Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 1 mei 2015, 11:54 uur
Hé, ik heb niet voor niets dit gezegd. 

chevy93 schreef:
2. Doe tips op van andere gebruikers. De uitslag is slechts de kers op de taart. De weg erheen (de lijstjes) is minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker.
2. Doe tips op van andere gebruikers. De uitslag is slechts de kers op de taart. De weg erheen (de lijstjes) is minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker.
0
Cured
geplaatst: 1 mei 2015, 11:55 uur
Precies, met die intentie heb ik dit topic oorspronkelijk (half jaar geleden of zo) ook opgestart
.
Goed, volgend jaar ('85) zal ik het óók weer zo doen in het geheel.
.Goed, volgend jaar ('85) zal ik het óók weer zo doen in het geheel.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 12:14 uur
Ach ja, jij was tenminste eerlijk Cured. Er zijn er meer die dat doen. Ik wil wel eens 'kanslozen' lager in mijn top 10 zetten.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 12:17 uur
Ik had The Killing Moon toch hoger verwacht. Fade To Black vergeten, dacht ook dat hij kansloos ging zijn, maar zou zo op 1 kunnen bij mij.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 12:24 uur
Fade To Black zou hier ook zeker een Top 5 plek gekregen hebben, ook vergeten.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 12:35 uur
Nee maar ik was hem bijna wel vergeten, op het laatste moment nog toegevoegd 

0
geplaatst: 1 mei 2015, 12:55 uur
Gelukkig heb ik Metallica de afgelopen dagen regelmatig genoemd, anders zouden ze nog vergeten worden.... 

0
geplaatst: 1 mei 2015, 13:19 uur
The Killing Moon had ik toch wat hoger verwacht. Te veel concurrentie van andere goede nummers op het album?
Voor mijn nummers 4, 5, 7 en 9 was het hopen op een plekje achterin de top-10. Nu verwacht ik enkel mijn nummer 1 en 8 in de top-10.
Voor mijn nummers 4, 5, 7 en 9 was het hopen op een plekje achterin de top-10. Nu verwacht ik enkel mijn nummer 1 en 8 in de top-10.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 13:26 uur
GrafGantz schreef:
Inderdaad, gewoon je hart volgen. Ik had vorig jaar een bijna volledige italo-top 10 waarvan ik dacht dat ie voor 90% kansloos zou zijn, maar dat bleek heel erg mee te vallen.
(quote)
Inderdaad, gewoon je hart volgen. Ik had vorig jaar een bijna volledige italo-top 10 waarvan ik dacht dat ie voor 90% kansloos zou zijn, maar dat bleek heel erg mee te vallen.
Inderdaad, wat heeft dit topic anders voor zin als mensen niet eens hun topfavorieten insturen. Ik houd zelf totaal geen rekening met de eindlijst iig.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 13:34 uur
8 Marillion - Fugazi
http://wac.450f.edgecastcdn.net/80450F/ultimateclassicrock.com/files/2014/03/fugazi-300.jpg
Punten : 44
Nom. : 6
Nr. 1 van : DjFrankie en vigil
Weer Marillion in de top 10, Fugazi (Fucked Up, Got Ambushed, Zipped In) wat mij betreft nog steeds HET meesterstuk van Marillion.
De kreet Fugazi vindt zijn oorsprong in de Vietnam oorlog, maar staat in dit lied ook voor de dingen die mis zijn in onze wereld.
Hoewel ik in 1984 compleet in de new wave / postpunk flow zat werd ook ik compleet overhoop gespeeld door dit album en vooral het titelnummer.
Na een mooi piano intro met zachte rustige zang gaat dit nummer over in de rockmodus.
Fish toont zijn verschillende stemmen (soms lijkt hij wel een acteur zoals Gabriel in zijn beste jaren) en met name in de agressieve delen maakt hij indruk.
Vanaf minuut 4.30 is er indrukwekkende dreiging in zowel de muziek als de zang, dit is huiveringwekkend.
Radioactive perfumes, for the fashionably, for the terminally insane, insane
Do you realise? Do you realise?
Do you realise, this world is totally fugazi
http://wac.450f.edgecastcdn.net/80450F/ultimateclassicrock.com/files/2014/03/fugazi-300.jpg
Punten : 44
Nom. : 6
Nr. 1 van : DjFrankie en vigil
Weer Marillion in de top 10, Fugazi (Fucked Up, Got Ambushed, Zipped In) wat mij betreft nog steeds HET meesterstuk van Marillion.
De kreet Fugazi vindt zijn oorsprong in de Vietnam oorlog, maar staat in dit lied ook voor de dingen die mis zijn in onze wereld.
Hoewel ik in 1984 compleet in de new wave / postpunk flow zat werd ook ik compleet overhoop gespeeld door dit album en vooral het titelnummer.
Na een mooi piano intro met zachte rustige zang gaat dit nummer over in de rockmodus.
Fish toont zijn verschillende stemmen (soms lijkt hij wel een acteur zoals Gabriel in zijn beste jaren) en met name in de agressieve delen maakt hij indruk.
Vanaf minuut 4.30 is er indrukwekkende dreiging in zowel de muziek als de zang, dit is huiveringwekkend.
Radioactive perfumes, for the fashionably, for the terminally insane, insane
Do you realise? Do you realise?
Do you realise, this world is totally fugazi
0
geplaatst: 1 mei 2015, 13:36 uur
Prachtig nummer, was jammer genoeg nipt geen plaats voor in mijn top 10. Leuk dat ie het toch gehaald heeft 

