MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Hhhmm de Top 10 is erg matig tot nu toe

GrafGantz schreef:
(quote)

Zo ver zou ik zelf niet willen gaan.

Een vrouw met verstandskiezen!

Een vrouw die verstandig kiest

Fijn nummers van de Monkeys, al hoop ik vooral dat de opener van het album nog langskomt.

7. Placebo – Song to Say Goodbye

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ro/thumb/c/cd/Song_to_Say_Goodbye_.jpg/220px-Song_to_Say_Goodbye_.jpg

Punten : 34
Nom. : Simon77 Johnny Marr Telamon DjFrankie vigil Rudi S
Nr. 1 van: niemand

Ja, Placebo kennen wij ondertussen wel, ook een vaste gast op dit podium, 6 nominaties voor dit lied.
Voor wie dacht dat het met het album “Meds” een aflopende zaak werd, toch nog maar eens luisteren hier is weer een pareltje gekozen.

Met een altijd aanwezige rammelende piano een heerlijke beat die toch fijn samengaat met het melancholische karakter van dit nummer.
Molko zang is zoals altijd heerlijk aanwezig en hij was nog steeds scherp hoor:

You are one of God's mistakes,
You crying, tragic waste of skin,
I'm well aware of how it aches ,
And you still won't let me in.
Now I'm breaking down your door,
To try and save your swollen face ,
Though I don't like you anymore,
You lying, trying waste of space..

Dan ook maar die lange versie.

mijn nummer 8

Prachtig dit, ik kan wel janken, niet van deze wereld zo mooi
Mijn nummer 4 .

Hopelijk komt Toppertje ook nog langs...

Placebo had ik zelf niet, maar wel leuk nummer.

Film Pegasus schreef:
Placebo had ik zelf niet, maar wel leuk nummer.

film, die nummers uit de floplijst zijn leuk, Placebo doet gelukkig niet aan leuk , dat is nu eenmaal niet goed genoeg

Een 'foute' woordkeuze dus.

Eerste nummer wat er bij mij wel in gaat. Gave song. Eerlijkheidsgehalve over het hoofd gezien.
Terechte notering.

luigifort schreef:
Aan de ene kant heeft dit wel wat..aan de andere kant ligt t dicht bij irritatie..
Heb je het nou over jezelf of over de muziek .

Aardige start van de lijst! Ik kwam deze week niet toe aan een lijstje maar anders hadden de aapjes en Muse er vast ingestaan.

Mezelf natuurlijk

6. Morrissey - Life is a Pigsty

https://i.ytimg.com/vi/ZVxwdyMIyLA/maxresdefault.jpg

Punten : 36
Nom. : johan de witt luigifort vigil Rudi S
Nr. 1 van: johan de witt luigifort

Gisterenmiddag had ik dit lied eigenlijk al afgeschreven, slechts 8 punten stonden er en die kwamen dan ook nog van mijzelf.
Gisteren tegen de avond kwamen er opeens een paar hele hoge scores binnen en staat Morrissey er dus weer prominent tussen.

Na het sterke ‘You Are The Quarry’ kwam Morrissey snel weer met een prima opvolger , dit lied is weer een van de hoogtepunten van Ringleader Of The Tormentors.

I can't reach you
I can't reach you
I can't reach you anymore
Pigsty is een episch nummer met synths en heerlijke gitaren, stevige onweer en andere opgeblazen geluiden en onze zanger stort als zo vaak zijn leed over ons uit.

Life is a Pigsty maar er is ook hier hoop.

In the final hour of my life
I’m falling in love again”

Mijn nummer 3!

Echte kenners..

'It's the same old S.O.S. but with brand new broken fortunes'

Fantastich nummer! Ik denk toch wel zijn beste deze eeuw.

Same old epic shit ..topnummer..

5. Arctic Monkeys – A Certain Romance

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5f/Whatever_People_Say_I_Am,_That's_What_I'm_Not.jpg

Punten : 36
Nom. : Rudi S ArthurDZ Gretz Telamon bikkel2 Johnny Marr
Nr. 1 van: Rudi S

Nog een Artic Monkeys liedje en eentje waar ik zorgen over had op donderdag, gelukkig waren de 9 punten van Geert voldoende om ‘m erbij te hebben.

