Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 17 april 2015, 19:33 uur
Heb het wel eens gehoord, maar het staat me niet echt helder voor de geest.Deze had ik totaal niet aan zien komen. Toevallig staat op Nebraska wel het enige Springsteen-nummer dat ik echt mooi vind (het op Suicide geïnspireerde State Trooper).
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 april 2015, 19:36 uur
herman schreef:
Heb het wel eens gehoord, maar het staat me niet echt helder voor de geest.Deze had ik totaal niet aan zien komen. .
Heb het wel eens gehoord, maar het staat me niet echt helder voor de geest.Deze had ik totaal niet aan zien komen. .
Eens met Herman
0
geplaatst: 17 april 2015, 19:43 uur
Yes, was niet het nummer uit mijn top 10 waarvan ik durfde hopen dat die de eindzege zou halen. Voorlopig ook het enige nummer dat langs geweest is. Moet wel zeggen dat ik een Bruce-fan ben, maar zelfs los daarvan is Atlantic City toch wel een geweldig nummer. En Nebraska is toch wel één van z'n beste albums.
0
geplaatst: 17 april 2015, 19:43 uur
Ja, die is best populair onder de Bruce fans.
Immiddels 0 uit 4.
Geen Virgin Prunes, Cocteau Twins, PG en The Jam in zicht.
XTC, Joe Jackson en Prince hoop ik nog wel op.
Immiddels 0 uit 4.

Geen Virgin Prunes, Cocteau Twins, PG en The Jam in zicht.
XTC, Joe Jackson en Prince hoop ik nog wel op.
0
geplaatst: 17 april 2015, 20:04 uur
Prachtig nummer van Bruce......topalbum ook.
Uiteraard in de top 10 !
Uiteraard in de top 10 !
0
geplaatst: 17 april 2015, 20:18 uur
Rudi S schreef:
Nou dat wordt krap, Michael en NGD komen in ieder geval.
Nou dat wordt krap, Michael en NGD komen in ieder geval.
Michael weet ik niet hoor, volgens mij vindt iedereen dat wel leuk, maar echt het beste van 1982? En van zijn hits is er niet eentje die veel populairder is dan de rest volgens mij. Zelf zou ik voor Human Nature of Wanna Be Startin' zijn gegaan.
0
geplaatst: 17 april 2015, 20:32 uur
herman schreef:
Michael weet ik niet hoor, volgens mij vindt iedereen dat wel leuk, maar echt het beste van 1982? En van zijn hits is er niet eentje die veel populairder is dan de rest volgens mij. Zelf zou ik voor Human Nature of Wanna Be Startin' zijn gegaan.
(quote)
Nou..... volgens mij komt nog het nummer met de beste beat ooit: Billie Jean. En verder had ik nog Thriller en Wanna Be Startin'. Waarom niet?

0
zaaf
geplaatst: 17 april 2015, 20:33 uur
Ah, dat is een mooie existentiële vraag. Wil je echt antwoord?
0
geplaatst: 17 april 2015, 21:07 uur
Ik ben bang dat wij dat antwoord sowieso de komende dagen gaan krijgen.
0
Telamon
geplaatst: 17 april 2015, 21:31 uur
State Trooper had ik bij de selectie van 19. Deze van Bruce nooit overwogen.
0
geplaatst: 17 april 2015, 22:21 uur
Atlantic City is eerlijkheidsgehalve ook wel een publieksfavoriet.
Een klassieker in Bruce zijn oevre.
The Band coverde het op hun come-back album Jericho.
Ik vind dat Nebraska wel een spotlightje mag krijgen, vandaar ook mijn keuze eigenlijk.
Ben geen Springsteenfan van huis uit, maar hij heeft echt een paar geweldige albums gemaakt.
Nebraska is een dapper album, zo puur en naakt, veel kippevel momenten en zijn engagement vind ik tamelijk oprecht.
Live is de man ook onomstreden. Waar voor je geld..... absoluut.
Een klassieker in Bruce zijn oevre.
The Band coverde het op hun come-back album Jericho.
Ik vind dat Nebraska wel een spotlightje mag krijgen, vandaar ook mijn keuze eigenlijk.
Ben geen Springsteenfan van huis uit, maar hij heeft echt een paar geweldige albums gemaakt.
Nebraska is een dapper album, zo puur en naakt, veel kippevel momenten en zijn engagement vind ik tamelijk oprecht.
Live is de man ook onomstreden. Waar voor je geld..... absoluut.
0
zaaf
geplaatst: 17 april 2015, 22:22 uur
6. XTC - Senses Working Overtime
Punten : 44
Nom. : 7
Nr. 1 van : bikkel2, zaaf
Hahaaaaa! De geestverruimers! Ook een slome start, maar met wat stimulatiae toch als een raketje naar nummerrrr zes!
Senses, van het album English Settlement, was de eerste single en scoorde (relatief allemaal…) als single het best van de XTC output.
English Settlement staat ook veelal te boek als het summum van XTC's kunnen. De tapijtjes tieren welig in ieder geval en de nummers zijn puntig en apart gestructureerd.
Zoals bikkel2 eerder meldde, vlak na het uitbrengen van deze plaat stortte tijdens de promotionele tour Andy Partridge in, in Parijs tijdens het openingsnummer. Dat herhaalde zich een paar weken later, waardoor er sindsdien nauwelijks meer live opgetreden werd. Reden voor drummer Terry Chambers om uit XTC te stappen. Hij was geen songschrijver en zonder inkomsten van de optredens zou het een pover bestaan worden.
XTC heeft me door de '80's geholpen
Overdreven gesteld natuurlijk, maar ik lustte en lust er wel pap van. Vind deze hoge plek dan ook om te smullen.
Punten : 44
Nom. : 7
Nr. 1 van : bikkel2, zaaf
Hahaaaaa! De geestverruimers! Ook een slome start, maar met wat stimulatiae toch als een raketje naar nummerrrr zes!
Senses, van het album English Settlement, was de eerste single en scoorde (relatief allemaal…) als single het best van de XTC output.
English Settlement staat ook veelal te boek als het summum van XTC's kunnen. De tapijtjes tieren welig in ieder geval en de nummers zijn puntig en apart gestructureerd.
Zoals bikkel2 eerder meldde, vlak na het uitbrengen van deze plaat stortte tijdens de promotionele tour Andy Partridge in, in Parijs tijdens het openingsnummer. Dat herhaalde zich een paar weken later, waardoor er sindsdien nauwelijks meer live opgetreden werd. Reden voor drummer Terry Chambers om uit XTC te stappen. Hij was geen songschrijver en zonder inkomsten van de optredens zou het een pover bestaan worden.
XTC heeft me door de '80's geholpen
Overdreven gesteld natuurlijk, maar ik lustte en lust er wel pap van. Vind deze hoge plek dan ook om te smullen.
0
geplaatst: 17 april 2015, 22:25 uur
Jemig wat een lijst... Toch al 1 goed nummer voorbij gekomen (welke ik dan weer niet had)
0
geplaatst: 17 april 2015, 22:30 uur
Jaaaa !!!
Geen 1982 zonder XTC mensen ! 
Had hoger moeten staan ( op 1 dus ) maar desalnietemin top dat ie er in staat.
Ikzelf ben sinds een jaar of 3 aan de XTC en jeetje, mijn leven is er op vooruit gegaan.
Ik raad het iedereen aan.
Geen 1982 zonder XTC mensen ! 
Had hoger moeten staan ( op 1 dus ) maar desalnietemin top dat ie er in staat.
Ikzelf ben sinds een jaar of 3 aan de XTC en jeetje, mijn leven is er op vooruit gegaan.
Ik raad het iedereen aan.

