MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Edgar18 schreef:
Liefhebbers van soul, funk en aanverwante stijlen opgelet. Het is mogelijk voor '77 een prachtig zwart lijstje te maken.

Dat kon en kan voor elk jaar

Het ene jaar is wel een stuk sterker dan het ander hoor . En in '77 kwamen een aantal toppers met heel aardige nummers uit.

Cured
Mijn Top 10 van '76:

1. Bee Gees – You Should Be Dancing
2. Fela Kuti - Zombie
3. The Trampps – Disco Inferno
4. Bob Dylan – Joey
5. Boston – More Than A Feeling
6. Jean Michel Jarre – Oxygen IV
7. Al Stewart – The Year Of The Cat
8. The Damned – New Rose
9. Bryan Ferry – Let’s Stick Together
10. Sex Pistols – Anarchy In The U.K.

zaaf
ja Edgar18, Lion heeft een punt. doe maar weer gezellig mee!

Cured schreef:
Mijn Top 10 van '76:

2. Fela Kuti - Zombie

Fela Kuti is wat mijzelf betreft zonder meer de grote verrassing van dit gehele topic, prachtige ontdekking en al 3 keer in d top 10.

zaaf schreef:
doe maar weer gezellig mee!
'vorig jaar' vond ik mijn lijstje te matig om in te sturen. Die van dit jaar zal wel goedkomen denk ik.

zaaf
[grapmodus]hahaha, als jij hem zelf al te matig vindt[/grapmodus]

Edgar18 kun jij dat matige lijstje misschien hier plaatsen, dat zijn vaak de leukste

Ik heb hem niet bewaard Rudi. Maar veel verder dan een aantal keer Stevie en Kuti kwam ik niet. En niet te vergeten het heerlijke Play That Funky Music!

Edgar18 schreef:
Ik heb hem niet bewaard Rudi. Maar veel verder dan een aantal keer Stevie en Kuti kwam ik niet.

En dat noem jij matig

Nee, dat zijn toppers! Maar, het zijn maar vijf nummers. Daarachter kwam ik met nummers waar ik zelf niet erg gelukkig van werd dus heb ik maar besloten een jaartje over te slaan.

Niet jou jaar kennelijk.

Allemaal verschillende nummers van Van Der Graaf Generator, zo schiet het natuurlijk niet op.

HugovdBos schreef:
Allemaal verschillende nummers van Van Der Graaf Generator, zo schiet het natuurlijk niet op.

Moeilijk een keuze te maken tussen al die geweldige nummers Hugo.

Edgar18 schreef:
Maar veel verder dan een aantal keer Stevie en Kuti kwam ik niet. En niet te vergeten het heerlijke Play That Funky Music!

Maar als jij 'm wel had mee laten doen, had Play That Funky Music mogelijk wel in de top 25 gestaan. sheep67 en ik zegt de gek hadden 'm ook. En misschien was As wel in de top 3 gekomen en Wish & Sir Duke in de top 25 waren ze minstens horen.....

En wat te denken van bijvoorbeeld deze nummers uit 1976?
Getaway - Earth Wind & Fire
Dazz - Brick
Get Up Offa That Thing - James Brown
Cosmic Slop (album version) - Funkadelic
Funkin' for Fun - Parliament

zaaf
cosmic slop? 76?

ga je nou edgar's punt onderschrijven?

Dat is een aparte, daarom heb ik er album version bijgezet. Het was een vernieuwde versie t.o.v. 1973, mag dat?

zaaf
George mag vernieuwen, jij niet.

Cured
HugovdBos schreef:
Nee, maar het belangrijkste vind ik persoonlijk dat er allerlei nummers van zo'n album/band genoemd worden in de persoonlijke lijstjes, als begrijp ik dat de liefhebbers ervan graag een Top 10 notering zien.

HugovdBos schreef:

Ik vrees ook dat het vanaf nu ook nog kansloos wordt voor VDGG/Hammill, hoewel hij in 1980 nog wel een epische vlucht had

Klopt inderdaad, mooi om te zien dat verschillende nummers van het album zijn genoemd in de lijstjes. Volgend jaar misschien wat andere progrock.

Cured schreef:
Mijn Top 10 van '76:

1. Bee Gees – You Should Be Dancing
2. Fela Kuti - Zombie
3. The Trampps – Disco Inferno
4. Bob Dylan – Joey
5. Boston – More Than A Feeling
6. Jean Michel Jarre – Oxygen IV
7. Al Stewart – The Year Of The Cat
8. The Damned – New Rose
9. Bryan Ferry – Let’s Stick Together
10. Sex Pistols – Anarchy In The U.K.

You Should Be Dancing

Beste Bee Gees nummer, had hem ook nog in overweging.

zaaf
vroege update want ik ben straks de hort op voor de rest van de dag.
stuur vandaag gewoon in grote getale je lijstjes in dat komt allemaal goed.

10 lijsten tot dusver. 1 duidelijke koploper en met dit aantal lijstjes is vrijwel altijd de huidige ondergrens van de top 10 10. er staat nu alweer een grote diversiteit in.

een fijne dag en een groet van uw dorstige zaaf

herman schreef:
(quote)

Beste Bee Gees nummer, had hem ook nog in overweging.

Nou, dan moeten we in 1977 maar toeslaan, want die zijn toch ook goed...

Net mijn lijstje verstuurd. Viel niet mee hoor, die selectie maken. We zijn echt in een topjaar aanbeland!

je weet toch.....

ArthurDZ schreef:
Net mijn lijstje verstuurd. Viel niet mee hoor, die selectie maken. We zijn echt in een topjaar aanbeland!

Zelfde hier, als ik kijk naar het lijstje met afvallers voor m'n top 10 moet ik gewoon huilen

Idem, ik heb maar om de pijn te verzachten een top 20 ingezonden en nog steeds doet het pijn (of ik over de stormbaan ben geweest).
Misschien bij uitzondering een top 100 ipv een top 10 dit jaar.

Onvoorstelbaar inderdaad, wat een hoeveelheid goede nummers. En ik heb ook nog eens pop, rock, hardrock & funk: zet 't maar eens in een volgorde.

zaaf
altijd punk eerst in 77

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:04 uur

geplaatst: vandaag om 20:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.