'Cause over there, there's broken bones
There's only music, so that there's new ringtones
And it don't take no Sherlock Holmes
To see it's a little different around here

Oh wat luistert dit toch lekker weg en een prachtig intro toch wel, snik snik dit is mooi ja.
En ik grijp weer even naar de greatest hits editie hier op de site en leen een stukje van Gretz

Een van de beste instrumentale openingen die ik ken, zo niet de allerbeste. Maar het middenstuk en het intense outro zijn ook fenomenaal. Alleen op grond van het instrumentale gedeelte zou dit nummer al een verplichte rockklassieker moeten zijn. Zo'n classic waar je als een bezetene op kan mee blijven stuiteren, zonder dat je ook maar iets van energie verliest. Alex' zang is messcherp en zijn tekst is wederom van ingenieuze klasse. En dan te bedenken dat hij dit allemaal schreef voor zijn 20e levensjaar.

Amen.

Omdat KPN weer werkt ben ik ook best vrolijk en kan ik wel iets weggeven.

Tja mijn nummer 1 is geweest en komt er dus niets meer uit mijn eigen lijst (ook niet shortlist) .
Sterker nog, de nummer 1 en 2 van dit jaar had ik vooraf niet eens in de top 25 verwacht (dit zal natuurlijk wel aan mij liggen , misschien was ik toen in 2006 te veel met Artic Monkeys en andere dingen bezig).

Dat eerste sowieso

Ik heb WhateverPeople Say I Am, That's What I'm Not maar weer eens in mijn top 10 gezet: ik vind het een fantastische plaat (dus). Wel ben ik verrast dat A Certain Romance hier zo hoog scoort: het is pas het vijfde liedje in de favorietenlijst bij die plaat. Maar ja, dan nog is het een geweldig nummer!

4. Arcade Fire – Intervention

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/08/Intervention_(Arcade_Fire_single_-_cover_art).jpg

Punten : 46
Nom. : Renoir west Gretz Telamon GrafGantz ArthurDZ johan de witt Simon77
Nr. 1 van: Renoir

Een sprong van 10 punten en ja Arcade Fire doet ook gewoon mee in de jaren (2004, 2006) dat zij geen album hadden.
Waarschijnlijk vooruitkijkend naar dit topic leek het voor hun interessant om toch ieder jaar een lied in deze competitie te hebben.

Deze is dan weer tricky omdat hij op 28 -12 en enkel digitaal is uitgekomen, het nummer komt natuurlijk van Neon Bible (2007).
Episch (kerk)orgel en de bekende Arcade Fire drive maken dit al een kandidaat voor de top 10, Butler probeert hier zelfs Bono te overtreffen.

Working for the church while your life falls apart
Singing halleluiah with the fear in your heart
Every spark of friendship and love will die without a home
Hear the soldier groan, "We'll go at it alone"
Hear the soldier groan, "We'll go at it alone"

Geweldige video trouwens met beelden uit die legendarische film van Eisenstein, die trappen scène lijkt dichterbij dan ooit.

Mooi hoor!

Mijn lijst is totaal verkeerd heb Amy Winehouse totaal over het hoofd gezien.... & &

Shit.....wist niet dat deze van Arcade Fire al dit jaar het licht zag.
Prachtig nummer.

Blij met Arctic Monkeys.

thelion schreef:
Mijn lijst is totaal verkeerd heb Amy Winehouse totaal over het hoofd gezien.... & &

Oei ! Ik heb er eentje.......vraag me alleen af of ie nog komt.
Band Of Horses lijkt mij ook wel wenselijk.

bikkel2 schreef:

Oei ! Ik heb er eentje.......vraag me alleen af of ie nog komt.
Band Of Horses lijkt mij ook wel wenselijk.

Die heb ik dan weer wel

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:06 uur

geplaatst: vandaag om 06:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.