MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Edgar18 schreef:
Het lijstje is gepost ! Al ben ik wel een beetje bang dat de winnaar al vast staat..

Bowie, Marvin, Stones, ah Stairway, maar die heb ik niet.

Oei, welke Bowie ben ik nu weer vergeten (ik miste Space Oddity ook al)? Maar als Curtis al niet wint van Deep Purple dan vrees ik het ergste voor Marvin, Bill, Bowie en de anderen.

Edit: Life on Mars natuurlijk..

Cured schreef:
Trouwens al 10 users hebben zich gemeld waaronder een nieuwe, een rookie .
Tsjonge, spannend! Ben wel benieuwd wie die rookie is!

Hey Masimo leuk, heb jij nu ook een lijstje ingestuurd

Cured
Geen 'verbogen tips' geven, heren.

Houd het spel zuiver....het moet geen 'dopinglijst' worden . Het gaat daar ook niet zozeer om (wie er 'wint', t is maar relatief allemaal).

Cured schreef:

Houd het spel zuiver....het moet geen 'dopinglijst' worden . Het gaat daar ook niet zozeer om (wie er 'wint', t is maar relatief allemaal).

Dit is natuurlijk allang geen spel meer, sorry dit is bloedserieus.

Cured
Bloed.....

Cured schreef:
Bloed.....

Oh nee, het was maar een grapje, ik bedoel dus gewoon doodserieus

Cured schreef:
Ik moet zeggen zoal het nu gaat het wel enigszins logisch vind, maar toch is het aan de andere kant ook lastig/mazen van het web..... Zelf wil ik (eigenlijk) terug naar het beginsysteem ; het is dan niet helemaal volgens single release, maar dat was nu wat 'ondoorzichtig'. Het album moet de leidraad zijn.

Het gaat toch om liedjes? Je kan een nummer dat een hit was in 1969 toch niet mee laten tellen, omdat het in 1970 pas op album uitkwam?

Ik zou het zo laten eigenlijk. Ik zou het ook niet te doen vinden om van al mijn mogelijke nominaties te gaan moeten uitzoeken of ze toevallig nog ergens op een album staan. Maar goed, just my 2 cents. Jij bent de topicbaas en doet al het telwerk, het moet voor jou ook wel leuk/behapbaar blijven.

Voor de Can-fans: Spoon was in 1971 een single, stond in 1972 pas op Ege Bamyasi.

Plugger

Dít nummer van Can staat bij mij niet hoog

Cured schreef:
Momenteel zijn de eerste 20 nummers al classics op zich......het wordt een slachtpartij vermoed ik.

Zo, dat kan je wel zeggen. Wat een muziekjaar 1971!

Cured
herman schreef:
Ik zou het zo laten eigenlijk. Ik zou het ook niet te doen vinden om van al mijn mogelijke nominaties te gaan moeten uitzoeken of ze toevallig nog ergens op een album staan. Maar goed, just my 2 cents. Jij bent de topicbaas en doet al het telwerk, het moet voor jou ook wel leuk/behapbaar blijven.
Het heeft 2 kanten, maar al met al wil ik wel veranderen naar de middenweg. Bovendien wil ik dat 'pluggen' voorkomen, de songs die vaak nu tussen 'wal en schip vallen aan boord halen en niet meer van 'albumsingles' uitgaan.

Ach die nummers noemen en dat pluggen is toch maar spielerei en een leuke overbrugging tussen het indienen van het lijstje (sharp op maandag in mijn geval) en de presentatie van de eindlijst.
ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat door berichtjes hier iemand zijn lijst gaat herzien.
Het enige war ik zou kunnen bedenken is dat users via PM hun keuzes afstemmen, echter hier verwacht ik ook nauwelijks iets van.
Ach en het is een prachtig topic, het leukst is eigenlijk dat je weer wat oude plaatjes gaat afstoffen

Rudi S schreef:
Ach die nummers noemen en dat pluggen is toch maar spielerei en een leuke overbrugging tussen het indienen van het lijstje (sharp op maandag in mijn geval) en de presentatie van de eindlijst.

Wat ik me nou afvraag, zo op deze regenachtige dinsdagmorgen, zou er leven op Mars zijn?

west schreef:
(quote)

Wat ik me nou afvraag, zo op deze regenachtige dinsdagmorgen, zou er leven op Mars zijn?

Die hoeft denk ik niet geplugt te worden

Cured
Rudi S schreef:
haha.....het komt wat streng over misschien, maar dat is een bijkomstigheid ; het geeft dus aan dat je met dit systeem snel nummers kan 'missen' omdat ie het voorgaande jaar op single uitkwamen. Bovendien werkt het voor mij zo ook makkelijker. Trouwens bij The Police in '78 moet je nu de nummers van Outlandos nemen en niet als het singles waren in '79; dat klopt dan ook niet voor je gevoel in '78. Dus links of rechtsom, gewoon straks de nummers van het album pakken en van die datum uitgaan (net zo als PBTDL ; degenen die die tijd meegemaakt hebben linken dat nummer aan eind '78, maar de 1e release is '77 , nml. op het album)

Rudi S schreef:
(quote)

Die hoeft denk ik niet geplugt te worden

Gelukkig heb ik nog mijn funky-delic Brain...

