MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Rudi S schreef:
toch ook nog 2 verrassingen.

Fijn, toch nog iets van Toktok vs. Soffy O. hoog in de lijst

Haha, zou het

Waarschijnlijk niet, mijn hoogste notering is op plek 22. Dus dan ga je al...

Benieuwd of die stevige koploper zijn voorsprong gaat verliezen

Ik wist niet dat Chris Martin zo stevig was.

Fout in 2002: 4. Jan Wayne met Because the night

Als fan van Bruce Springsteen is het erg om te zien wat ze met dit nummer gedaan hebben. Dit nummer is origineel geschreven door Springsteen die er niet helemaal tevreden over was. Patti Smith werkte het nummer verder af en het nummer werd door de Patti Smith Group een succes. Later zou Springsteen het live ook enkele keren brengen.

Al in 1992 werd een dansversie gemaakt door Co.Ro dat in de hitlijsten geraakte, waaronder top 10 hit in België. De versie van 10,000 Maniacs met MTV Unplugged deed het zeer goed in de VS en Canada. En dan komt een Duitse DJ - Jan Wayne - er zijn 'ding' mee doen in 2002. Deze single was de opvolger van een remix van Total eclipse of the heart.

In Nederland werd het een nummer 2 hit, de enige versie die zelfs maar in de top 10 geraakte. Ook in Vlaanderen stond het op nr 2 en genoot Patti Smith anno 1978 van amper 1 weekje onderaan in de hitlijsten. Gewoon fout dit!

zaaf
kijk. dit is echt een terechte vette nominatie. ver-schrik-ke-lijk!

zaaf
jij vindt het wel mooi he rudi?

Omdat ik donderdag weinig tijd heb, zal ik vanavond nog iedereen zijn/haar avond vergallen met de top 3 van de foute hits. Maak er een foute donderdag van.

Fout in 2002: 3. Las Ketchup met the Ketchup Song

Velen dachten dit op de eerste plaats van de foute 10 terug te vinden, maar raar maar waar heb ik 2 nog foutere hits gevonden. Al is een 3e plaats ook mooi/fout.

De naam alleen zegt al genoeg. Las Ketchup is een meidengroep met 4 zussen. Genoemd naar hun vader José Fernández Torres, een flamencogitarist die bekend is 'Tomatito'. En dan nog een song uitbrengen als The ketchup song. Het album heet trouwens 'Hijas del Tomate'. Het is vragen om in deze lijst te mogen staan.

Niet alleen is dit fout, het is met 7 miljoen verkochte exemplaren één van de best verkochte singles aller tijden. Het refrein is 'gepik' van Rapper's delight van The Sugarhill Gang. Moest het u bekend in de oren klinken. Al moest je al echt je best doen om dit niet te kennen. De cijfers van de hitlijsten bij ons liegen er ook niet om. 9 weken nr 1 in Nederland, 12 weken nr 1 in Vlaanderen. Telkens best verkochte single van het jaar en ik zie nog enkele records zoals beste verkochte single van de jaren '00...

Ik wel, liefhebber , nu weer voetbal

zaaf
hahahaha, this is rudi's night! o what a night!

zaaf
en ja, die "Catch up" is alleen leuk in Pulp Fiction

Telamon
Las Ketchup

Niks mis mee.

zaaf
mond spoelen met ketchup!

Fout in 2002: Dynamite ft Robsnob met Pizzadans

Niet alleen fout, gewoon een verschrikking. Klinkt echt als een 5 jarige met veel te veel energie die blijft zagen tot hij een pizza krijgt. Maar dan in single-vorm.

Dynamite was een Vlaamse ambianceband. Hier kreeg hij hulp van Rob Snob, toen nog lid van Katastroof. In 2005 stopte hij daar ook mee. Zelfs Katastroof heeft het nooit zo gortig gemaakt als in deze Pizzadans.

Zoals te verwachten geen hit in Nederland (aan jullie laat ik de fout nr 1) maar wel in Vlaanderen. Daar stond dit lied 1 week op nr 1. Dat verdient een plaats boven die ketchupmeiden.

zaaf
Onze fout nummer 1 is zonder twijfel geniaal vergeleken met jullie nummer 2

Ik twijfelde nog om dit op 1 te zetten.

Rudi S schreef:
Ik wel, liefhebber , nu weer voetbal

Je kan beter stoppen met internationaal voetbal kijken als er een Nederlands team mee doet. Misschien alleen AZ: die doen het altijd wel aardig.

west schreef:
(quote)

Misschien alleen AZ: die doen het altijd wel aardig.

Die komt wel aardig op Life's A Bitch, inderdaad.

Fout in 2002: 1. Raymzter met Kut Marokkanen!!

Eerder symbolisch op nr 1. Een protestsong van de Nederlandse rapper Raymzter, geboren uit Nederlandse en Marokkaanse roots. Het nummer werd gemaakt in 2002 naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen in 2002 in Nederland. Politicus Rob Oudkerk had niet door dat de micro nog aan stond en gooide zo de term kut-Marokkaan in de ether. Dit voorval gebeurde tijdens het tv-programma TweeVandaag.

Zonder het voorval was dit geen hit geweest. De single was het debuut van Raymzter en z'n grootste hit. Zelfs in Vlaanderen was het een bescheiden succes. Fout van Oudkerk, maar die zingt gelukkig niet. Over de kwaliteit van Raymzter laat ik de mening aan jullie over.

Vind ook dit best een leuk nummer

2 en 4 waren wel ergerlijk.

Mooi werk Film Pegasus en natuurlijk vinden genoeg mensen dit mooi, anders komt het ook niet in de hitlijsten

Er is veel gesproken over de foute hits, missie geslaagd. Nu maar hopen dat ze niet in de eind top 10 te zien zijn.

Goed nieuws voor je: Tu es foutou heeft het toch niet gered.

En ik ben voor de andere hits van Kate Ryan gegaan

Ik ben voor de B-kant van de Ketchup Song gegaan. Een cover van Mayonaise van de Pumpkins...

In de jaren '60 was dit nog een serieus topic.

Maar dat waren dan ook heel serieuze muziekjaren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.