Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 13 november 2015, 12:58 uur
Gefeliciteerd, volgend jaar dan maar op de achterkant van bierviltje en versturen via de smartphone

0
geplaatst: 13 november 2015, 13:42 uur
herman schreef:
Ik was deze week jarig en heb vrij gehad en leuke dingen zonder computer gedaan.
(quote)
Ik was deze week jarig en heb vrij gehad en leuke dingen zonder computer gedaan.
Gefeliciteerd Heman! Ook trouwens voor het leuke dingen doen zonder computer. Het kan nog!

0
geplaatst: 13 november 2015, 14:17 uur
west schreef:
Gefeliciteerd Heman! Ook trouwens voor het leuke dingen doen zonder computer. Het kan nog!
(quote)
She-ra nog tegen gekomen?

0
geplaatst: 13 november 2015, 20:19 uur
7. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
https://i.ytimg.com/vi/otx49Ko3fxw/hqdefault.jpg
Punten : 34
Nom. : Renoir zaaf Edgar18 ArthurDZ
Nr. 1 van: Renoir
Een hele rits nummers van dat staten-album werden genoemd en deze killer song heeft het in ieder geval gered.
John Wayne Gacy, Jr. (1942 – 1994) was een seriemoordenaar die in de jaren ’70 in Chicago, Illinois heel veel slachtoffers heeft gemaakt.
Op zo'n bont en uitbundig album springt John Wayne Gacy, Jr. er toch wel uit.
Een sobere ingetogen ballad als een singer songwriter in zijn beste dagen.
Bijna met een fluisterstem wordt het verhaal verteld en achter bijna iedere regel zit wel een verhaal.
Ik kijk vanavond voor het slapen toch maar even onder het bed.
En Sufjan,
And in my best behavior
I am really just like him
Look beneath the floorboards
For the secrets I have hid
Brrr, gezellige gast
https://i.ytimg.com/vi/otx49Ko3fxw/hqdefault.jpg
Punten : 34
Nom. : Renoir zaaf Edgar18 ArthurDZ
Nr. 1 van: Renoir
Een hele rits nummers van dat staten-album werden genoemd en deze killer song heeft het in ieder geval gered.
John Wayne Gacy, Jr. (1942 – 1994) was een seriemoordenaar die in de jaren ’70 in Chicago, Illinois heel veel slachtoffers heeft gemaakt.
Op zo'n bont en uitbundig album springt John Wayne Gacy, Jr. er toch wel uit.
Een sobere ingetogen ballad als een singer songwriter in zijn beste dagen.
Bijna met een fluisterstem wordt het verhaal verteld en achter bijna iedere regel zit wel een verhaal.
Ik kijk vanavond voor het slapen toch maar even onder het bed.
En Sufjan,
And in my best behavior
I am really just like him
Look beneath the floorboards
For the secrets I have hid
Brrr, gezellige gast
0
geplaatst: 13 november 2015, 20:36 uur
Goed begin tot nu toe, ondanks mijn nalatigheid in het indienen van een top-10.
Alleen met dit nummer van Madrugada heb ik echt helemaal niks. John Wayne had mijn top-10 wek gehaald denk ik en dEUS waarschijnlijk net niet. Gorillaz stond met veel nummers in mijn longlist, maar geen enkele steekt er genoeg boven uit om dicht in de buurt van een top-10-plek te komen.
Alleen met dit nummer van Madrugada heb ik echt helemaal niks. John Wayne had mijn top-10 wek gehaald denk ik en dEUS waarschijnlijk net niet. Gorillaz stond met veel nummers in mijn longlist, maar geen enkele steekt er genoeg boven uit om dicht in de buurt van een top-10-plek te komen.
0
geplaatst: 13 november 2015, 22:42 uur
Sufjan ! Top 
Ik heb een andere, maar ben blij dat ie er in staat.
Zeer content met de lijst tot nu toe.

Ik heb een andere, maar ben blij dat ie er in staat.
Zeer content met de lijst tot nu toe.
0
Telamon
geplaatst: 14 november 2015, 07:18 uur
Mopperluigi
Prachtige top 10 so far, na een gitzwarte avond.
Prachtige top 10 so far, na een gitzwarte avond.