0
geplaatst: 1 mei 2015, 14:06 uur
Eens met de heren hierboven, net niet goed genoeg voor mijn top 10 

0
geplaatst: 1 mei 2015, 14:18 uur
Yep ! Bingo. 
Muzikaal uitstekend, maar wat pikt Fish uit zeg tekstueel.
" This Is No Place For Children".

Muzikaal uitstekend, maar wat pikt Fish uit zeg tekstueel.
" This Is No Place For Children".
0
Cured
geplaatst: 1 mei 2015, 14:19 uur
west schreef:
Gelukkig heb ik Metallica de afgelopen dagen regelmatig genoemd, anders zouden ze nog vergeten worden....
Dat 'pluggen' vind ik overigens wel jammer. Men kan wel roepen niet met de eindelijst bezig te zijn (ik bedoel niet zozeer jou, West) ,maar waarom doet men dat dan ; dat maakt die eind Top 10 toch een stuk minder puur. Ik was er tegen, maar Rudi S is nu de baas en als die het prima vindt, wie ben ik dan ? Gelukkig heb ik Metallica de afgelopen dagen regelmatig genoemd, anders zouden ze nog vergeten worden....

Persoonlijk vraag ik me af of die Italo-Disco's of andere 'plug-nummers' het dan wel gehaald hadden.......verder prima hoor, het is maar een spelletje. Het maakt mij verder niet uit als deelnemer.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 14:26 uur
0
geplaatst: 1 mei 2015, 14:29 uur
herman schreef:
De Italo is toch niet of nauwelijks geplugged?
De Italo is toch niet of nauwelijks geplugged?
Die was ook best grappig en ach een beetje spelen moet kunnen.
Verder is het niet mijn topic maar ons topic, ik ben zoals gezegd niet zozeer de baas, anders had ik wel minder werk

0
geplaatst: 1 mei 2015, 14:31 uur
Cured schreef:
Persoonlijk vraag ik me af of die Italo-Disco's of andere 'plug-nummers' het dan wel gehaald hadden.......verder prima hoor, het is maar een spelletje. Het maakt mij verder niet uit als deelnemer.
(quote)
Dat 'pluggen' vind ik overigens wel jammer. Men kan wel roepen niet met de eindelijst bezig te zijn (ik bedoel niet zozeer jou, West) ,maar waarom doet men dat dan ; dat maakt die eind Top 10 toch een stuk minder puur.....Persoonlijk vraag ik me af of die Italo-Disco's of andere 'plug-nummers' het dan wel gehaald hadden.......verder prima hoor, het is maar een spelletje. Het maakt mij verder niet uit als deelnemer.
Ik ben het met je eens. Ik betrapte mezelf erop, dat je toch gaat 'pluggen' als anderen dat ook doen. Achteraf maakte het dus geen barst uit, want het 'pluggen' van Metallica is niet eens opgevallen...

