MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Dat doe ik zeker Rudi S. Fijn midden in de nacht na een avond dansen de top 10 van 1990 en Chevy's albumlijst van de zeroes bij lezen met een klein afsluitend biertje erbij .

Ik ben sowieso wel benieuwd wat ik allemaal tegen ga komen in de top 10. Op de vermoedelijke nummer één na heb ik niet echt een idee wat goed zal scoren.

zaaf
nummer 2 en 3 doen t ook goed.

Alvast fijne feestdagen Edgar !

Best Kept Secret gaat voor mij ook voor. 1990 zou nog een hele ontdekkingstocht moeten worden. Ken uit mijn hoofd weinig top-10 waardige nummers.

Edgar18 schreef:
Dat doe ik zeker Rudi S. Fijn midden in de nacht na een avond dansen de top 10 van 1990 en Chevy's albumlijst van de zeroes bij lezen met een klein afsluitend biertje erbij .

Goed plan! Ik ben ook te nieuwsgierig (lees: te verslaafd) om MuMe een heel weekend los te laten, dus ik ga zeker meelezen.

Ik moet toch zeggen dat het mij behoorlijk meeviel om top 10 waardige nummers voor 1990 te vinden. Sterker nog: mijn hele top 20 mag er wezen. Maar daarna hield het wel op.

Zo uit mijn hoofd had ik ook snel een dikke 20 topnummers, was nog pittig doorselecteren. Voor mij echt een topjaar; vroeg jeugdsentiment vermengd met een groot aantal latere ontdekkingen. Heb het niet echt systematisch aangepakt, dus zal nog wel e.e.a. zijn vergeten.

En zo te zien hebben ook een aantal users Goo (terug)gevonden, mooi

Ik zou zonder problemen een top 100 kunnen maken van 1990...

En inderdaad, alleen op Goo staan al 5 top 10-waardige nummers.

Nee precies zoals ik het zeg: Piece of Crap. (één van de zwakkere nummers van een geweldig album).

Album wat jij bedoeld heb ik ook, staat op 4 sterren.
Van de week een album van hem gekocht uit 1992, viel mij ook totaal niet tegen, zelfs Old King vind ik niet verkeerd.

Twee prachtplaten. Mijn vader draaide ze altijd toen ik nog een klein knulletje was, daarom hebben ze een speciale betekenis voor mij. Zijn 1995 plaat vind ik nog steeds één van zijn meest onderschatte platen. Gelukkig weet jij hem met 4 sterren wel op waarde te schatten.

herman schreef:
En inderdaad, alleen op Goo staan al 5 top 10-waardige nummers.

Ik heb 'm vandaag naar 5* verhoogd. Wereldplaat!

HugovdBos, het Pearl Jam album??

zaaf
nou, dat belooft wat...

deric raven schreef:
HugovdBos, het Pearl Jam album??

Vergissing, bedoelde natuurlijk 1994.

10. Queensrÿche – Silent Lucidity

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/47/Queensryche_-_Silent_Lucidity_cover.jpg

Punten : 25
Nom. : 4
Nr. 1 van: niemand

Het zat heel dicht op elkaar, nummer 11 kwam 1 punt tekort en nummer 20 had maar 5 punten minder.
Queensrÿche zat wel vaker dichtbij, dit jaar was er eindelijk een duidelijke voorkeur voor een nummer.

Deze ballad is (hoewel vaak ook referenties met Floyd gehoord worden) een voorbeeld van een goed uitgewerkte metalballad, mooie opbouw, goed gedoseerde strijkers, ingehouden gitaarsolo (die had wel iets meer mogen brengen) en Geoff Tate is natuurlijk een geweldige zanger.
Silent Lucidity werd ook als single uitgebracht en werd zowaar nog een hit.

Cured
Ah...ook de progfans weer aanwezig , i.t.t. ondergetekende (qua meedoen). Ik volg het wel even uiteraard.

Geen binnen 'stamper'/kraker , maar vrij rustig bij de entree van de Top 10 ; goed voor de afwisseling denk ik ( haast zeker) .

Valse start wat mij betreft

Lekkere start, Queensryche is een heerlijke band, maar er staan nog veel betere nummers op het album zoals Della Brown en Jet City Woman. Topalbum, topband, klaar.

zaaf
volgende!

herman schreef:
Ik zou zonder problemen een top 100 kunnen maken van 1990....

nu komt dat denk ik ook wel door een niet nader te noemen topic op dit forum waar jij toevallig spelleider van bent en de deelnemers wekelijks kunnen onderdompelen in muziek uit dat jaar

Kijk een aftrap met mijn nummer 5!

daar ben ik blij erg mee

9. Ride - Vapour Trail

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e1/Todayforeverridecover.jpg/220px-Todayforeverridecover.jpg

Punten : 26
Nom. :
Nr. 1 van: niemand

Hoppa weer en puntje meer, Ride had ik ook wel verwacht in onze top 10.
Verspreid door de week kwamen er stemmen op diverse nummers voor Ride binnen en dit lied haalde het dus op het nippertje.

Direct hoor je dat er een speciaal nummer begint, dromerige stem en dan die gitaartonen.
Mooie gitaarriff en wat een heerlijke flow heeft die drummer, in het outro heersen ook hier de strijkers.
Vapour Trail is de afsluiter en paradepaardje van het debuutalbum Nowhere.

Mooi, mijn nummer 2!

Niet in mijn Top 30, maar dat zegt meer over de sterkte van die lijst dan over dit liedje want dat is gewoon een erg goed nummer. Dus voorlopig een uitstekend begin

Queensrÿche heb ik helemaal niks mee, Vapour Trail viel net buiten m'n top 20.

De grootste Silent Lucidity-fan is tevreden met de tiende plaats. (al had acht plaatsjes hoger ook gemogen.)

Vapour Trail ken ik helemaal niet.

Seagull komt er toch nog aan dan, mag ik hopen?

DjFrankie (moderator)
Ha Ride die heb ik ook, Queensryche blijft ook mooi al vind ik Suit Sister Mary nog beter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:43 uur

geplaatst: vandaag om 21:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.