Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:00 uur
En Rudi S, heeft Nick Cave zijn voorsprong nog verder kunnen uitbreiden?
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:06 uur
Ik heb Nick Cave nog eens beluisterd, maar - en ik heb begrepen van dominee Gremdaat dat ik van mijn hart geen moordkuil moet maken - ik blijf het een baggertrack vinden. Dan kan je er vervolgens aan toe voegen: zwaar overschat die Nick Cave. Om het over Morrisey al helemaal niet te hebben: de zure veganist. 

0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:07 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Op mijn cd is het slechts 1 (hele lange) track dus ik heb het altijd als een geheel gezien. Oke dan zal ik hem als ik deze ga selecteren (mag tenslotte niks verklappen) als trilogie inzetten.
0
zaaf
geplaatst: 26 mei 2015, 15:19 uur
west schreef:
Ik heb Nick Cave nog eens beluisterd, maar - en ik heb begrepen van dominee Gremdaat dat ik van mijn hart geen moordkuil moet maken - ik blijf het een baggertrack vinden. Dan kan je er vervolgens aan toe voegen: zwaar overschat die Nick Cave. Om het over Morrisey al helemaal niet te hebben: de zure veganist.
zoek je bief?Ik heb Nick Cave nog eens beluisterd, maar - en ik heb begrepen van dominee Gremdaat dat ik van mijn hart geen moordkuil moet maken - ik blijf het een baggertrack vinden. Dan kan je er vervolgens aan toe voegen: zwaar overschat die Nick Cave. Om het over Morrisey al helemaal niet te hebben: de zure veganist.
0
Telamon
geplaatst: 26 mei 2015, 15:19 uur
west schreef:
Ik heb Nick Cave nog eens beluisterd, maar - en ik heb begrepen van dominee Gremdaat dat ik van mijn hart geen moordkuil moet maken - ik blijf het een baggertrack vinden.
Ik heb Nick Cave nog eens beluisterd, maar - en ik heb begrepen van dominee Gremdaat dat ik van mijn hart geen moordkuil moet maken - ik blijf het een baggertrack vinden.
je moet ook de live versie hiervan luisteren. Die vind ik beter dan de studioversie.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 15:30 uur
Telamon schreef:
je moet ook de live versie hiervan luisteren. Die vind ik beter dan de studioversie.
(quote)
Ga ik doen!
0
geplaatst: 26 mei 2015, 17:25 uur
Ik heb mijn lijstje opgestuurd. Het is duidelijk te merken dat we de 80's langzaamaan beginnen te verlaten; het niveau is flink aan het stijgen.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 18:31 uur
Vraagje: hoe zit het met Talk Talk - The Rainbow / Eden / Desire - YouTube?
Ik heb het zelf altijd als drieluik gezien, maar kan me voorstellen dat men ze individueel opneemt.

Ik heb het zelf altijd als drieluik gezien, maar kan me voorstellen dat men ze individueel opneemt.
Telamon schreef:
die staan gewoon in de RYM singles lijst. Dit benadrukken lijkt me dan niet nodig.
Je bedoelt die lijst waar Venus in Furs / All Tomorrow's Parties bovenaan staat? (quote)
die staan gewoon in de RYM singles lijst. Dit benadrukken lijkt me dan niet nodig.

0
geplaatst: 26 mei 2015, 18:48 uur
chevy93 schreef:
Teunnis schreef:
Hoe moet ik het doen met Trilogiën? Wat moet ik bijvoorbeeld doen als ik verlang naar een regenboog in het hof van Eden? Kan ik ze als één nummer nomineren of niet?
Hoe moet ik het doen met Trilogiën? Wat moet ik bijvoorbeeld doen als ik verlang naar een regenboog in het hof van Eden? Kan ik ze als één nummer nomineren of niet?
Een beetje opletten, chev

