MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a9/Visage_Fade_To_Grey_500.jpg

Nummer 7: Visage – Fade to grey
(40 punten).5x genoemd.
Nummer 1 van herman
Het duurde even voor dit lied punten kreeg , maar de 18 punten tegen het einde zorgde voor een mooie klassering.
Fade to grey stond in alle genoemde 5 lijstjes in de top 5.
Komt van het debuut album Visage genaamd.
Geschreven door :Billy Currie ,Chris Payne en Midge Ure, maar Steve Grange claimt nog steeds het Franse tekstdeel.
Het Engels gezongen (Steve Grange) stuk in combinatie met het gesproken Franse deel (van de Belgische studente Brigitte Arens) geeft een prachtig effect.
Dit lied had ik hier zeker niet verwacht.

Mijn nummer 4
En nummer 13 in de jaarlijst bij RYM, dus zo verrassend vind ik het niet.
Het recente heengaan van Steve Strange zal misschien ook een rol gespeeld hebben.

Mooi! Viel bij mij net af, maar terecht een hoge plek. Had hem zelf ook wel in de top 10 verwacht. Eén van dé allertijden waveklassiekers m.i.

Visage, ben ik vergeten.
Zou wel in mijn Top 5 eindigen; Stevie Wonder gelukkig niet vergeten, maar die kijkt daar niet zo nauw op.

DjFrankie (moderator)
Mijn nummer 3 en ook mijn nummer 1 al geweest, nu mijn nummer 2 nog en die komt heeel zeker.

Nog niks uit mijn top-30, maar wel stonden ze allen in mijn longlist. Prima dus, maar de echte klappers moeten nog komen (ik hoop nog steeds op een JD en The Feelies zou ook wel een leuke verrassing zijn).

Wacht, waarom is Visage een grote verrassing?

Alleen voor Rudi, de rest van de mensheid vindt het heel gewoon

Ah, bij de recent gespeelde punk , new wave song van 1980 viel dit lied vroegtijdig af.
Ook bij het album staan weinig berichten.

Ik was er eigenlijk van overtuigd dat Fade To Grey uit "81" kwam. Geen check gedaan.

Tja...... dan had ie waarschijnlijk in mijn top 10 gestaan.

Toch nog iemand die verrast is

Rudi S schreef:
Toch nog iemand die verrast is

Prachtig nummer....... en met het overlijden van vreemde Steve nog extra beladen ook.

zaaf
Henri-S schreef:
Mijn top tien staat ram vol met totaal onbekende nummers op twee na
waarom zet je er dan ook niet wat meer in dat je kent?

Telamon
zaaf schreef:
(quote)

Stevie Wonder en Visage stonden niet in mijn top 10, maar zijn zeker geen slechte nummers. Had ik niet zo hoog verwacht.

zaaf schreef:
(quote)

Daar begin ik niet aan zaaf.

Visage is toch wel een vd 3, 4 bekendste synthpopnummers. Niet zo vreemd dat ie erin staat...

De spoeling in 1980 was bovendien redelijk dun.

zaaf
chevy93 schreef:
De spoeling in 1980 was bovendien redelijk dun.
qua synthpop dan?

Synthpop, of new wave in het algemeen, is juist nog het enige genre dat echt goed vertegenwoordigd is in dit jaar, vind ik.

Wat dat betreft zijn de jaren 1979, 1980 en 1981 toch vooral overgangsjaren, vind ik. Veel bands die net starten (The Cure, U2 etc.) of juist net tegen hun einde lopen (Supertramp, Pink Floyd etc.).

Voor mijn gevoel zijn er relatief weinig écht grote pieken in 1980.

zaaf
oke... enigszins eens. clash, talking heads, japan, xtc, deze groepen piekten wel rond '80, maar ik kan je verder goed volgen.

@ Chevy: Jij ziet door de bomen het bos niet?

Cured
Visage.....wel terecht in de Top 10 vind ik, ondanks dat het niet geheel mijn nummer is. Het is dan ook een objectieve mening.

Wat mijn eigen Top 10 betreft heb ik nog niks voorbij zien komen en dat zal schat ik met 2 of hoogstens 3 wel eindigen, ook gezien de deelnemende users.

Telamon
deric raven schreef:
@ Chevy: Jij ziet door de bomen het bos niet?

'weinig pieken' zegt hij. Het Bos is een geweldige piek!

Ik ben het daar ook wel mee eens wat betreft 1980. Ik heb ook de top 10 moeten opvullen terwijl in andere jaren geschrapt moet worden.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/64/Onceinalifetimesingle.jpg/220px-Onceinalifetimesingle.jpg
Nummer 6: Talking Heads – Once in a lifetime
(49 punten).8x genoemd.
De nummer 1 van: Edgar18 en Renoir
Once in a lifetime heeft eigenlijk constant in de top 10 gestaan, ook andere nummers van Remain in Light kwamen vaak voorbij.
Eno en David Byrne raakte in de ban van Afrikaanse muziek en dat was van een grote invloed op het album Remain in Light.
De grooves kwamen uit de Afrikaanse inspiratie, Byrne had ook wat bandjes van radiopredikanten gemaakt en dat werd de basis voor Once in a life time.
Byrne brengt het nummer met prachtig theatrale vocalen, de band doet de rest.

Cured
Had deze niet wegens 'overkill' qua aanbod voor mezelf, maar altijd goed.

Telamon schreef:

Ik ben het daar ook wel mee eens wat betreft 1980. Ik heb ook de top 10 moeten opvullen terwijl in andere jaren geschrapt moet worden.

Typisch, ik heb echt de meest mooie liedjes moeten schrappen, een prima jaar dat 1980.
Het beste moet nu ook nog komen
Zo dadelijk plaats ik er nog een en dan ben ik weg.
Ja, de jongelui moeten voetballen en de coach moet dan mee.
Wij moeten onze 2e plek verdedigen, dat brengt mij weer terug in dit topic, de nummero 2 is ook best interesant (deze komt eigenlijk (bijna) nooit voorbij in de beschouwingen).

Telamon
Rudi S schreef:

Zo dadelijk plaats ik er nog een en dan ben ik weg.
Ja, de jongelui moeten voetballen en de coach moet dan mee.

+1
Uit naar Amstelveen.

Telamon schreef:
(quote)

+1
Uit naar Amstelveen.

Amstelveen uit altijd moeilijk

Telamon
dan voetballen we iig niet tegen elkaar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:28 uur

geplaatst: vandaag om 15:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.