Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juni 2015, 17:05 uur
deric raven schreef:
Mijn nummer 1 is trouwens echt een dance nummer, op 5 seconde na 10 minuten lang trippen.
Viel mij dan ook tegen dat de single maar 4:15 minuten duurde.
Mijn nummer 1 is trouwens echt een dance nummer, op 5 seconde na 10 minuten lang trippen.
Viel mij dan ook tegen dat de single maar 4:15 minuten duurde.
Ah, een gouwe ouwe

0
Cured
geplaatst: 5 juni 2015, 17:08 uur
Ook dit jaar heb ik weer The Pixies en als zelfs ik die heb, staat ie ook in. 

0
geplaatst: 5 juni 2015, 17:13 uur
GrafGantz schreef:
Enige twee die me nu te binnen schieten zijn Joshua Tree en Disintegration, maar wellicht zijn er nog een paar.
Enige twee die me nu te binnen schieten zijn Joshua Tree en Disintegration, maar wellicht zijn er nog een paar.
Wij zijn nog niet klaar

En oh ja.
1986
1. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
3. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
6. The Smiths - I Know It's Over
7.The Smiths - Panic (single , niet op TQID)
0
geplaatst: 5 juni 2015, 17:16 uur
Het is wel vernederend als Pixies niet in de Top 5 terecht zou komen.
0
geplaatst: 5 juni 2015, 17:42 uur
6/7. The Stone Roses - I Wanna Be Adored
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d5/Iwannabeadored.jpg/220px-Iwannabeadored.jpg
Punten : 36
Nom. : 7
Nr. 1 van : niemand
Weer een puntje meer , maar nu een andere band.
Ook een liedje wat ergens midden in de week hoger heeft gestaan.
I Wanna be Adored eindigde echt precies gelijk met het volgende nummer dus een gedeelde 6/7 plek.
Man, man wat een track om een album te openen, rockmuziek voor in de discotheek.
Na eerst ruim 30 seconden geluiden wordt je langzaam door die drummer, bassist maar vooral gitarist in het nummer gezogen.
I don't have to sell my soul
He's already in me
I don't need to sell my soul
He's already in me
Prachtig gezongen door Ian Brown
Geweldige opener van een geweldig debuut.
Ian Brown en John Squire waren helden voor even,maar roem tja.
Dit fraaie liedje is wel voor de eeuwigheid en zeker nu het onze top 10 heeft gehaald.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d5/Iwannabeadored.jpg/220px-Iwannabeadored.jpg
Weer een puntje meer , maar nu een andere band.
Ook een liedje wat ergens midden in de week hoger heeft gestaan.
I Wanna be Adored eindigde echt precies gelijk met het volgende nummer dus een gedeelde 6/7 plek.
Man, man wat een track om een album te openen, rockmuziek voor in de discotheek.
Na eerst ruim 30 seconden geluiden wordt je langzaam door die drummer, bassist maar vooral gitarist in het nummer gezogen.
I don't have to sell my soul
He's already in me
I don't need to sell my soul
He's already in me
Prachtig gezongen door Ian Brown
Geweldige opener van een geweldig debuut.
Ian Brown en John Squire waren helden voor even,maar roem tja.
Dit fraaie liedje is wel voor de eeuwigheid en zeker nu het onze top 10 heeft gehaald.
0
geplaatst: 5 juni 2015, 19:29 uur
Ik heb 2 anderen van the Stone Roses: ik mocht er niet meer van bikkel2. 

0
geplaatst: 5 juni 2015, 19:56 uur
0
geplaatst: 5 juni 2015, 19:59 uur
Zowel m'n nummer 1 als m'n nummer 3 in de top 10, ik mag geloof ik niet klagen. En wie weet wat er verder nog in het vat zit 

0
geplaatst: 5 juni 2015, 20:10 uur
Als we nou afspreken dat iedereen voor het beste nummer van het decennium 10 keer hetzelfde nummer in zijn top 10 zet, dan komt gegarandeerd ieders favoriet op nummer 1! Ex aequo weliswaar, maar wat maakt dat uit? Iedereen blij!

Tenzij favorieten gaan overlappen natuurlijk!

Tenzij favorieten gaan overlappen natuurlijk!

