Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 18 april 2015, 14:29 uur
Nee, het aantal nominaties weegt het zwaarst. Daarna de hoogte daarvan.
Het is een grotere 'prestatie' om vaker in een top 10 te staan.
Het is een grotere 'prestatie' om vaker in een top 10 te staan.
0
Cured
geplaatst: 18 april 2015, 14:34 uur
Prachtig openingsnummer van NGD, een persoonlijke favoriet van dat jaar + dito herinnering 'about a girl' in juli/augustus '82..... 

0
geplaatst: 18 april 2015, 14:41 uur
Teunnis schreef:
Tsja, die staat alleen bij MusicMeter op 1982. De rest van de interwebs zegt dat ie uit 1983 komt. Ik ga hem gewoon lekker pas volgend jaar noemen (als denk ik dat top-10 er net niet in zit).
(quote)
Tsja, die staat alleen bij MusicMeter op 1982. De rest van de interwebs zegt dat ie uit 1983 komt. Ik ga hem gewoon lekker pas volgend jaar noemen (als denk ik dat top-10 er net niet in zit).
Klopt, dat is ook mijn verwarring, ook Oor gaat van 1983 uit en de Engelse wiki etc.
Nederlandse wiki heeft het ook over 1982

herman vindt Violent Femmes anders ook goed.
Overigens komt dit ook in dit topic aan bod.
Muziek >> Algemeen >> OORdelen
Ik heb een correctie ingediend.
0
zaaf
geplaatst: 18 april 2015, 14:58 uur
Heel goed Rudi. Komt echt uit '83. Discogs: "First release date: April 1983"
0
Telamon
geplaatst: 18 april 2015, 15:20 uur
bikkel2 schreef:
Simple Minds inderdaad. A Flock Of Seagulls verwacht ik niet meer. Vraag me af of die sowieso wat stemmen heeft verzameld.
Simple Minds inderdaad. A Flock Of Seagulls verwacht ik niet meer. Vraag me af of die sowieso wat stemmen heeft verzameld.
I Ran viel bij mij net buiten de top 10. Heb uiteindelijk toch voor Eileen gekozen.
0
geplaatst: 18 april 2015, 17:23 uur
Mooi de wijziging voor Violent Femmes is geaccepteerd, dus die mag in 1983 meedoen.
0
Cured
geplaatst: 18 april 2015, 17:25 uur
johan de witt schreef:
Ik had New Gold Dream, maar deze is natuurlijk ook erg mooi.
Ook die had ik, mijn absolute favoriet, maar die komt niet meer (denk ik nu).Ik had New Gold Dream, maar deze is natuurlijk ook erg mooi.
0
zaaf
geplaatst: 18 april 2015, 17:27 uur
3. Michael Jackson - Billie Jean
Punten : 51
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : Edgar18, west, thelion
Vanaf de nr 5 wordt ieder volgend nummer steeds één keer meer genoemd. 8 uit 33 is not bad
Maar ja, een zekere mate van verdeeldheid was er misschien debet aan dat deze song niet verder kwam. Of heeft het met verzadiging te maken….
Billie Jean is tekstueel gebaseerd op een ware gebeurtenis in het leven van Michael. Hij ontving een brief van een fan die claimde dat één kind (van haar tweeling
) van hem was. Zij persisteerde in het sturen van brieven en de toon werd steeds grimmiger. Michael kreeg er nachtmerries van. Dus greep hij "Billie Jean" aan om het van zich af te schrijven.
Jackson wilde met het nummer de perfecte baslijn creëren en zei dat hij er meerdere weken aan gewerkt had. Goede luisteraars ontdekten echter een gelijkenis met de baslijn van het nummer I Can't Go for That (No Can Do).
"Billie Jean" won twee Grammy Awards; voor Best Male R&B Vocal Performance en voor Best New Rhytm & Blues Song
Zoooo vaak gehoord. En eigenlijk vind ik het nog steeds goed. 't Is natuurlijk ook een erg sterke song. Altijd moeite gehad met de figuur MJ, maar hij heeft ons toch een flinke verzameling erg sterk soul/funk/popwerk nagelaten.
Punten : 51
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : Edgar18, west, thelion
Vanaf de nr 5 wordt ieder volgend nummer steeds één keer meer genoemd. 8 uit 33 is not bad
Maar ja, een zekere mate van verdeeldheid was er misschien debet aan dat deze song niet verder kwam. Of heeft het met verzadiging te maken…. Billie Jean is tekstueel gebaseerd op een ware gebeurtenis in het leven van Michael. Hij ontving een brief van een fan die claimde dat één kind (van haar tweeling
) van hem was. Zij persisteerde in het sturen van brieven en de toon werd steeds grimmiger. Michael kreeg er nachtmerries van. Dus greep hij "Billie Jean" aan om het van zich af te schrijven. Jackson wilde met het nummer de perfecte baslijn creëren en zei dat hij er meerdere weken aan gewerkt had. Goede luisteraars ontdekten echter een gelijkenis met de baslijn van het nummer I Can't Go for That (No Can Do).
"Billie Jean" won twee Grammy Awards; voor Best Male R&B Vocal Performance en voor Best New Rhytm & Blues Song
Zoooo vaak gehoord. En eigenlijk vind ik het nog steeds goed. 't Is natuurlijk ook een erg sterke song. Altijd moeite gehad met de figuur MJ, maar hij heeft ons toch een flinke verzameling erg sterk soul/funk/popwerk nagelaten.
0
geplaatst: 18 april 2015, 17:40 uur
0
Telamon
geplaatst: 18 april 2015, 17:41 uur
Een top 10 van '82 zonder MJ kan eigenlijk ook niet. (zelf een andere Jackson gekozen in de top 10)
0
geplaatst: 18 april 2015, 17:41 uur
zaaf schreef:
Jackson wilde met het nummer de perfecte baslijn creëren en zei dat hij er meerdere weken aan gewerkt had. Goede luisteraars ontdekten echter een gelijkenis met de baslijn van het nummer I Can't Go for That (No Can Do).
Ah, daarom had ik in 1981 Daryl Hall & John Oates - I Can't Go for That (No Can Do) op 6!