Die Italo-disco nummers zijn er mogelijk ingekomen via de pm? Niet via 'pluggen'. Waren behoorlijk niche.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 14:34 uur
Inderdaad, wat heeft dit topic anders voor zin als mensen niet eens hun topfavorieten insturen. Ik houd zelf totaal geen rekening met de eindlijst iig.
Inderdaad, doe ik ook. Moet ik ook wel want bijna niemand anders stuurt de nummer in die ik kies.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 mei 2015, 14:57 uur
Dit nummer heb ik altijd in mijn persoonlijke top 10 staan heerlijke tempowisselingen briljant uitgevoerd. Hierna werd het helaas minder.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 14:57 uur
Ik wil je verder geen druk op leggen maar in 1985 verwacht ik toch wel een nummer van de band in jouw (minimaal) top 20

0
Cured
geplaatst: 1 mei 2015, 15:16 uur
Rudi S schreef:
Verder is het niet mijn topic maar ons topic, ik ben zoals gezegd niet zozeer de baas, anders had ik wel minder werk

0
geplaatst: 1 mei 2015, 15:26 uur
vigil schreef:
Ik wil je verder geen druk op leggen maar in 1985 verwacht ik toch wel een nummer van de band in jouw (minimaal) top 20
(quote)
Het probleem hier is dat dat album voor mij dusdanig een geheel is dat het lastig wordt een enkel nummer er uit te pikken. De grote hitsingle wordt het sowieso niet, dat kan ik alvast verklappen.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 15:32 uur
west schreef:
Die Italo-disco nummers zijn er mogelijk ingekomen via de pm? Niet via 'pluggen'. Waren behoorlijk niche.
Ik heb wel een paar liefhebbers flinke lange lijsten getipt van italo-nummers uit dat jaar, maar dan vooral omdat het hier vnl. om singles artiesten gaat en je dus niets hebt aan MuMe als database. Afspraken zijn er absoluut niet gemaakt, ging niet verder dan al die andere tips die normaal gesproken in het topic zelf langskomen gedurende de week. De nummers die uiteindelijk de lijst hebben gehaald behoren echt tot de buitencategorie in het genre, dus zo heel vreemd is het niet dat die zonder afspraken in diverse lijstjes terug te vinden waren. Maar goed, als je niet echt bekend met het genre valt dat wellicht niet op en wordt het weggezet als "niche".
0
geplaatst: 1 mei 2015, 15:46 uur
Inderdaad, die nummers kun je toch geen "niche" noemen. Zijn allemaal stuk voor stuk erkende klassiekers binnen het genre.
0
geplaatst: 1 mei 2015, 16:05 uur
Ik zeg....kom maar met verrassingen. We pikken wellicht wat op van elkaar.
Zolang het maar oprecht is. Ben niet zo gecharmeerd van nummers plaatsen die zich wel onderscheiden, maar puur geplaatst worden om het onderscheiden.
Ik beweer overigens niet dat dit zo is, maar als je bijv. iets wat een grote hit is geweest helemaal te gek vindt uit dat jaar, maar je dit eigenlijk maar niet doet vanuit de gedachte- ik moet eigenzinnig blijven, ben je niet goed bezig naar mijn idee.
Het gaat hier toch om een persoonlijke top 10 van de beste nummers van een bepaald jaar.
Zolang het maar oprecht is. Ben niet zo gecharmeerd van nummers plaatsen die zich wel onderscheiden, maar puur geplaatst worden om het onderscheiden.
Ik beweer overigens niet dat dit zo is, maar als je bijv. iets wat een grote hit is geweest helemaal te gek vindt uit dat jaar, maar je dit eigenlijk maar niet doet vanuit de gedachte- ik moet eigenzinnig blijven, ben je niet goed bezig naar mijn idee.
Het gaat hier toch om een persoonlijke top 10 van de beste nummers van een bepaald jaar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.