Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2015, 09:02 uur
Ook mijn nummer 5.
Geweldig begin dus!
Het eind zal ook mooi zijn voorspel ik zo
Geweldig begin dus!
Het eind zal ook mooi zijn voorspel ik zo

0
geplaatst: 15 mei 2015, 09:19 uur
9. The Chameleons - Swamp Thing
http://eil.com/images/main/The-Chameleons-Swamp-Thing-112881.jpg
Punten : 38
Nom. : 6
Nr. 1 van: Dwejkk_
Swamp Thing had na 10 lijstjes nog 0 punten en verzamelde daarna nog ruim voldoende punten voor een top 10 notering.
Wat The Chameleons in 1983 met hun “bekendste” album niet lukte, is nu wel gelukt ( zich onsterfelijk maken in de lijst der lijsten).
Dit post punk pareltje start met een memorabel lang intro, de zanger valt in,
I can already hear your tune
Calling me across the room
When the world and his wife
Are on my back again
Not enough pleasure
Too much pain
sombere refreinen en enigszins optimisme in de coupletten zorgen voor een spannend contrast.
Toch blijft het vreemd dat The Chameleons (Manchester) nooit zo veel faam hebben gekregen als pak ‘m beet U2 en Echo and the Bunnymen.
http://eil.com/images/main/The-Chameleons-Swamp-Thing-112881.jpg
Punten : 38
Nom. : 6
Nr. 1 van: Dwejkk_
Swamp Thing had na 10 lijstjes nog 0 punten en verzamelde daarna nog ruim voldoende punten voor een top 10 notering.
Wat The Chameleons in 1983 met hun “bekendste” album niet lukte, is nu wel gelukt ( zich onsterfelijk maken in de lijst der lijsten).
Dit post punk pareltje start met een memorabel lang intro, de zanger valt in,
Are on my back again
Not enough pleasure
Too much pain
sombere refreinen en enigszins optimisme in de coupletten zorgen voor een spannend contrast.
Toch blijft het vreemd dat The Chameleons (Manchester) nooit zo veel faam hebben gekregen als pak ‘m beet U2 en Echo and the Bunnymen.
0
zaaf
geplaatst: 15 mei 2015, 09:23 uur
Rudi S schreef:
Toch blijft het vreemd dat The Chamelons (Manchester) nooit zo veel faam hebben gekregen als pak ‘m beet U2 en Echo and the Bunnymen.
Da's toch niet zo gek? Werden ook te vaak dooreengehaald met The Chameleons Toch blijft het vreemd dat The Chamelons (Manchester) nooit zo veel faam hebben gekregen als pak ‘m beet U2 en Echo and the Bunnymen.

Flauw.
Maar een fijn nummer, in mn bubbling under...
0
geplaatst: 15 mei 2015, 09:28 uur
En daar is mijn nummer 6. Ik wil nu al wel voorspellen dat dit een betere top 10 wordt dan de vorige 2 jaren. 

0
geplaatst: 15 mei 2015, 09:28 uur
2 prima nummers maar die nooit mijn top 10 gehaald zullen hebben.
Ik heb wel eens eens een betere start gezien
Ik heb wel eens eens een betere start gezien

0
geplaatst: 15 mei 2015, 09:31 uur
0
geplaatst: 15 mei 2015, 10:07 uur
New Order heb ik op 13 (dus net buiten de punten), The Chameleons heb ik op 12 maar niet met dit lied. Overigens wil dat niet zeggen dat ik dit een slecht nummer vind, integendeel zelfs.
Verder hoop ik op een mooie uitslag
Verder hoop ik op een mooie uitslag
0
geplaatst: 15 mei 2015, 12:00 uur
New Order heb ik ( nr.8) Goeie start. "86" heeft echt wat topsongs opgeleverd.
Goeie god zeg ! wat ben ik benieuwd naar de rest.
Goeie god zeg ! wat ben ik benieuwd naar de rest.

