MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Zie je wel lijstjes dmv PM insturen is veel leuker anders kan je het ook zelf uitrekenen
Het is weer reuze spannend.

Zephyr
Rudi S schreef:
...enkel de servetten nog op het tafellaken leggen...

Ja, die zijn hier ook gebruikt vanavond

Zouden dat zwarte servetten zijn?

Ik zit ergens tussen tafellaken en servet ben ik bang.

Cured
...ik lig inmiddels al(weer) onder de tafel... ....(heb weer eens een feestje)

Telamon
Stormt het bij jullie ook? Hier is de wind behoorlijk wild.

Telamon schreef:
Stormt het bij jullie ook? Hier is de wind behoorlijk wild.

Nee ik ben mooie liedjes van Nina Simone aan het luisteren

Cured
Ik inmiddels op de tafel met Wild Is The Wind van....Bon Jovi

Mogen nagezongen liedjes eigenlijk wel in onze top, da's toch plagiaat en verderfelijk.

Cured
...

zaaf
Update!

We staan op 30 lijsten. Mogelijk volgen Snoeperd en Ducoz nog...

Er komt toch een vurrukkullukke top 10 aan hoor... Nog 2 uurtjes....

Groet van uw opgeleefde zaaf

Goed dat je het nog even meld, ik zit zo druk in de tijd dat ik er steeds niet aan kom. Ga nu kijken of ik wat kan opstellen...

zaaf
prioriteiten duco!

zaaf
neen! niet verklappen! per PM moet ie!

maar goed, ik verwerk m zo wel, don't bother... thanks!

zaaf
Jaja, het is zover, de ontknoping van de top 10 van
http://blog.iso50.com/wp-content/uploads/2007/11/iso50-1976tee1.jpg

10. Bryan Ferry - Let's Stick Together

(afbeelding)

Punten : 35
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand

Werd na zondag iedere dag twee keer genoemd en gleed zo smooth de top 10 in.

Let's Stick Together is een coverversie van 'Let's Stick Together' van Wilbert Harrison. Deze compositie uit 1962 werd door Harrison in '69 opnieuw opgenomen en uitgebracht als 'Let's Work Together' en werd een bescheiden hit. Canned Heat maakte hier een cover van en ook deze uitvoering bereikte de hitlijsten.

Ferry stofte de oorspronkelijke versie op, uptempo beatje, aanstekelijk (monotoon) saxwerk en wat gekir door Jerry Hall (zijn de kenners van gekir het niet over eens…) en de hit was daar. Begeleid overigens door vrijwel de gehele band Roxy Music.

Geen hoogstaand nummer, maar best wel lekker. Vond ik destijds ook, met dat bandrecordertje in de aanslag bij de linkerspeaker van mijn ouders.

(Deze tops doen de verstofte hersencellen wel goed, memory lane!)

Cured
Lekker 'rocking' openingsnummer van de Top 10 . Ik houd wel van 'together'...

zaaf
9. Queen - Somebody To Love

(afbeelding)

Punten : 41
Nom. : 6x
Nr. 1 van : nelis

Dit is toch wel erg grappig: de relatie tussen Bohemian Rhapsody en Somebody To Love. Vorige jaar eindigde BR ook al op 9, met 41 punten, 6 nominaties en 1 nummer 1.
STL deed het goed, meestentijds iets hoger in de top 10, maar steady. Wederom een verdiende top 10 plek voor een Queen in z'n hoogtijdagen (zijn de meningen ook al over verdeeld....)

Het nummer zelf is een compositie van Freddie Mercury. Queen goes gospel. Onder admiratie van Freddie voor Aretha werd het multilayered koortje van 3 personen een gospelkoor dat de rol van God bezingt in een leven zonder liefde…

Het nummer werd nog eens een flinke hit met George Michael als zanger, in een live-uitvoering, na de dood van Freddie Mercury.

Ik zat als kind altijd met samengeknepen billen (!) te luisteren naar die hoge noot, voorafgaand aan de finale. Haalt ie m wel, haalt ie m niet…. Nou vooruit, voordeel van de twijfel

Hopelijk hebben we het Top 2000-gehalte nu gehad

Ah het eerste nummer uit mijn lijstje op 9

Ik vind hem beter dan Bohemian Rhapsody

johan de witt schreef:

zaaf
Later op de dag nr 8, 7 en 6. Ik schaar nr 8 zeker onder de categorie top 2000, daarna kunnen we dat vrijwel gedag zeggen. Dat is best een goede prestatie!

Cured
zaaf schreef:
Ik zat als kind altijd met samengeknepen billen (!).....
Had Freddie dat ook maar gedaan, dan had ie misschien nog geleefd....

edit: Hotel California op 8....I guess

zaaf schreef:
Ik schaar nr 8 zeker onder de categorie top 2000,

Bel even als we bij 7 zijn

zaaf
nee, jij vindt nr 8 ook wel mooi...

johan de witt schreef:

Beste mensen hier. Sinds kort hebben sommigen het over het Top 2000-gehalte. Ik vond het juist tot nu toe zo leuk bij dit topic dat wij alles door elkaar hadden in de respectievelijke top 10's en in onze gezamenlijke eindlijst. Zonder er gelijk een, in dit geval Top 2000, sticker op te plakken. Vrij uniek ook voor Musicmeter, waar de Snob 2000 voorkeur geniet en dat ook helaas te vaak geuit wordt.

Ik doe een oproep om niet songs negatief weg te zetten, zeker niet met de gedachte dat andere users ze om wat voor reden dan ook wel in hun top 10 hebben. Mijzelf als voorbeeld: het loopt dwars door elkaar, top en snob. Moet kunnen. nelis als voorbeeld: die had het fraaie Somebody to Love van Queen op 1, bij mij stond 'ie op 5.

west schreef:

Beste mensen hier. Sinds kort hebben sommigen het over het Top 2000-gehalte. Ik vond het juist tot nu toe zo leuk bij dit topic dat wij alles door elkaar hadden in de respectievelijke top 10's en in onze gezamenlijke eindlijst. Zonder er gelijk een, in dit geval Top 2000, sticker op te plakken. Vrij uniek ook voor Musicmeter, waar de Snob 2000 voorkeur geniet en dat ook helaas te vaak geuit wordt.

Ik doe een oproep om niet songs negatief weg te zetten, zeker niet met de gedachte dat andere users ze om wat voor reden dan ook wel in hun top 10 hebben. Mijzelf als voorbeeld: het loopt dwars door elkaar, top en snob. Moet kunnen. nelis als voorbeeld: die had het fraaie Somebody to Love van Queen op 1, bij mij stond 'ie op 5.

Eens, het was ook niet negatief bedoeld naar iemand toe. Er zullen ongetwijfeld ook jaren komen dat ik Top 2000-liedjes in mijn top 10 op zal nemen. Maar toevallig dit jaar even niet.
Jullie kunnen natuurlijk jullie eigen weg gaan

west schreef:

Ik doe een oproep om niet songs negatief weg te zetten, zeker niet met de gedachte dat andere users ze om wat voor reden dan ook wel in hun top 10 hebben.

o yeeee, jij hebt Dancing Queen genomineerd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:42 uur

geplaatst: vandaag om 07:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.