Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 18 februari 2015, 22:26 uur
Zie je wel lijstjes dmv PM insturen is veel leuker anders kan je het ook zelf uitrekenen 
Het is weer reuze spannend.

Het is weer reuze spannend.

0
Zephyr
geplaatst: 18 februari 2015, 22:32 uur
Rudi S schreef:
...enkel de servetten nog op het tafellaken leggen...
...enkel de servetten nog op het tafellaken leggen...
Ja, die zijn hier ook gebruikt vanavond

0
Cured
geplaatst: 19 februari 2015, 12:17 uur
...ik lig inmiddels al(weer) onder de tafel...
....(heb weer eens een feestje)
....(heb weer eens een feestje)
0
Telamon
geplaatst: 19 februari 2015, 12:54 uur
Stormt het bij jullie ook? Hier is de wind behoorlijk wild.
0
geplaatst: 19 februari 2015, 13:19 uur
Telamon schreef:
Nee ik ben mooie liedjes van Nina Simone aan het luisteren

0
Cured
geplaatst: 19 februari 2015, 13:34 uur
Ik inmiddels op de tafel met Wild Is The Wind van....Bon Jovi 

0
geplaatst: 19 februari 2015, 13:36 uur
Mogen nagezongen liedjes eigenlijk wel in onze top, da's toch plagiaat en verderfelijk.
0
geplaatst: 19 februari 2015, 22:07 uur
Goed dat je het nog even meld, ik zit zo druk in de tijd dat ik er steeds niet aan kom. Ga nu kijken of ik wat kan opstellen...
0
zaaf
geplaatst: 19 februari 2015, 22:38 uur
neen! niet verklappen! per PM moet ie!
maar goed, ik verwerk m zo wel, don't bother... thanks!
maar goed, ik verwerk m zo wel, don't bother... thanks!
0
zaaf
geplaatst: 20 februari 2015, 00:05 uur
Jaja, het is zover, de ontknoping van de top 10 van
http://blog.iso50.com/wp-content/uploads/2007/11/iso50-1976tee1.jpg
10. Bryan Ferry - Let's Stick Together

Punten : 35
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand
Werd na zondag iedere dag twee keer genoemd en gleed zo smooth de top 10 in.
Let's Stick Together is een coverversie van 'Let's Stick Together' van Wilbert Harrison. Deze compositie uit 1962 werd door Harrison in '69 opnieuw opgenomen en uitgebracht als 'Let's Work Together' en werd een bescheiden hit. Canned Heat maakte hier een cover van en ook deze uitvoering bereikte de hitlijsten.
Ferry stofte de oorspronkelijke versie op, uptempo beatje, aanstekelijk (monotoon) saxwerk en wat gekir door Jerry Hall (zijn de kenners van gekir het niet over eens…) en de hit was daar. Begeleid overigens door vrijwel de gehele band Roxy Music.
Geen hoogstaand nummer, maar best wel lekker. Vond ik destijds ook, met dat bandrecordertje in de aanslag bij de linkerspeaker van mijn ouders.
(Deze tops doen de verstofte hersencellen wel goed, memory lane!)
http://blog.iso50.com/wp-content/uploads/2007/11/iso50-1976tee1.jpg
10. Bryan Ferry - Let's Stick Together

Punten : 35
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand
Werd na zondag iedere dag twee keer genoemd en gleed zo smooth de top 10 in.
Let's Stick Together is een coverversie van 'Let's Stick Together' van Wilbert Harrison. Deze compositie uit 1962 werd door Harrison in '69 opnieuw opgenomen en uitgebracht als 'Let's Work Together' en werd een bescheiden hit. Canned Heat maakte hier een cover van en ook deze uitvoering bereikte de hitlijsten.
Ferry stofte de oorspronkelijke versie op, uptempo beatje, aanstekelijk (monotoon) saxwerk en wat gekir door Jerry Hall (zijn de kenners van gekir het niet over eens…) en de hit was daar. Begeleid overigens door vrijwel de gehele band Roxy Music.
Geen hoogstaand nummer, maar best wel lekker. Vond ik destijds ook, met dat bandrecordertje in de aanslag bij de linkerspeaker van mijn ouders.
(Deze tops doen de verstofte hersencellen wel goed, memory lane!)
0
Cured
geplaatst: 20 februari 2015, 04:34 uur
Lekker 'rocking' openingsnummer van de Top 10 . Ik houd wel van 'together'... 

