MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Hij is verstuurd met een erg dansbare nummer 1

Telamon
zaaf schreef:
update!
...shoot your shot!

shoot your shot? Vijf jaar te vroeg, zaaf!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9d/Divine_in_Heaven_T-shirt.jpg

zaaf
echt waar? was dat '84?
vandaar dat ik nog niet hersteld ben.

Telamon schreef:
(quote)

shoot your shot? Vijf jaar te vroeg, zaaf!

(afbeelding)

Goddelijk, eerlijk waar...

laxus11 schreef:
Hij is verstuurd met een erg dansbare nummer 1

Je hebt er nog geen genoeg van?

GrafGantz schreef:
(quote)

Je hebt er nog geen genoeg van?

UIteraard niet

Hebben we in elk geval een overeenkomst in onze lijstjes

Nou ja ligt eraan wat voor dansbare nummers jij in je lijstje hebt staan

zaaf
een goed verstaander, lex...

zaaf schreef:
groet van een strak in het pakke zaaf, vandaag dan

Je hebt toch wel je witte bril opgehouden?

zaaf
hahahaha, ja natuurlijk! ik ga niet voor aap lopen.

Het wordt toch tijd dat wij een muur om jou heen gaan bouwen.

zaaf
is dat een variant op "ik zou je in een doosje willen doen"?

Cured
Liever iets in een flesje....

zaaf schreef:
is dat een variant op "ik zou je in een doosje willen doen"?

Wat is dat voor schuttingtaal?

Cured
Mja(m).....

In de top is het een heel karig jaar. Alleen de top-8 is echt absolute top en daarin staat vijf keer dezelfde artiest (inclusief de gehele top-4). Verder nog twee heerlijke disco-nummers en eenmaal De Snor. De nummer 9 is weer disco en de nummer 10 geen al te verrassende naam. In de breedte is het smullen, heb echt nog heel wat moois buiten mijn top-30 moeten laten.

Cured
Ok, dan weet ik wat erin staat wat Teunnis betreft, maar ik geef daar wel tegengas aan . Ik heb echt letterlijk nummers moeten schrappen (had 15 zekere songs opgeschreven, maar heb er 5 door moeten krassen helaas....)

Zware bevalling van een tienling.

Maak het verder goed.....

zaaf
update!

30 lijsten en het ziet er toch wel kwalitatief uit
nog 7 uren en we weten of het jongens of meisjes zijn.

groet van uw uitgerekende zaaf

zaaf schreef:
update!

30 lijsten en het ziet er toch wel kwalitatief uit

groet van uw uitgerekende zaaf

Vandaag in blokjespak met hoed en zwarte bril.

zaaf

zaaf schreef:

Beide toch.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51KCGL9UgKL._SL500_AA280_.jpg

zaaf
hahahaha, dawazziknie

Teunnis schreef:
In de top is het een heel karig jaar. Alleen de top-8 is echt absolute top en daarin staat vijf keer dezelfde artiest (inclusief de gehele top-4). Verder nog twee heerlijke disco-nummers en eenmaal De Snor. De nummer 9 is weer disco en de nummer 10 geen al te verrassende naam. In de breedte is het smullen, heb echt nog heel wat moois buiten mijn top-30 moeten laten.

Vind dit toch wel een uitzonderlijk jaar, kostte moeite sommige nummers uit de top 10 te houden...

Heb ook een paar discosongs in de top 5, maar die komen van albums met 2 en 5 stemmen. Dus dat zal wel niets worden. Al heeft GrafGantz wel op die laatste gestemd, dus wie weet maakt deze Canaditalo nog wel een kans.

zaaf
Jaja, het is zover, de ontknoping van de top 10 van

http://pri-113a.kxcdn.com/sites/default/files/story/images/1979_logo.jpg

zaaf
10. Japan - Quiet Life

(afbeelding)

Punten : 29
Nom. : 5
Nr. 1 van : zaaf

Viel niet mee, deze geboorte van een tiende plek. Ik zag m in een redelijk aantal top 20's, maar ja, daar kopen wij geen brood voor. Toch sprokkelde Japan de benodigde punten en door een ferme nr 1 positie werd deze plek inmiddels uitgebreid gevierd. Toch even een kanttekening: ik verwerkte vanochtend mijn lijst en toen stond QL nog niet in de top 10...

Quiet Life betekende nogal een stijlbreuk voor Japan. Van glam rock naar synth pop is best een stap. Met een veranderd stemgebruik door Sylvian, een prominentere plek voor de fretloze bas (en de sax) van Karn, het terugbrengen van het gitaargeluid ten faveure van de synth van Barbieri zijn de belangrijkste ingredienten hiertoe benoemd. En een feilloze productie uiteraard.
Een Moroder-synth staccatoot door het nummer, subtiele drums en een mooie baslijn vormen het dansbare ritme. Een uitermate catchy refrein does the trick. En natuurlijk de Bowie pastiche "Boys!" (Keep Swinging)

In reakties op de plaat wordt Japan steevast de grote broer van Duran Duran genoemd, maar met bovenstaande ingredienten onderscheidt Japan zich van alle New Romantics-bands. Van invloed mag je deze plaat vanzelfsprekend wel noemen.

Ik was een ferme liefhebber van de eerste twee platen en wist aanvankelijk met Quiet Life niet zo goed raad. Song voor song viel het kwartje en tja…. hooked!

Die viel bij mij net af, maar wel terecht in de Top 10.

Formidabel nummer, stond bij mij op 4 geloof ik. Slechts 1 wavy-band die nog beter scoort.

Ik heb het juist altijd een heel aardig nummer gevonden, maar ook niet meer dan dat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:10 uur

geplaatst: vandaag om 10:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.