0
geplaatst: 26 mei 2015, 19:09 uur
Iemand al iets geplaatst over Hithouse met het geluid van de ondergrond?
Nee, bijdeze dan...
Nee, bijdeze dan...
0
geplaatst: 26 mei 2015, 20:49 uur
Ik heb trouwens de Regenboog als los nummer, zo staat 'ie ook hier op MM:
Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
Maar ja, dat is verder aan onze Rudi S
Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
Maar ja, dat is verder aan onze Rudi S
0
geplaatst: 26 mei 2015, 21:13 uur
vigil schreef:
Nee, bijdeze dan...
Nee, bijdeze dan...
Wel in de top 20, maar dus niet in de punten.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 21:17 uur
De Abbey Road medley werd toentertijd niet toegestaan als één geheel..
0
zaaf
geplaatst: 26 mei 2015, 21:18 uur
Is niet hetzelfde. Die wordt nergens als 1 nummer weergegeven.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 21:24 uur
Op mijn kopie van Spirit of Eden staan ze apart. The Rainbow heb ik dan maar apart genoemd (als mijn nummer 1 trouwens).
0
zaaf
geplaatst: 26 mei 2015, 22:29 uur
Ingestuurd. Heb ik nou een Nederlandstalige cover van een UB40 hit erin? Waar is mijn geest? Of een Engelstalige van Clouseau? Wat een leerkop! Nou ja, ik geloof in jullie, ondanks wat jeugdig gesputter soms…
0
geplaatst: 26 mei 2015, 22:49 uur
Ik begon in 1988 in een platenzaak te werken en de bedrijfsleider liet mij kennis maken met vooral veel.progessieve muziek en ik werd Steely Dan fan.
Ik werd als het ware teruggeworpen in de tijd. Wel leerzaam maar de nieuwe interessante dingen gingen toen eigenlijk langs mij heen.
Wel al duidelijk dat Spirit Of Eden nu al onderwerp van gesprek is.
Fijn om te vernemen.
Ik werd als het ware teruggeworpen in de tijd. Wel leerzaam maar de nieuwe interessante dingen gingen toen eigenlijk langs mij heen.
Wel al duidelijk dat Spirit Of Eden nu al onderwerp van gesprek is.
Fijn om te vernemen.

0
geplaatst: 26 mei 2015, 22:56 uur
vigil schreef:
Volgens mij staat hij op elke cd als trilogy
Volgens mij staat hij op elke cd als trilogy
Echter:
Talk Talk - Spirit Of Eden at Discogs
Ook als je naar het artwork kijkt van verschillende uitgaven op discogs (Cd's en Lp's) dan staan er 6 losse nummers vermeld achterop en op de cd.
Maar om het lekker verwarrend te maken:
Spirit of Eden by Talk Talk (Album, Post-Rock): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
0
geplaatst: 26 mei 2015, 22:59 uur
west schreef:
Echter:
Ook als je naar het artwork kijkt van verschillende uitgaven op discogs dan staan er 6 losse nummers vermeld achterop.
(quote)
Echter:
Ook als je naar het artwork kijkt van verschillende uitgaven op discogs dan staan er 6 losse nummers vermeld achterop.
Dat is juist, maar wel zonder nummering

(En let ook op de uitlijning van Eden en Desire onder The Rainbow: http://i59.tinypic.com/2q01qnl.jpg )
0
geplaatst: 26 mei 2015, 23:03 uur
Maar klik bij discogs eens op 'more images'. Die lui van Talk Talk hebben er een zooitje van gemaakt! 

0
geplaatst: 26 mei 2015, 23:04 uur
Ze staan er echter wel apart op vermeld. Als ik mijn exemplaar in de speler stop, geeft ie ook gewoon de hoeveelheid nummers aan.
Ik ben gewoon uitgegaan van de aparte songs.
Ik heb er uiteindelijk 1, zoals altijd.
Ik verplicht mijzelf in een song top 10 een act maar 1x te noemen.
Ik ben gewoon uitgegaan van de aparte songs.
Ik heb er uiteindelijk 1, zoals altijd.
Ik verplicht mijzelf in een song top 10 een act maar 1x te noemen.
0
geplaatst: 26 mei 2015, 23:05 uur
Ik heb de cd al zo'n jaar of 20 in de kast staan, en weet eigenlijk niet eens precies waar welk deel ophoudt, voor mij is het gewoon een lang nummer. Gaat nog lastig worden als ik maar een van de drie mag kiezen, wellicht skip ik hem dan maar in z'n geheel 

0
geplaatst: 26 mei 2015, 23:05 uur
west schreef:
Maar klik bij discogs eens op 'more images'. Die lui van Talk Talk hebben er een zooitje van gemaakt!
Minder budget !

0
geplaatst: 26 mei 2015, 23:09 uur
GrafGantz schreef:
Ik heb de cd al zo'n jaar of 20 in de kast staan, en weet eigenlijk niet eens precies waar welk deel ophoudt, voor mij is het gewoon een lang nummer. Gaat nog lastig worden als ik maar een van de drie mag kiezen, wellicht skip ik hem dan maar in z'n geheel
Neem nu een song als Desire. Die ademt een andere sfeer uit dan het overige werk.
Lijkt wel een soort spirituele grunge met dat verstilde en harde gedeelte. Ik zou gewoon apart een song noemen.
Rudi is niet zo moeilijk.

0
geplaatst: 26 mei 2015, 23:09 uur
Of een dreigende opname? Teveel snoepgoed? Een fout van de drukker? Wat zal het zijn?! Kan ik zo meteen nog wel slapen hiervan? 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.