0
geplaatst: 14 november 2015, 09:41 uur
6. Bright Eyes - The First Day Of My Life
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f6/First_Day_of_My_Life.jpg
Punten : 36
Nom. : Gretz luigifort Telamon bikkel2 Simon77
Nr. 1 van: Gretz
Op zo’n ochtend met de verschrikkingen in Parijs nog op het netvlies is er misschien niet een “gepast liedje” beschikbaar.
Maar muziek is iets wat altijd overeind blijft en vaakst het sterkst is in moeilijke periodes
This is the first day of my life
I swear I was born right in the doorway
I went out in the rain suddenly everything changed
They're spreading blankets on the beach
Bright Eyes is de band van Conor Oberst met als hoofd job singer songwriter maar ook rock en experimenten niet schuwt.
The first is een sober en kaal liedje ergens tussen de Dylan van begin jaren ’60 en een Ryan Adams.
Het folk liedje blinkt dan juist uit omdat er in zijn simpelheid juis een geweldige flow zit.
o if you want to be with me,
With these things there’s no telling
We just have to wait and see
But I’d rather be working for a paycheck
Than waiting to win the lottery
Besides, maybe this time is different
I mean, I really think you like me
.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f6/First_Day_of_My_Life.jpg
Nom. : Gretz luigifort Telamon bikkel2 Simon77
Nr. 1 van: Gretz
Op zo’n ochtend met de verschrikkingen in Parijs nog op het netvlies is er misschien niet een “gepast liedje” beschikbaar.
Maar muziek is iets wat altijd overeind blijft en vaakst het sterkst is in moeilijke periodes
This is the first day of my life
I swear I was born right in the doorway
I went out in the rain suddenly everything changed
They're spreading blankets on the beach
Bright Eyes is de band van Conor Oberst met als hoofd job singer songwriter maar ook rock en experimenten niet schuwt.
The first is een sober en kaal liedje ergens tussen de Dylan van begin jaren ’60 en een Ryan Adams.
Het folk liedje blinkt dan juist uit omdat er in zijn simpelheid juis een geweldige flow zit.
o if you want to be with me,
With these things there’s no telling
We just have to wait and see
But I’d rather be working for a paycheck
Than waiting to win the lottery
Besides, maybe this time is different
I mean, I really think you like me
.
0
geplaatst: 14 november 2015, 10:27 uur
5. Sigur Rós – Hoppípolla
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/19/Sigur_R%C3%B3s_-_Hopp%C3%ADpolla.jpg/220px-Sigur_R%C3%B3s_-_Hopp%C3%ADpolla.jpg
Nom. : bikkel2 Johnny Marr Gretz hoi123 johan de witt Renoir ArthurDZ dynamo d vigil
Nr. 1 van: niemand
Heel vaak genoemd, maar wel 3 keer op de 10e plaats en de hoogste positie was de 3e plaats (2 keer).
Hoppípolla werd gebruikt als single en komt van het album Takk.
Na een minimalistisch begin blijft die piano je de gehele tijd achtervolgen, na bijna een minuut gaat Jonsi meedoen en gaat het lied open en wordt het nog uitbundig.
Een rijk arrangement, met drums, strijkers blazers, xylofoon en gitaren.
Soms mag je hier ook wel een beetje smokkelen en dus gebruik ik de later opgenomen live opname (Heima), want die vind ik zelfs prachtig.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/1/19/Sigur_R%C3%B3s_-_Hopp%C3%ADpolla.jpg/220px-Sigur_R%C3%B3s_-_Hopp%C3%ADpolla.jpg
Nom. : bikkel2 Johnny Marr Gretz hoi123 johan de witt Renoir ArthurDZ dynamo d vigil
Heel vaak genoemd, maar wel 3 keer op de 10e plaats en de hoogste positie was de 3e plaats (2 keer).
Hoppípolla werd gebruikt als single en komt van het album Takk.
Na een minimalistisch begin blijft die piano je de gehele tijd achtervolgen, na bijna een minuut gaat Jonsi meedoen en gaat het lied open en wordt het nog uitbundig.
Een rijk arrangement, met drums, strijkers blazers, xylofoon en gitaren.
Soms mag je hier ook wel een beetje smokkelen en dus gebruik ik de later opgenomen live opname (Heima), want die vind ik zelfs prachtig.
0
geplaatst: 14 november 2015, 10:33 uur
Ik heb nooit de liefde voor Sigur Rós begrepen. Geen slechte band, maar het zal nooit in mijn favoriete lijstjes terechtkomen. Maar het is wel origineel qua muziek met duidelijk een groot publiek.
0
geplaatst: 14 november 2015, 10:37 uur
Mooie nummers 6 en 5. En gelukkig is er muziek....in goede en slechte tijden.
Het is moeilijk te bevatten wat er gisterenavond voor verschrikkelijks heeft plaatsgevonden.
Zoveel angst, onschuldige mensen dood of zwaargewond.
En ik vrees niet voor het laatst.
Het is moeilijk te bevatten wat er gisterenavond voor verschrikkelijks heeft plaatsgevonden.
Zoveel angst, onschuldige mensen dood of zwaargewond.
En ik vrees niet voor het laatst.

