MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Wow, top 10!!!!!!
En wat een debuut, destijds grijs gedraaid.

Klopt! Ik hoorde het regelmatig uit je kamer schallen. Daardoor begon ik het ook te waarderen. Maar even serieus, even dan, geweldige band.

Met Feargal Sharkey als zanger zo te zien.

Toch eens beluisteren.

bikkel2 schreef:
Met Feargal Sharkey als zanger zo te zien.

Toch eens beluisteren.

Feargal was in die tijd nog een brok energie.

Ja.... druk mannetje. Ook een heel apart stemgeluid.

Henri-S schreef:
Klopt! Ik hoorde het regelmatig uit je kamer schallen. Daardoor begon ik het ook te waarderen. Maar even serieus, even dan, geweldige band.

Ha, ik kom er nu pas achter dat er nog een Serton op MuMe rondwaart

Wat betreft de Undertones: tof nummer van een tof album van een toffe band met een toffe zanger, maar desondanks net niet in m'n top 10.

Hm, nog 4, bij mij is het vrees ik op.
De 3 Js (The Jam , Japan &Johnny Thunders ) zie ik niet meer komen.
Ik gok nog op een Springsteen, Dire Straits en Kate.
De vierde hopelijk een verrassing George Clinton, Marvin, Kraftwerk of toch Van Halen???

Japan en Kraftwerk heb ik er ook bij staan.

Van Halen...dat moet anders is dit topic hopeloos verloren

Hoop toch meer op Moroder, Black Devil of Kraftwerk.

Ik hoop tegen beter weten in op Chic, Funkadelic en Marvin, denk wel dat Springsteen nog komt het is wel even de vraag met welk nummer...............

Debbie, Annie.........The Boss, Japan, Ian ??......kom maar op.

Cured
Ik had Van Halen vanzelfsprekend op 1 gezet, maar niet gedaan omdat ik het verder niet zag zitten qua users die dit ook zouden nomineren, maar misschien vergis ik me......(ik denk het echter niet). Soms zet ik een 'kansloos' nummer er wel in, soms/ nu niet.

Funkadelic anno 1978 is mijn Funkadelic niet meer, dus ik heb het wat 'mainstream'qua muziek/namen gehouden (pop/(soft)rock/wave).

herman schreef:
Hoop toch meer op Moroder, Black Devil of Kraftwerk.

Ja, dat dus.

Ik had, gezien het verloop van eerdere jaargangen, Teenage Dream toch wel op 1 verwacht Heb er zelf overigens niet aan gedacht om hem in mijn top 10 te zetten, maar nog eens terugkijkend zou het sowieso wel nipt geweest zijn voor Feargal en co.

Rudi S schreef:
Hm, nog 4, bij mij is het vrees ik op.
De 3 Js (The Jam , Japan &Johnny Thunders ) zie ik niet meer komen.
Ik gok nog op een Springsteen, Dire Straits en Kate.
De vierde hopelijk een verrassing George Clinton, Marvin, Kraftwerk of toch Van Halen???

Geen The Only Ones bij jou, Rudi?
Ik heb er tot nu toe 0 uit 6, maar toch vind ik dit misschien wel de beste top 10 tot nu toe.

Voor het eerst dat mijn #1 (Teenage Kicks) in een eindlijstje voorkomt!

zaaf
je had ook nog niet zo'n fijn lijstje als dit jaar!

J.J. Wever schreef:
Voor het eerst dat mijn #1 (Teenage Kicks) in een eindlijstje voorkomt!

zaaf schreef:

5. Undertones - Teenage Kicks

Nr. 1 van : Rudi S

Begrijp ik hier nu uit dat er twee mensen waren die dit nummer op #1 hadden?

zaaf
ja? staat er toch?

flauw. je hebt gelijk GrafGantz, er zat een foutje in mijn macro-gebeuren (excel). eruit gehaald (dank!) en eerdere bericht gewijzigd. puntenaantal klopt als een bus hoor.

zaaf
klaar voor de (voor mij) grootste verrassing? nee he

Undertones, ken ik van naam, maar nog nooit iets van gehoord.

zaaf schreef:

Ik hoop op goed nieuws, vriend!

zaaf schreef:

Jawel hoor, Martin! Laat maar komen!

Ik hoop op Dire Straits

zaaf
dat zou een verrassing zijn he?

zaaf
4. Magazine - Shot By Both Sides

(afbeelding)

Punten : 43
Nom. : 6 x
Nr. 1 van : niemand

En ook met deze prestatie ben ik blij. De prestatiecurve van Shot in deze editie kan je prima vergelijken met o.a. Teenage Kicks, hoewel die van nog iets verder kwam. Maar die sprint naar nr 4 was indrukwekkend!

Geschreven door Pete Shelley en Howard Devoto in hun Buzzcocks-tijd werd dit de eerste single voor Magazine. Een versie van de gitaarriff is ook gebruikt voor "Lipstick" van de Buzzcocks, waarvoor Devoto als co-auteur is genoteerd.
De titel komt van een politiek twistgesprek van Devoto met zijn vriendin, waarin de laatste de woorden tot Devoto sprak: "Oh, you'll end up shot by both sides."

Ook Shot By Both Sides is een fijn nummer van een album met misschien nog wel mooiere nummers, waarvan er een paar in deze editie ook werden genoemd ("The Light Pours Out of Me" en "Definitive Gaze")

Weinig verrassend voor mij, Martin. Een van de mooiste albums van dat jaar. Persoonlijk vind ik Definitive gaze net iets mooier dan dit nummer.

Zeker een verrassing! Zo meteen Real Life maar weer eens beluisteren. Ik was eigenlijk vergeten dat ik dat album had.

Ik had gehoopt op iets van Buzzcocks. Dat had ik niet mogen doen (shouldn't have)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:35 uur

geplaatst: vandaag om 06:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.