MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:

Ik ken alleen Henk, want dat is mijn vader.

En ik dacht overigens dat dit Leidens trots is:

De Leidse Sleuteltjes

GrafGantz schreef:
Ik ken alleen Henk, want dat is mijn vader.

En ik dacht overigens dat dit Leidens trots is:

De Leidse Sleuteltjes

Waar blijft de tijd.....pfffff

Ah..... die, gaat vast hoog scoren in de 1984 editie....

Voor het echt losbarst, hier wat muzikale feitjes uit 1983:

* Doe Maar is helemaal hot, de zalen zijn steevast uitverkocht en vooral kinderen volgen de ( inmiddels) dertigers overal naar toe.
Dat wordt niet gewaardeerd op Pinkpop, de groep heeft nog niet eens het 1e nummer ingezet of de appels en ander voedsel vliegt ze om de horen.
Niet serieus genomen kennelijk........ als dat maar goed gaat........ niet meer voor lang dus.

* De muziekfilm Flashdance is een groot succes. Deze dansfilm wordt wereldwijd een hit, wat niet gezegd kan worden van Staying Alive.
Een wat mat vervolg van Saturday Night Fever.
John Travolta danst wel weer lekker, maar het verhaal is mogelijk nog slechter dan Fever....maar die had wel lekkere dansmuziek.

* MTV is inmiddels een instituut. Geen goede clip, geen hit...... zo staan de zaken er voor in 1983.
Ook de oudjes moeten mee en eerlijk is eerlijk, er wordt wel werk van gemaakt. De 80's worden steeds kleurrijker.

* ZZT is een splinternieuw platenlabel. Trevor Horn en muziekjournalist Paul Morley trekken aan de touwtjes en acts als Frankie Goes To Hollywood en Art Of Noise worden gecontracteert.

* Bekende progessieve rockbands als Yes en Genesis, die het vooral van de lp verkoop moesten hebben, reiken ineens hoog in de hitlijsten met respectievelijk Owner Of A Lonely Heart en Mama. Ook de albums Genesis en 90125 vinden de weg naar een groot publiek.
Ja....... ook de clipjes werkten goed.

Helaas overleden in "83" :

Karen Carpenter ( Anorexia)

Muddy Waters ( hartaanval)

Dennis Wilson ( verdronken)

Tommy Evans ( Badfinger..... zelfmoord)

Een vooral goed singlesjaar volgend de pers.
Daarintegen een wat minder albumjaar.

Op naar de top 10.

bikkel2 schreef:
* ZZT is een splinternieuw platenlabel. Trevor Horn en muziekjournalist Paul Morley trekken aan de touwtjes en acts als Frankie Goes To Hollywood en Art Of Noise worden gecontracteert.

Op naar de top 10.

Relax bikkel2, doet het nou toch niet!
Toch bedankt weer voor al deze feitjes.

Hi, hi, hi........ thanx

Verrassingen en spanning, er staan 2 liedjes op 1 en 2 punten van de top 10 waar ik nog nooit van heb gehoord

Dat wordt leuk...... kan nie wachten

Heb net mijn lijstje ingestuurd, misschien daardoor The Shorts en Rubberen Robbie van 11 en 12 allebei de top 10 in?

Rudi S schreef:
Verrassingen en spanning, er staan 2 liedjes op 1 en 2 punten van de top 10 waar ik nog nooit van heb gehoord

Ik hoop op iets uit mijn top 5!

Ik op iets uit mijn top 3 (want 4 en 5 zullen er sowieso wel in staan mag ik hopen).

herman schreef:
(want 4 en 5 zullen er sowieso wel in staan mag ik hopen).

Jij hebt 'm nog aangepast hoor.

Oja top 4

Iets zegt mij dat er vandaag een coup is gepleegd

ow jee, onderlinge afspraken?

10. The Waterboys - A Girl Called Johnny
http://img.cdandlp.com/2013/10/imgL/116211707.jpg
Punten : 27
Nom. : 6
Nr. 1 van : niemand

The Waterboys, de band van Mike Scott, wij gaan dit decennium nog meer van deze band horen.
Dit was de eerste single en zou een ode aan Pati Smith moeten zijn en oh die sax.
Fraai nummer hoor, stond steeds rond de 10e plek enhaalde evenveel punten als nummer 11 (maar die had minder liefhebbers).

Ik had December in mijn lijstje, maar deze is ook heel goed. Leuk begin!

ArthurDZ schreef:

Ik ook, dus wie weet

A Girl Called Johnny is mijn nummer 24 maar met plek 10 ben ik happy, schitterend nummer! The Waterboys zijn nog steeds steengoed trouwens

Meteen een nummer uit mijn top 10. Mooie start.

Met 27 punten in de top 10? Dat is toch niet zoveel?

De enige van de Waterboys die ik echt mooi vind, al had ik hem zelf niet in mijn lijstje. Goed begin.

west schreef:
Met 27 punten in de top 10? Dat is toch niet zoveel?

De nummer 11 heeft ook 27 punten de nummer 12 heeft er 26 en de nummer 13 heeft er 25.

Ook bij mij in de Top 10.

Wel een mooi nummer! Dat jaren '80 haar van die zanger: lijkt wel het neefje van Bono.

ArthurDZ schreef:

Ah, ik had ook December, maar wel buiten de top 10 dus niet in de punten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:42 uur

geplaatst: vandaag om 10:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.