Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2015, 18:39 uur
7. The Smiths - Panic
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a5/Panic_The_Smiths.jpg
Punten : 42
Nom. : 7
Nr. 1 van: Johnny Marr (wie anders)
En daar zijn The Smiths, maar niet van dat album.
Ook al een liedje dat zich de laatste 2 uur in de top 10 heeft geworsteld.
Opgenomen een half jaar na The Queen is dead, bassist Andy Rouke was ondertussen wegens een aanhoudende drugsverslaving uit de band gezet.
Een disk jockey die een liedje van Wham draaide zou verantwoordelijk zijn voor de memorabele
tekstregels, "burn down the disco" en "hang the DJ"
Sprookje of niet, bij die jongens was in die periode niets wat het leek.
Oh wat ben ik een fan van de vocalen van Steven Patrick Morrissey en wat kon die Marr dat mooi begeleiden en wat een vondst om dat controversiële "hang the DJ" door een kinderkoor mee te laten zingen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a5/Panic_The_Smiths.jpg
Punten : 42
Nom. : 7
Nr. 1 van: Johnny Marr (wie anders)
En daar zijn The Smiths, maar niet van dat album.
Ook al een liedje dat zich de laatste 2 uur in de top 10 heeft geworsteld.
Opgenomen een half jaar na The Queen is dead, bassist Andy Rouke was ondertussen wegens een aanhoudende drugsverslaving uit de band gezet.
Een disk jockey die een liedje van Wham draaide zou verantwoordelijk zijn voor de memorabele
tekstregels, "burn down the disco" en "hang the DJ"
Sprookje of niet, bij die jongens was in die periode niets wat het leek.
Oh wat ben ik een fan van de vocalen van Steven Patrick Morrissey en wat kon die Marr dat mooi begeleiden en wat een vondst om dat controversiële "hang the DJ" door een kinderkoor mee te laten zingen.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 18:41 uur
Ha leuk, de eerste uit mijn lijstje. Heerlijke single van deze supergroep.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 18:46 uur
Mijn nummer 11! Wat een fantastische serie liedjes in de top 10 tot nu toe 

0
geplaatst: 15 mei 2015, 18:48 uur
Het ultieme Smiths nummer voor mij jongens, een echt feestnummer!
0
zaaf
geplaatst: 15 mei 2015, 18:51 uur
Hahaha, mijn nummer 10,3! Gaat uitstekend, dat kan niet zo blijven.... 

0
geplaatst: 15 mei 2015, 18:55 uur
Thanks! For those about to rock we salute you!

Nog steeds geen nummer uit mijn top 10, gaat lekker. Maar ja, morgen zit ik in de zomerzon te genieten....
0
geplaatst: 15 mei 2015, 19:25 uur
Ook hier nog geen nummer uit mijn top-10. De enige uit mijn top-30 is die van New Order op een 14de plek. Wel nog geen slecht nummer tegengekomen. Deze van The Smiths was één van de laatste afvallers van mijn top-30.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 19:45 uur
Net als Teun ook hier nog geen 1tje uit mijn top 10, Smiths heb ik 2x maar niet dit nummer 