0
geplaatst: 14 november 2015, 11:29 uur
Rudi S schreef:
Die jankstem van Conor Oberst lijkt me eigenlijk wel gepast met zulk treurig nieuws

0
geplaatst: 14 november 2015, 11:33 uur
4. Editors - Munich
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/70/Editors_-_Munichoriginal.jpg/220px-Editors_-_Munichoriginal.jpg
Punten : 37
Nom. : Simon77 Renoir johan de witt Arno vigil thelion
Het gaat met stapjes, weer een puntje meer.
Editors werden hier natuurlijk ook verwacht, deze band hadden natuurlijk direct faam met hun debuut (met die eeuwige Joy Division verwijzing).
Maar bij Editors schijnt er toch flink meer licht dan bij die “voorlopers” (Joy Division, Bauhaus [wie kent ze nog])
Editors kwamen meteen goed binnen in een tijd dat groepen als Interpol en Bloc Party ook succesvol waren.
Munich is een lekker up tempo rock nummer, gitaren, drum, bas en ergens nog keyboard, verder gedragen door de prettige stem van Tom Smith
Direct in dat fijne intro ben je erbij, een van de ijkpunten van een goed lied.
Ik verwacht de komende jaren nog wel wat top 10 noteringen voor Editors.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/70/Editors_-_Munichoriginal.jpg/220px-Editors_-_Munichoriginal.jpg
Punten : 37
Nom. : Simon77 Renoir johan de witt Arno vigil thelion
Het gaat met stapjes, weer een puntje meer.
Editors werden hier natuurlijk ook verwacht, deze band hadden natuurlijk direct faam met hun debuut (met die eeuwige Joy Division verwijzing).
Maar bij Editors schijnt er toch flink meer licht dan bij die “voorlopers” (Joy Division, Bauhaus [wie kent ze nog])
Editors kwamen meteen goed binnen in een tijd dat groepen als Interpol en Bloc Party ook succesvol waren.
Munich is een lekker up tempo rock nummer, gitaren, drum, bas en ergens nog keyboard, verder gedragen door de prettige stem van Tom Smith
Direct in dat fijne intro ben je erbij, een van de ijkpunten van een goed lied.
Ik verwacht de komende jaren nog wel wat top 10 noteringen voor Editors.
0
geplaatst: 14 november 2015, 11:34 uur
0
zaaf
geplaatst: 14 november 2015, 11:35 uur
ik niet. luigi ook wel denk ik. maar dat zal hem nu aan zijn bips oxideren.
0
geplaatst: 14 november 2015, 11:37 uur
Potver weer een notificatie!
Deze was wel te verwachten, ik had hem zelf nog wel ietsje hoger ingeschaald
Deze was wel te verwachten, ik had hem zelf nog wel ietsje hoger ingeschaald
0
geplaatst: 14 november 2015, 11:38 uur
Heeft Chicago toch gewonnen van München, en van St Petersburg.
0
geplaatst: 14 november 2015, 11:38 uur
Mijn steun hebben ze i.i.g. Editors een van de betere (zo niet de beste) bands van dit moment en de laatste 10 jaar. "blackmusic" even buiten beschouwing gelaten natuurlijk anders lijkt het wel een hele vreemde uitspraak van mij
0
geplaatst: 14 november 2015, 11:42 uur
Rudi S schreef:
we hebben een koploper (nooit top 3 genoemd overigens) die zelfs door de fans niet op deze positie wordt verwacht.
Maar kijkend naar de spelers die nog moeten stemmen blijft deze zeer waarschijnlijk niet op ook niet op 1.
Het zit ook nog dicht op elkaar, de koploper heeft maar 34 punten.
we hebben een koploper (nooit top 3 genoemd overigens) die zelfs door de fans niet op deze positie wordt verwacht.Maar kijkend naar de spelers die nog moeten stemmen blijft deze zeer waarschijnlijk niet op ook niet op 1.
Het zit ook nog dicht op elkaar, de koploper heeft maar 34 punten.
Die heeft het dus gered en is nog iets uitgelopen, iemand top 3

0
geplaatst: 14 november 2015, 11:43 uur
johan de witt schreef:
bij laatst genoemde heeft het in ieder geval niet aan mij gelegen

0
geplaatst: 14 november 2015, 11:46 uur
Chicago sowieso. The National zou ook niet mogen ontbreken.
Wat die 3e betreft...
Ik hoop dat er iemand is
Wat die 3e betreft...
Ik hoop dat er iemand is

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.