0
geplaatst: 15 mei 2015, 12:26 uur
8. R.E.M. - Fall On Me
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/30/R.E.M._-_Fall_on_Me.jpg
Punten : 40
Nom. : 7
Nr. 1 van: Telamon
Vooraf was dit lied wel door mij in de top 10 verwacht , misschien nog wel iets hoger.
Het was echter hard werken voor R.E.M om in de lijst te blijven.
Stipe is hier opeens best goed te verstaan en zingt op de achtergrond geholpen door Mills de sterren van de hemel.
Mills mag dan nog een stukje solo (bruggetje) en ook Berry komt er dan nog bij en dit alles in nog net geen 3 minuten.
De onderliggende muziek is een typisch REM gitaar twangle jangle beat.
Deze had ik overigens ook.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/30/R.E.M._-_Fall_on_Me.jpg
Punten : 40
Nom. : 7
Nr. 1 van: Telamon
Vooraf was dit lied wel door mij in de top 10 verwacht , misschien nog wel iets hoger.
Het was echter hard werken voor R.E.M om in de lijst te blijven.
Stipe is hier opeens best goed te verstaan en zingt op de achtergrond geholpen door Mills de sterren van de hemel.
Mills mag dan nog een stukje solo (bruggetje) en ook Berry komt er dan nog bij en dit alles in nog net geen 3 minuten.
De onderliggende muziek is een typisch REM gitaar twangle jangle beat.
Deze had ik overigens ook.
0
zaaf
geplaatst: 15 mei 2015, 12:28 uur
Weer een longlist nummer. En als deze het al aflegt, kan je nagaan!
Prima nummer acht. Dus.
Prima nummer acht. Dus.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 15 mei 2015, 12:29 uur
Yes die heb ik ook (nr 6) , en 8 en 9 zouden ook top 20 halen
0
geplaatst: 15 mei 2015, 12:33 uur
Wauw, drie topnummers achter elkaar 
New Order had ik op 18, deze van R.E.M. op 15 en The Chameleons vielen als laatste af voor mijn top 20 (wel met een ander nummer, maar deze doet er nauwelijks voor onder).
Vind van New Order de topsingles uit 1985 en 1984 wel nog beter, jammer dat die het toen niet haalde. Maar dit is toch ook wel een heerlijk nummer.

New Order had ik op 18, deze van R.E.M. op 15 en The Chameleons vielen als laatste af voor mijn top 20 (wel met een ander nummer, maar deze doet er nauwelijks voor onder).
Vind van New Order de topsingles uit 1985 en 1984 wel nog beter, jammer dat die het toen niet haalde. Maar dit is toch ook wel een heerlijk nummer.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 12:41 uur
Niet in mijn top 20, wel een ander nummer van dezelfde plaat. Maar inderdaad is ook dit een topnummer
0
geplaatst: 15 mei 2015, 13:07 uur
Ik heb een andere van deze plaat ook nog hoger staan, maar deze staat zeker in mijn R.E.M. top 5.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 13:40 uur
Helemaal goed deze R.E.M. Op 7 gezet. Gaat bijzonder voorspoedig en wat een sterke lijst tot nu toe.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 13:55 uur
0
geplaatst: 15 mei 2015, 16:42 uur
Toppers !! wel zeker. west al een poosje niet gehoord trouwens , waar zit ie toch die belhamel ? 

0
geplaatst: 15 mei 2015, 18:16 uur
bikkel2 schreef:
Toppers !! wel zeker. west al een poosje niet gehoord trouwens , waar zit ie toch die belhamel ?
Goedenavond, hier ben ik dan. Ik ben lekker in de zon geweest. Morgen is 'ie weg, maar dan ga ik naar de Hockenheim Ring, waar het morgen 22 graden met 11 uur zon is.
Hotelletje in de buurt en raden wie er daar gaan optreden! Hint: ze komen uit Australië en ik heb ze kort geleden al eens gezien. 
0
geplaatst: 15 mei 2015, 18:20 uur
Ja, ja......mooie boel weer. Net de 1986 editie aan de gang en jij drukt je snor. 
Nee hoor west...just kidding. Veel.plezier bij Flash & The Pan.

Nee hoor west...just kidding. Veel.plezier bij Flash & The Pan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.