0
geplaatst: 15 mei 2015, 19:57 uur
Hier ook nog niet, maar ik verwacht XTC, Elvis Costello en misschien Nick Cave en Depeche Mode nog wel.
0
Cured
geplaatst: 15 mei 2015, 20:23 uur
Panic is een spekkie naar mijn bekkie, de rest niet zo, maar verder niks mis mee.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 20:43 uur
Deze had ik niet overwogen, maar had zo in mijn top 20 gekund. Maar dat heb ik eigenlijk wel met bijna alle nummers van The Smiths. Neem aan dat we er nog wel 2 krijgen, minstens.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 20:48 uur
6. The Smiths - I Know It's Over
http://41.media.tumblr.com/tumblr_m3ey97tejm1rtwrfoo1_500.png
Punten : 50
Nom. : 8
Nr. 1 van: Rudi S
I know It;s over stond wel steeds probleemloos in de top 10, het is dan ook mijn mooiste liedje.
Dit schreef ik (topic New wave top 5 / The Smiths) zo'n 5 jaar geleden over deze persoonlijke favoriet van mij en ik sta er nog steeds achter.
Sterker nog het is zelfs mijn beste liedje, het allermooiste van allemaal voor mij.
De helaas overleden journalist Mark Mijlemans noemde het destijds een ondraaglijk mooie ballade in Humo, en dat is het.
Het heeft door de bijzondere enigszins meedeinende gitaar begeleiding van Johnnie ook wel iets van een (begrafenis)mars, daar wil ik het o.a. ook persoonlijk voor bewaren.
Wat mij betreft heeft Morrissey nooit mooier en treffender gezongen, Jeff Buckley super zanger en preformer heeft deze ook geprobeerd, maar helaas.
Als Morrissey over verloren liefde kan zingen die misschien niet eens hebben bestaan dan is hij in zijn element.
Het eveneens fraaie Never had no one ever van het zelfde album is er ook eigenlijk een broertje van.
Johnny Rogan heeft nog een mooie beschrijving opgetekend:
Marr felt overwhelmed by Morrissey's vocal reading of the song, which he regards as one off his finest.
I'll never forget when he did it, "he remembers. ït's one off the highlights of my life.
It was that good, that strong. Every line he was hinting at where he was going to go.
I kept thinking, is he going to go there.
Yes, he is! It was just briliant
"
En dat is dus mijn beste liedje.
http://41.media.tumblr.com/tumblr_m3ey97tejm1rtwrfoo1_500.png
Punten : 50
Nr. 1 van: Rudi S
I know It;s over stond wel steeds probleemloos in de top 10, het is dan ook mijn mooiste liedje.
Dit schreef ik (topic New wave top 5 / The Smiths) zo'n 5 jaar geleden over deze persoonlijke favoriet van mij en ik sta er nog steeds achter.
Sterker nog het is zelfs mijn beste liedje, het allermooiste van allemaal voor mij.
De helaas overleden journalist Mark Mijlemans noemde het destijds een ondraaglijk mooie ballade in Humo, en dat is het.
Het heeft door de bijzondere enigszins meedeinende gitaar begeleiding van Johnnie ook wel iets van een (begrafenis)mars, daar wil ik het o.a. ook persoonlijk voor bewaren.
Wat mij betreft heeft Morrissey nooit mooier en treffender gezongen, Jeff Buckley super zanger en preformer heeft deze ook geprobeerd, maar helaas.
Als Morrissey over verloren liefde kan zingen die misschien niet eens hebben bestaan dan is hij in zijn element.
Het eveneens fraaie Never had no one ever van het zelfde album is er ook eigenlijk een broertje van.
Johnny Rogan heeft nog een mooie beschrijving opgetekend:
Marr felt overwhelmed by Morrissey's vocal reading of the song, which he regards as one off his finest.
I'll never forget when he did it, "he remembers. ït's one off the highlights of my life.
It was that good, that strong. Every line he was hinting at where he was going to go.
I kept thinking, is he going to go there.
Yes, he is! It was just briliant
"
En dat is dus mijn beste liedje.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 20:49 uur
Jippie die had ik ook 
Ah, die beschrijving had ik destijds ook gebruikt in The Smiths greatest hits editie, maar ja ik kan toch niet beter.

Ah, die beschrijving had ik destijds ook gebruikt in The Smiths greatest hits editie, maar ja ik kan toch niet beter.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 21:15 uur
Deze heb ik niet, maar wel een prachtnummer natuurlijk!
Beste jaarlijst tot nu toe, 1986!
Beste jaarlijst tot nu toe, 1986!
0
geplaatst: 15 mei 2015, 21:22 uur
Deze heb ik ook in de top 10. Zo'n gruwelijk mooi nummer dat ik er bijna niet naar kan luisteren.
Pijnlijk en hartverscheurend.
En een mooie verrassing, deze had ik er eigenlijk niet in verwacht.
Pijnlijk en hartverscheurend.
En een mooie verrassing, deze had ik er eigenlijk niet in verwacht.
0
geplaatst: 15 mei 2015, 21:54 uur
Kende het nummer van The Smiths - I know it's over helemaal niet. Ben altijd ver weg van THE Smiths en aanverwante gebleven maar kan niet anders zeggen dat dit werkelijk een prachtig nummer is. Die komt echt wel binnen. Thank's MuMe maten 

0
geplaatst: 15 mei 2015, 22:22 uur
I Know It's Over op plek 6 hier, die R.E.M. wel in de top 20 maar dus niet in de punten.
Godverdomme pijn doet dit nummer, elke keer weer
"If you're so funny
Then why are you on your own tonight?
And if you're so clever
If you're so very entertaining
If you're so very good looking
Why do you sleep alone tonight?
And if you're so clever
If you're so very entertaining
If you're so very good looking
Why do you sleep alone tonight?
Godverdomme pijn doet dit nummer, elke keer weer

