Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2015, 09:28 uur
Ja is t toch ook..luister maar naar dat nummer..t klinkt heel treurig 

0
geplaatst: 20 november 2015, 09:30 uur
Ja, ik vind het een vreselijk nummer van een vreselijke band. Ik wist niet dat ik dat niet mocht zeggen hier, sorry.
0
geplaatst: 20 november 2015, 09:30 uur
Ja oppassen hoor voor de MuMe Gestapo
..maar west is Musefanboi duss
..burp iets teveel whisky op 
..maar west is Musefanboi duss
..burp iets teveel whisky op 
0
geplaatst: 20 november 2015, 09:34 uur
Dit nummer komt op mij altijd over als een parodie. Waarop is me nog niet helemaal duidelijk.
0
geplaatst: 20 november 2015, 09:47 uur
GrafGantz schreef:
Ja, ik vind het een vreselijk nummer van een vreselijke band. Ik wist niet dat ik dat niet mocht zeggen hier, sorry.
Flauw.
0
geplaatst: 20 november 2015, 09:53 uur
Rudi S schreef:
Muse doet ook weer mee en dit is echt een groep die die door de liefhebbers omarmt wordt en door de rest meewarig en hoofdschuddend bekeken wordt,
Muse doet ook weer mee en dit is echt een groep die die door de liefhebbers omarmt wordt en door de rest meewarig en hoofdschuddend bekeken wordt,

0
geplaatst: 20 november 2015, 09:58 uur
9. Joanna Newsom - Emily
https://top101songs.files.wordpress.com/2014/10/joanna-newsom.jpg
Punten : 29
Nom. : Teunnis Dwejkk_ hoi123 GrafGantz
Nr. 1 van: Teunnis
Emily dus en ja dit was de winnaar van de Joanna Newsom k.o en ook een grote kanshebber van de nu lopende greatest hits editie.
Newsom haalde de oude held Van Dyke Parks onder de warme dekens vandaan en nam een album van bijna een uur met maar 5 nummers er op.
Emily is een van de topliedjes van dat album.
Ondersteund door haar harp en de strijkers van Van Dyke Parks neemt Joanna flink de tijd om haar verhaal te vertellen.
Joanna heeft een aparte stem en speelt daar constant mee, daardoor weet ze dan ook deze 12 minuten ons te boeien en vast te houden, zoek anders de teksten eens op en lees ze mee.
Ik begin vast.
The meadowlark and the chim-choo-ree and the sparrow
Set to the sky in a flying spree, for the sport over the pharaoh
A little while later the Pharisees dragged comb through the meadow
Do you remember what they called up to you and me, in our window?
There is a rusty light on the pines tonight
Sun pouring wine, lord, or marrow
Down into the bones of the birches
And the spires of the churches
Jutting out from the shadows
The yoke, and the axe, and the old smokestacks and the bale and the barrow
And everything sloped like it was dragged from a rope
In the mouth of the south below
https://top101songs.files.wordpress.com/2014/10/joanna-newsom.jpg
Punten : 29
Nom. : Teunnis Dwejkk_ hoi123 GrafGantz
Nr. 1 van: Teunnis
Emily dus en ja dit was de winnaar van de Joanna Newsom k.o en ook een grote kanshebber van de nu lopende greatest hits editie.
Newsom haalde de oude held Van Dyke Parks onder de warme dekens vandaan en nam een album van bijna een uur met maar 5 nummers er op.
Emily is een van de topliedjes van dat album.
Ondersteund door haar harp en de strijkers van Van Dyke Parks neemt Joanna flink de tijd om haar verhaal te vertellen.
Joanna heeft een aparte stem en speelt daar constant mee, daardoor weet ze dan ook deze 12 minuten ons te boeien en vast te houden, zoek anders de teksten eens op en lees ze mee.
Ik begin vast.
The meadowlark and the chim-choo-ree and the sparrow
Set to the sky in a flying spree, for the sport over the pharaoh
A little while later the Pharisees dragged comb through the meadow
Do you remember what they called up to you and me, in our window?
There is a rusty light on the pines tonight
Sun pouring wine, lord, or marrow
Down into the bones of the birches
And the spires of the churches
Jutting out from the shadows
The yoke, and the axe, and the old smokestacks and the bale and the barrow
And everything sloped like it was dragged from a rope
In the mouth of the south below
0
geplaatst: 20 november 2015, 10:01 uur
Nou hierbij vergelijken is Muse toch wel heel erg hoogstaand...
0
geplaatst: 20 november 2015, 10:06 uur
Rudi S schreef:
Joanna Newsom doet ook mee en dit is echt een zangeres die die door de liefhebbers omarmt wordt en door de rest meewarig en hoofdschuddend bekeken wordt
Joanna Newsom doet ook mee en dit is echt een zangeres die die door de liefhebbers omarmt wordt en door de rest meewarig en hoofdschuddend bekeken wordt
0
geplaatst: 20 november 2015, 10:12 uur
GrafGantz schreef:
Ja, ik vind het een vreselijk nummer van een vreselijke artiest. Ik wist niet dat ik dat niet mocht zeggen hier, sorry.
Ja, ik vind het een vreselijk nummer van een vreselijke artiest. Ik wist niet dat ik dat niet mocht zeggen hier, sorry.
0
geplaatst: 20 november 2015, 10:16 uur
Van mij mag je hoor, ik kan het absoluut begrijpen dat er mensen zijn die dit vreselijk vinden. Zoals bijvoorbeeld m'n vriendin 

