MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
zaaf
7. Elvis Costello & The Attractions - (I Don’t Want To Go To) Chelsea

(afbeelding)

Punten : 40
Nom. : 6
Nr. 1 van : Renoir

Ha! Daar is ie dan toch! Daar zag er aanvankelijk totaal niet naar uit, maar Elvis staat fier in de top 10. Topicdude ook weer blij.

Elvis zelf over dit nummer: "might have been just a poor relation to 'All of the Day (and All of the Night)', 'I Can't Explain' or even 'Clash City Rockers' had it not been for Bruce Thomas' great bassline. Meanwhile I was trying to fit in this lick from an old Pioneers record, though which one I can't recall."

Elvis heeft zoveel fantastische nummers gemaakt. Deze zou bij mij niet in zijn top 20 verschijnen. Maar het blijft toch een geweldig nummer van een nog beter album!

Jaarlijst OOR 1978

Heerlijk nummer ja, helaas net niet mijn top 10 gehaald.

Zelfde hier, wellicht in retrospect toch op plek 10 moeten zetten. Keuze, keuzes...

Ha, album staat op 2 in mijn album top 10.
Ik heb wel een ander liedje, maar deze is ook heel fraai.

Geweldig nummer, mede door het intro. Had hem ergens halverwege mijn top 10, dacht ik. Herman, Kate en Patti stonden daar bij lange na niet in...

zaaf
nou ik ga wel gewoon door...

zaaf
6. Police - So Lonely

(afbeelding)

Punten : 40
Nom. : 8
Nr. 1 van : niemand

Een scoreverloop als het nummer zelf. Redelijk trage start, sprintje richting top 10, er weer uitvallen en op het laatst nog een versnelling.

Outlandos d'Amour had behoorlijk impact in Nederland, bij verschijnen, door de mengeling van reggae, rock en punk. So Lonely was de eerste single en kwam in de top 40. Het was hip en hitparadegevoelig, groot publiek dus.

Sting over So Lonely:

"People thrashing out three chords didn't really interest us musically. Reggae was accepted in punk circles and musically more sophisticated, and we could play it, so we veered off in that direction. I mean let's be honest here, 'So Lonely' was unabashedly culled from 'No Woman No Cry' by Bob Marley. Same chorus. What we invented was this thing of going back and forth between thrash punk and reggae. That was the little niche we created for ourselves."

Ik was bij verschijnen ook nogal gecharmeerd. Een vriend van mij werkte bij Sony en kwam direct na de release met de cassette (!) van Od'A aanzetten. Dat maakte wel indruk en op So Lonely heb ik menig druppeltje gezweet.

Da's een mooie 0/4 tot nu toe. Alsof ik weer op de schoolbanken zit!

Verder wel allemaal mooie nummers hoor, die van Costello was zelfs mijn nummer 11

Ah, mooi nummer en live geweldig.
Stond wel in mijn ingezonden top 20.

We hebben er al 5 gehad, Arthur! Ik ga wel lekker, met 4/5.

Renoir schreef:

zaaf
o verdorie, ik doe renoir's lijst ipv de totaaltop10

Renoir schreef:

Ah ja, ik zie het nu. Er verandert alvast veel voor mij: 0/5

So Lonely Altijd een draak van een nummer gevonden. Roxanne daarentegen vond ik origineel en voor mij de song waar ik THE Police het liefst aan herinner. Tussen THE Police en mij is het overigens nooit echt iets geworden (ook niet met terugwerkende kracht)

Dat is omdat jij in je jeugd teveel met the Police in aanraking bent geweest Broem.

So Lonely was mijn nummer 5, terwijl ik juist Roooooooxaaaaannnnne te vaak gehoord heb.

Ook 0/5 hier; tot nu toe allemaal prima nummers, maar geen persoonlijke topfavorieten. Bijv Patti heeft m.i. toch echt wel mooiere nummers gemaakt.

west schreef:
Dat is omdat jij in je jeugd teveel met the Police in aanraking bent geweest Broem.

So Lonely was mijn nummer 5, terwijl ik juist Roooooooxaaaaannnnne te vaak gehoord heb.

Tussen mij en THE Police is het nooit meer goed gekomen. Roxanne blijft een originele song (hoor Eddy Murphy het nog zingen in de film 48 hours) So Lonely en veel wat volgde...No for me

Hm Broem niet op Pinkpop 1979 geweest, fantastisch optreden van The Police.
Trouwens Costello en Dire straits waren er ook, het regende ook nog behoorlijk

zaaf
En Rush he...

Wat een jaar was dat. Is het. Ik krijg die longlist zo moeilijk smaller....

zaaf schreef:

2/5 hier, kan rotter...

zaaf schreef:
En Rush he...

Toen (bij Rush) was het alweer droog, bij een roze Costello brak de zon door.
Peter Tosh (zonder Jagger op het podium) sloot af.

zaaf schreef:

Maar niet in de goede volgorde!

Renoir schreef:

En dan moet Springsteen nog komen.

Telamon
en Heatcliff

Ik raak zo langzamerhand ingespeeld en ambieer een basisplaats.

zaaf
met jouw ambitie is niks mis

Telamon
Je bent gewoon een keurige schilder, kleurt netjes tussen de lijntjes. Ideale schoonzoon. Typische Ajax basisspeler.

Pas op wat je zegt, Telamon! Je hebt het wel tegen een geboren Schiedammer!

zaaf schreef:
met jouw ambitie is niks mis

Ik wil graag belangrijk zijn voor het team.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:02 uur

geplaatst: vandaag om 10:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.