0
geplaatst: 16 mei 2015, 01:27 uur
Bikkel is net terug van een bruiloft van een collega muzikant ( errug gezellig) en was natuurlijk heel nieuwsgierig naar de verdere ontwikkeling van onze top 10 van het jaar 1986.
En dit nummer van The Smiths hakt er goed in zeg. Mij ook nooit verdiept in deze band....maar poe poe wat een geweldig nummer.
En dat is dus de intentie van dit hele gebeuren;
Het ontdekken van mooie dingen die nog onbekend was in jou muzikale ontdekkingsreis.
Ja........ ok. ik heb wat gedronken, maar dit is wel gemeend.
We zijn goed bezig met z'n allen. Goede nacht.
En dit nummer van The Smiths hakt er goed in zeg. Mij ook nooit verdiept in deze band....maar poe poe wat een geweldig nummer.
En dat is dus de intentie van dit hele gebeuren;
Het ontdekken van mooie dingen die nog onbekend was in jou muzikale ontdekkingsreis.
Ja........ ok. ik heb wat gedronken, maar dit is wel gemeend.
We zijn goed bezig met z'n allen. Goede nacht.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 09:24 uur
4/5. Metallica - Master of Puppets
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b2/Metallica_-_Master_of_Puppets_cover.jpg
Punten : 53
Nr. 1 van: Simon77 laxus11 Henri-S
Waar Rush in de jaren 70 op de deur klopte doet Metallica dat in de jaren 80.
Metallica is duidelijk de populairste metalband in dit topic.
Ook andere nummers van het album zijn genoemd.
Master of Puppets heeft zich steeds probleemloos in de top 10 kunnen handhaven en haalden zijn punten vooral uit de 4 keer top 2 nominaties.
3 punten meer dan de nummer 6 en een evenveel punten als de nummer 4.
Master of puppets wordt terecht geprezen als een van de heavy meesterwerken.
Het lied verwijst naar een drugsverslaving.
End of passion play, crumbling away
I’m your source of self-destruction
Veins that pump with fear, sucking darkest clear
Leading on your death’s construction
Taste me you will see
More is all you need
You’re dedicated to
How I’m killing you
De muziek is snel en stevig maar vooral ook virtuoos, zoals gewoonlijk is de zanger prima te verstaan.
Na 3,5 minuut is er een korte mooie break de gitaarsolo is rustig en heeft veel melodie.
Natuurlijk komt er daarna nog een vettere gitaarsolo en een langer instrumentaal gedeelte, het nummer weet de volle 8,5 minuut te boeien en heeft een verdiende positie in onze lijst.
Aan het einde is er een sinistere lach, is het de dealer , een andere machthebber (het album gaat ook over macht en overheersing) of wist de band toen al dat zij zo’n 30 jaar later onze top 10 zouden halen?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b2/Metallica_-_Master_of_Puppets_cover.jpg
Punten : 53
Nr. 1 van: Simon77 laxus11 Henri-S
Waar Rush in de jaren 70 op de deur klopte doet Metallica dat in de jaren 80.
Metallica is duidelijk de populairste metalband in dit topic.
Ook andere nummers van het album zijn genoemd.
Master of Puppets heeft zich steeds probleemloos in de top 10 kunnen handhaven en haalden zijn punten vooral uit de 4 keer top 2 nominaties.
3 punten meer dan de nummer 6 en een evenveel punten als de nummer 4.
Master of puppets wordt terecht geprezen als een van de heavy meesterwerken.
Het lied verwijst naar een drugsverslaving.
End of passion play, crumbling away
I’m your source of self-destruction
Veins that pump with fear, sucking darkest clear
Leading on your death’s construction
Taste me you will see
More is all you need
You’re dedicated to
How I’m killing you
De muziek is snel en stevig maar vooral ook virtuoos, zoals gewoonlijk is de zanger prima te verstaan.
Na 3,5 minuut is er een korte mooie break de gitaarsolo is rustig en heeft veel melodie.
Natuurlijk komt er daarna nog een vettere gitaarsolo en een langer instrumentaal gedeelte, het nummer weet de volle 8,5 minuut te boeien en heeft een verdiende positie in onze lijst.
Aan het einde is er een sinistere lach, is het de dealer , een andere machthebber (het album gaat ook over macht en overheersing) of wist de band toen al dat zij zo’n 30 jaar later onze top 10 zouden halen?
0
geplaatst: 16 mei 2015, 09:33 uur
Net voor ik vertrek naar AC/DC gelukkig ook ééntje uit die van mij: mijn nummer 2. Subliem meesterwerk! Hé ik zie nu: gedeeld op 4.

Veel plezier vandaag!
0
geplaatst: 16 mei 2015, 09:35 uur
Mijn nummer een voor dit jaar. Leuk om het in de top tien te zien.
0
geplaatst: 16 mei 2015, 10:15 uur
Ha, jij staat naast broem in het overzicht (volgorde binnenkomst) en ik heb er langs gekeken, Broem heeft hem niet maar jij wel.
Aangepast.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.