hij in Vlaanderen buiten dat nummer nooit meer de hitlijsten heeft gehaald. Buiten een nr 30-notering met 'Voel de vibe' dan.
Het nummer was een succes in Nederland: 4 weken nr 1 en in Vlaanderen: 2 weken nr 1. Het nummer werd in die tijd ook echt plat gespeeld. Leuk om weten: hij schreef ook nummers voor andere artiesten, waaronder drie Kinderen voor Kinderen albums.
0
geplaatst: 20 oktober 2015, 11:59 uur
Fout in 2002: 7. Kate Ryan met Désenchantée
In 2006 zou Kate Ryan België vertegenwoordigen op Eurosong met Je t'adore, een nummer dat vooral aandacht krijgt vanwege een bijpassend danspasje: de kniezwengel. Sommige mensen doen alles om in deze foute top te geraken... Haar carrière begon rond 2001 met Scream for more en een jaar later zong ze een cover van Mylène Farmer de hitlijsten in: Désenchantée.
Meteen ook succes in Nederland, waar ze voor het eerst in de hitlijsten stond en meteen tot nr 2 geraakte. In eigen land stond de Vlaamse zangeres 6 weken op nr 1. Een pak beter dan het originele nummer dat zowel in Vlaanderen als Nederland maar tot op nr 18 geraakte.
In 2006 zou Kate Ryan België vertegenwoordigen op Eurosong met Je t'adore, een nummer dat vooral aandacht krijgt vanwege een bijpassend danspasje: de kniezwengel. Sommige mensen doen alles om in deze foute top te geraken... Haar carrière begon rond 2001 met Scream for more en een jaar later zong ze een cover van Mylène Farmer de hitlijsten in: Désenchantée.
Meteen ook succes in Nederland, waar ze voor het eerst in de hitlijsten stond en meteen tot nr 2 geraakte. In eigen land stond de Vlaamse zangeres 6 weken op nr 1. Een pak beter dan het originele nummer dat zowel in Vlaanderen als Nederland maar tot op nr 18 geraakte.
0
geplaatst: 20 oktober 2015, 13:14 uur
We zitten midden in mijn jeugdige jaren en de "foute" nummers zijn mij allemaal bekend. Brainpower en Shakira vind ik echt vreselijk, maar Désenchantée kan ik wel waarderen.
0
Cured
geplaatst: 20 oktober 2015, 13:33 uur
Heb mijn lijstje naar Rudi gezonden, maar eerlijk gezegd denk ik dat er nauwelijks wat van bij komt als ik de laatste jaren zo zie......enfin, 't is maar een spelletje en afhankelijk van de smaak van de deelnemers hier, waar ik niet meer zo mee match als tot de '90 s.
0
geplaatst: 20 oktober 2015, 13:39 uur
Niet zo goed als het origineel maar nog steeds een dikke voldoende voor Kate 

0
geplaatst: 20 oktober 2015, 13:49 uur
Geweldig nummer, was voor mij een kandidaat voor mijn lijstje.
0
zaaf
geplaatst: 20 oktober 2015, 14:05 uur
Dat is gelukkig verleden tijd.
Ik weet dat er in dat jaar echt superlousy superhits zijn geweest (en die stroom droogt niet echt op de komende jaren) en daarbij vergeleken is dit wel oke.
Maar gelukkig is er uit de veel grotere stroom niet-hits veeeeeel meer mooierders te peuren. Dat ga ik in ieder geval doen.
Ik weet dat er in dat jaar echt superlousy superhits zijn geweest (en die stroom droogt niet echt op de komende jaren) en daarbij vergeleken is dit wel oke.
Maar gelukkig is er uit de veel grotere stroom niet-hits veeeeeel meer mooierders te peuren. Dat ga ik in ieder geval doen.
0
geplaatst: 20 oktober 2015, 14:19 uur
Cured schreef:
Heb mijn lijstje naar Rudi gezonden, maar eerlijk gezegd denk ik dat er nauwelijks wat van bij komt als ik de laatste jaren zo zie......enfin, 't is maar een spelletje en afhankelijk van de smaak van de deelnemers hier, waar ik niet meer zo mee match als tot de '90 s.
Ik heb de laatste jaren ook niet heel veel artiesten meer die in de uiteindelijke top 10 terecht komen. Soms wel een ander nummer van een artiest uit de top 10, dat dan weer wel. Op deze manier valt er nog wel genoeg te ontdekken als er in de eindlijstjes van de users wat andere nummers staan. Alleen dit maakt het al waard je lijstje hier te posten.
0
Cured
geplaatst: 20 oktober 2015, 14:56 uur
Zeker , hoewel ik het merendeel vaak meestal wel ken, maar mijn ding niet (zo) is. Het is ook dus een beetje een kwestie van interesse in bepaalde/muziek of een tijdvak, maar absoluut de moeite waard.
0
geplaatst: 20 oktober 2015, 15:41 uur
0
geplaatst: 20 oktober 2015, 15:46 uur
Beste foute lijst tot nu toe! Désenchantée vind ik ook gewoon beter dan het origineel. Dansplaat vond ik toentertijd niet zo leuk, maar ik kan er nu wel de humor van in zien.
0
geplaatst: 20 oktober 2015, 15:51 uur
Ditto, al heb ik Brainpower toch altijd wel erg kansloos gevonden. Verder leuke nummers allemaal hier!
0
geplaatst: 20 oktober 2015, 16:00 uur
Zo, 25 plaatjes geselecteerd voor 2002!
Het is dit jaar bij diverser dan ooit, electronica, dance, hiphop... Het staat er allemaal in!
Ik moet even opnieuw in het archief kijken aan boord in Canada, de straten, een fout russisch lesbo gezelschap, de kameleon, oud zanger van Genesis, dat aardvarken stekelboom ding en zelfs wat dieren winkel jongens... Alles komt voor bij, zo nu even naar de AH
Het is dit jaar bij diverser dan ooit, electronica, dance, hiphop... Het staat er allemaal in!
Ik moet even opnieuw in het archief kijken aan boord in Canada, de straten, een fout russisch lesbo gezelschap, de kameleon, oud zanger van Genesis, dat aardvarken stekelboom ding en zelfs wat dieren winkel jongens... Alles komt voor bij, zo nu even naar de AH
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.