MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Telamon schreef:
dan voetballen we iig niet tegen elkaar

Ha, wij (FC Eindhoven) moeten naar Valkeswaard.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/67/AshesToAshes3.jpg
Nummer 5: David Bowie – Ashes to Ashes
(49 punten).10x genoemd.
De nummer 1 van: niemand.
En daar hebben wij Bowie weer, sprokkelde steeds wat punten en haalde op het einde evenveel punten als Once in a liftime, Bowie werd echter vaker genoemd, met als beloning een mooie vijfde plek.
Prachtig lied van Scary Monsters (And Super Creeps)

In 1969 kwam Bowie tevoorschijn met Major Tom (bedacht na het zien van Stanley Kubrick's 1968 film "2001: A Space Odyssey.)
Major Tom zien wij terug in Ashes to Ashes, wat ook een terugblik op Bowie’s jaren ’70 lijkt.
(Do you remember a guy that’s been, In such an early song)

Ashes to ashes, funk to funky
We know Major Tom's a junkie (moeten wij hier aan Bowie zelf denken?)

Time and again I tell myself
I'll stay clean tonight

I never done good things
I never done bad things
I never did anything out of the blue,
Ashes to ashes, funk to funky

Persoonlijk vind ik dat hij dit lied hierna niet meer heeft overtroffen.

zaaf
Een heet ochtendje Valkenswaard...

Ik hoop wel dat ik nog een stem over heb, want ik zing namelijk alle hier gepresenteerde clips zelf in

Prachtig nummer van Bowie, die had ik ook.
En ja, ik denk niet dat we Bowie nog zullen gaan aantreffen in dit topic, in ieder geval niet zo hoog.

Deze van Bowie had ik ook, wat betreft Remain in Light heb ik een andere favoriet, maar die is uiteraard kansloos.

Nummer van Bowie viel net buiten mijn top 10. Voor de rest zie ik nog niet zoveel terug van mijn P top 10. Te veel harde stenen denk ik

Broem schreef:
. Te veel harde stenen denk ik

Daar is anders behoorlijk vaak voor gekozen, echter een hele diversiteit aan bands en bij die gekozen bands ging het steevast om verschillende nummers (25 verschillende).

Cured
Ach, Bowie ; als liefhebber n.b. compleet in mijn haastigheid over het hoofd gezien (denk ik). Mooie notering.

Overigens, wat GrafGantz over een nummer van Remain In Light zegt : volgens mij hebben we dezelfde, maar die komt niet (meer) inderdaad.

Ah, mijn nummer 2 die ook mijn nummer 1 had kunnen zijn: Once In A Lifetime. Wat een geweldig nummer is dat toch! Bowie staat in mijn top 20, net als Stevie dus.

Once in a Lifetime zag ik wel om de toppositie strijden met A Forest, niet dus .

zaaf
nee, ik zag een andere strijd, met oial er kort achter idd... maar naar verluid pakt die strijd ook anders uit.
draai wel lekker 1 op 6...

Ik heb er nog 0 uit mijn top-10. Once in a Lifetime stond op 24 (als derde TH-nummer). Ik verwacht er nu maar eentje uit mijn top-10. Maar goed, die zou teleurstellen als die hier niet wint.

Ik verwacht in ieder geval nog JD, Cure en OMD. Blijft er nog eentje over...

Hopelijk blijft dat ultravervelende nummer lekker op wintersport in Oostenrijk, maar ik vrees dat dat de vierde is. Al verwacht ik JD niet meer. Even kijken wat er daar dan voor in de plaats gaat komen. EDIT: Daarvoor moeten we denk ik helemaal naar het Oosten.

Ja, je hebt gelijk, helemaal over het hoofd gezien die laatste Misschien omdat het pas later (1982) een single was.

Maar het zou me toch verbazen als we de decennia niet terug zouden zien.

Telamon
johan de witt schreef:

Ultravox ipv JD.

Dan blijft er nog eentje over....

The Clash? Of misschien al U2?

johan de witt schreef:

Ultravox?

Kak, ik wilde instappen zodra de 80's begonnen... Niet gelukt volgens mij

zaaf
Wanneer ben je jarig? Krijg je een kalender

Teunnis schreef:
Ik heb er nog 0 uit mijn top-10. Once in a Lifetime stond op 24 (als derde TH-nummer).
24? Geniaal nummer!

vigil schreef:
Kak, ik wilde instappen zodra de 80's begonnen... Niet gelukt volgens mij

Je was gewoon te druk bezig met de zinderende finale van Stevie Wonder. Logisch toch?

zaaf schreef:
Wanneer ben je jarig? Krijg je een kalender

17 juli maar dan zullen de jaren 80 al voorbij zijn vrees ik

https://kolablogradio.files.wordpress.com/2010/12/joy2bdivision2b-2bdecades.jpg
Nummer 4: Joy Division – Decades
(70 punten).8x genoemd., waarvan 7 keer top 2
De nummer 1 van: deric raven, Dwejkk_, GrafGantz en Rudi S
Wij maken nu een sprong van 21 punten, Decades stond naast de 4 topposities ook nog 3 keer op positie 2 en een keer op positie 8.
Decades had ongetwijfeld nog behoorlijke concurrentie van al die andere genoemde nummers van Closer.
Decades stamt van het 2e album Closer en sluit dat album op indrukwekkende wijze af.
Ingeleid door een prachtige synthesizer klanktapijt zingt Ian Curtis zijn tekst, dit is een emotioneel album en een emotionele afsluiter.

Later nog eentje en de top 2 morgen.
Er wordt maar matig geraden
Jullie hebben blijkbaar geen idee wat er zo nog gaat komen

Cured
Ik had niet deze van JD, maar ook goed natuurlijk. Volgens mij ben ik erg teleurgesteld na afloop morgen, afgezien van 1 nummer ben ik bang (een 2e zou de 'pijn' nog wat verzachten).

Altijd maar weer die Joy Division...dat had verboden moeten worden

Ik had een andere van Joy Division maar verwacht niet dat die nog langskomt. Kate zal nog wel voorbij komen en misschien nog iets van Bruce, verder hoop ik stiekem nog op Rush of Ozzy.

Ai....Bowie..... ik had 'm niet , maar had er eigenlijk wel biijgehoord. Nou ja, ik heb 'm veel genoemd in de 70's. ( 2x nr. 1 zelfs)
voorlopig zal hij ( door mij) niet worden genoemd hierna. Mooie notering voor Ashes To Ashes.
Ik verwacht nog wel een naamgenoot van hem met zijn band in de lijst.

bikkel2 schreef:
Ai....Bowie
Ik verwacht nog wel een naamgenoot van hem met zijn band in de lijst.

Misschien, die op 6 staat?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:17 uur

geplaatst: vandaag om 02:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.