Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juni 2015, 23:31 uur
herman schreef:
In de jaren '90 luisterde ik erg veel Nirvana, Pearl Jam, Alice in Chains, Soundgarden, etc. maar nu alleen nog af en toe uit jeugdsentiment. Niet dat ik het slecht vind, maar het heeft gewoon mijn interesse niet meer.
(quote)
In de jaren '90 luisterde ik erg veel Nirvana, Pearl Jam, Alice in Chains, Soundgarden, etc. maar nu alleen nog af en toe uit jeugdsentiment. Niet dat ik het slecht vind, maar het heeft gewoon mijn interesse niet meer.
Bij mij is er ook van alles veranderd, maar Nirvana, Pearl Jam & ook wel AIC zijn gebleven. Soundgarden vind ik nu wel wat minder.
0
geplaatst: 25 juni 2015, 23:32 uur
0
geplaatst: 25 juni 2015, 23:34 uur
Mooie top 25 en de top 10 zal ook nog behoorlijk verrassen 
Ik heb er zin an.

Ik heb er zin an.
0
geplaatst: 25 juni 2015, 23:34 uur
Nou dat valt dus vies tegen west ! Gewoon werken.
Maar wel pas om 14.00 uur beginnen.
Dan mag er op dit late tijdstip wel een drankje in dacht ik zo.
Maar wel pas om 14.00 uur beginnen.
Dan mag er op dit late tijdstip wel een drankje in dacht ik zo.

0
geplaatst: 25 juni 2015, 23:37 uur
Goh Rudi.........je bent wel heel positief......dat moet iets moois gaan opleveren. Afwisselend kennelijk. Mooi !
0
geplaatst: 25 juni 2015, 23:40 uur
Ach ja, dat valt ook wel mee, maar ik had erger verwacht

Mooie top 10.

En zeker mooie top 25

0
geplaatst: 25 juni 2015, 23:42 uur
We gaan het zien. Fijn decenium in ieder geval.
Gaat leuk worden.
Gaat leuk worden.

0
geplaatst: 25 juni 2015, 23:44 uur
luigifort schreef:
PJ is toch 92?
PJ is toch 92?
Ziet ze er nog verdomd goed uit voor haar leeftijd Luigi !!! ..........flauw.

0
geplaatst: 25 juni 2015, 23:45 uur
Hehe 
Maar mag je dan n single kiezen uit 91 als t nummer op t album staat uit 92?

