MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Fijne dag.

Hoe kan ik die nu weer vergeten zijn, heb verdomme die hele RYM singlelijst (1000 stuks) door zitten ploegen!

Is wel een twijfelgevalletje zie ik nu... obscure release volgens Discogs uit 1991 en verder zeggen alle bronnen 1992. Rudi?

Ah, zal bij RYM dus wel in 1992 in de lijst staan. En was dat niet leidend, Rudi S?

Heb net voor de zekerheid een backup nummer 10 ingestuurd, iets met een Egyptisch rijk

Walk Like An Egyptian.

Liefde is blindheid.

GrafGantz yeahyeahyeah en alle andere deelnemers.

Rudi S schreef:

(afbeelding)

Om het speuren naar release datums te verlichten, zou ik het volgende wel introduceren:
1. Onze eigen site is leidend wat betreft de releasedatum (zat ik gisteren al aan te denken, maar vond dit vandaag ook in mijn PM bus.
2. Singles staan niet op MuMe, daar gebruiken wij Rate Your Music (RYM) voor, veel users speuren daar toch al.
3. single of albumtrack, daar telt de eerste release zoals aangegeven op MuMe/RYM.
4.Exoten , wiki (eng. boven nl, voor nederlandse nummers telt wiki.nl) en daarna wordt het speurwerk.

Dit betekend dat Tinseltown 1984 wordt (single volgens RYM, ook album track 1984 volgens MuMe).
West end girls staat op RYM op 84 en 85, dus eerste release telt.

Mooi, die bewaar ik dan voor m'n 1992 lijstje

Ditto! Dank voor de toelichting Rudi S, je kan mijn gisteren ge-PM'de backup doorvoeren

vigil schreef:
Maar waar doe ik dat eigenlijk voor? De rock top 10 is al zo'n beetje bekend.

Nou, ik zou als ik jou was morgen en daarna toch maar eens inschakelen op deze zender, wij zijn toch een mooi clupje

yeahyeahyeah schreef:
Heb net voor de zekerheid een backup nummer 10 ingestuurd, iets met een Egyptisch rijk

Lekker raven

herman schreef:
(quote)

Lekker raven

Oh jee, wat mis ik nu weer?

Rudi S schreef:
(quote)
Nou, ik zou als ik jou was morgen en daarna toch maar eens inschakelen op deze zender, wij zijn toch een mooi clupje

Ik moet nog inleveren man!

1. Smells like
2. Alive
3. Enter Sandman
4. Black
5. Come as you are
6. Nothing else matters

Die andere moet ik nog even over nadenken

Je vergeet Losing Religion

vigil schreef:
(quote)

1. Smells like
2. Alive
3. Enter Sandman
4. Black
5. Come as you are
6. Nothing else matters

Die andere moet ik nog even over nadenken

Dat zou de boel flink op de kop zetten

vigil schreef:
(quote)

1. Smells like
2. Alive
3. Enter Sandman
4. Black
5. Come as you are
6. Nothing else matters

Snel inleveren, voor je te laat bent!

Cured
Dat lijstje van Fish is heeft een hoog west-coast gehalte.....mag wel wat minder ; geen Marillion dit jaar?

GrafGantz schreef:
(quote)

Oh jee, wat mis ik nu weer?

Dat hoorn nummer. Zelf leren kennen via een dj-set van Liam Howlett uit deze tijd. Later heeft hij het nummer ook gesamplet in Climbatize van The Prodigy.

Weet niet of ie het bij mij gaat halen, maar wel een hele vette track. Is trouwens dezelfde producer die de technoversie van Hills of Kathmandu maakte, die ik na de editie van 1979 plaatste. Mocht iemand zit dat nog herinneren

Nope, nog altijd geen idee. Heeft het nu te maken met Egypte of met Kaap Hoorn? Dat is nogal een verschil natuurlijk

Teunnis schreef:
(quote)

Een tip voor jou en GrafGantz: ga ook het legendarische Belgische label van Renaat & Sabine goed uitpluizen, want daar is, naast RDJ, nog wel een hele hoop meer mooi spul te vinden in deze jaren.

Ja, fantastisch label uiteraard.
Go Bang is ook zeker de moeite waard om eens naar te kijken. En ook Torso, Shut Up and Dance, WARP (toen ook al), Kickin Records, Lower East Side Records (toen er nog house op uitkwam) zijn het bekijken waard.

GrafGantz schreef:
Nope, nog altijd geen idee. Heeft het nu te maken met Egypte of met Kaap Hoorn? Dat is nogal een verschil natuurlijk

Met Egypte en het muziekinstrument.

Cured
GrafGantz schreef:
Raad Een Lied Of Niet

Hm, tot nu ben ik zeer tevreden met de top 10, mooie mix
De sombermannen hebben tot nu ongelijk, maar er kan nog van alles veranderen.

Dag allemaaaaalll...

Cured

Is er eigenlijk ook nog iemand die voor die Franse Boer(in) gegaan is?

vigil schreef:

Ken jij het dansje nog

Rudi S schreef:
(quote)
Ken jij het dansje nog

Begin jij dan haak ik wel in

vigil schreef:

Staat bij mij virtueel in de top 10.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:16 uur

geplaatst: vandaag om 04:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.