0
geplaatst: 18 april 2015, 18:00 uur
Hoe is het mogelijk om deze plaat te vergeten Lex
.
Wel verrassend dat dit niet de dikke nummer één van het jaar is (voor mij althans).
. Wel verrassend dat dit niet de dikke nummer één van het jaar is (voor mij althans).
0
geplaatst: 18 april 2015, 18:00 uur
johan de witt schreef:
Staat in mijn lijstje heel hoog

0
geplaatst: 18 april 2015, 18:03 uur
0
zaaf
geplaatst: 18 april 2015, 18:03 uur
Edgar18 schreef:
.
Wel verrassend dat dit niet de dikke nummer één van het jaar is (voor mij althans).
Jahahaha! Welke dan wel.... (quote)
. Wel verrassend dat dit niet de dikke nummer één van het jaar is (voor mij althans).

PS klopt die leeftijd van Lex wel? of drinkt ie nogal veel?
0
geplaatst: 18 april 2015, 18:04 uur
johan de witt schreef:
Die moet dus nog komen, want blijkbaar hebben vele deze in hun lijst staan.
Maar ik hoop dus nog op Prince en JJ.
1 uit 8.
0
geplaatst: 18 april 2015, 18:11 uur
zaaf schreef:
PS klopt die leeftijd van Lex wel? of drinkt ie nogal veel?
Ik heb gehoord dat het om een vroeg stadium van alzheimer gaat. Een zeer zeldzame vorm die alleen voorkomt bij kleine jongens die nog nooit muziek van na hun geboortejaar hebben beluisterd. Klinkt wel als onze vriend Lex dus PS klopt die leeftijd van Lex wel? of drinkt ie nogal veel?
.
0
geplaatst: 18 april 2015, 18:43 uur
Rudi S schreef:
1 uit 8.
1 uit 8.
Dat zou wel mooi zijn, maar Uncertain Smile verwacht ik ook nog.
En gezien het voorgaande is beiden waarschijnlijk te optimistisch.
Toto komt vast ook nog wel

0
geplaatst: 18 april 2015, 18:52 uur
The The , heb ik voor volgend jaar, hm was die single er al in 82.
0
geplaatst: 18 april 2015, 18:55 uur
Edgar18 schreef:
.
(quote)
Ja ik heb geen idee, vast over heen gekeken

0
zaaf
geplaatst: 18 april 2015, 18:58 uur
Rudi S schreef:
je wordt ouder papa
0
geplaatst: 18 april 2015, 19:03 uur
Misschien nog een New Order?
NGD verwacht ik toch wel op 1.
Vandaag toch een mindere dag met twee middenmotors en Dire Straitzzz.
NGD verwacht ik toch wel op 1.
Vandaag toch een mindere dag met twee middenmotors en Dire Straitzzz.
0
geplaatst: 18 april 2015, 19:10 uur
Valt reuze mee, ik kies sowieso een andere, ondanks die pianosolo van Jools.
0
geplaatst: 18 april 2015, 19:13 uur
Ik vond 2 keer MJ in m'n top 10 wel genoeg, anders had Billie Jean er ook wel ingestaan 
Had overigens Yazoo wel in de top 10 verwacht. Kan natuurlijk altijd nog, maar op plek 1 of 2 lijkt me stug.

Had overigens Yazoo wel in de top 10 verwacht. Kan natuurlijk altijd nog, maar op plek 1 of 2 lijkt me stug.
0
geplaatst: 18 april 2015, 19:16 uur
Het zou een AOR-top 10 worden, dus Toto mag/kan dan natuurlijk niet ontbreken 
Dat zou dan toch wel de minste top 10 ooit zijn, maar we zullen zien.

Dat zou dan toch wel de minste top 10 ooit zijn, maar we zullen zien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.