Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2015, 18:11 uur
DjFrankie schreef:
Voor alle fans van Spacemen 3, hun geweldige single Revolution is uitgebracht in 1988.
Voor alle fans van Spacemen 3, hun geweldige single Revolution is uitgebracht in 1988.
Just fiiiiive... seconds

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 mei 2015, 18:14 uur
Mensen die dit niet kennen zoudem dit toch maar eens moeten luisteren deze band heeft veel andere bands heinspireerd. Toch Rudi S 

0
Telamon
geplaatst: 25 mei 2015, 18:23 uur
Eerste indruk is een gitaarmuur en wat eentonig gezang. Maar ik zal m bookmarken. De verwijzing naar Suïcide klinkt interessant.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 20:25 uur
Om weer even het geheugen op te frissen.......hier een overzichtje van het muziekjaar 1988:
* Opvallende new kid in town; De aandoenlijke Tracy Chapman , die tussen de overgeproduceerde hits indruk maakt met het beladen Fast Car. Het bijhorende album scoort ook goed en deze vrouwelijke singer/ songwriter is eventjes helemaal hot.
Jammerlijk weet Tracy de aandacht hierna niet vast te houden en raakt zij geleidelijk uit beeld, al blijft ze wel albums maken.
* Boybands en andere gladjakkers bestormen de hitlijsten. De broertjes Bros bijv. When Will I Be Famous......duurde niet zo lang uiteindeljjk, maar lang genoeg om tienermeisjes een nat slipje te bezorgen.
Glenn Meideros......nog zo iets, en erger nog het duitse Freiheit.......... nog nooit gingen zo veel nekharen overeind staan. Nee beste deelnemers uw auteur is bepaald geen fan van dit verschrikkelijke geraas uit 1988.
* Apartheid was toen al een beladen onderwerp eind 80 er jaren. En de toen nog immer gevangen gebouden strijder Nelson Mandela werd 70 jaar.
Dit werd gevierd in het Wembley Stadium.
Gabriel, Whitney, Eurythmics, Simple Minds, Tracy Chapman (!) Sting, Dire Straits & Eric Clapton......ze waren er en maakten er een memorabel gebeuren van.
Stevie Wonder stond ook op het programma, maar zijn bijdrage werd afgeblazen vanwege een kwijt geraakt onderdeel van een toetseninstrument wat hij absoluut nodig had. De gretige Tracy Chapman trad dus 2x op.
* Ook dit jaar weer een come-back van wat oude vertrouwden. Crosby' Stills, Nash en verdomd ook Young. Het album met de titel American Dream maakt het echter niet waar. De plaat maakt een wat rommelige indruk met duidelijk weinig eenheid en is zelden echt overtuigend.
De immer eigenwijze Young wil niet op tour omdat hij walrussnor Crosby daar nog niet tot in staat acht. Crosby is dan net clean van een drugsverslaving die hij zo'n beetje kort na Woodstock opliep. Wel een bikkel hoor !
* Tenslotte nog wat bekenden waar de wereld afscheid van moest nemen:
Andy Gibb : De jongste Gibb zou rond deze tijd zijn oudere broers vergezellen in de Bee Gees.
Maar na jaren drugsgebruik en andere ellende stopt het voor Andy in 1988.
Chet Baker: De legendarische Jazzcat is al een paar jaar op. Toch blijft hij met regelmaat optreden. De zwaar aan de heroine verslaafde Baker moet het met zijn leven bekopen als hij uit een hotelraam valt. Het raam van Hotel Prins Hendrik in Amsterdam overigens.
Roy Orbison:
The Big O is klaar voor een come-back dit jaar. Een nieuw album wordt opgenomen en hij wordt betrokken bij de supergroep Traveling Willbury's, waar Jeff Lynne, Tom Petty, Bob Dylan en George Harrisson ook deel van uit maken.
Het verdriet is groot als hij in December een fatale hartaanval krijgt. Het album Mystery Girl verschijnd begin 1989 en wordt een succes.
The End Of The Line.
Veel plezier bij de top 10 van 1988.
o
* Opvallende new kid in town; De aandoenlijke Tracy Chapman , die tussen de overgeproduceerde hits indruk maakt met het beladen Fast Car. Het bijhorende album scoort ook goed en deze vrouwelijke singer/ songwriter is eventjes helemaal hot.
Jammerlijk weet Tracy de aandacht hierna niet vast te houden en raakt zij geleidelijk uit beeld, al blijft ze wel albums maken.
* Boybands en andere gladjakkers bestormen de hitlijsten. De broertjes Bros bijv. When Will I Be Famous......duurde niet zo lang uiteindeljjk, maar lang genoeg om tienermeisjes een nat slipje te bezorgen.

