MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Blank generation van Richard Hell had ik nog nooit gehoord, leuk nummer!

zaaf
Dat is mooi! Is toch een van de doelen van deze toppen... (Lura Blank Generation laten horen )

Hé mijn nummer due heeft het gehaald: het sublieme Fool's Overture.

Nog even een aanvulling op zaaf: het instrumentale snelle gedeelte werd vele jaren lang door Veronica gebruikt op radio & tv. En DE versie van dit nummer staat natuurlijk op Paris: werkelijk een sublieme live versie.

On my way to London Town.

Zal proberen het een beetje te volgen !!

zaaf
Plezier!

DjFrankie (moderator)
Ik had liars beware van richard hell. Ook een topnummer

zaaf
Yep. Stuiteren!

Zzzupertramp... die had ik er duidelijk niet in.

Cured
Ik verwacht er nog zeker vijf uit mijn Top 10......met minder neem ik geen genoegen !

Cured schreef:
Ik verwacht er nog zeker vijf uit mijn Top 10......met minder neem ik geen genoegen !

Nou jij mag al blij zijn dat Supertramp er bij zit

DjFrankie (moderator)
Ik verw8 dat ik telkens een andere track van de albums heb.

DjFrankie schreef:
Ik verw8 dat ik telkens een andere track van de albums heb.

Welke had jij dan van Supertramp

DjFrankie (moderator)
Die stond er helemaal niet bij geen plaatz

DjFrankie (moderator)
Wel die belg

Cured
Rudi S schreef:
(quote)

Nou jij mag al blij zijn dat Supertramp er bij zit
Nah....totaal niet mijn band, maar voor de Top 10 vind ik het leuk dat na een punknummer zo'n 'prog-geval' staat. Dat doet mij als oud-organisator (in dubbel opzicht ) én harmony-user wel goed.

Blank Generation

bikkel2 schreef:
On my way to London Town.

Al bezig met 1978?

zaaf
8. AC/DC - Whole Lotta Rosie
http://cdn.discogs.com/7ElNGGOtInGGmOgohCShy_HSglQ=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-368686-1211105079.jpeg.jpg
Deze keer geen MuMe-hoes….

Punten : 36
Nom. : 6x
Nr. 1 van : west, Snoeperd

Ja, wat voor Supertramp gold, geldt ook voor Whole Lotta Rosie. De gehele week een beetje teasen, verder niks, maar op t laatst komt het toch tot penetreren.

Whole Lotta Rosie, met name de riff van het nummer, is grotendeels gelijk aan "Dirty Eyes", opgenomen in 1976 maar pas in 1997 uitgebracht op het album Volts. Die versie, een wat ander akkoordenschema en een wat langzamer tempo werd door Bon Scott aangepast en gebruikt om zijn ontmoeting met Rosie te beschrijven.
Naast de opvallende omvang van Rosie "42-39-56" en "nineteen stone" gaf Scott te kennen dat het een van de meest getalenteerde minnaressen was die hij heeft gehad.

De single versie uit '78 laat een groot deel van de solo weg alsmede het karakteristieke duel van gitaar en band.

'Let There Be Rock', titelnummer van die fijne plaat uit 1977, kwam ook ver - en heeft persoonlijk mijn voorkeur - maar dit is toch een goeie stamper. Lekkerder in de auto nog dan Radar Love.

Hoe kan ik die vergeten zijn

Zou zeker mijn lijstje hebben gehaald

DjFrankie (moderator)
Let there be rock is nog beter maar toch top 20 zo te lezen��

Lekker nummer, hoort er wel bij.
Stond in mijn ingestuurde top 20.

Telamon
Hmmm, had deze in mn top10, maar juist omdat deze in '78 op single is uitgebracht er weer uitgehaald.

zaaf
hahahaha, ik leg bij '78 de regels nog 1 keer zo glashelder als in mijn vermogen ligt, uit.

maar wat heb je nou weer voor punker als avatar?

Kicked in the Teeth

Telamon schreef:
Hmmm, had deze in mn top10, maar juist omdat deze in '78 op single is uitgebracht er weer uitgehaald.

Hij staat op Let There Be Rock.

laxus11 schreef:
Hoe kan ik die vergeten zijn

Zou zeker mijn lijstje hebben gehaald

En nog een keer:

Mijn numero uno was anders mogelijk wel top 5 geweest....

Ah, dit is dan wel weer een leuk nummer.

Telamon
zaaf schreef:

ben er weer, om commentaar te leveren op anderen dan west

onee. eerst even tukken...

ik voelde me aangesproken nav jouw bovenstaande opmerking van maandagnacht...
Ben dus meteen dinsdagochtend mn al ingestuurde top10 nogmaals langsgegaan om de jaartallen te checken

Ik heb dus na Rosie ook Cheree er onterecht uitgegooid

Suicide was released in December 1977
Singles from Suicide: "Cheree" Released: May 1978

Telamon
uit post 1
Betreft het tracks die niet als single zijn uitgebracht, dan geldt het jaar van albumrelease!!

zaaf schreef:
Ja, wat voor Supertramp gold, geldt ook voor Whole Lotta Rosie. De gehele week een beetje teasen, verder niks, maar op t laatst komt het toch tot penetreren.

Je beeldspraak wordt iedere keer wat tastbaarder

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:38 uur

geplaatst: vandaag om 16:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.