MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
9. U2 - Sunday Bloody Sunday
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9a/U2_Sunday_Bloody_Sunday.png
Punten : 31
Nom. : 5
Nr. 1 van : Simon77

De vorige edities was U2 misschien toch nog een beetje onderbelicht, nu doen zij volop mee.
Sunday .. haalde evenveel punten als de nummer 8, maar die had 1 nominatie meer.
De violist op dit nummer is zo'n beetje gevonden zoals Dylan zijn violiste voor Desire gevonden heeft (op straat).
De tekst en titel verwijst naar de beruchte (2e) en bloedige zondag in 1972 waarbij Engelse militairen 14 Ierse demonstranten doodschoten.
De "militaire" begeleiding en gepassioneerde zang geven dit lied een geweldige lading.
Het lied is een smeekbede voor vrede aan alle betrokken groeperingen en Bono pakte ook vaak een witte vlag erbij tijdens optreden.
Violist Steve Wickham zou later bij The Waterboys gaan spelen

ArthurDZ schreef:
Ik had December in mijn lijstje, maar deze is ook heel goed. Leuk begin!

Ik had ook December, op 5 om precies te zijn

Jemig, nooit geweten dat de violist op Sunday Bloody Sunday niemand minder dan Steve Wickham is. Hoe kan ik dat al die jaren gemist hebben?

vigil schreef:
(quote)

Ik had ook December, op 5 om precies te zijn

Wie kent hem niet...

GrafGantz schreef:
(quote)

Wie kent hem niet...

Er komen echt nog een paar liedjes die helemaal "niemand" kent , maar die staan best hoog

Mijn nummer 10 op nummer 10, fijn begin Van U2 heb ik een andere in mijn lijstje, hopelijk volgt die nog.

Fijne van U2 maar hun echte klapper moet hopelijk nog komen

Rudi S schreef:
Er komen echt nog een paar liedjes die helemaal "niemand" kent , maar die staan best hoog
Hmm, mogelijk doen de Italianen het beter dan ik had verwacht

laxus11 schreef:
Fijne van U2 maar hun echte klapper moet hopelijk nog komen

nog meer van U2? pfffff

Nog 1 ja

Hmm, weer de deadline gemist, zie ik..

chevy93 schreef:
Hmm, weer de deadline gemist, zie ik..

Excuus, ik had jouw als vaste speler best kunnen taggen, berichten.

Ik schuif het gewoon te vaak voor me uit.

GrafGantz schreef:
Jemig, nooit geweten dat de violist op Sunday Bloody Sunday niemand minder dan Steve Wickham is. Hoe kan ik dat al die jaren gemist hebben?

Ach troost je , gezien deze top 10 heb ik ook een heleboel gemist al die jaren.

Je maakt ons wel erg nieuwsgierig, Rudi
Ik verwacht nog vooral veel Manchester in de top 8

Ik verwacht nog een titelnummer uit Aylesbury en verder eigenlijk weinig uit mijn Top 10. Ik hoopte op The Waterboys maar er kwam een andere uit de hoed. The Chameleons zal ook nog wel komen maar daar heb ik denk ik ook een andere van ingezet. Zou de schaduw van het maanlicht op het oude veld nog wat potten kunnen breken? Ik hoop het maar vrees het ergste.

De hit van U2 was wel te verwachten. Zat niet in mijn top 10, maar best wel een leuk nummer.

yeahyeahyeah schreef:
(quote)
Hmm, mogelijk doen de Italianen het beter dan ik had verwacht

Aan mij zal het niet liggen, ik heb goed m'n best gedaan dit jaar

8. The The - This is the day
http://i.ytimg.com/vi/aMWzYip6R30/hqdefault.jpg
Punten : 31
Nom. : 6
Nr. 1 van iemand

Kijk daar is Matt weer, niet zo hoog als in de vorige editie.
The The was met nog een kanjer in de strijd om eeuwige roem.
Dit liedje had na 17 lijstjes 4 punten!!!
Ook is er nog een derde track van het fantastische Soul mining genoemd in deze editie.
In punten gelijk met de nummer 9 komt dit liedje mooi binnen via fraaie accordeon klanken.
Het is een vrolijk huppelend liedje maar toch:
You could've done anything, if you'd wanted
And all your friends and family think that you're lucky
But the side of you they'll never see
Is when you're left alone with the memories
That hold your life together like glue

Bij Matt is niets wat het lijkt.

Ah nooit aan U2 gedacht. Scoren bij mij nooit hoog in de 80s, dus deze had van mij niet gehoeven. Die van The The heb ik wel eens gehoord, maar kan het nummer me niet voor de geest halen. Verder wel een heel goede band met mooie teksten. Vanavond eens beluisteren.

Cured
Zeer goed begin.....nou maar hopen dat het zo blijft of zelfs beter. De beste van U2 moet uiteraard nog komen, nog wat Kameleons, Big Country en een beetje TFF en het is goed zo....

Erg mooi begin, met drie overbekende maar nog steeds mooie nummers.
Raar dat er nog 'onbekende' nummers moeten komen. Of is het een hint?

johan de witt schreef:
Of is het een hint?

Geen hint, daar doe ik in dit kritieke stadium niet meer aan.
Zo nu eerst een bakkie, want het worden zware tijden voor de muziekliefhebber.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/Ristretto_-_by_Charles_Haynes.jpg/200px-Ristretto_-_by_Charles_Haynes.jpg

zaaf
Gaat goed Rudi. Gezien je kritieke stadium
De eerste 3 niet overwogen. Waterboys is ok, U2 mwa en The The prachtig, maar had een andere...

Storm op komst dus... ik doe mn zuidwestertje vast aan...

Nou, ik ben toch wel heel benieuwd wat ons te wachten staat.

De vrouw uit de ruimte zal het misschien gehaald hebben, maar verder zie ik niet direct rood-groen-witte klassiekers die het gehaald zouden kunnen hebben.

zaaf
Nee, iets van Tango zou terecht zijn, maar daar geloof ik niet in. Eerder nog The Shorts.

Deze denk ik:

" One of the best dance tracks ever made. 25+ years later and it still kicks ass. In the same league as major dance classics like Don't Go, Blue Monday, Let Your Body Learn, I Feel Love, etc. As Bleep43 mentions, one of the sickest basslines ever... a joyous sexy vocoded blast with, now , a twinge of bittersweet nostaligia..."

Of wellicht Casco presents BWH? Al had ik die laatste zelf net buiten mijn top 10 (weet eigenlijk ook niet eens zeker of die uit het goede land komen).

johan de witt schreef:
De vrouw uit de ruimte zal het misschien gehaald hebben, maar verder zie ik niet direct rood-groen-witte klassiekers die het gehaald zouden kunnen hebben.

Je bedoelt natuurlijk rood goud en groen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:54 uur

geplaatst: vandaag om 08:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.