Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 7 januari 2015, 12:34 uur
Het gaat erg goed met de lijstjes: 20 reeds
! Opvallend is dat een aantal toch (vrij) bekende nummers niet of nauwelijks genoemd worden, maar dat kan ook aan de smaak van de users liggen. Een vijf-, zestal nummers zijn (vrij) zeker van een Top 10 notering, maar daarachter heeft zelfs nummer 40 nog kans om erin te komen of de Top 10 te benaderen !
Voor andere/nieuwe users : PM mij bij interesse jouw Top 10 songs over 1970.
Deadline: donderdagavond 23.59 uur
! Opvallend is dat een aantal toch (vrij) bekende nummers niet of nauwelijks genoemd worden, maar dat kan ook aan de smaak van de users liggen. Een vijf-, zestal nummers zijn (vrij) zeker van een Top 10 notering, maar daarachter heeft zelfs nummer 40 nog kans om erin te komen of de Top 10 te benaderen !Voor andere/nieuwe users : PM mij bij interesse jouw Top 10 songs over 1970.
Deadline: donderdagavond 23.59 uur
0
geplaatst: 8 januari 2015, 09:00 uur
Cured schreef:
Question ? They're All Stand Together !
Question ? They're All Stand Together !
Nee, dat is toch: Question? Who's Got The Look?!

0
geplaatst: 8 januari 2015, 09:24 uur
Nee, het is of "They're all standing together", of "They all stand together".
0
geplaatst: 8 januari 2015, 09:33 uur
GrafGantz schreef:
Volgens mij is het: They All Stand Up and Sing.
0
Cured
geplaatst: 8 januari 2015, 09:46 uur
GrafGantz schreef:
nee, het is toch...We All Stand Together eigenlijk, tenminste...daar had ik het op gebaseerd ; dat lied met die kikkers e.d. van Paul McCartney uit midden jaren 80 of zo... Nee, het is of "They're all standing together", of "They all stand together".

edit: oh ja, ik snap nu waar jullie het zelf over hebben.....'slecht' Engels

0
Cured
geplaatst: 8 januari 2015, 12:15 uur
We stevenen af op een record...
....al is het daar niet om te doen, maar minimaal een man of 20 maakt de lijst wat representatiever en we zitten nu op 24 , incl. iemand die zijn lijst nog even moet toesturen.
Is er nog iemand met interesse in de begin 70's die de 25e en zeer waarschijnlijk laatste inzender wordt ?
Deadline: vanavond/nacht 23.59 uur !
....al is het daar niet om te doen, maar minimaal een man of 20 maakt de lijst wat representatiever en we zitten nu op 24 , incl. iemand die zijn lijst nog even moet toesturen. Is er nog iemand met interesse in de begin 70's die de 25e en zeer waarschijnlijk laatste inzender wordt ?
Deadline: vanavond/nacht 23.59 uur !
0
geplaatst: 8 januari 2015, 12:19 uur
Cured schreef:
Is er nog iemand met interesse in de begin 70's die de 25e en zeer waarschijnlijk laatste inzender wordt ?
Als ik dat geweten had, had ik mijn lijstje nu pas ingestuurd.
Oh, wacht dan zou ik nog steeds lijstje 24 zijn

0
geplaatst: 8 januari 2015, 14:17 uur
GrafGantz schreef:
Question? Who's Got The Look? komt van Prince samen met Sheena Easton, ook jaren '80.

0
geplaatst: 8 januari 2015, 14:17 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Hé Rudi, je hebt ineens haar!

0
geplaatst: 8 januari 2015, 14:34 uur
Nog steeds 3 glazen melk per dag, deze en de vorige waren zuiplappen, beide zijn niet meer. 

