MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Ik zie nu pas dat ik het debuut van Violent Femmes heb gemist, Add It Up hoort hoog in mijn top 10

zaaf
ok om Johan weer blij te maken, nu de nr 5

zaaf
5. Dire Straits - Telegraph Road

(afbeelding)

Punten : 47
Nom. : 6 x
Nr. 1 van : laxus11, chevy93

Nou zeg, dat was bijna niet te stuiten, de opmars van Dire Straits in deze editie. Aanvankelijk stuivertje wisselend met… ach u weet wel. En nu is het verschil toch gemaakt, met als resultaat deze 5e plek voor Telegraph Road.

Telegraph Road begint met een rustig en laag volume crescendo dat bijna twee minuten duurt, voordat het nummer echt begint. Na het eerste couplet, begint het hoofdthema gevolgd door een tweede couplet. Na een gitaarsolo, brengt een korte overbrugging het tempo omlaag naar een keyboard solo die lijkt op de introductie, gevolgd door een rustige gitaarsolo. Het hoofdthema wordt nog een keer gespeeld wat overgaat in een snelle gitaarsolo van ongeveer vijf minuten die uiteindelijk vervaagt naar stilte.
Het gaat over de worsteling van een man met werkloosheid in een veranderende omgeving.

Ik vond destijds de eerste en de derde van Dire Straits best goed. Deze aanvankelijk ook en toch kenterde het hier voor mij. Ik beluister nu deze song terug en vind hem best sfeervol.

Telamon
Wat? Stuurt Chevy 2 lijstjes in???

zaaf
Wijsneus! Gecorrigeerd.

Telamon
DIe van Groen Links, dat is pas een wijsneus

Telamon schreef:
Wat? Stuurt Chevy 2 lijstjes in???

Oei dat was snel, ik telde er ook al 10 punten af

zaaf
Telamon schreef:

Telamon schreef:

Oei, dat wordt een ban

zaaf
Is Rick hier moderator?

zaaf schreef:

Ik vond destijds de eerste en de derde van Dire Straits best goed.

Ditto, die 3e (Making Movies) heb ik nog eens gewonnen bij een schaaktoernooi (Philips-plaquette-toernooi ) allemaal Philips prijzen.

Ja mijn nummer 1 en nog altijd hun beste nummer

Ja hoor, wat een feest! Daar zul je Telegraph Road ook hebben. Normaal gesproken een zekere nummer 1 bij mij, ware het niet dat het nummer met de beste beat ooit er net boven staat. In Telegraph Road hoor je het hele leven terug, met alle emoties en die worden muzikaal prachtig neergezet.

west schreef:
ware het niet dat het nummer met de beste beat ooit er net boven staat.

Juist ja, Prince was toen echt goed

Fraai epic. Love Over Gold helemaal grijsgedraaid toendertijd.
Telegraph Road viel net buiten mijn top 10.

Nou JJ, MJ, wellicht Prince...... in het verschiet ?

Rudi S schreef:
(quote)

Juist ja, Prince was toen echt goed

Op 5 heb ik D.M.S.R.: waaaanzinnig fijn!

1999 heb ik veeeeeel te vaak gehoord en vond / vind ik bij lange na niet zijn beste nummer. Little Red Corvette staat nog wel in mijn top 20.

Zoals ik al zei, een heel stuk beter dan 1981 en dat blijkt ook wel uit de uitslag.
Mijn nummer 1 dus, maar ook 5 (Chauffeur) en 9 (Rock the Casbah) zijn langsgekomen.
Overigens zou Senses Working Overtime ook in mijn lijstje hebben kunnen staan.

Had niet verwacht dat Atlantic City zo'n grote favoriet was van het album. Zelf heb ik nauwelijks echte favorieten op dat album.

Ik ben Michael Jackson trouwens niet vergeten, maar kon gewoon geen nummer op dat album vinden dat beter is dan de 10 die ik nu geselecteerd heb.

Ik wacht trouwens nog steeds op die Simpele Zielen, maar ik hoop toch wel dat Someone, Somewhere in Summertime (ook) in de lijst staat!
En waar blijft Toto?

Simple Minds inderdaad. A Flock Of Seagulls verwacht ik niet meer. Vraag me af of die sowieso wat stemmen heeft verzameld.

Rudi S schreef:
Ik zie nu pas dat ik het debuut van Violent Femmes heb gemist, Add It Up hoort hoog in mijn top 10

Tsja, die staat alleen bij MusicMeter op 1982. De rest van de interwebs zegt dat ie uit 1983 komt. Ik ga hem gewoon lekker pas volgend jaar noemen (als denk ik dat top-10 er net niet in zit).

Nog maar vier te gaan, ik begin een beetje te vrezen voor The Cure. Uncertain Smile heb ik wel nog alle vertrouwen in.

Ja, jammer van The Cure, hun beste album misschien wel.

Uncertain Smile, New Gold Dream, en dan the Jacksons en/of Prince?
Dat moet het haast wel zijn.

DjFrankie (moderator)
Teunnis schreef:
Nog maar vier te gaan, ik begin een beetje te vrezen voor The Cure.
Ik heb die maar hoeveel nummers van The Cure zullen genoemd zijn.

Geen The Sound?

zaaf

Bij gebrek aan kots-smiley:

zaaf
oke... komt ie dan hè

zaaf
4. Simple Minds - Someone, Somewhere In Summertime

(afbeelding)

Punten : 47
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : niemand

Als een streep gingen de Minds van start. Er waren van die songs die ik hoog verwachtte - zoals jullie declameren - maar er kwam weinig voorbij deze plaat. Drie om precies te zijn

Openingstrack van het doorbraakalbum van de Simple Minds.
Beschreven door AllMusic 's Dave Thompson als een "introspectieve" track met een " dromerige sfeer ". De song wordt over het algemeen gezien als het inslaan van een zachter en delicater pad dat, zoals de titel al doet vermoeden, een verlangen naar de natuur oproept. Bijvoorbeeld als het nummer zalige of extatische scènes verbeeldt in de zin:
"Moments burn, slow burning golden nights, once more see city lights"

Ook nu weer had ik The Simple Minds net niet in m'n lijst. Maar zeker tussen de bubbling unders. Mooi nummer, al staan er nog wel iets mooiere op die plaat…

Maak je geen foutje zaaf? Het aantal nummer 1's gaat toch voor het aantal nominaties?

Oh ik heb 1980 ook het aantal nominaties de doorslag laten geven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.