MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
zaaf
Er is nog niet gekozen voor een verleiding (welke?!) tot mijn verbazing.

chevy93 schreef:
Mijn lijstje net opgestuurd; uiteraard met DS, maar waarschijnlijk een andere dan Telamon bedoelt.

Loop jij er net als ik helemaal mee WEG?

Telamon
mooie clips maakten die jongens van LeBon en Co toch altijd in die tijd..

http://40.media.tumblr.com/tumblr_m3y0viqXgb1r89021o1_500.jpg

Nog ff rangschikken en dan maar gaan met die banaan. Toch wat lastiger dan dat ik aanvankelijk dacht. Sterk muziekjaar trouwens...... wow !

zaaf
rangschikken is niet zo moeilijk: one two three four five...

DjFrankie (moderator)
Telamon schreef:
mooie clips maakten die jongens van LeBon en Co toch altijd in die tijd..

(afbeelding)

Volgens mij heet die madam Alice toch?

zaaf schreef:
rangschikken is niet zo moeilijk: one two three four five...

Moest ik het vorig decennium nog van snelle hardere liedjes hebben, nu komen de Langzame Liedjes aan de beurt, ouderdom, geestelijke aftakeling, Damn Life.

Hoe laat is de deadline ook weer?

zaaf schreef:
Je hebt tot donderdag 23:00 de tijd om deze in te sturen.

herman schreef:
Hoe laat is de deadline ook weer?

Ah, de zon schijnt. Laat het gaan, doe gewoon wat leuks en insturen die hap!

Haha, ik kan vanavond als ik thuis ben pas insturen, heb mijn lijstje nu niet paraat.

Het is hier in het westen wel iets frisser als in Utrecht.

Telamon
Wat jammer, ik lees geen creatieve hints meer. Come On allen! In wat voor gekke wereld leven we als we maar blijven zitten met een onzeker bekkie. Ontsteek die kaars! Ga anders vanavond eens stappen!

Als echte mannen !

Het is een teken des tijds denk ik, ik ben ook maar een simpele ziel... Maar ergens in de avond kan ik de verleiding vast niet weerstaan. Ik doe het vandaag, maar eerst moet ik weer terug aan de ketting.

Zo dat waren er zes

Ik vind het wel een beetje vuile praat om op deze manier De Boodschap te brengen. Nja, het is al goed. Het is ook een beetje een vreemde dag.

zaaf
Ik droomde een droom dat mijn ruggengraat na de regen een monument was, Ik ga vast rechtstreeks naar de hel met mn overspannen zintuigen...

herman schreef:
Het is een teken des tijds denk ik

Sign 'O' The Times is pas 1987!

Ik wilde uitgaan en ze zeiden nog: ga nou niet! De boodschap kwam niet over, mijn zenuwen waren strak gespannen, toen ik de Danstent in ging met harde Muziek. En ik vroeg me af: gaat het nu om Sex of Romantiek. Nou ja, laat ik maar met iets beginnen en ik begon te dansen op de plaat met de vetste beat ooit.

Ik zie dubbel, drie keer Eileen, of zit ik in het schemergebied van een droom ergens op een autokerkhof onder de rode hemel.

Teunnis schreef:
Ik vind het wel een beetje vuile praat om op deze manier De Boodschap te brengen.

Ach, zonder vuile praat ook geen blauwe maandagen.

Telamon
Ik lees helaas veel te weinig over die hersenspinsel van Bowie die in de ruimte het contact met aarde kwijtraakt en zich daar wel thuis voelt...

Iets met katten?

Zo, ook ingestuurd. Ontdekte wel dat Edge of Seventeen van Stevie Nicks uit 1981 is, die ben ik vorige week dus vergeten.

zaaf
Jaja, het is zover, de ontknoping van de top 10 van

http://dribbble.s3.amazonaws.com/users/2014/screenshots/261401/1982.png

zaaf
10. Duran Duran - The Chauffeur

(afbeelding)

Punten : 38
Nom. : 6
Nr. 1 van : niemand

Aanvankelijk deden andere songs van het album Rio het best aardig. Later kwam The Chauffeur aanscheuren en zette z'n plaatje af op nr. 10.

De tekst van The Chauffeur (titel komt in de tekst niet (meer) terug), is door Simon Le Bon geschreven twee jaar voor hij bij Duran Duran kwam. Hij werd aanbevolen door zijn ex, die de andere leden van Duran Duran ontmoette in - hoe kan het ook anders - een nightclub. Le Bon had bij de eerste ontmoeting zijn portfolio bij zich, met de tekst van The Chauffeur.
Het nummer is in meerdere versies 'uitgeprobeerd' en de tekst aangepast. Ook zijn er twee video's bij gemaakt. Het refrein van de uiteindelijke versie "Sing Blue Silver" is later gebruikt als titel voor een concertregistratie en een fotocollageboek.

Het 'blokfluit-achtig' instrument in het outro is een ocarina en wordt bespeeld door Le Bon.

Rio vond bij mij bij verschijnen gretig aftrek. Later nam ik wat afstand, maar nu kan ik er toch goed van genieten. The Chauffeur is voor mij het mooiste nummer van de plaat.

Telamon
nou kom maar op!

edit: ow, daar istie al. Mooie clip! (of had ik dat al gezegd?)

zaaf
het was me eerder opgevallen ja...

Mooi nummer, al had ik Rio in mijn lijstje. Achteraf had dat My Own Way moeten zijn, want de fijnste versie daarvan is ook uit 1982 ontdek ik nu.

De aftrap is in ieder geval goed met de afsluiter van een van de beste popalbums ooit gemaakt.

Rio zegt mij inderdaad meer als the Chauffeur. Ik heb toen vast die clip gemist.

Aii ik had een mooie top 40 gemaakt, maar teveel gefocust op singles zie ik nu al. Daardoor The Chauffeur en een hint die zaaf noemde over het hoofd gezien ('Monument').

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:44 uur

geplaatst: vandaag om 07:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.