Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 17 februari 2015, 01:23 uur
0
geplaatst: 17 februari 2015, 04:04 uur
Meestal haalt een 'chanson' wel mijn jaareindlijst. Heb nu eenmaal een zwak voor die prachtige taal
Maar ...toppie Herman! (de nr.5 van jouw lijstje)
Een overzichtje van franstalig repertoire die mijn Top 10 (1965-1976) hebben gehaald.
1965: Poupée de Cire, Poupée de Son [1] The French Song [5]
1966: J'Attendrai [5]
1967: rien
1968: Il est Cinq Heures, Paris S'Eveille [2] Contact [6]
1969: Je T'Aime....Moi Non Plus [2]
1970: rien
1971: Pour un Flirt [8] Non Non Rien n'a Changée [10]
1972: Une Belle Histoire [3]
1973: Tu Te Reconnaitres [3] Le Lac Majeur [5]
1974: Gigi L'Amoroso [1]
1975: L'Été Indien [2] Dansez Maintenant [9]
1976: .................... [7]
0
geplaatst: 17 februari 2015, 13:58 uur
sheep67 schreef:
westMisschien bedoelde je een doorbraak in jouw Top 10
Maar inderdaad, in 1976 hadden ze twee nr.1 hits te pakken waarvan 1 mijn lijstje heeft gehaald . (Waterloo hoogste positie was plek 2 in '74)
westMisschien bedoelde je een doorbraak in jouw Top 10
Maar inderdaad, in 1976 hadden ze twee nr.1 hits te pakken waarvan 1 mijn lijstje heeft gehaald . (Waterloo hoogste positie was plek 2 in '74)
Eigenlijk hoop ik dat dat ene nummer uit 1976 een doorbraak beleeft in meerdere top 10's hier en inderdaad: het was een nummer 1.
0
zaaf
geplaatst: 17 februari 2015, 17:34 uur
update!
na plm 2 etmalen 1976 zijn er 16 lijsten verstuurd. ik verwacht nog wat verse en vertrouwde nomineerders.
de grens voor de top 10 ligt nu op 19 pnt (de huidige aanvoerder heeft 34 pnt). er worden nog steeds veel nummers eenmalig genoemd, een of twee x erbij en je hebt een goede klassering.
de top is nu nog vrij top2000, ik hoop op wat afwijkende nummers - ter lardering hahahaha.
groet van uw olijke zaaf
na plm 2 etmalen 1976 zijn er 16 lijsten verstuurd. ik verwacht nog wat verse en vertrouwde nomineerders.
de grens voor de top 10 ligt nu op 19 pnt (de huidige aanvoerder heeft 34 pnt). er worden nog steeds veel nummers eenmalig genoemd, een of twee x erbij en je hebt een goede klassering.
de top is nu nog vrij top2000, ik hoop op wat afwijkende nummers - ter lardering hahahaha.
groet van uw olijke zaaf
0
geplaatst: 17 februari 2015, 22:31 uur
west schreef:
Eigenlijk hoop ik dat dat ene nummer uit 1976 een doorbraak beleeft in meerdere top 10's hier en inderdaad: het was een nummer 1.
(quote)
Ik heb de single in mijn lijst. Maar welke van de twee?

0
geplaatst: 18 februari 2015, 08:15 uur
Er zijn in '76 genoeg Queen nummers die iets van ABBA hebben, punk klopte op de deur en niet voor niks. 
Hey ho let's go

Hey ho let's go

0
geplaatst: 18 februari 2015, 11:13 uur
Rudi S schreef:
Er zijn in '76 genoeg Queen nummers die iets van ABBA hebben...
Er zijn in '76 genoeg Queen nummers die iets van ABBA hebben...
Zo, dat moest je vroegah niet zeggen: het was Abba of Queen op de lagere school, de modernere variant op the Beatles & the Stones.

(heerlijk om indirect Abba met the Beatles te vergelijken...
)
0
Cured
geplaatst: 18 februari 2015, 11:17 uur
Ik was een jaar of 8/9 , nog "onschuldig", dus was toen meer voor......ABBA , in het bijzonder Agnetha..
.
.
0
zaaf
geplaatst: 18 februari 2015, 11:40 uur
Op de lagere school luisterde ik naar de juf. Nog steeds trouwens.
Maar hoewel het me ooit wel degelijk uitmaakte, zal 'Queen of ABBA' mij nu roesten.
Maar hoewel het me ooit wel degelijk uitmaakte, zal 'Queen of ABBA' mij nu roesten.
0
Cured
geplaatst: 18 februari 2015, 12:43 uur
zaaf schreef:
Op de lagere school luisterde ik naar de juf. Nog steeds trouwens..
Alleen kuisteren of ook kijken ? Op de lagere school luisterde ik naar de juf. Nog steeds trouwens..