0
zaaf
geplaatst: 20 februari 2015, 09:03 uur
9. Queen - Somebody To Love

Punten : 41
Nom. : 6x
Nr. 1 van : nelis
Dit is toch wel erg grappig: de relatie tussen Bohemian Rhapsody en Somebody To Love. Vorige jaar eindigde BR ook al op 9, met 41 punten, 6 nominaties en 1 nummer 1.
STL deed het goed, meestentijds iets hoger in de top 10, maar steady. Wederom een verdiende top 10 plek voor een Queen in z'n hoogtijdagen (zijn de meningen ook al over verdeeld....)
Het nummer zelf is een compositie van Freddie Mercury. Queen goes gospel. Onder admiratie van Freddie voor Aretha werd het multilayered koortje van 3 personen een gospelkoor dat de rol van God bezingt in een leven zonder liefde…
Het nummer werd nog eens een flinke hit met George Michael als zanger, in een live-uitvoering, na de dood van Freddie Mercury.
Ik zat als kind altijd met samengeknepen billen (!) te luisteren naar die hoge noot, voorafgaand aan de finale. Haalt ie m wel, haalt ie m niet…. Nou vooruit, voordeel van de twijfel

Punten : 41
Nom. : 6x
Nr. 1 van : nelis
Dit is toch wel erg grappig: de relatie tussen Bohemian Rhapsody en Somebody To Love. Vorige jaar eindigde BR ook al op 9, met 41 punten, 6 nominaties en 1 nummer 1.
STL deed het goed, meestentijds iets hoger in de top 10, maar steady. Wederom een verdiende top 10 plek voor een Queen in z'n hoogtijdagen (zijn de meningen ook al over verdeeld....)
Het nummer zelf is een compositie van Freddie Mercury. Queen goes gospel. Onder admiratie van Freddie voor Aretha werd het multilayered koortje van 3 personen een gospelkoor dat de rol van God bezingt in een leven zonder liefde…
Het nummer werd nog eens een flinke hit met George Michael als zanger, in een live-uitvoering, na de dood van Freddie Mercury.
Ik zat als kind altijd met samengeknepen billen (!) te luisteren naar die hoge noot, voorafgaand aan de finale. Haalt ie m wel, haalt ie m niet…. Nou vooruit, voordeel van de twijfel

0
geplaatst: 20 februari 2015, 09:36 uur
Ah het eerste nummer uit mijn lijstje op 9 
Ik vind hem beter dan Bohemian Rhapsody

Ik vind hem beter dan Bohemian Rhapsody
0
geplaatst: 20 februari 2015, 10:00 uur
0
zaaf
geplaatst: 20 februari 2015, 10:19 uur
Later op de dag nr 8, 7 en 6. Ik schaar nr 8 zeker onder de categorie top 2000, daarna kunnen we dat vrijwel gedag zeggen. Dat is best een goede prestatie!
0
Cured
geplaatst: 20 februari 2015, 10:21 uur
zaaf schreef:
Ik zat als kind altijd met samengeknepen billen (!).....
Had Freddie dat ook maar gedaan, dan had ie misschien nog geleefd.... Ik zat als kind altijd met samengeknepen billen (!).....

edit: Hotel California op 8....I guess
0
geplaatst: 20 februari 2015, 10:28 uur
0
geplaatst: 20 februari 2015, 10:34 uur
Beste mensen hier. Sinds kort hebben sommigen het over het Top 2000-gehalte. Ik vond het juist tot nu toe zo leuk bij dit topic dat wij alles door elkaar hadden in de respectievelijke top 10's en in onze gezamenlijke eindlijst. Zonder er gelijk een, in dit geval Top 2000, sticker op te plakken. Vrij uniek ook voor Musicmeter, waar de Snob 2000 voorkeur geniet en dat ook helaas te vaak geuit wordt.
Ik doe een oproep om niet songs negatief weg te zetten, zeker niet met de gedachte dat andere users ze om wat voor reden dan ook wel in hun top 10 hebben. Mijzelf als voorbeeld: het loopt dwars door elkaar, top en snob. Moet kunnen. nelis als voorbeeld: die had het fraaie Somebody to Love van Queen op 1, bij mij stond 'ie op 5.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 10:54 uur
west schreef:
Beste mensen hier. Sinds kort hebben sommigen het over het Top 2000-gehalte. Ik vond het juist tot nu toe zo leuk bij dit topic dat wij alles door elkaar hadden in de respectievelijke top 10's en in onze gezamenlijke eindlijst. Zonder er gelijk een, in dit geval Top 2000, sticker op te plakken. Vrij uniek ook voor Musicmeter, waar de Snob 2000 voorkeur geniet en dat ook helaas te vaak geuit wordt.
Ik doe een oproep om niet songs negatief weg te zetten, zeker niet met de gedachte dat andere users ze om wat voor reden dan ook wel in hun top 10 hebben. Mijzelf als voorbeeld: het loopt dwars door elkaar, top en snob. Moet kunnen. nelis als voorbeeld: die had het fraaie Somebody to Love van Queen op 1, bij mij stond 'ie op 5.
Eens, het was ook niet negatief bedoeld naar iemand toe. Er zullen ongetwijfeld ook jaren komen dat ik Top 2000-liedjes in mijn top 10 op zal nemen. Maar toevallig dit jaar even niet.
Jullie kunnen natuurlijk jullie eigen weg gaan

0
geplaatst: 20 februari 2015, 10:54 uur
west schreef:
Ik doe een oproep om niet songs negatief weg te zetten, zeker niet met de gedachte dat andere users ze om wat voor reden dan ook wel in hun top 10 hebben.
Ik doe een oproep om niet songs negatief weg te zetten, zeker niet met de gedachte dat andere users ze om wat voor reden dan ook wel in hun top 10 hebben.
o yeeee, jij hebt Dancing Queen genomineerd 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.