0
geplaatst: 20 november 2015, 10:17 uur
Muse ben ik nooit echt gek van geweest, maar zijn zeker niet slecht en begrijpelijk in deze top 10. Joanna Newsom ken ik niet echt. Heb ik al meer tegengekomen op musicmeter. Via het topic 'De top 100 van...' heb ik al enkele nummers leren kennen. Moet me er nog wat in verdiepen. 

0
geplaatst: 20 november 2015, 10:17 uur
GrafGantz schreef:
Van mij mag je hoor, ik kan het absoluut begrijpen dat er mensen zijn die dit vreselijk vinden. Zoals bijvoorbeeld m'n vriendin
Nee, die is toch wel gekker gewend.
0
geplaatst: 20 november 2015, 10:21 uur
Met Joanna Newsom in de top-10 neem ik zo'n wanstaltig nummer van Muse voor lief .Alhoewel, ik had Emily stiekem wel wat hoger verwacht. Ach, ik moet blij zijn dat er eindelijk weer eens wat van mijn top-10 langskomt. En meteen ook mijn nummer 1!
0
geplaatst: 20 november 2015, 10:26 uur
Pff, wat een stom begin. Twee ontzettende kutnummers! Maar laten we positief blijven, de top 10 kan alleen nog maar beter worden nu! 

0
geplaatst: 20 november 2015, 10:32 uur
Aan de ene kant heeft dit wel wat..aan de andere kant ligt t dicht bij irritatie..wat me vaak opvalt bij hedendaagse vooral vrouwelijke artiesten is dat ze wat met hun stem doen waardoor het vaak wat gekunsteld overkomt.
Dus dames niet meer doen!!!

0
geplaatst: 20 november 2015, 10:42 uur
luigifort schreef:
Aan de ene kant heeft dit wel wat..aan de andere kant ligt t dicht bij irritatie..wat me vaak opvalt bij hedendaagse vooral vrouwelijke artiesten is dat ze wat met hun stem doen waardoor het vaak wat gekunsteld overkomt.
Ik ben ook geen fan van het kattengekrijs bij Muse, maar het is wel een man die zingt hoor.

0
geplaatst: 20 november 2015, 11:03 uur
8. Arctic Monkeys - When the Sun Goes Down
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/6c/Whenthesungoesdown.jpg/220px-Whenthesungoesdown.jpg
Punten : 32
Nom. : west nelis thelion Simon77 Rudi S
Nr. 1 van: west
Zo, tijd voor een allemans vriendje, When the Sun Goes Down van het zeer succesvolle debuutalbum van Arctic Monkeys, een meer dan de helft van de punten kwamen dus van west en mijzelf (2e in mijn lijstje) ook had ik deze in mijn top 10 van de Arctic Monkeys greatest hits editie en daar put ik nu ook graag nog even uit:
Na een heel mooi gezongen opening, gaat het over naar een lekkere rocker.
Aan het einde wordt een deel van het langzame intro weer herhaald (scummy man) , de cirkel is rond en de situatie hopeloos.
What a scummy man
Just give him half a chance
I bet he'll rob you if he can
Can see it in his eyes that he's got a nasty plan
I hope you're not involved at all
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/6c/Whenthesungoesdown.jpg/220px-Whenthesungoesdown.jpg
Punten : 32
Nom. : west nelis thelion Simon77 Rudi S
Nr. 1 van: west
Zo, tijd voor een allemans vriendje, When the Sun Goes Down van het zeer succesvolle debuutalbum van Arctic Monkeys, een meer dan de helft van de punten kwamen dus van west en mijzelf (2e in mijn lijstje) ook had ik deze in mijn top 10 van de Arctic Monkeys greatest hits editie en daar put ik nu ook graag nog even uit:
Na een heel mooi gezongen opening, gaat het over naar een lekkere rocker.
Aan het einde wordt een deel van het langzame intro weer herhaald (scummy man) , de cirkel is rond en de situatie hopeloos.
What a scummy man
Just give him half a chance
I bet he'll rob you if he can
Can see it in his eyes that he's got a nasty plan
I hope you're not involved at all
0
geplaatst: 20 november 2015, 11:34 uur
Joanna Newsom: dat is één van de weinige platen hier die ik op 2* heb staan.
0
geplaatst: 20 november 2015, 11:34 uur
Prachtig nummer, maar voor mij staat er nog een betere op het album. Ben benieuwd of dit zekere nummer ook de top 10 gehaald heeft. Populaire plaat, dus het kan wel denk ik. 

0
geplaatst: 20 november 2015, 11:43 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.