Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 13 maart 2015, 05:54 uur
Had ik niet door de overvloed aan topnummers, maar viel buiten mijn top 10 en het daarvan afkomstige album iind ik het beste wat Japan gemaakt heeft en die ik dus ook in bezit. 
Mooi begin van de Top 10 met dit nummer, past wel met die begintonen van Quiet Life

Mooi begin van de Top 10 met dit nummer, past wel met die begintonen van Quiet Life
0
geplaatst: 13 maart 2015, 08:07 uur
[quote=4892525 Slechts 1 wavy-band die nog beter scoort. [/quote]
Bij mij toch wel een handvol.
Bij mij toch wel een handvol.
0
zaaf
geplaatst: 13 maart 2015, 09:27 uur
9. XTC - Making Plans for Nigel
Punten : 32
Nom. : 7
Nr. 1 van : niemand
Vrij veel genoemd, niet echt hoog in de meeste top 10'en die XTC bevatten, maar wel de hele week rond plek tien in de eindlijst te vinden. Negende. Mooi.
Making Plans For Nigel was het eerste nummer van XTC dat in de Nederlandse hitlijsten belandde. Een zeer bescheiden notering feitelijk, in mijn herinnering had het nummer een prominenter positie. Geschreven en gezongen door bassist Colin Moulding, waar de meeste nummers van XTC worden gecreerd door gitarist Andy Partridge.
XTC blinkt vooral uit in vernuftige songs en puntige, gelaagde gitaarpartijen. Bij dit nummer, en op de CD Drums and Wires waar het op staat, is dat goed te horen. Vooral in de opnieuw gemixte versie door Steven Wilson, vorig jaar uitgebracht.
Making Plans For Nigel kent een zeer kenmerkende gitaarpartij over een dreunende basis en is een nummer over dominante ouders, die zogenaamd "plannen maken" en slechts "het beste voor je willen". Ook al is dat niet zoals je je eigen toekomst ziet. Moulding noemt het nummer 'semi-autobiografisch'.
Prachtsingle van een topband. Is echt teveel cult, het repertoire biedt veel geweldige popmuziek.
Punten : 32
Nom. : 7
Nr. 1 van : niemand
Vrij veel genoemd, niet echt hoog in de meeste top 10'en die XTC bevatten, maar wel de hele week rond plek tien in de eindlijst te vinden. Negende. Mooi.
Making Plans For Nigel was het eerste nummer van XTC dat in de Nederlandse hitlijsten belandde. Een zeer bescheiden notering feitelijk, in mijn herinnering had het nummer een prominenter positie. Geschreven en gezongen door bassist Colin Moulding, waar de meeste nummers van XTC worden gecreerd door gitarist Andy Partridge.
XTC blinkt vooral uit in vernuftige songs en puntige, gelaagde gitaarpartijen. Bij dit nummer, en op de CD Drums and Wires waar het op staat, is dat goed te horen. Vooral in de opnieuw gemixte versie door Steven Wilson, vorig jaar uitgebracht.
Making Plans For Nigel kent een zeer kenmerkende gitaarpartij over een dreunende basis en is een nummer over dominante ouders, die zogenaamd "plannen maken" en slechts "het beste voor je willen". Ook al is dat niet zoals je je eigen toekomst ziet. Moulding noemt het nummer 'semi-autobiografisch'.
Prachtsingle van een topband. Is echt teveel cult, het repertoire biedt veel geweldige popmuziek.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 09:47 uur
0
geplaatst: 13 maart 2015, 10:08 uur
Zeer mooi begin van deze lijst 
Ik had ze niet, maar beiden zouden zeker tot mijn top-20 behoren.

Ik had ze niet, maar beiden zouden zeker tot mijn top-20 behoren.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 10:22 uur
Als jij Nigel ook op 9 had gezet, had jij ook een knuffel kunnen verdienen.

0
geplaatst: 13 maart 2015, 10:24 uur
Geef mij maar Senses Working Overtime, maar die komt nog! Heb ik echt helemaal grijs gedraaid.
Er moet trouwens wel heel divers gestemd zijn als je met 32 punten op 9 staat. Toch?
Er moet trouwens wel heel divers gestemd zijn als je met 32 punten op 9 staat. Toch?
0
zaaf
geplaatst: 13 maart 2015, 10:33 uur
klopt. nr 1 en 2 steken er ver bovenuit, nr 3 ook nog enigszins maar daarna staat t vrij dicht bij elkaar. veel nummers zijn 2/3 keer genoemd dus een dikke middenlaag...
0
geplaatst: 13 maart 2015, 10:37 uur
Ik verwacht dat naarmate we dichter bij het heden gaan komen de stemmen steeds meer verdeeld gaan raken.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 maart 2015, 10:37 uur
Uhm nog geen nummers die mij in extase kunnen brengen.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 10:43 uur
Niet geheel onverwacht - Nigel in de top 10.
Topband- topnr.
Sluit mij helemaal aan bij zaaf zijn ( wederom) treffende commentaar.
Ik heb naast deze, nog een song genomineerd van XTC. Die zal het niet redden....... maar is simpelweg geniaal.
2/2 ......... gaat lekker.
Topband- topnr.
Sluit mij helemaal aan bij zaaf zijn ( wederom) treffende commentaar.
Ik heb naast deze, nog een song genomineerd van XTC. Die zal het niet redden....... maar is simpelweg geniaal.
2/2 ......... gaat lekker.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 10:44 uur
DjFrankie schreef:
Same here. I houd me nog even Comfortably Numb
Kan gewoon niet anders dan dat ...
0
geplaatst: 13 maart 2015, 10:46 uur
Ja, die met die gitaarsolo zou nog weleens voorbij kunnen komen.
PF heeft toch best vaak de top 10 gehaald.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 10:54 uur
Hi hi hi.......niet voor ieders oortjes geschikt denk ik eerder. Neurotic. 

0
geplaatst: 13 maart 2015, 11:31 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 maart 2015, 11:38 uur
Ik hoop nog steeds op chaos uit manchester
0
zaaf
geplaatst: 13 maart 2015, 11:40 uur
jij wil altijd alleen maar chaos 
er komt meer uit manchester dan wanorde!

er komt meer uit manchester dan wanorde!
0
geplaatst: 13 maart 2015, 11:42 uur
Veel meer 10cc 
Misschien ook nog iets uit Londonderry?
Maar hoe dan ook, 1979 zonder Manchester zou echt niet passend zijn.

Misschien ook nog iets uit Londonderry?
Maar hoe dan ook, 1979 zonder Manchester zou echt niet passend zijn.
0
geplaatst: 13 maart 2015, 14:04 uur
Broem schreef:
Kan gewoon niet anders dan dat ...
(quote)
Kan gewoon niet anders dan dat ... Ik zal er alvast voor uitkomen, maar ik heb Comfortably Numb er niet bij staan. Ik vind het nummer lang niet meer zo goed als vroegah.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.