MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Cured
Idd.....ik ben zelf met mijn zoontje vanmiddag de hort op ; lekker temperatuurtje. Succes Rudi !

5. The Stone Roses - Made Of Stone

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/09/The_Stone_Roses_-_Made_of_Stone.jpg

Punten : 43
Nom. : 6
Nr. 1 van : ArthurDZ

Ah, nog een keertje The Stone Roses en ja het was toch ook een voortreffelijk debuut album, met zonder uitzondering mooie juweeltjes.
Wij maken hier gelijk een stapje van 7 punten verschil, wij gaan nu ook richting de kopgroep.

Wat een heerlijk liedje en wat een fijne gitarist, wat Johnny Marr voor The Smiths was, deed John Squire voor The Stone Roses “schilderen met zijn gitaar”.
Het liedje komt hier steeds weer binnen met een jaren ’60 sfeer.

In 1989, when asked what this song was about, John Squire replied, "Making a wish and watching it happen, like scoring the winning goal in a cup final on a Harley electroglide dressed as Spiderman." Squire was probably taking more about the feel of the song rather than its actual lyrical content.

Mooi dat deze zo hoog staat! Een van mijn favoriete nummers ooit!

Waar blijft "The Big O" ......?????

Zo als het er nu uit gaat zien 4 x The Cure (verwacht Pictures of You nog) en 3 x The Stone Roses (verwacht Fool's Gold nog)....... Tsja......

En dan maken 2x Pixies de 10 vol

Doet U maar raden wat de top 4 gaat brengen.

4. Pictures
3. Monkey
2. Debaser
1. Fools

Cured
Ik verwacht zeker nog één leuke Piksie en Piktures, terwijl dat laatste nummer niet bij mijn favorieten van Disintegration hoort. Wel mooi, maar mijzelf iets te lief/zoet. Debaser is mijn ding totaal niet, maar dat lijkt me geen verrassing voor degenen die mij zo langzamerhand een beetje kennen.

Made of Stone, mijn nummer 3!
Subliem nummer, maar heb er eentje nog hoger.

Hé, mijn nummer 4 Personal Jesus. Altijd erg mooi liedje gevonden. En weer een andere Stone Roses. Heeft iemand toevallig nog Faith No More met dat Epische nummer? Of Neil Young? Anybody?

Cured
Ik heb Neil Young, maar dat wordt niks meer , maar dat had ik ook niet echt verwacht en zeker nu niet meer.

4. Madonna - Like A Prayer
3. Laid Back - Bakerman
2. Black Box - Ride on Time
1. Technotronic - Pump Up the Jam

Lijkt me een gelopen race.

Madonna leek me trouwens niet eens kansloos, nog wel top 25 denk ik.

yeahyeahyeah schreef:
Madonna leek me trouwens niet eens kansloos, nog wel top 25 denk ik.

Technotronic & Black Box ook niet..........

Cured schreef:
Ik heb Neil Young, maar dat wordt niks meer , maar dat had ik ook niet echt verwacht en zeker nu niet meer.

Ik heb ook Neil Young, en op een hoge positie. Dus heel misschien...

Cured
Wie weet, maar lijkt me niet.......we zitten al op 43 punten en samen met jou schat ik nu nog maar een punt of 18/19.

Ik heb 'm op 2. Hij staat vast net achter die 3 (!) Cure nummers op 11 of 12 of zo...
Hoewel: Rudi S kan 'm bijvoorbeeld ook hebben.

zaaf
ik heb fnm, ander nummer.

Neil Young komt nog wel.

Fools Gold, Neil en Monkey/Debaser verwacht ik nog.

Cured
Fools Gold, Pictures en Debaser schat ik ; die 4e kan ook Monkey zijn of toch iets anders, misschien Neil....

Depeche Mode.........sterk, maar geen top 10er voor mij.
Vanavond maar weer ff kijken. Zo weer weg voor een gig op een festival.
Fijne dag allemaal, de weergoden hebben een goede bui in ieder geval.

zaaf
succes bikkeltje!

Cured
Ik ga vanaf volgende week weer in een (rock)band meedraaien, dus misschien minder of geen MM meer.

Succes, Bikkel !

Bedankt boys en Cured succes. Ga je dan eindelijk de wereld veroveren ?

Cured
haha , nee, dat wordt 'm niet meer.

Had ik een lijstje ingeleverd deze week (tijdgebrek.. ) dan had Made of Stone waarschijnlijk bovenaan gestaan. Mooi dat ie de top vijf haalt!!

GrafGantz schreef:
3. Laid Back - Bakerman

Pff... Ik begin steeds slordiger te worden, nu weer eentje over het hoofd gezien. Top-30 had ie bij mij wel gehaald.

Voorspelling top-4:

1. 808 State - Pacific 202
2. The Stone Roses - Fools Gold
3. Happy Mondays - Hallelujah [Club Mix]
4. The Cure - The Same Deep Water as You

Zonder grappen, het wordt nog 2x Pixies, en dan The Cure en The Stone Roses. Dan hebben we slechts vier verschillende bands in de top-10...

Ik zag stiekem wel kansen voor Happy Mondays en 808 State, maar zo hoog gaat het hem niet meer worden.

DjFrankie (moderator)
Ik denk 2 keer roses. Die drums zullen toch ook scoren 1 x cure en het apenlied

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:33 uur

geplaatst: vandaag om 00:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.