Glenn Meideros......nog zo iets, en erger nog het duitse Freiheit.......... nog nooit gingen zo veel nekharen overeind staan. Nee beste deelnemers uw auteur is bepaald geen fan van dit verschrikkelijke geraas uit 1988.

* Apartheid was toen al een beladen onderwerp eind 80 er jaren. En de toen nog immer gevangen gebouden strijder Nelson Mandela werd 70 jaar.
Dit werd gevierd in het Wembley Stadium.
Gabriel, Whitney, Eurythmics, Simple Minds, Tracy Chapman (!) Sting, Dire Straits & Eric Clapton......ze waren er en maakten er een memorabel gebeuren van.
Stevie Wonder stond ook op het programma, maar zijn bijdrage werd afgeblazen vanwege een kwijt geraakt onderdeel van een toetseninstrument wat hij absoluut nodig had. De gretige Tracy Chapman trad dus 2x op.
* Ook dit jaar weer een come-back van wat oude vertrouwden. Crosby' Stills, Nash en verdomd ook Young. Het album met de titel American Dream maakt het echter niet waar. De plaat maakt een wat rommelige indruk met duidelijk weinig eenheid en is zelden echt overtuigend.
De immer eigenwijze Young wil niet op tour omdat hij walrussnor Crosby daar nog niet tot in staat acht. Crosby is dan net clean van een drugsverslaving die hij zo'n beetje kort na Woodstock opliep. Wel een bikkel hoor !

* Tenslotte nog wat bekenden waar de wereld afscheid van moest nemen:
Andy Gibb : De jongste Gibb zou rond deze tijd zijn oudere broers vergezellen in de Bee Gees.
Maar na jaren drugsgebruik en andere ellende stopt het voor Andy in 1988.
Chet Baker: De legendarische Jazzcat is al een paar jaar op. Toch blijft hij met regelmaat optreden. De zwaar aan de heroine verslaafde Baker moet het met zijn leven bekopen als hij uit een hotelraam valt. Het raam van Hotel Prins Hendrik in Amsterdam overigens.
Roy Orbison:
The Big O is klaar voor een come-back dit jaar. Een nieuw album wordt opgenomen en hij wordt betrokken bij de supergroep Traveling Willbury's, waar Jeff Lynne, Tom Petty, Bob Dylan en George Harrisson ook deel van uit maken.
Het verdriet is groot als hij in December een fatale hartaanval krijgt. Het album Mystery Girl verschijnd begin 1989 en wordt een succes.
The End Of The Line.
o
0
Telamon
geplaatst: 25 mei 2015, 21:57 uur
De kenners hebben Glenn Medeiros natuurlijk al bij '87 ingevuld hè! 

0
geplaatst: 25 mei 2015, 22:07 uur
Shit.....weer die naam.
De trauma's komen weer terug ! 
Ik zal blij zijn als we de jaren 90 in duiken.
De trauma's komen weer terug ! 
Ik zal blij zijn als we de jaren 90 in duiken.

0
geplaatst: 25 mei 2015, 22:18 uur
bikkel2 schreef:
Roy Orbison:
The Big O is weer helemaal terug in 1988. Een soloplaat ( Mystery Girl) slaat aan en ook wordt hij betrokken bij de supergroep Traveling Willbury's, waar Jeff Lynne, Tom Petty, Bob Dylan en George Harrisson ook deel van uit maken.
Het verdriet is groot als hij in December een fatale hartaanval krijgt.
The End Of The Line.
Roy Orbison:
The Big O is weer helemaal terug in 1988. Een soloplaat ( Mystery Girl) slaat aan en ook wordt hij betrokken bij de supergroep Traveling Willbury's, waar Jeff Lynne, Tom Petty, Bob Dylan en George Harrisson ook deel van uit maken.
Het verdriet is groot als hij in December een fatale hartaanval krijgt.
The End Of The Line.
Even voor de goede orde Roy Orbison - Mystery Girl is uit 1989, postum uitgebracht.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 22:28 uur
Yep...... ging op mijn herinnering af. Ik had het ff moeten checken. Ik heb het aangepast.
0
geplaatst: 25 mei 2015, 22:30 uur
bikkel2 schreef:
Yep...... ging op mijn herinnering af. Ik had het ff moeten checken. Ik heb het aangepast.
Had ik vanmiddag ook toen ik mijn top 10 samenstelde........ Minimaal 1 nummer is bij mij al bekend voor volgend jaar (1989).......
0
geplaatst: 26 mei 2015, 07:50 uur
de nummer 2 heeft 33 punten, de nummer 1 heeft 63 punten.nummer 2 t/m 10 zit nog dicht op elkaar.
Dit na 13 lijstjes.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 09:12 uur
bikkel2 schreef:
Om weer even het geheugen op te frissen.......hier een overzichtje van het muziekjaar 1988:
o
o Mmmm bikkel, volgens mij vergeet je iets?

