MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Nou als Toto nu ook nog top 2 zou zijn, had zaaf allang een blozende avatar gehad, oei komt ie aan

Telamon
Uncertain Smile op 2, en NGD op 1. Zo hadden we het toch afgesproken, zaaf?

Telamon
Bijna '83. Wat zou dat worden? BM of SFaJT?

Telamon schreef:

BM lijkt me sterk als ze dit jaar niet eens de top 10 halen met nummers die er nauwelijks voor onder doen. Maar het zou wel leuk zijn. The Smiths mag ook.

Telamon schreef:

Wie zegt u?

Telamon
herman schreef:
(quote)

BM lijkt me sterk als ze dit jaar niet eens de top 10 halen met nummers die er nauwelijks voor onder doen. Maar het zou wel leuk zijn. The Smiths mag ook.

Wave klassiekers doen het hier altijd goed, dus dat pleit voor BM. Temptation kent 'men' een stuk minder.
De Charmante Man is idd ook een grote kanshebber (meer dan het handschoenenliedje). Daarnaast is de Visfanclub hier groot, dus vandaar de SFaJT.

De vis.

edit: oh, die... die komt bij mij nog niet in een top 1000 denk ik. Ik hoor dan zelfs nog liever Toto.

Telamon
Love it, or hate it.
Ik 'love' dit Visalbum uit '83 zeer zeker .

zaaf
2. The The - Uncertain Smile 

(afbeelding)

Punten : 53
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : niemand
Nummers van album genoemd: 3.

Ook voor Matt gold dat hij er vrij lang over deed om zijn hoogtepunt te bereiken. Laag in de top 10 (dat wel) tot donderdag en vervolgens met wat dikke noteringen naar deze best haalbare plek.

De single "Uncertain Smile" heette aanvankelijk Cold Spell Ahead en werd opgenomen in 1982 in New York met Mike Thorne als producer, nadat Matt Johnson een contract bij Epic Records had verkregen voor The The. De relatie tussen Johnson en Thorne verslechterde echter snel als gevolg van Johnson's drank- en drugsgebruik en meningsverschillen tussen hen beiden over de productie van de nummers. De sessies werden uiteindelijk afgebroken en Johnson keerde terug naar Londen.
Hij begon met opnemen met Thorne's voormalige ingenieur Paul Hardiman, en arrangeerde zo de uiteindelijke single. De versie van "Uncertain Smile", als single uitgebracht in 1982, had fluiten en een saxofoonsolo van de Uptown Horns-oprichter Crispin Cioè, maar voor het album werd het nummer opnieuw opgenomen. Ter vervanging van de saxofoonsolo werd een lange pianosolo van Jools Holland geintroduceerd. 

Vanaf release een van mijn favoriete platen en later dito artiesten. Verveelt nooit, voor mij blijft het een intrigerend werkje. Ik word er blij van!

De 1982 versie:

En het feest is compleet. Ook mijn nummer 3 staat erin en hoog ook. Het waanzinnig mooie Uncertain Smile! Alleen die piano al...

Alleen had ik de single... met pianosolo.

Telamon
Mooi!
Aanzet tot één van de mooiste albums van '83!

The The mist 8 punten van mij, die single vergeten.

zaaf
Tjongejonge, ik ga volgend jaar lekker ook van alles vergeten

Telamon
Rudi S schreef:
The The mist 8 punten van mij, die single vergeten.

Die zaaf heeft de halve week hier als rokende vrouw rond gehangen.

zaaf
hahahaha!!

Telamon schreef:
(quote)

Het was maar een kleine onopvallende hint hoor Rudi S. Ik snap dat je het niet hebt gezien.......

Telamon schreef:
(quote)

Ja ik heb ook alle liedjes van Marriane Faithfull nageplozen.

Telamon
Als je NGD op één hebt geeft het niks, Rudi S.

No, bovenin nog, Elvis, Jj, Prince en The Jam.
Helemaal geen NGD.

Telamon
Rudi S schreef:
No, bovenin nog, Elvis, Jj, Prince en The Jam.

Dan ben jij er verantwoordelijk voor dat US niet op één is geeindigd!

Dit is mijn zwartste dag hier op MuMe

Het leven van een deelnemer aan dit spelletje is maar zwaar.

Hoop gebeurt vandaag...... The The, mooie song en een verdiende notering. Ik heb er zelf niet eens aan gedacht eerlijk gezegd.
Micheal J..... daar kom je nauwelijks onderuit. Thriller is nu eenmaal een klassieker. Simple Minds......zeer mee in mijn nopjes.

Oh, 1 uit 9.
Inbreker heeft ook mijn verstand gestolen.

bikkel2 schreef:
Hoop gebeurt vandaag...... The The, mooie song en een verdiende notering. Ik heb er zelf niet eens aan gedacht eerlijk gezegd.

Echt, zaaf heeft hier de gehele week als rokende vrouw rondgehangen.

Rudi S schreef:
(quote)

Echt, zaaf heeft hier de gehele week als rokende vrouw rondgehangen.

Telamon

Voorlopig is dit niet echt mijn jaar geloof ik.

GrafGantz schreef:
Voorlopig is dit niet echt mijn jaar geloof ik.

82, duidelijk een zwaar jaar voor fijnproevers.

Dank je, ik geloof dat zaaf mijn top 10 zo ongeveer heeft gekopieerd als uitslag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:14 uur

geplaatst: vandaag om 12:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.