MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Cured
Ok, ben benieuwd .

DjFrankie (moderator)
laxus11 schreef:
Zo mijn lijstje ook net ingeleverd en helemaal geen punk

Ik wel zelfs uit belgie?

zaaf
beetje laat met de update... er zijn 33 lijsten ingevuld. even de plopper erop en de verstopping was verholpen
de verschuivingen zijn klein; het staat nog redelijk dicht bijeen. de top 2 is nogal 'los' maar daaronder is nog wat mogelijk. kijken of er nog wat binnenkomt tot 23:59 ...

Cured
Mooi aantal, zo > 30 !

Cured schreef:
(quote)
Mijn Avatar heeft een Ç' erin en ik wilde iets met een felle, vurige kleur wat niet zoveel te zien is op MM.

Heb je die van mij wel eens gezien?

Het erge is: heb je een originele felle kleur en ook nog eens muziekgerelateerd (mooi scrabblewoord!) en dan verlies je in het mooiste avatarspel van een onduidelijk schilderij...
Het is trouwens de limited edition van deze plaat: Adrian Younge & Ghostface Killah - Twelve Reasons to Die (2013) Die heeft trouwens ook een mooiere hoes dan die je hier ziet.

Cured
Ja, die van jou is ook afwijkend, maar ik wist niet precies waar je het vandaan had. Mooi gevonden.

zaaf
Jaja, het is zover, de ontknoping van de top 10 van http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=8763799

zaaf
10. Richard Hell & The Voidoids - Blank Generation

(afbeelding)

Punten : 34
Nom. : 7x
Nr. 1 van : zaaf

Werd in het begin een aantal keren genoemd met nauwelijks punten. Daarna sporadisch, met iets meer punten, maar mijn vriend moest het toch van mij hebben. Kijk, die wederkerigheid, daar hou ik van.

Blank Generation is het titelnummer van het debuutalbum van Richard Hell and the Voidoids. Het is een versie van Rod McKuen's "The Beat Generation" uit 1959. Richard Hell schreef de nieuwe tekst toen hij bij Television zat en bracht het live met The Heartbreakers. Het Sex Pistols' nummer Pretty Vacant is direct door Blank Generation geïnspireerd.

To me, blank was a line where you can fill in anything ... It's the idea that you have the option of making yourself anything you want, filling in the blank. And that’s something that provides a uniquely powerful sense to this generation. It's saying 'I entirely reject your standards for judging my behavior'.
Aldus Hell. Tja, als dat geen punk is….

Ivan Julian opent het nummer met een losse gitaarriff, de rest valt een voor een in. Het akkoordenpatroon volgt het 'origineel'. Opvallend zijn de solo's van Robert Quine, met 50'er jaren R&R en 60's free-jazz invloeden. Quine heeft overigens nog met Velvet Underground gewerkt en speelt prominent op het Blue Mask album van ome Lou.

Ik leerde deze plaat kennen vlak na de punk-hausse, plm '79, en was totaal verkocht. Voor mij is dit punk zoals punk moet klinken.

Geweldig nummer inderdaad! Interessante beschrijving ook.

En nu al meer nummers uit mijn top 10 dan in 1976

Hee, meteen een nummer uit mijn lijstje dat de top 10 haalt, fijn begin! Zelf pas relatief recent leren kennen, erg tof nummer.

Ook ik loop 1 op 1, dit belooft een mooie jaarlijst te worden

Deze had ik natuurlijk ook, wie niet

Rudi S schreef:
Deze had ik natuurlijk ook, wie niet

Cured
Ik niet, wel een punkclassic uit '77, maar ik ben meer dan punk en ik kan maar 10 nummers kwijt in mijn Top 10 ; goed, maar persoonlijk niet in mijn Punk Top 10 over '77.

Mijn nummer 10 op 10. Dat belooft voor de overige 9!

zaaf
Leuk die enthousiastelingen, houden zo!