Of je nou van voetal houdt of niet, de Europees Kampioen van 1988 is Nederland. Die wordt dat in het hol van de Leeuw, ook door Duitsland door een goal van Van Basten in de laatste minuut te verslaan.
Diezelfde Van Basten beslist de finale tegen de Sovjet-Unie met een wereldgoal die later tot één na mooiste goal van de 20e eeuw zal worden gekozen. Bij de rondvaart na afloop zijn er meer dan een miljoen mensen in Amsterdam. User west was bij de finale in München en zal dat nooit meer vergeten.

0
geplaatst: 26 mei 2015, 10:14 uur
Ik heb alles meegekregen west toendertijd ! 
En ben wel degelijk een liefhebber.
Echter beperk ik mij tot muzikale feitjes.
" hier een overzichtje van het muziekjaar 1988:"
Maar goed dat je het even memoreert.
"

En ben wel degelijk een liefhebber.
" hier een overzichtje van het muziekjaar 1988:"
Maar goed dat je het even memoreert.

"
0
geplaatst: 26 mei 2015, 12:57 uur
bikkel2 schreef:
Grootse sportprestaties reiken verder dan alleen de sport zelf

0
geplaatst: 26 mei 2015, 13:13 uur
bikkel2 schreef:
. Echter beperk ik mij tot muzikale feitjes.
. Echter beperk ik mij tot muzikale feitjes.
Niet alleen feitjes, volgens mij was je opmerking over o.a. Freiheit gewoon jouw mening en niet direct een feitje

0
geplaatst: 26 mei 2015, 13:20 uur
vigil schreef:
Niet alleen feitjes, volgens mij was je opmerking over o.a. Freiheit gewoon jouw mening en niet direct een feitje
(quote)
Kan zijn.....kan zijn.....maar ik mag mijn frustratie toch wel ff kwijt. En begin niet over smaken verschillen !!!

0
zaaf
geplaatst: 26 mei 2015, 13:54 uur
Rudi S schreef:
de nummer 2 heeft 33 punten, de nummer 1 heeft 63 punten.
nummer 2 t/m 10 zit nog dicht op elkaar.
Dit na 13 lijstjes.
reclamecampagne voor Morrissey heeft effect?
de nummer 2 heeft 33 punten, de nummer 1 heeft 63 punten.nummer 2 t/m 10 zit nog dicht op elkaar.
Dit na 13 lijstjes.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 14:09 uur
Ja, de rest zit 'm (hopelijk) op zijn nek. 
Maar laten we eerlijk zijn: een nummer met de titel één kan toch alleen maar numero uno worden?

Maar laten we eerlijk zijn: een nummer met de titel één kan toch alleen maar numero uno worden?
0
geplaatst: 26 mei 2015, 14:11 uur
Wij hebben toen geteld: we hebben het 28x gedraaid en meegezongen toen we terug reden na de finale, de volgende dag. Sie Fahren Ins Land des Europameisters!

0
geplaatst: 26 mei 2015, 14:32 uur
Hoe moet ik het doen met Trilogiën? Wat moet ik bijvoorbeeld doen als ik verlang naar een regenboog in het hof van Eden? Kan ik ze als één nummer nomineren of niet?
0
geplaatst: 26 mei 2015, 14:36 uur
Ik zou zeggen als losse tracks maar als trilogie maken ze meer kans op een hoge score dus in dat op zicht 

0
geplaatst: 26 mei 2015, 14:38 uur
En dan wordt mijn top-10 net zo saai als Blaat Blaat in hun beginperiode.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 14:43 uur
vigil schreef:
Ik zou zeggen als losse tracks maar als trilogie maken ze meer kans op een hoge score dus in dat op zicht
Op mijn cd is het slechts 1 (hele lange) track dus ik heb het altijd als een geheel gezien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.