Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 6 maart 2015, 10:43 uur
Telamon schreef:
Top 100 vd top2000 liedjes zouden verboden moeten worden!
Top 100 vd top2000 liedjes zouden verboden moeten worden!
Daar staat Kate niet in, dus dat maakt hier niks uit.

0
geplaatst: 6 maart 2015, 10:56 uur
Cured schreef:
Alweer een zeer goed nummer van de beste, vernieuwende vrouwelijke muzikante/componiste 'ever' in de popmuziek....
Alweer een zeer goed nummer van de beste, vernieuwende vrouwelijke muzikante/componiste 'ever' in de popmuziek....
zaaf dit gaat toch over Patti neem ik aan, dus kom op met de clip

0
geplaatst: 6 maart 2015, 11:06 uur
Vanwege spelbederf, lijkt me duidelijk. Als Patti wel komt wordt het waarschijnlijk direct rood vanwege te uitbundig juichen...
0
geplaatst: 6 maart 2015, 11:40 uur
GrafGantz schreef:
Dan heb je m'n berenvel van vandaag nog niet gezien.
Dan heb je m'n berenvel van vandaag nog niet gezien.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 11:45 uur
bikkel2 schreef:
Dit nummer van Kate Bush heeft mij altijd diep geraakt. Ben in ieder geval blij met een top 10 notering.
Heeft altijd wat in de schaduw gestaan van Heights, maar wat is dit prachtig. De melodielijn van het refein is goddelijk en wat er tussen in gebeurt is net zo mooi.
Dit nummer van Kate Bush heeft mij altijd diep geraakt. Ben in ieder geval blij met een top 10 notering.
Heeft altijd wat in de schaduw gestaan van Heights, maar wat is dit prachtig. De melodielijn van het refein is goddelijk en wat er tussen in gebeurt is net zo mooi.
Ik heb Heights op 13, maar The Man With... is bijna net zo mooi. Net geen top 10, betekent in dit geweldige muziekjaar nog steeds waardering.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 11:45 uur
0
zaaf
geplaatst: 6 maart 2015, 13:07 uur
Die rudi.... 
8. Patti Smith Group - Because The Night
Punten : 36
Nom. : 8
Nr. 1 van : niemand
Ah, een teken van Bruce. Patti werd geregeld genoemd, dat gaf haar ook toegang tot de top 10. Steeds tussen 5 en 10, steady, sterke vrouw…
Bruce S. was bezig in de studio voor zijn Darkness album en dit nummer viel op een gegeven moment af. Producer Iovine 'deed' ook Easter, in de belendende ruimte, nam het nummer mee en Patti maakte een verse tekst, op het refrein na. Ze (Patti en BS) worden dan ook samen als componist opgevoerd.
De eerste keer dat Patti en band het speelden, in CBGB eind '77, speelde en zong Springsteen mee.
Bruce speelt het nummer geregeld live, met zijn eigen tekst.
Persoonlijk ben ik hier niet zo kapot van. Ik heb bij dit nummer teveel associaties met dansvloeren en claimende dames.
Maar ik ben gek op Patti, dus ogen dicht en gaan!

8. Patti Smith Group - Because The Night
Punten : 36
Nom. : 8
Nr. 1 van : niemand
Ah, een teken van Bruce. Patti werd geregeld genoemd, dat gaf haar ook toegang tot de top 10. Steeds tussen 5 en 10, steady, sterke vrouw…
Bruce S. was bezig in de studio voor zijn Darkness album en dit nummer viel op een gegeven moment af. Producer Iovine 'deed' ook Easter, in de belendende ruimte, nam het nummer mee en Patti maakte een verse tekst, op het refrein na. Ze (Patti en BS) worden dan ook samen als componist opgevoerd.
De eerste keer dat Patti en band het speelden, in CBGB eind '77, speelde en zong Springsteen mee.
Bruce speelt het nummer geregeld live, met zijn eigen tekst.
Persoonlijk ben ik hier niet zo kapot van. Ik heb bij dit nummer teveel associaties met dansvloeren en claimende dames.
Maar ik ben gek op Patti, dus ogen dicht en gaan!
0
geplaatst: 6 maart 2015, 13:11 uur
Ah die had ik ook op plaats 9 
Toch wel een van haar beste nummers samen met Dancing Barefoot en Frederick

Toch wel een van haar beste nummers samen met Dancing Barefoot en Frederick

0
geplaatst: 6 maart 2015, 13:18 uur
Ik kom er net achter dat ik de dames op 12 (Lene Lovich), 13 (Kate Bush) en 14 (Patti Smith) heb. Mmm, had er toch wel minstens één in de top 10 gekund achteraf.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 13:30 uur
0
geplaatst: 6 maart 2015, 13:43 uur
Ik heb Patti dit jaar niet overwogen, volgend jaar geef ik haar wel weer een goede kans 

0
geplaatst: 6 maart 2015, 13:47 uur
Het is wel een meisjes top tot nu toe.
Zo dadelijk komt zeker Coldplay nog voorbij.
Zo dadelijk komt zeker Coldplay nog voorbij.
0
johannesA
geplaatst: 6 maart 2015, 13:50 uur
Tot nu toe 2 op 3, alleen Herman Brood niet in mijn top 10.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 13:54 uur
Ook nog mensen met een knappe blonde vrouw in hun lijstje?
Tot nu toe één keer raak geschoten, mijn nummer tien meneer Brood.
Tot nu toe één keer raak geschoten, mijn nummer tien meneer Brood.
0
Telamon
geplaatst: 6 maart 2015, 14:10 uur
Wacht maar tot ze Kenny ontmoet. De BeeGees likten hun vingers er bij af, zo mooi.
0
Cured
geplaatst: 6 maart 2015, 14:44 uur
Patti Brard ?..
....gat ver. Zelfs Patti Smith mag slechts in de schaduw staan van Kate Bush ; die vrouw kan alles.
....gat ver. Zelfs Patti Smith mag slechts in de schaduw staan van Kate Bush ; die vrouw kan alles.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 14:55 uur
En als Kate Bush tegenwoordig letterlijk in de schaduw van Patti Brard staat, heeft ze het niet warm in de zomer en past Patti Smith er ook nog wel bij... 

0
Cured
geplaatst: 6 maart 2015, 15:16 uur
Ik dacht altijd dat die Pat(ti) een verbouwde vent was ...(of is dat ook zo ?) 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.