MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Cured
Voorlopig 20 man en dat is wel minimaal nodig . Ik hoop dat er vanavond en morgen nog wat bijkomen, maar ook wel wat 'verse' gasten.. ...immers 'the times they are a chancin' en misschien vallen er wat af (bijv. de 60-ers en komen er nieuwe bij, de 70-ers)

Entree in de Top 10 ligt momenteel bij......30 punten ! (weer een record). Ook wordt er enorm 'gescoord' in die hele Top 10 zowat.....allemaal classics !

Cured
Er lijken wat users die meer in de 60's zitten af te vallen, maar begrijpelijk. Misschien komt er nog een enkele user bij vandaag, maar de 25 zie ik niet meer zitten.

Verder erg spannend bovenaan en niks is nog duidelijk. De nrs. 9 t/m 12 lijken nog wel om een top 10 positie te moeten strijden, afhankelijk van wat er nog binnen komt.

Ik ben trouwens blij dat vanaf volgend jaar Roxy Music erbij komt, want qua muziek zijn het voor mijzelf (vanaf zo '73/74 tot 77) nu niet bepaald de boeiendste jaren, al maak ik de '72, '73 en '74 edities nog wel af voor zaaf het tijdelijk overneemt.

Yup, hier ook. Vanaf 1977 wordt het weer veeeeel beter. Al blijft er genoeg moois om te kiezen, maar het niveau van de 60s wordt niet meer gehaald.

Ik zie dit topic nu pas . Maar ga vanaf nu actief mee doen

Cured
Snoeperd schreef:
Ik zie dit topic nu pas . Maar ga vanaf nu actief mee doen
Het kan vandaag nog de hele dag, dus als je tijd hebt....do it ! Stuur jouw Top 10 songs over 1971 via een PM naar mij,Snoeperd.

Voor eventuele inspiratie zie de albumlijst over 1971 hier op MM of diverse jaalijstjes. Check wel even voor de zekerheid de releasedatum van de songs op Wiki, hetzij als single of als albumsong: die moeten dus in dit geval in '71 liggen.

herman schreef:
Yup, hier ook. Vanaf 1977 wordt het weer veeeeel beter. Al blijft er genoeg moois om te kiezen, maar het niveau van de 60s wordt niet meer gehaald.

Ach ik vind ieder jaar toch wel mooi hoor, ook de komende jaren.
Tja vanaf '77 is het natuurlijk wel speciaal (eigenlijk begon voor mij punk/new wave al in75/76, maar 77 was de bom.
Die 2e helft van de jaren '70 was ook de tijd dat ik zelf actief LP's kocht, dus ja een speciale tijd.
Mooi dat dan zaaf topic-beheerder is.

Cured
Ach, een Top 10 krijg ook ik wel vol vanaf '73 (stop er halve albums RM, een snu(i)fje Bowie en wat losse flodders in )

Cured schreef:
Ach, een Top 10 krijg ook ik wel vol vanaf '73 (stop er halve albums RM, een snu(i)fje Bowie en wat losse flodders in )

En vergeet de singles niet:

RYM Single Top 1000 van 1973

zaaf
goeie tip. thanks!

herman schreef:
(quote)

Dat wordt dan wel weer goed controleren, direct zie ik al dat de no. 1, 3 en 14 al eerder als album track waren verschenen.

Cured schreef:

Heb je die lijst van herman gezien?
Wat een geweldige nummers alleen al op single in 1973. Misschien komt er nog één RM nummertje in bij mij...

Rudi S schreef:
(quote)

Dat wordt dan wel weer goed controleren, direct zie ik al dat de no. 1, 3 en 14 al eerder als album track waren verschenen.

Klopt, dat blijft lastig. Ik houd bij RYM ook bij op welke singles ik gestemd heb. Volgens mij heb ik ongeveer 2000 stemmen staan op alleen al 1968 en 1969. In de jaren '70 is dat veel en veel minder.

Cured
herman schreef:
(quote)

, goeie reminder/tip, Herman.

Cured schreef:
(quote)
, goeie reminder/tip, Herman.