0
geplaatst: 17 april 2015, 22:31 uur
Zo zaaf, net klaar met Fink en direct door met deze, die heb ik dus wel 
Mijn nummer 3

Mijn nummer 3
0
geplaatst: 17 april 2015, 22:34 uur
vigil schreef:
Jemig wat een lijst... Toch al 1 goed nummer voorbij gekomen (welke ik dan weer niet had)
Ben er tot nu toe heel content mee.
The Message heb ik dan niet, maar kan er prima mee leven.....er ontstaat iets, en dat is prima.
0
zaaf
geplaatst: 17 april 2015, 22:41 uur
Rudi S schreef:
Zo zaaf, net klaar met Fink en direct door met deze, die heb ik dus wel
Mijn nummer 3
godsamme, da's hard werken! ha, straks lekker pensioen... Zo zaaf, net klaar met Fink en direct door met deze, die heb ik dus wel

Mijn nummer 3

0
geplaatst: 17 april 2015, 22:53 uur
Meen je niet, Ik als MJ fan gewoon in z'n geheel Thriller vergeten, zelfs geen Bj of Beat It

0
zaaf
geplaatst: 17 april 2015, 23:00 uur
laxus11 schreef:
Meen je niet, Ik als MJ fan gewoon in z'n geheel Thriller vergeten, zelfs geen Bj of Beat It
Hahahaha, wat is er met jou??Meen je niet, Ik als MJ fan gewoon in z'n geheel Thriller vergeten, zelfs geen Bj of Beat It
0
geplaatst: 17 april 2015, 23:10 uur
laxus11 schreef:
Prutser!
0
geplaatst: 17 april 2015, 23:15 uur
En vorige keer al Joan of Arc 
XTC had ik ook niet verwacht eigenlijk, dacht dat dat nummer al iets ouder was. Ik had hem niet, ook niet overwogen, maar het eerste zwakke nummer in de top 10 moet ik nog tegenkomen. Niveau is hoog tot nu toe.

XTC had ik ook niet verwacht eigenlijk, dacht dat dat nummer al iets ouder was. Ik had hem niet, ook niet overwogen, maar het eerste zwakke nummer in de top 10 moet ik nog tegenkomen. Niveau is hoog tot nu toe.
0
geplaatst: 17 april 2015, 23:30 uur
What's Up Lax...... in de war met jaartallen !
Zonde man....
Zeker hoog Herman. Ik ben erg benieuwd naar de top 5. Verwacht toch zeker nog Joe Jackson, al zal het niet het nummer zijn waar ik op gestemt heb. Ik leef soms in een andere wereld.
Zonde man....

Zeker hoog Herman. Ik ben erg benieuwd naar de top 5. Verwacht toch zeker nog Joe Jackson, al zal het niet het nummer zijn waar ik op gestemt heb. Ik leef soms in een andere wereld.
0
geplaatst: 17 april 2015, 23:38 uur
0
geplaatst: 17 april 2015, 23:39 uur
laxus11 schreef:
Komende week mag jij jezelf een week lang geen MJ fan meer noemen (voor straf)!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.