0
Cured
geplaatst: 8 januari 2015, 14:58 uur
Toch al 25 lijstjes en u heeft nog......negen uur de tijd om een Top 10 in te sturen !
0
Cured
geplaatst: 9 januari 2015, 20:01 uur
10. Immigrant Song - Led Zeppelin
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/74/Issingle.jpg
Punten : 26
Nom. : 5x
Nr. 1 van : -
Met een denderende riff van Led Zeppelin start deze Top 10 van 1970. Je kunt wel aan de punten zien dat de drempel hoger ligt dan voorgaande jaren, al heeft dat ook te maken met de zo 25 users die hun stem uitgebracht hebben. 1 op de 5 had deze openingstrack van het album Led Zeppelin III in zijn lijstje staan, gemiddeld plek 6 zo ongeveer. Het album waarvan dit nummer afkomstig is laat een mix zien van stevige rock/blues en folk-achtige songs, verdeeld over 2 plaatkanten.
Deze korte, stevige song houdt zich inhoudelijk bezig met de Noorse mythologie en tijdens de (begin) riff 'galmt' Robert Plant zich met een 'duivelse' Ahaha-Ha! de song in.
Met een geleidelijke en evenwichtige, stijgende lijn nipt de Top 10 binnen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/74/Issingle.jpg
Nom. : 5x
Met een denderende riff van Led Zeppelin start deze Top 10 van 1970. Je kunt wel aan de punten zien dat de drempel hoger ligt dan voorgaande jaren, al heeft dat ook te maken met de zo 25 users die hun stem uitgebracht hebben. 1 op de 5 had deze openingstrack van het album Led Zeppelin III in zijn lijstje staan, gemiddeld plek 6 zo ongeveer. Het album waarvan dit nummer afkomstig is laat een mix zien van stevige rock/blues en folk-achtige songs, verdeeld over 2 plaatkanten.
Deze korte, stevige song houdt zich inhoudelijk bezig met de Noorse mythologie en tijdens de (begin) riff 'galmt' Robert Plant zich met een 'duivelse' Ahaha-Ha! de song in.
Met een geleidelijke en evenwichtige, stijgende lijn nipt de Top 10 binnen.
0
geplaatst: 9 januari 2015, 20:14 uur
Het zal mij benieuwen of er iets uit mijn top 10 in de eindlijst staat........
0
geplaatst: 9 januari 2015, 20:15 uur
thelion schreef:
Curtis!
0
Cured
geplaatst: 9 januari 2015, 20:20 uur
9. Back Home - Golden Earring
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/12/Golden_Earring_-_Golden_Earring.jpg
Nom. : 6x
Ook hier geen nummer 1 notering nodig om in de Top 10 te belanden. De song had een goeie start deze week , maar moest de laatste 2 dagen wat inleveren en zakte 3 plaatsten naar plek 9. Het feit dat het één nominatie meer had, maar daarnaast ook een hogere individuele positie hield ze voor de grote Zeps.
Dit was het eerste album met drummer Cesar Zuiderwijk en liet een koerswijziging zien van , zal maar zeggen , pop naar (stevige) rock. Deze song bevat ook het bekende 'fluit] spel door Barry Hay.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/12/Golden_Earring_-_Golden_Earring.jpg
Nom. : 6x
Ook hier geen nummer 1 notering nodig om in de Top 10 te belanden. De song had een goeie start deze week , maar moest de laatste 2 dagen wat inleveren en zakte 3 plaatsten naar plek 9. Het feit dat het één nominatie meer had, maar daarnaast ook een hogere individuele positie hield ze voor de grote Zeps.
Dit was het eerste album met drummer Cesar Zuiderwijk en liet een koerswijziging zien van , zal maar zeggen , pop naar (stevige) rock. Deze song bevat ook het bekende 'fluit] spel door Barry Hay.
0
geplaatst: 9 januari 2015, 21:20 uur
Da's de eenige die ik een kans geef i.d.d. Maar betwijfel of hij het heeft gehaald tussen al dat rock geweld.
0
geplaatst: 9 januari 2015, 22:01 uur
Als Curtis de top-10 niet gehaald heeft ga ik huilen in een hoekje.
0
geplaatst: 9 januari 2015, 22:49 uur
zaaf schreef:
ik schat in dat donny ook in de top 10 komt. we'll see.
Donny heeft misschien meerdere beste nummers, dat move on up nummer van Curtis zal wel vaak genoemd zijn, ik verwacht top 10.
0
zaaf
geplaatst: 9 januari 2015, 22:53 uur
ik schat zo al 4 users met curtis. ik heb m hoog.... zitten 
maar zou iemand een nummer van donny mooier vinden dan the ghetto (van dit jaar dan)?

maar zou iemand een nummer van donny mooier vinden dan the ghetto (van dit jaar dan)?
0
geplaatst: 9 januari 2015, 23:04 uur
zaaf schreef:
i
i
Ik heb een andere

0
zaaf
geplaatst: 9 januari 2015, 23:09 uur
dat vroeg ik niet
dwarsligger!
maar ja... ik had ook een andere zeppelin. zo gaat dat
dwarsligger!maar ja... ik had ook een andere zeppelin. zo gaat dat

0
geplaatst: 9 januari 2015, 23:09 uur
zaaf schreef:
Donny gaat het niet redden vrees ik.......
Overigens nog iemand die aan Demon Fuzz heeft gedacht.....
0
geplaatst: 9 januari 2015, 23:19 uur
thelion schreef:
(quote)
Disillusioned Man (uit de ladder) is bij mij toch nog afgevallen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.