Cured
Cured schreef:
Ik niet, wel een punkclassic uit '77, maar ik ben meer dan punk en ik kan maar 10 nummers kwijt in mijn Top 10 ; goed, maar persoonlijk niet in mijn Punk Top 10 over '77.
Ik heb maar één punk-klassieker in mijn Top 10, maar die zal het niet redden (teveel/meer rock denk ik). Ik ben dan qua punk ook meer een Punkrocker en niet zozeer een Punker, nou ja een 'Atomic Punk'...

zaaf
9. Supertramp - Fool's Overture

(afbeelding)

Punten : 36
Nom. : 5x
Nr. 1 van : niemand

Supertramp bleef gedurende deze week met louter dit nummer een beetje voor de deur drentelen. Belde niet aan, gooide niets door de brievenbus, maar drentelde maar. Pas gisteren trok het de stoute schoenen aan en kwam het nog verder dan de mat ook.

Het nummer vertelt over de Tweede Wereldoorlog, de positie van Engeland daarin, en de lessen die men uit de oorlog heeft getrokken. Naast eigen songteksten van de band is er onder andere een aantal stukken uit één van de beroemde toespraken van Winston Churchill te horen.

Het is nooit op single uitgebracht maar deze score en een zeer hoge notering in, daar gaan we weer, de top2000 verraadt dat het een door de Supertrampliefhebber hogelijk gewaardeerd nummer is.

Persoonlijk verkies ik Crime of the Century en zeker Crisis What Crisis, maar het is een goede prestatie om met een nummer van ruim 10 minuten in een punk-jaar bij uitstek onder een select en gerenommeerd publiek te scoren.

Cured
Mjah.....niet mijn ding, maar leuk dat ze in hét punkjaar bij uitstek ertussen staan. (op You Tube staan alleen maar live of alternative versies van de songs van deze band, dat vind ik dan weer ...stom)

Verdorie, deze punkklassieker compleet gemist, is dit echt uit '77
straks maar even luisteren.
laxus11 en bikkel2 zullen o.a. wel verantwoordelijk zijn, heeft chevy93 ook een lijstje ingeleverd?

zaaf schreef:
maar het is een goede prestatie om met een nummer van ruim 10 minuten in een punk-jaar bij uitstek onder een select en gerenommeerd publiek te scoren.

Ik heb er ook een hoor die > 10 minuten is, pas echter perfect in het "punk jaar" .

zaaf
spijker in je kop?

ja, die van 'de-band-die-al-genoemd-is'. hadden maar meer mensen die...

zaaf schreef:

hadden maar meer mensen die...

Oeps, dat lees ik niet graag

Rudi S schreef:
Ik heb er ook een hoor die > 10 minuten is, pas echter perfect in het "punk jaar" .

Wacht even, volgens mij heb ik die wel eens op de beeldbuis gezien

GrafGantz schreef:
(quote)

Wacht even, volgens mij heb ik die wel eens op de beeldbuis gezien

Die ja

Oh, en ik geloof dat ik die ook in mijn lijstje gesignaleerd heb

Supertramp de eerste uit mijn lijstje

zaaf schreef:

Pas vandaag trok het de stoute schoenen aan en kwam het nog verder dan de mat ook.

Een nummer met Winston op vocalen hoort natuurlijk in de eindlijst, maar was gisteren niet de deadline
Ik vind de albumversie overigens wel beter, met name de zang.

zaaf
hahaha, right. daar ga ik met mn voorbereiding... aangepast!

Fool's Overture

Rudi S schreef:
heeft chevy93 ook een lijstje ingeleverd?
Nope, vergeten. Weet niet of Fool's Overture daar wel in gestaan zou hebben.

Wel het jaar van o.a. Rumours, Boogie Wonderland, Dust in the Wind, Running On Empty, Low, The Stranger, Eagle van ABBA, maar ook Trans-Europe Express en Klaus Schulze - Mirage (1977). Hoewel ik laatstgenoemde niet goed genoeg ken en ik had er waarschijnlijk niets van in mijn top 10 opgenomen.

Persoonlijk hou ik van de jazzy stijl van From Now On.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:14 uur

geplaatst: vandaag om 18:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.