Zeker en voor volgende week kun je in die lijst ook links op 1972 klikken, RYM is een site alla MuMe, best mooi (ik heb er ook een acount) maar hier is het wel leuker

Cured
Oh , goed ; da's wel handig. Bedankt Rudi S.

Ah....ik heb nog 4 ! Top 10-tjes in mijn 'postvakje ' ... ... zitten we toch weer op een man of 25 ! Overigens kan heeft men nog 9 uur de tijd voor de deadline afloopt.

Rudi S schreef:
(quote)

Zeker en voor volgende week kun je in die lijst ook links op 1972 klikken, RYM is een site alla MuMe, best mooi (ik heb er ook een acount) maar hier is het wel leuker

RYM vind ik zelf vooral een hele goede database, vooral ook voor de genres waarin Musicmeter een mindere database is (zoals Jazz bijvoorbeeld). Maar je hebt niet zo'n geweldig forum als hier.

Cured mooi aantal

Cured
Een berichtje uit het tijdvak was niet voor dit topic.... . Ik heb het even nageteld, maar er zijn nu 23 users, maar wel met gigantische scores. Om nog in de Top 10 te komen moet je al over de 35 punten komen ! De laatse 3 users hebben trouwens nog eens goed aan de boom geschud : nr. 8 ging met stip naar 3 voorlopig....Vier nummers kunnen nog eerste worden !

Nog 5,5 uur tot de deadline !

zaaf
boohoo nog een uur!!

En nu bedenk ik dat ik Whipping Post of In Memory of Elizabeth Reed van The Allman Brothers Live At Fillmore East ben vergeten.... Uit 1971 deze plaat, één van de allerbeste concertplaten ooit!

Cured
Alsnog zijn we uitgekomen op 27 users . Het was tot het laatste spannend, zowel bovenin als een plek voor de Top 10 ! Overigens ook records qua scores.

Vanavond na achten.....Nr. 10 !

Juist vandaag loop ik tegen een sublieme live plaat aan van James Brown met Fred Wesley & the J.B.'s: van een concert van Parijs uit jawel 1971 is in 2014 het complete concert op 3LP verschenen op het Sundazed label in een sublieme geluidskwaliteit:
James Brown - Love Power Peace (Vinyl, LP, Album) at Discogs

Voor alle soul/funk liefhebbers hier echt zeer aan te raden!

Cured
......... Top 10 songs van.....1971 .........

[img][/img]

Cured
10. Halleluwah - Can

(afbeelding)

Punten : 44
Nom. : 6x
Nr. 1 van : herman

Hallelujah !..... .....44 punten nodig om in de Top 10 te komen en gezien alle vorige edities is dat een enorme hoge 'ladder' om daar te komen. Deze meer dan 18 minuten durende 'jam' van de Duitse Krautrock band Can was tot de laatste stemmer niet eens zeker van deze plek, dus dat zegt wel wat.

Het nummer is karakteristiek voor de fase waarin Can destijds zat en het kenmerkendste instrument en patroon wordt gezet door het drumwerk. Daarnaast een rij improvisaties op gitaar, keyboard en studio-effects, waarbij het ritme-tandem bas en drums voor een 'drijvende' trance/funk beat zorgt.

Vanaf nu kan het alleen nog maar minder worden

Cured
9. Echoes - Pink Floyd

(afbeelding)

Punten : 45
Nom. : 6x
Nr. 1 van : -

Met slechts een puntje meer op 9, dit eveneens lange nummer, maar nu door Pink Floyd van het album Meddle. Deze song werd de hele week al zo om de 4 users genoemd en zat ook aan de aardig hoge kant qua noteringen, alleen geen Nr. 1notering.

Deze meer dan 23 minuten durende song bevat veel progressieve en onconventionele muzikale effecten. In een veel latere interview zei Wright dat hij het lange piano-intro en de belangrijgkte akkoord progressie had bedacht en Waters meer de tekst. Gilmour zei dat de muziek vooral van hem en Wright kwam. Hoe dan ook : dit is het langste nummer die we tot nu toe in de Top 10 edities tegen kwamen.

Cured
Morgen meer.....

Met die 2 zijn wij ook wel even bezig

Meteen twee nummers uit mijn top-10

zaaf
hee, uit de mijne ook!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:53 uur

geplaatst: vandaag om 23:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.