0
geplaatst: 5 juni 2015, 20:11 uur
Prachtig nummer van de Roses, hoewel er op het debuut nog een paar mooiere songs staan.
Hopelijk komen die nog.
Hopelijk komen die nog.
0
geplaatst: 5 juni 2015, 21:01 uur
Hé: user bikkel doet al sinds 2008 niets meer en daarom moet jij bikkel2 heten.... het is een schande!

0
geplaatst: 5 juni 2015, 21:29 uur
GrafGantz schreef:
Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen is een album zo populair dat meerdere nummers goed genoeg scoren voor de top 10. Enige twee die me nu te binnen schieten zijn Joshua Tree en Disintegration, maar wellicht zijn er nog een paar.
Slechts in zeer uitzonderlijke gevallen is een album zo populair dat meerdere nummers goed genoeg scoren voor de top 10. Enige twee die me nu te binnen schieten zijn Joshua Tree en Disintegration, maar wellicht zijn er nog een paar.
Is het al weer zo lang geleden dat je de horlepiep danste op tig keer The Smiths in de Top 10?
edit zie Rudi
0
zaaf
geplaatst: 5 juni 2015, 21:38 uur
vigil schreef:
Is het al weer zo lang geleden dat je de horlepiep danste op tig keer The Smiths in de Top 10?
ja, dat zal wel even geleden zijn. de horlepiep....Is het al weer zo lang geleden dat je de horlepiep danste op tig keer The Smiths in de Top 10?
0
geplaatst: 5 juni 2015, 21:41 uur
west schreef:
Hé: user bikkel doet al sinds 2008 niets meer en daarom moet jij bikkel2 heten.... het is een schande!
(quote)
Die bikkel was een watje west !

0
geplaatst: 5 juni 2015, 21:48 uur
vigil schreef:
edit zie Rudi
(quote)
edit zie Rudi
Ik heb nog nooit de horlepiep gedanst. Dus de vraag is nu of dat als lang geleden geldt, of juist niet

0
geplaatst: 6 juni 2015, 06:52 uur
6/7. Depeche Mode - Personal Jesus
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/50/DepecheModePersonalJesus.jpg
Zoals gezegd een gedeelde 6/7 plek.
Depeche Mode probeert al Jaren in onze top 10 te komen en ja hoor nu is het raak.
Dit was echt weer zo’n “sprokkelliedje” (hoogste positie in de lijstjes was 2 keer een 4e plaats) steeds weer kwam er als het liedje ging zakken een lijstje binnen met dit lied.
Het “personal Jesus” idee is geïnspireerd op een boek wat Priscilla Presley’s schreef over Elvis Presley.
Het idee dat je iemand hebt die er altijd voor je is.
Your own personal Jesus
Someone to hear your prayers
Someone who cares
Your own personal Jesus
Someone who's there
Hoewel de synthesizers behoorlijk aanwezig zijn heeft dit echt zo’n gitaar rocksong gevoel.
Het is naast de rock invloeden een lekker funky nummer, met die heerlijke breakbeats, wie danste hier nu niet op en het kan nu weer.
Personal Jesus was de voorloper van het album Violator en daar verwacht ik ook nog wel iets van in de 1990 editie,
Johnny Cash deed imposante cover op American IV, The Man Comes Around
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/50/DepecheModePersonalJesus.jpg
Zoals gezegd een gedeelde 6/7 plek.
Depeche Mode probeert al Jaren in onze top 10 te komen en ja hoor nu is het raak.
Dit was echt weer zo’n “sprokkelliedje” (hoogste positie in de lijstjes was 2 keer een 4e plaats) steeds weer kwam er als het liedje ging zakken een lijstje binnen met dit lied.
Het “personal Jesus” idee is geïnspireerd op een boek wat Priscilla Presley’s schreef over Elvis Presley.
Het idee dat je iemand hebt die er altijd voor je is.
Your own personal Jesus
Someone who cares
Your own personal Jesus
Someone who's there
Hoewel de synthesizers behoorlijk aanwezig zijn heeft dit echt zo’n gitaar rocksong gevoel.
Het is naast de rock invloeden een lekker funky nummer, met die heerlijke breakbeats, wie danste hier nu niet op en het kan nu weer.
Personal Jesus was de voorloper van het album Violator en daar verwacht ik ook nog wel iets van in de 1990 editie,
Johnny Cash deed imposante cover op American IV, The Man Comes Around
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.