MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Mooiste nummer van Duran Duran. Staat hoog in mijn top 10. Uitstekende start van " 82".

Duran Duran, wel verwacht in de top 10 maar hoger, dit album zal wel weer een behoorlijke hoeveelheid nominaties hebben gehad.
Ik heb nooit iets gehad met deze band, toch maar eens luisteren.

Doe mij maar het titelnummer.

Duran Duran heeft net mijn top 10 niet gehaald. Al had ik niet meteen aan The Chauffeur gedacht dan. Ik was nog maar 4 jaar in 1982, dus heb het ook niet zo bewust meegemaakt. Rio is wel een sterk album natuurlijk.

zaaf
9. Clash - Rock the Casbah

(afbeelding)

Punten : 39
Nom. : 6
Nr. 1 van : Dwejkk_

En ook The Clash verdient weer een succesje, hun laatste - uiteraard. Aanvankelijk een tijdje underbubblen en dan toch maar binnenstappen. t Is een tactiek die vraagt om een metafoor...

Een koning die rockmuziek verbiedt, piloten beveelt bommen te gooien op overtreders en die piloten die lekker de rockmuziek over de cockpitradio laten knallen. Een beeld, geinspireerd door de ban op Westerse muziek in Iran na de Islamitische Revolutie van 1979.
Volgens de albumnoten bij de Box Set The Clash op Broadway ontstond "Rock the Casbah" toen manager Bernie Rhodes, na het horen van een buitensporig lange track tijdens het opnemen van het album, hen schertsend vroeg "does everything have to be as long as this rāga?". (Verwijzend naar de Indiase muzikale stijl bekend om zijn lengte en complexiteit). Joe Strummer schreef later de eerste regel van het lied: "The King told the boogie-men 'you have to let that rāga drop.'" De rest van de tekst zou spoedig volgen.
Het pianodeuntje uit het intro - en refrein - is door Topper Headon bedacht en gespeeld.

Frivool nummer van The Clash, hun veelzijdigheid nog maar eens onderstrepend. Ik heb hun uiteenvallen altijd zeer betreurd, but it wasn't meant to be. Een saluut aan Joe Strummer vind ik op zijn plaats.

Het moest een voorteken zijn, vanmorgen nog gehoord op de radio.

Mooie nummers tot nu toe, maar nog geen echte hoogvliegers.
Deze zouden bij mij ergens tussen 30-50 gestaan hebben.

Weer een goed nummer, Straight to Hell zou mijn keuze zijn geweest, maar die stond ergens 15-20 in mijn lijst.

Rock the Casbah zou normaal altijd in mijn top 10 hebben gestaan, ware het niet dat er nogal wat geweldige nummers waren in 1982. Nu stond 'ie op 14, maar ik vind het ergens wel logisch dat 'ie er hier op MM bij staat.

Sjees, begonnen met Duran Duran, dus gelijk al duidelijk welke ik gemist heb ik mijn Top 10 van 82! Deze staat notabene in mijn Top 100 allertijden op nummer 81

Die van The Clash vind ik dan weer weinig aan

Ik vind dit eigenlijk een van de mindere van het Rio-album, maar da's wel een album dat ooit in mijn top 10 stond.

Deze van The Clash stond bij mij in de top 20. Heerlijk nummer, vaak gehoord op feestjes en daarom ook opgenomen in mijn lijstje.

Vaak voorbij horen komen bij feestjes is bij mij geen criteria, anders zou Meat Loaf in veel lijstjes bovenaan komen

Laat ik dan maar zeggen dat Rock The Casbah doet denken aan leuke feestjes wat muziek betreft. Meat Loaf werkt nou niet echt sfeerverhogend en heb ik gelukkig weinig 'live' meegemaakt.

DjFrankie (moderator)
Straight to hell stond bij mij erin

Telamon
vigil schreef:
Sjees, begonnen met Duran Duran, dus gelijk al duidelijk welke ik gemist heb ik mijn Top 10 van 82! Deze staat notabene in mijn Top 100 allertijden op nummer 81

Die van The Clash vind ik dan weer weinig aan

De hints kwamen idd wat laat op gang dit jaar. Moet volgend jaar beter!

die mooie video/foto collage was idd nadat ik mijn lijst had ingezonden, maar goed dan nog had ik hem kunnen aanpassen...

Telamon
ik begin gewoon al vast: Hoe gaat het, Frans?

Telamon
Leuk top 40 jaar in 83: Bow Wow Wow, döf, Kajagoogoo, Ryan Paris, Rock Steady Crew, Nena, freeez...

Dat Script ga ik denk ik niet volgen....

vigil schreef:
Vaak voorbij horen komen bij feestjes is bij mij geen criteria, anders zou Meat Loaf in veel lijstjes bovenaan komen

Allemachtig, ik weet niet naar wat voor feestjes jij gaat maar ik hoef geen uitnodiging

middelbareschoolfeestjes in de jaren 87/88/89/90 kwam die nog wel eens voorbij, in het eerste jaar ook met George Michael (Faith) maar die stond toen op 1 dus dat mocht en was uiterst hip en bovendien nog niet bekend wat George allemaal uitspookte in zijn vrije tijd dus ook de leraren konden dit waarderen.

Nu staat (o.a.) Facebook vol met een filmpje van een schoolvoorstelling waarvan de leraren ook wel vonden dat dit kon maar die staan nu op non-actief

vigil schreef:
Vaak voorbij horen komen bij feestjes

Garden Party's , anno 1983

DjFrankie (moderator)
vigil schreef:
Dat Script ga ik denk ik niet volgen....

ik ga met jouw script mee

Rudi S schreef:
(quote)
Garden Party's , anno 1983

Toen was ik wat jong maar daarom niet minder leuk

Telamon
DjFrankie schreef:
(quote)
ik ga met jouw script mee

En hij weet t, weet je?

vigil schreef:
Vaak voorbij horen komen bij feestjes is bij mij geen criteria...

Bij mij kan zoiets nostalgisch wel degelijk meetellen. Daarom had ik in 1981 Celebration van Kool and the Gang in mijn top 10. Ik mocht werkelijk op alle feestjes komen, als ik die single van mij maar mee bracht.

Overigens moet ik het wel een leuk nummer vinden natuurlijk. Maar dat is logisch.

Er worden hier al wat vissen uit gegooid, maar dat moet nog een jaartje wachten, ik hengel ze dan wel binnen

Tja wij zijn als verloren zoons nu eenmaal in een web beland maar goed we stoppen wel voordat de joker maandag een traan laat

Telamon
Ik hoop wel dat jullie het niet bij één Script laten. Zou enorm pijnlijk zijn, een tweede huid daarvoor heb ik nog niet

Telamon is een echte bruggenbouwer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:23 uur

geplaatst: vandaag om 06:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.