0
Telamon
geplaatst: 18 februari 2015, 13:50 uur
toch jammer dat de lijstjes hier niet geplaatst worden ( al snap ik t idee)
Het is namelijk toch een tijdrovende bezigheid om 1976 nummers bij elkaar te zoeken. RateYourMusic helpt, maar klopt niet altijd. Op Spotify is ook een 76 playlist te vinden (maar zonder bv Modern Lovers) en zo lever ik weer een lijstje in met t knagende gevoel iets te missen.
*neuriet 'The problem is all inside your head she said to me, The answer is easy if you take it logically'*
Het is namelijk toch een tijdrovende bezigheid om 1976 nummers bij elkaar te zoeken. RateYourMusic helpt, maar klopt niet altijd. Op Spotify is ook een 76 playlist te vinden (maar zonder bv Modern Lovers) en zo lever ik weer een lijstje in met t knagende gevoel iets te missen.
*neuriet 'The problem is all inside your head she said to me, The answer is easy if you take it logically'*
0
Cured
geplaatst: 18 februari 2015, 14:27 uur
Die lijstjes plaatsen verraden juist de 'spanning en tips' en dat is nu net het leukste eraan (vind ik). Overigens gebeurt dat wel bij de Greatest Hits editie, dus daar kun je je ei ook kwijt wat dat betreft.
edit: je hebt ook de jaartopics qua songs/nummers op het forum in Favorieten/Toplijstjes, dus daar kun je ook vissen, vooral als je jong(er) bent en (nog) niet zoveel van deze/die tijd kent.
edit: je hebt ook de jaartopics qua songs/nummers op het forum in Favorieten/Toplijstjes, dus daar kun je ook vissen, vooral als je jong(er) bent en (nog) niet zoveel van deze/die tijd kent.
0
Telamon
geplaatst: 18 februari 2015, 14:57 uur
Lijstje eindelijk compleet (toch zaaf?) Wat een marteling. Deze marteling stopt nooit.
0
zaaf
geplaatst: 18 februari 2015, 15:20 uur
Ooooo, pluggert!
Ja, ik heb het verwerkt - traumatherapietje en t gaat weer.
Ja, ik heb het verwerkt - traumatherapietje en t gaat weer.
0
geplaatst: 18 februari 2015, 17:00 uur
Telamon schreef:
Lijstje eindelijk compleet (toch zaaf?) Wat een marteling. Deze marteling stopt nooit.
Ik heb een andere, wij gaan zo eten enkel de servetten nog op het tafellaken leggen, dadelijk trainen.
0
zaaf
geplaatst: 18 februari 2015, 17:01 uur
update!
na plm 3 etmalen 1976 zijn er 19 lijsten verstuurd. ik verwacht nog wat verse en vertrouwde nomineerders.
de grens voor de top 10 ligt nu op 25 pnt (de huidige aanvoerder heeft 44 pnt) en deze bestaat nu uit nummers die 3, 4, 5, 6 en zelfs (!) 7 keer zijn genoemd. nou zeg...
de top is nu nog steeds vrij top2000, mensen doe es gek!
groet van uw hoopvolle zaaf
na plm 3 etmalen 1976 zijn er 19 lijsten verstuurd. ik verwacht nog wat verse en vertrouwde nomineerders.
de grens voor de top 10 ligt nu op 25 pnt (de huidige aanvoerder heeft 44 pnt) en deze bestaat nu uit nummers die 3, 4, 5, 6 en zelfs (!) 7 keer zijn genoemd. nou zeg...
groet van uw hoopvolle zaaf
0
Cured
geplaatst: 18 februari 2015, 18:01 uur
zaaf schreef:
....mja, ik hoop dat die ene van mij daar dan bij hoort, maar kweetniet.....het is niet de meést 'bekende (relatief) bekeken.......http://img.smileys.nl/1531/thinking.pngde top is nu nog steeds vrij top2000, mensen doe es gek!
0
geplaatst: 18 februari 2015, 20:46 uur
0
geplaatst: 18 februari 2015, 21:18 uur
Telamon schreef:
Het is namelijk toch een tijdrovende bezigheid om 1976 nummers bij elkaar te zoeken. RateYourMusic helpt, maar klopt niet altijd.
Het is namelijk toch een tijdrovende bezigheid om 1976 nummers bij elkaar te zoeken. RateYourMusic helpt, maar klopt niet altijd.
Maar die lijstjes worden toch na afloop geplaatst? Dan is het weer leuk om te kijken of je bij een ander wat kan 'oppikken'.
Ik heb trouwens het idee dat RYM bijna altijd klopt. En vergeet de 1976 albumlijst van MM niet.
0
geplaatst: 18 februari 2015, 21:23 uur
Cured schreef:
Ik was een jaar of 8/9 , nog "onschuldig", dus was toen meer voor......ABBA , in het bijzonder Agnetha..
.
. Wie was er niet verliefd op Agnetha?
https://cityjackdaw.files.wordpress.com/2013/06/agnetha-faltskog-picture-2.jpg
0
Zephyr
geplaatst: 18 februari 2015, 21:25 uur
Niet zo gauw mekkeren...
Van mijn top-10 over 1975 stond er géén één bij de uiteindelijke top-25 zoals gepubliceerd door Zaaf....

0
geplaatst: 18 februari 2015, 22:00 uur
Ik verwacht daar ook nooit teveel van. Uiteindelijk zijn het toch de top 2000-nummers die bovenin eindigen. Vind het vooral leuk om wekelijks een lijstje te maken en te zien wat anderen ervan maken.
0
geplaatst: 18 februari 2015, 22:15 uur
Zephyr schreef:
Niet zo gauw mekkeren...
Van mijn top-10 over 1975 stond er géén één bij de uiteindelijke top-25 zoals gepubliceerd door Zaaf....
(quote)
Niet zo gauw mekkeren...
Dat zijn wel de lijstjes

Ach nee , ik stuur gewoon mijn favorieten in en kijk waar het schip stranden gaat

0
zaaf
geplaatst: 18 februari 2015, 22:24 uur
Het waaiert wel wat meer uit over meerdere stromingen, stijlen en genres. Dat zie ik ook aan mn eigen lijstje. Ik vind t leuk, leerzaam ook. Dat dan minder gemene deler is, ach... (of de gemene deler minder
)
)Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.