MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Cured
Gaat nog niet hard, maar goed...16 lijstjes. Er is echter nog ruim een dag incl. morgenavond tot 23.59 uur !

PM mij jouw Song Top 10 over '72

Ook nieuwe users zijn welkom, waarvan al één bij die 16 zit.

Cured
17 lijstjes.....dat is wel mager tot nu toe.... . Ik weet dat ik er nog zeker 3 krijg, als 'ze ' het niet vergeten.

Aan de andere kant, we hebben nog een hele dag incl. avond en hoop dat we toch nog richting de 25 kunnen gaan.

Nogmaals, nieuwe users zijn ook welkom, ook gezien we langzaam verder in de 70's geraken en misschien daar weer andere users meer interesse in hebben (zeker vanaf ''77).

Cured schreef:

Nogmaals, nieuwe users zijn ook welkom, ook gezien we langzaam verder in de 70's geraken en misschien daar weer andere users meer interesse in hebben (zeker vanaf ''77).

Zeker, dat was de bom met vele hits, daar kun je een mooie top 10 van maken.

Saturday Night Fever (1977)

Cured
Twelve O'Clock (Tick Tock) ......nog 12 uur en we zitten iig richting de 20 man (19 nml. )

Deadline: 23.59 vanavond

Cured
Nog een uur of 4 voor de deadline:

22 lijstjes in totaal nu.....

zaaf
goed bezig cured. respect! onee die was van 68. maar dan toch zeker appreciation

Cured
Uiteindelijk 24 man die gestemd hebben. Vanavond na 18.00 de .....Nr. 10 !

Cured
.......In an Hour : Start Top 10 van.....

[img][/img]

......wordt het weer een Top 10 met soul/funk, (hard)rock, pop en avant-garde á la '71....?

Zuurkool staat in de oven, dus kom maar op met die ouwe plaatjes.

Hier staat de hachee te pruttellen.....

zaaf
hahahaha, wat een culinaire prestaties worden hier weer geleverd.
ik ben de broccolitaart aan t finishen. kan ook bijna de oven in.

Cured
10. Smoke On The Water - Deep Purple
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/66/Smoke_on_the_Water.jpg

Punten : 29
Nom. : 5x
Nr. 1 van : -

Een lekker (intro)nummer om de Top 10 mee te beginnen: Smoke On The Water van Deep Purple van het album Machine Head. Gedurende de week kwam het nummer wat traag op gang en kon pas gisteren in de namiddag de Top 10 bereiken én behouden. Het nummer is vooral bekend om één van de bekendste riffs uit de (hard)rockgeschiedenis.

Inhoudelijk gaat het om een waar gebeurd verhaal: op 4 december '71 was de band in Montreux (Zwitserland) met meerdere band voor opnames. Tijden een sessie van Frank Zappa en The Mothers schoot iemand met een soort 'signalpistool(voor hulp)' richting het plafond van de zaal, die ontvlambare versiering had; de hele tent ging in de fik, waarbij de leden van Deep Purple vanuit hun hotel de rook over het meer van Geneve zagen gaan....

Deep Purple's Smoke On The Water (Official Film Clip)

Cured
9. Big Swifty - Frank Zappa
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/d8/Frank_Zappa_-_Waka-Jawaka.jpg

Punten : 32
Nom. : 4x
Nr. 1 van : -

Een aantal zeer hoge scores brachten dit, een gehel plaatkant in beslag nememnde nummer van het album Waka/Jawaka , naar plaats 9; dat gebeurde al in de eerste dagen van de week en moest toen langzaam van positie 2 afzakken naar 9 tenslotte en hield dus een Top 10 positie.

Het lange nummer (over de 17 minuten) is een jazz-rock fusion track, het soort waar Zappa in die tijd veel mee experimenteerde. Het nummer bevat veel hoorns om het een 'brassy' sound mee te geven, improvisaties en ook veel verschillende maatsoorten. Enjoy the ride.....

ook hier video direkt ... Frank Zappa - Big Swifty

Cured schreef:
10. Smoke On The Water - Deep Purple
(afbeelding)

Punten : 29

De spreiding / verdeeldheid is een stuk groter als het vorige jaar, in 1971 had je toch > 40 punten nodig om in de top 10 te komen.

Big Swifty, wat een track en dat met 2 prima Zappa albums in 1972.
Even naar de oven.

Cured
Klopt, er zijn ook een stuk meer nummers genoemd en minder 'harde' favorieten.

Later (na 20.00 ...nr. 8 )

Highway Star > Smoke On The Water

ArthurDZ schreef:

+1

Zeker eens wat betreft Highway star, die heeft hier op de site dan ook bijna het dubbele aantal voorkeurstemmen t.o.v. Smoke on the water.

zaaf
Nou zeg... mn nr 2 gewoon op 9.
Wat een toptop.

zaaf schreef:

Wat een toptop.

Ja, goed he.
Broccolitaart al klaar?

Big Swifty!

ArthurDZ schreef:

+3

Cured
Teunnis schreef:
(quote)

+3
-1

Ik vind SOTW een stuk beter qua sfeer, muziek en pakkender (incl. sound van Blackmore). ook mooie drive/pompende,stuwende aanslag in de bas.... (ingewikkelder is niet altijd beter wat mij betreft, alleen die riff al is gewoon super aanstekelijk...niet voor niets kennen of begonnen honderduizenden gitaristen met deze riff)

edit: Big Swifty vind ik dan wel vermakelijk/interessant om naar te luisteren (wat je zoal hoort), maar dat komt niet bij mij in de 'playert' ...

zaaf
broccolitaart +1

broccolitaart > Smoke on the water.

zaaf
broccolitaart > highway star!

Cured
8. Walk On The Wild Side - Lou Reed
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/74/Wows1.jpg

Punten : 32
Nom. : 5x
Nr. 1 van : DjFrankie en Simon77

Op 8.....een 'normale' pop/rock song . Ome Lou had het moeilijk om deze in de Top 10 te krijgen en dat leek donderdagmorgen nog ver weg,maar een laatste aantal stemmers brachten het toch erin....Wat een single trouwens, met op de B-kant Perfect Day van hetzelfde album Transformer.

De tekst gaat over individueën die een trip naar New York City maken, refererend naar bekende mensen in de artiestenwereld destijds. Het gaat daarbij over taboes als transsexualiteit, travestie e.d.
Muzikaal gebruikt Reed als zo vaak een 'heen en weer gaan' tussen slechts 2 akkoorden. Het nummer kent aan het eind een saxofoonsolo en de bekende (achterkoortje) zangopvulling met de...doo de doo etc.

Walk on the Wild Side ( lyrics)

Cured
Morgen verder, maar misschien maar één á 2 nummers wegens verplichtingen elders zowat de hele dag. Zondag zeker de Top 5 !

Cured schreef:
8. Walk On The Wild Side - Lou Reed

Kijk eens aan, mijn held ook al in de top 10.
Het is toch eigenlijk een perfecte dag.

Jullie zijn beste kerels.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:36 uur

geplaatst: vandaag om 14:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.