MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Verstuurd, met enige aanpassingen. Vergat ik daar bijna mijn nummer 1 omdat ik dacht dat ie uit 1985 kwam. Niet dat daarmee de ogenschijnlijk klinkende overwinning in gevaar zou komen, maar het was toch een flinke misser geweest.

Ja, ze zouden deze editie onderhand beter kunnen beginnen met van plaats 1 aftellen naar de 10e plek.
Lijkt mij een overduidelijke overwinning van die voormalige chipjes fabrikanten.

Gretz schreef:
Verstuurd, met enige aanpassingen. Vergat ik daar bijna mijn nummer 1 omdat ik dacht dat ie uit 1985 kwam. Niet dat daarmee de ogenschijnlijk klinkende overwinning in gevaar zou komen, maar het was toch een flinke misser geweest.

Ik heb de lijst met aanpassing nog meegenomen, echter deadline donderdag 24.00 )was 23.00) is in het vervolg keihard.
Er is nog wat werk na het laatste lijstje.

10 Metallica - Fade to Black
http://www.psychology4a.com/uploads/3/0/2/1/30214259/4471610.jpg

Punten : 35
Nom. : 5
Nr. 1 van : johannesA
Metalica meldde zich voor het eerst met lijstje 12 en bivakkeerde daarna steeds in of rondom de top 10.
Metalica werd misschien pas verwacht rondom de nummers die bij het grote publiek bekend zijn, maar de Mume community denkt daar blijkbaar anders over.
Ook ander nummers van Ride the Lightning (met 4.10 het beste gewaardeerde album op onze site) werden genoemd.
Het nummer heeft een mooie opbouw, na een rustig begin komt er weer die versnelling en een mooie gitaarsolo.
Het nummer was destijds nog al controversieel omdat het gaat over iemand die het leven niet meer ziet zitten, tja de fans waren toch vooral de jongelui.
Yesterday seems as though it never existed
Death greets me warm, now I will just say goodbye

Die was ik vergeten.

Ik ook. Doelbewust overigens

zaaf
Nooit aan gedacht.

johannesA
Geweldig begin van de top 10!

Prima begin inderdaad en terecht in de top 10 natuurlijk

Cured
Wel aan Metallica gedacht, maar niet genoemd omdat ik dacht dat ie toch kansloos was met de meerderheid aan softies hier .

Omdat ik zo direct nogal druk bezig ben krijgen jullie er dadelijk nog een

Cured schreef:
Wel aan Metallica gedacht, maar niet genoemd omdat ik dacht dat ie toch kansloos was met de meerderheid aan softies hier .

De harde kern toch niet

9 Echo and the Bunnymen - The Killing Moon
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/eb/The-Killing-Moon.jpg

Punten : 37
Nom. : 8
Nr. 1 van : johan de witt
The killing moon sprokkelde steeds genoeg punten om onderin de top 10 te blijven hangen.
Ocean rain bracht ons een toch iets andere Echo and the Bunnymen dan die wij tot dan toe kenden.
OH maar zwelgen deden wij in de bombast van dat album, ook nu weer in dit topic.
Zanger Ian McCulloch werd wakker met de zin “fade up against your will” en bouwde daar met zijn akoestische gitaar een liedje van.
De rest van de band ging er ook mee aan de slag, maar zijn uiteindelijke vorm kreeg het lied pas toen mastermind Wil Sergeant zijn gitaarpartijen toevoegde.
Resultaat, een psychedelisch meesterwerk ergens tussen Scott Walker en Leonard Cohen in.

zaaf
Fantastisch nummer. Fijne top 10 plek!

Cured
Ja, mooi begin van de Top 10 .

Cured schreef:

En het album stond toch in jouw laatste top 10?

Gelukkig had deze softie ( ) Fade To Black op 3: wat een nummer! En trouwens nog 2 nummers van Metallica in mijn top 10: For Whom the Bell Tolls & The Call of Ktulu.

Ha, m'n nummer 9 op plek 9, daar kan ik het natuurlijk alleen maar mee eens zijn

Fade To Black in de top 10

Mijn nummer 2

Metallica is niet aan mij besteed, Echo and the Bunnymen wel.
Al had ik zelf het titelnummer in mijn top 20 opgenomen. "Screaming from beneath the waaaahaaaves". Kippenvel.

Prima start met mijn nummer 5 en 7

Een erg mooi nummer van Echo and the Bunnymen. En Metallica is natuurlijk goed aan mij besteed. Wat mij betreft een geweldig album met een vlammende productie van Flemming Rasmussen. Prima begin van de top tien!

Cured
west schreef:
(quote)

En het album stond toch in jouw laatste top 10?
Ja, ik moet eigenlijk gewoon ook stemmen wat ik echt in mijn top 10 wil hebben, maar ik houd vaak wel een beetje rekening met kans dat ie behoorlijk scoort. Nu blijkt wel dat ik daar een misrekening mee had, dus in het vervolg iets minder op de totaal Top 10 inschatting letten, hoewel ik deze jaren meer kanshebbers dan 10 heb en dus keuzes moet maken.

Met Metallica heb ik niets, Echo heb ik toen eigenlijk links laten liggen. Vet nummer. Ga mij er binnenkort maar eens in verdiepen.
Zit toch al in een Post Wave mood.

Echo zou ik geen Post Wave willen noemen, Post Punk of New Wave dan weer wel

Zaten niet in mijn top 10, maar met Metallica en Echo & the Bunnymen kan ik best wel leven. Sterke hits!

vigil schreef:
Echo zou ik geen Post Wave willen noemen, Post Punk of New Wave dan weer wel

Nou ja.....whatever

Cured schreef:
Ja, ik moet eigenlijk gewoon ook stemmen wat ik echt in mijn top 10 wil hebben,
Dat lijkt me een no-brainer. Aan de uitgekauwde voorspelbare lijstjes hebben we hier een broertje dood..

Cured schreef:
(quote)
Ja, ik moet eigenlijk gewoon ook stemmen wat ik echt in mijn top 10 wil hebben, maar ik houd vaak wel een beetje rekening met kans dat ie behoorlijk scoort. Nu blijkt wel dat ik daar een misrekening mee had, dus in het vervolg iets minder op de totaal Top 10 inschatting letten, hoewel ik deze jaren meer kanshebbers dan 10 heb en dus keuzes moet maken.

Inderdaad, gewoon je hart volgen. Ik had vorig jaar een bijna volledige italo-top 10 waarvan ik dacht dat ie voor 90% kansloos zou zijn, maar dat bleek heel erg mee te vallen.

Cured
chevy93 schreef:
(quote)
Dat lijkt me een no-brainer. Aan de uitgekauwde voorspelbare lijstjes hebben we hier een broertje dood..
....en dat zeg jij . Zo zwart-wit is het niet bedoeld, Chevy. Uiteraard stem ik wat ik goed vind, maar laat "kanslozen" er wel eens uit. Maar goed, de intentie was oorspronkelijk dat iedereen eigenlijk niet op basis van de ingeschatte eind Top 10 zou moeten stemmen, maar puur onafhankelijk daarvan; heb ik zelf ook bedacht .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:08 uur

geplaatst: vandaag om 09:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.