Cured
Update:

14 man hebben reeds een lijstje in gestuurd en de punten vliegen me om de oren; ook worden er forse klappen uitgedeeld . Bij de Top 10 ligt de ondergrens al bij 25 punten om erin te komen en de tien erna zitten zo tussen de 11-20/25 punten. Het veld wat daarachter zit kan dus nog gemakkelijk daartussen komen en de achtervolgers op de Top 10 kunnen met een enkele individuele hoge score de Top 10 weer benaderen, dus.....alles is nog open. Een geweldige stroom aan Topnummers heb ik al mogen aanschouwen......dank u !

Nog 2,5 dag te gaan om je Top 10 in te sturen en we zitten nu over de helft van het eindtotaal users van voorgaand jaar (27 man).

Vind je de 70's interessant, doe mee via PM aan ondergetekende !

Deadline: donderdag 23.59 uur !

Cured
Ik doe dit als reminder nog één keer, maar houd het gewoon in je updates !(tenzij je niet meer wilt)

heicro Toon1 50tracks Papartis J.J. Wever johan de witt e.a.

PM me jouw Top 10 over 1971

Deadline: donderdagavond 23.59 uur !

zaaf
Cured schreef:
(quote)
haha.....het komt wat streng over misschien, maar dat is een bijkomstigheid ; het geeft dus aan dat je met dit systeem snel nummers kan 'missen' omdat ie het voorgaande jaar op single uitkwamen. Bovendien werkt het voor mij zo ook makkelijker. Trouwens bij The Police in '78 moet je nu de nummers van Outlandos nemen en niet als het singles waren in '79; dat klopt dan ook niet voor je gevoel in '78. Dus links of rechtsom, gewoon straks de nummers van het album pakken en van die datum uitgaan (net zo als PBTDL ; degenen die die tijd meegemaakt hebben linken dat nummer aan eind '78, maar de 1e release is '77 , nml. op het album)

toch nog even een reactie aan de hand van bovenstaand voorbeeld.

volgens de regel eerste releasedatum geldt moet je voor de singles van outlandos '78 als jaar nemen, wegens eerste release. (ik moest even puzzelen) - voor paradise by.... geldt dat ook: '77 als geboortedatum.

als je (nwe regel) van de albums wilt uitgaan, blijft dit zo. dus wat de winst is om de regels aan te passen zie ik niet.

Cured
Het is maar net uit welke hoek je het bekijkt. Het voornaamste vind ik dat er nu geen nummers meer tussen wal en schip vallen en het is voor mij gemakkelijk te controleren aangezien de meeste nummers van de albums komen. Ga uit van de albums hier op MM en die enkele non-album single kun je gewoon via Wiki checken. Nogal wat users gaan het schip in met die single-releases en dan mis je soms gewoon goeie nummers. Ik snap jouw en anderen hun punt wel, maar we kunnen het beste uitgaan van de albumsongs (en die enkele non-album single).

Bovendien is het gevoel van single beleving in die tijd , voor degenen, die het meegemaakt hebben, in het huidige systeem met singles die een daaropvolgend jaar uitkomen nu ook 'niet echt in die tijd. Heel veel associëren Roxanne toch met '79, terwijl we nu '78 tellen i.v.m. eerste release ; dus dat 'klopt'/ voelt in de herinnering dan niet goed.

zaaf
dan zou je toch de single release datum moeten pakken? voor het 'gevoel'?

Cured
Kan, maar dan wordt het een chaos/werk van uitzoekerij. Ik weet dat ook niet allemaal; ik heb zelf ook al 2 keer gehad dat ik een nummer wilde noemen, bleek dat ie net in december er voor was uitgekomen .... Bovendien moet je op deze manier eigenlijk altijd een jaar vooruit kijken om niet in 'dat gat' te vallen. In de praktijk gaat dat single-release nogal eens fout. Ik bedoel het ook niet dat ik 'het beter weet', maar het werkt voor de meesten en zeker mijzelf ter controle praktischer.

zaaf
is prima. jij moet er niet teveel gedoe van hebben. de overige argumentatie gaat dus een beetje langs me heen, maar dat geeft niet. we gaan vrolijk verder met dit toffe topic.

Cured
Overigens doe ik deze game tot 1975 (dus hierna nog 3 weken), want door een verandering in privé - omstandigheden ben ik vanaf ongeveer half februari geen game-organisator meer en ook minder actief op de site

Eenieder die wil mag er dan uiteraard zijn eigen draai aan geven. . Vanaf 1980 neemt Rudi S het over zo lang hij wil/kan. We hebben dus nog een gat van 5 jaar: daar moet toch wel iemand voor te vinden zijn. Relatief zit het meeste werk zit in de 'presentatie', maar dat kun je spreiden.

edit: vanwege dat ik het tot 1975 doe, heb ik zonet besloten om de oude regel te handhaven; 1e release telt !

zaaf
dan pak ik dat gat, daar ben ik goed in.

Cured

zaaf schreef:
dan pak ik dat gat, daar ben ik goed in.

zaaf is een goeie mens

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.