Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
Telamon
geplaatst: 11 maart 2015, 14:24 uur
shoot your shot? Vijf jaar te vroeg, zaaf!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9d/Divine_in_Heaven_T-shirt.jpg
0
zaaf
geplaatst: 11 maart 2015, 14:35 uur
echt waar? was dat '84?
vandaar dat ik nog niet hersteld ben.
vandaar dat ik nog niet hersteld ben.
0
geplaatst: 11 maart 2015, 14:38 uur
0
geplaatst: 11 maart 2015, 14:43 uur
0
geplaatst: 11 maart 2015, 14:48 uur
Nou ja ligt eraan wat voor dansbare nummers jij in je lijstje hebt staan 

0
zaaf
geplaatst: 11 maart 2015, 17:41 uur
is dat een variant op "ik zou je in een doosje willen doen"?
0
geplaatst: 11 maart 2015, 18:25 uur
zaaf schreef:
Wat is dat voor schuttingtaal?

0
geplaatst: 12 maart 2015, 00:24 uur
In de top is het een heel karig jaar. Alleen de top-8 is echt absolute top en daarin staat vijf keer dezelfde artiest (inclusief de gehele top-4). Verder nog twee heerlijke disco-nummers en eenmaal De Snor. De nummer 9 is weer disco en de nummer 10 geen al te verrassende naam. In de breedte is het smullen, heb echt nog heel wat moois buiten mijn top-30 moeten laten.
0
Cured
geplaatst: 12 maart 2015, 02:55 uur
Ok, dan weet ik wat erin staat wat Teunnis betreft, maar ik geef daar wel tegengas aan
. Ik heb echt letterlijk nummers moeten schrappen (had 15 zekere songs opgeschreven, maar heb er 5 door moeten krassen helaas....)
. Ik heb echt letterlijk nummers moeten schrappen (had 15 zekere songs opgeschreven, maar heb er 5 door moeten krassen helaas....)
0
zaaf
geplaatst: 12 maart 2015, 16:27 uur
update!
30 lijsten en het ziet er toch wel kwalitatief uit
nog 7 uren en we weten of het jongens of meisjes zijn.
groet van uw uitgerekende zaaf

0
geplaatst: 12 maart 2015, 16:29 uur
zaaf schreef:
update!
update!

Vandaag in blokjespak met hoed en zwarte bril.

0
geplaatst: 12 maart 2015, 17:31 uur
0
geplaatst: 12 maart 2015, 20:08 uur
Teunnis schreef:
In de top is het een heel karig jaar. Alleen de top-8 is echt absolute top en daarin staat vijf keer dezelfde artiest (inclusief de gehele top-4). Verder nog twee heerlijke disco-nummers en eenmaal De Snor. De nummer 9 is weer disco en de nummer 10 geen al te verrassende naam. In de breedte is het smullen, heb echt nog heel wat moois buiten mijn top-30 moeten laten.
Vind dit toch wel een uitzonderlijk jaar, kostte moeite sommige nummers uit de top 10 te houden...
Heb ook een paar discosongs in de top 5, maar die komen van albums met 2 en 5 stemmen. Dus dat zal wel niets worden.
Al heeft GrafGantz wel op die laatste gestemd, dus wie weet maakt deze Canaditalo nog wel een kans.
0
zaaf
geplaatst: 12 maart 2015, 23:30 uur
Jaja, het is zover, de ontknoping van de top 10 van
http://pri-113a.kxcdn.com/sites/default/files/story/images/1979_logo.jpg
http://pri-113a.kxcdn.com/sites/default/files/story/images/1979_logo.jpg
0
zaaf
geplaatst: 12 maart 2015, 23:34 uur
10. Japan - Quiet Life
Punten : 29
Nom. : 5
Nr. 1 van : zaaf
Viel niet mee, deze geboorte van een tiende plek. Ik zag m in een redelijk aantal top 20's, maar ja, daar kopen wij geen brood voor. Toch sprokkelde Japan de benodigde punten en door een ferme nr 1 positie werd deze plek inmiddels uitgebreid gevierd. Toch even een kanttekening: ik verwerkte vanochtend mijn lijst en toen stond QL nog niet in de top 10...
Quiet Life betekende nogal een stijlbreuk voor Japan. Van glam rock naar synth pop is best een stap. Met een veranderd stemgebruik door Sylvian, een prominentere plek voor de fretloze bas (en de sax) van Karn, het terugbrengen van het gitaargeluid ten faveure van de synth van Barbieri zijn de belangrijkste ingredienten hiertoe benoemd. En een feilloze productie uiteraard.
Een Moroder-synth staccatoot door het nummer, subtiele drums en een mooie baslijn vormen het dansbare ritme. Een uitermate catchy refrein does the trick. En natuurlijk de Bowie pastiche "Boys!" (Keep Swinging)
In reakties op de plaat wordt Japan steevast de grote broer van Duran Duran genoemd, maar met bovenstaande ingredienten onderscheidt Japan zich van alle New Romantics-bands. Van invloed mag je deze plaat vanzelfsprekend wel noemen.
Ik was een ferme liefhebber van de eerste twee platen en wist aanvankelijk met Quiet Life niet zo goed raad. Song voor song viel het kwartje en tja…. hooked!
Punten : 29
Nom. : 5
Nr. 1 van : zaaf
Viel niet mee, deze geboorte van een tiende plek. Ik zag m in een redelijk aantal top 20's, maar ja, daar kopen wij geen brood voor. Toch sprokkelde Japan de benodigde punten en door een ferme nr 1 positie werd deze plek inmiddels uitgebreid gevierd. Toch even een kanttekening: ik verwerkte vanochtend mijn lijst en toen stond QL nog niet in de top 10...
Quiet Life betekende nogal een stijlbreuk voor Japan. Van glam rock naar synth pop is best een stap. Met een veranderd stemgebruik door Sylvian, een prominentere plek voor de fretloze bas (en de sax) van Karn, het terugbrengen van het gitaargeluid ten faveure van de synth van Barbieri zijn de belangrijkste ingredienten hiertoe benoemd. En een feilloze productie uiteraard.
Een Moroder-synth staccatoot door het nummer, subtiele drums en een mooie baslijn vormen het dansbare ritme. Een uitermate catchy refrein does the trick. En natuurlijk de Bowie pastiche "Boys!" (Keep Swinging)
In reakties op de plaat wordt Japan steevast de grote broer van Duran Duran genoemd, maar met bovenstaande ingredienten onderscheidt Japan zich van alle New Romantics-bands. Van invloed mag je deze plaat vanzelfsprekend wel noemen.
Ik was een ferme liefhebber van de eerste twee platen en wist aanvankelijk met Quiet Life niet zo goed raad. Song voor song viel het kwartje en tja…. hooked!
0
geplaatst: 12 maart 2015, 23:45 uur
Formidabel nummer, stond bij mij op 4 geloof ik. Slechts 1 wavy-band die nog beter scoort.
0
geplaatst: 12 maart 2015, 23:50 uur
Ik heb het juist altijd een heel aardig nummer gevonden, maar ook niet meer dan dat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.