Maar mag je dan n single kiezen uit 91 als t nummer op t album staat uit 92?
0
geplaatst: 25 juni 2015, 23:58 uur
Van mij mag er wel grunge in de Top 10.
1991 was wel het jaar van de Amerikaanse gitaarbands.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 00:18 uur
deric raven schreef:
Ik denk als het een beetje een achterliggend gebied had gebleven, het uiteindelijk ook meer waardering had gekregen. Ik betrap mijzelf er ook regelmatig op als iets te populair wordt, de aandacht wat verslapt. Velen vinden dat als het populair is minder interessant. Zo is het nu eenmaal. De cultstatus van een act is nu eenmaal spannender en meer iets van jezelf.
Ik ben het pas later gaan waarderen. Maar de agressie van de grunge spreekt mij nog steeds wel aan. Zo'n Cobain.....continue in gevecht met zichzelf en de wereld om hem heen.
Misschien had ie gewoon nog geleefd als ie niet zo mega had geworden. De tragiek van populair zijn. Wellicht had ie het helemaal niet zo bedoeld.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 00:35 uur
Minder succesvol, een vrouw die een andere invloed op hem had....
Misschien wel, niet alleen Cobain eindigde zo triest.
Alice in Chains was een stuk minder succesvol, maar ook Layne Staley had een soortgelijk triest einde.
Misschien wel, niet alleen Cobain eindigde zo triest.
Alice in Chains was een stuk minder succesvol, maar ook Layne Staley had een soortgelijk triest einde.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 00:40 uur
Ja, en dan zelfs iemand die mee deed met zo'n afkickprogramma met bekende verslaafde artiesten.
Heel de VS volgt je op televisie, en uiteindelijk ga je nog ten onder.
Mother Love Bone hetzelfde verhaal met hun frontman.
1991 zal voor mij vooral het jaar van een geweldig Pinkpop zijn.
Heel de VS volgt je op televisie, en uiteindelijk ga je nog ten onder.
Mother Love Bone hetzelfde verhaal met hun frontman.
1991 zal voor mij vooral het jaar van een geweldig Pinkpop zijn.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 00:42 uur
Kurt Cobain was voor mij wel de eerste artiest die ik erg waardeerde, waarvan ik echt stuk was toen hij overleed, maar waarschijnlijk hadden velen dat gevoel in 1991, bij het overlijden van Freddie Mercury.
0
Cured
geplaatst: 26 juni 2015, 07:28 uur
Ik ben benieuwd, maar als ik het bij de bands houd ben ik vrij zeker van noteringen van U2, Nirvana, Pearl Jam, R.E.M. en Queen/RHCP. Minder zeker op voorhand, maar wel verwacht zijn MBV en Metallica, maar misschien vergis ik me.....(nou heb ik ook wel 8 bands genoemd
)
)
0
geplaatst: 26 juni 2015, 07:35 uur
Hallo daar! Er is ook een Nederlandse band die in 91 een fantastische plaat maakte! Maar die zal wel volledig genegeerd worden, ben ik bang. Opmerkelijk toch dat producten van eigen bodem zo over het hoofd gezien worden. The Serenes scoorden nauwelijks in 90. De Nits zag ik de afgelopen tijd ook maar zelden in een lijstje. En wat gaat er straks gebeuren met bands als Johan, Daryll-Ann en Bettie Serveert? Benieuwd of er de komende tijd nog een eerbetoon aan Thé Lau gaat volgen...
0
zaaf
geplaatst: 26 juni 2015, 08:00 uur
hallo venray!
is wat mij betreft geen kwestie van over het hoofd. vaak in longlist, geregeld in short, vaak (niet altijd) tekort voor top 10.
dat beeld zal wel zo blijven schat ik in. voor mij dan.
is wat mij betreft geen kwestie van over het hoofd. vaak in longlist, geregeld in short, vaak (niet altijd) tekort voor top 10.
dat beeld zal wel zo blijven schat ik in. voor mij dan.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 08:04 uur
Cured schreef:
Ik ben benieuwd, maar als ik het bij de bands houd ben ik vrij zeker van noteringen van U2, Nirvana, Pearl Jam, R.E.M. en Queen/RHCP. Minder zeker op voorhand, maar wel verwacht zijn MBV en Metallica, maar misschien vergis ik me.....(nou heb ik ook wel 8 bands genoemd
)
)
grapjas, jij weet toch....Ok voor jou zal ik mijn Excel sheet dan nog maar een keer controleren

0
geplaatst: 26 juni 2015, 08:54 uur
10. R.E.M. – Losing My Religion
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/72/R.E.M._-_Losing_My_Religion.jpg
Punten : 37
Nom. : 7
Nr. 1 van: johan de witt
Met die 10 punten van Johan gisterenmiddag schoot R.E.M. van plaats 17 de top 10 in.
Peter Buck probeerde een beetje wat dingetjes uit op zijn mandoline en kwam zo op de melodie van dit fraaie liedje.
Die mandoline zit ook in het liedje , net als de rest van de band.
Toen Out of Time uitkwam was ik helemaal in de ban van dit liedje, je kunt dit eindeloos meezingen.
Later ben ik andere liedjes van dat album meer gaan waarderen
R.E.M. was natuurlijk al een redelijk succesvolle band, maar dit was toch wel de grandioze doorbraak naar het grote publiek.
Na losing my Religion kwamen er hits en successen aan de lopende band, R.E.M werd heel groot.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/72/R.E.M._-_Losing_My_Religion.jpg
Punten : 37
Nom. : 7
Nr. 1 van: johan de witt
Met die 10 punten van Johan gisterenmiddag schoot R.E.M. van plaats 17 de top 10 in.
Peter Buck probeerde een beetje wat dingetjes uit op zijn mandoline en kwam zo op de melodie van dit fraaie liedje.
Die mandoline zit ook in het liedje , net als de rest van de band.
Toen Out of Time uitkwam was ik helemaal in de ban van dit liedje, je kunt dit eindeloos meezingen.
Later ben ik andere liedjes van dat album meer gaan waarderen
R.E.M. was natuurlijk al een redelijk succesvolle band, maar dit was toch wel de grandioze doorbraak naar het grote publiek.
Na losing my Religion kwamen er hits en successen aan de lopende band, R.E.M werd heel groot.
0
geplaatst: 26 juni 2015, 08:55 uur
0
geplaatst: 26 juni 2015, 09:03 uur
Ah, mijn nummer 10! Dus nog alle kans dat de uiteindelijke Top 10 ook precies mijn Top 10 is

0
Cured
geplaatst: 26 juni 2015, 09:17 uur
Goede song, alleen ben ik er wat klaar mee (te vaak gehoord denk ik) ; ik heb een ander nummer van dat album veel liever en hoop dat ie nog komt....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.