MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Ik zou willen voorstellen in andere topics te gaan lachen en hier serieus te blijven.

/edit: oeps!

zaaf
groot gelijk rudi, dat stomme gelach altijd.

Gelukkig heeft James Blunt ons wel dit gebracht:
De 20 beste twitter troll-replies van James Blunt | Flabber

Rudi S schreef:
Nah , ik leen wel een nummer van jouw

Zo je kunt er 1 kiezen zit er wat bij? Mn nummer 1 ms?

Fout in 2005: 2. Schnappi das kleine Krokodil

Het begon allemaal met een Duits tekenfilmpje Die Sendung mit der Maus in 1971. De bekende muis werd later ook in Nederland uitgezonden. Wel bekend in de Lage Landen tot het half jaren '70 verdrongen werd door Sesamstraat. Maar het programma bleef wel draaien tot op vandaag. Naast de muis waren er nog andere figuurtjes en in 2001 werd Schnappi voorgesteld, een kleine krokodil. Zijn tune was 'Schnappi das kleine Krokodil'. Geschreven door Iris Gruttmann en ingezongen door haar nichtje Joy Gruttmann. Het werd in 2004 populair op het internet en ook het liedje werd geliefd. Na veel vraag kwam het nummer dan toch uit op single en stond meteen op nr 1 in Duitsland.

In Vlaanderen en Nederland werd het evengoed een succes. Er werden zelfs Nederlandstalige versies opgenomen. Snappie door de toen 7-jarige Kim Otten en een versie door Dynamite (die van De Pizza Dans en Sex met die blonde) waar de zang van Schnappie trouwens werd gedaan door iemand die bij mij in de dansgroep actief is. Haar moeder zingt wel meer op podia en in studio en de dochter heeft het duidelijk van geen vreemden.

Het is wel de Duitse versie die ook in Vlaanderen en Nederland op nr 1 geraakte. 8 weken lang in Vlaanderen, 4 weken in Nederland. In Vlaanderen werden de Nederlandse Snappie en die van Dynamite ook top 5-hits. Ook in Nederland bleef het succes duren met een top 5-notering voor de Nederlandse Snappie.

Het begon dus met een tv-tune in een Duitse animatiereeks voor kinderen...

Schnie schna schappie braak...

Ik sla een jaartje over, geen tijd gehad deze week.

herman schreef:
Ik sla een jaartje over, geen tijd gehad deze week.

Nu zijn mijn kansloze nominaties nog kanslozer

Ah jammer..je hebt nog n paar uur..top 10 moet lukken..

Fout in 2005: 1. Crazy Frog met Axel F.

Soms vraag ik me af waar het verstand zat anno 2005. Niet alleen liep de massa storm voor een kleine animatiekrokodil, ook een kikker op een brommer zou voor de nodige hype zorgen. Origineel is het een beltoon, dat niet voor niets de naam 'The Annoying Thing' meekreeg. De maker Daniel Malmedahl verkocht ringtones en deed op ludieke manier het geluid van een bromfiets na. Zo ontstond het geluid van Crazy Frog. In 2003 maakte de Zweed Erik Wernquist er een animatie rond en enkele Duitsers maakten met het geluid een mix met het instrumentale Axel F. uit de film Beverly Hills Cop.

Toen het nummer in Engeland uitkwam zwierde het meteen Coldplay van nr 1 met een verkoopaantal dat 4 keer zo hoog lag. Het nummer veroverde meteen heel Europa om in vele landen eveneens op nr 1 te staan. In Frankrijk zelfs 13 weken om dan naar de 2e plaats verdrongen te worden door de eigen opvolger Popcorn. In Vlaanderen stond het 12 weken op nr 1 (doe daar de 8 weken van Schnappie bij en het was een fout jaar). Popcorn deed het daar wat minder, maar ook Jingle Bells kwam in 2005 op nr 2 te staan. In Nederland bleef de schade wat beperkt met een notering op nr 7.

zaaf
12 weken op 1? pfffffft (ik wil niet lachen)

Verschrikkelijk nummer ja. Nog erger dan die krokodil erboven.

De lijnen zijn DICHT!!!

Edgar18 schreef:
Verschrikkelijk nummer ja. Nog erger dan die krokodil erboven.

Errug !

Bestaan er echt cultuurbarbaren die hier van genieten ??

Toplijst Film !!

luigifort schreef:
De lijnen zijn DICHT!!!

Yep ! Rudi kan aan de slag.
Ben benieuwd.

We wachten in spanning

Film..lekker veel nummers om de kriebels van te krijgen waren dat...

Het is als muziekliefhebber toch altijd schrijnend dat zo'n hits altijd meer publiek trekken dan echt goeie muziek.

Ja vind ik ook

Ik verwacht die jongen met die heldere ogen..1 of 2x Coldplay..Munich van Editors sowieso (beetje saai en voor de hand liggend) dat nummer van die Koude apen (ook saai en obvious) ms eentje van dEUS maar lastig door spreiding..en God forbid QOTSA..kortom een saaie voorspelbare commerciele top 10

Ik heb er slechts een van deze in mijn top 10...

Ik hoop dat de top 10 wat meer pit krijgt dan Coldplay of Editors. Klinkt wel erg mainstream...

Telamon
Film Pegasus schreef:
Ik hoop dat de top 10 wat meer pit krijgt dan Coldplay of Editors. Klinkt wel erg mainstream...

We zitten in 2005 mannen. Coldplay was toen al enkele jaren gestopt met muziek maken. Ze wel tegenkomen in de top 10 zou een sensatie betekenen. Precies wat luigifort wil

zaaf
ons een beetje onderschatten!

we gaan t zien..mark my words...

zaaf
altijd, don't worry. heb al een zwartboek vol

..maar waar blijft Rudi

Helaas geen lijstje kunnen inleveren deze week

luigifort schreef:
..maar waar blijft Rudi

Misschien helpt het als we hem met z'n allen heel hard roepen. Zo niet heb ik wellicht te veel poppenkastvoorstellingen gezien in m'n leven.

Bedankt bikkel2 en Film Pegasus voor de mooie vaste bijdrages en bedankt GrafGantz voor het roepen.

2005 dan maar
Oh ja , deze laatste lijstjes zijn er nog bij gekomen:
west johan de witt nelis luigifort yeahyeahyeah Gretz 26 deelnemers dus.

Deze week missen wij o.a. een paar wekelijkse spelers: laxus11 herman Teunnis Lukas en ook somsdoeikweleeensmeespeler Cured is er niet bij.

Eerst maar het slechte nieuws mijn nummer 1 valt er alweer buiten, evenveel punten als nummer 9 en 10 maar minder nominaties.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:36 uur

geplaatst: vandaag om 06:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.