Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2015, 23:36 uur
Apart........nog nooit van gehoord. Ik miste wel meer in die periode.....geloof ik.
Wilde tijd.

0
geplaatst: 26 juni 2015, 23:47 uur
Ha, ha: wraak! Zo'n baggertrack van zo'n zwaar overschat indiebandje!

0
geplaatst: 26 juni 2015, 23:55 uur
Nog nooit gehoord van Slint... Ze zijn blijkbaar gestopt in 1991 (op enkele comebacks na) en toen was ik nog maar 13 jaar. Eerder succes in Nederland dan in Vlaanderen merk ik. Maar wel leuk als tip.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 00:08 uur
Slint was toen echt niet zo bekend hoor. Pas ver in de jaren '90 kregen ze steeds meer erkenning en navolging en werd Spiderland erkend als een van de meest invloedrijke rockplaten van de jaren '90.
Heb het zelf ook een tijd veel geluisterd, 15 jaar terug had ik Good Morning, Captain ongetwijfeld op 1 gezet in mijn lijstje.
Lijkt me sterk eigenlijk, Ministry is totaal niet populair op MuMe. Doe mij maar Thieves ook.
Heb het zelf ook een tijd veel geluisterd, 15 jaar terug had ik Good Morning, Captain ongetwijfeld op 1 gezet in mijn lijstje.
DjFrankie schreef:
Jezus build my hot rod is toch iets beter. Maar of die nog komt?
Jezus build my hot rod is toch iets beter. Maar of die nog komt?
Lijkt me sterk eigenlijk, Ministry is totaal niet populair op MuMe. Doe mij maar Thieves ook.

0
geplaatst: 27 juni 2015, 07:51 uur
herman schreef:
Slint was toen echt niet zo bekend hoor. Pas ver in de jaren '90 kregen ze steeds meer erkenning en navolging en werd Spiderland erkend als een van de meest invloedrijke rockplaten van de jaren '90.
Gaat dat niet wat ver: één van de meest invloedrijke rockplaten van de 90s?Slint was toen echt niet zo bekend hoor. Pas ver in de jaren '90 kregen ze steeds meer erkenning en navolging en werd Spiderland erkend als een van de meest invloedrijke rockplaten van de jaren '90.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 07:54 uur
5. Talk Talk - After the Flood
https://m1.behance.net/rendition/modules/3525694/disp/a8950b270eaa912f743bf4e1f2ccc7e8.jpg
Punten : 51
Nom. : 8
Nr. 1 van: bikkel2 luigifort
1 enkel puntje meer dan de kapitein en daar hebben wij Talk Talk alweer, die hebben een doorlopend abonnement op dit topic.
Leek op The Spirit of Eden het einde was bereikt aan de muzikale expansie om toch nog binnen de kaders van de popmuziek te blijven, maar op The Laughing Stock blijkt er nog een beetje ruimte gevonden te zijn.
Met name het hier gekozen nummer zoekt die grenzen weer op en zo blijkt de fans groeien met Hollis en consorten gewoon mee.
Met zijn bijna 10 minuten is dit een van de hoogtepunten uit de discografie van Talk Tals.
Weer veel akoestisch instrumenten, het orgel en soms van kakofonie naar bijna niets (intro en het einde).
Hollis zingt somber, klagend en ja smekend als altijd, hierna was het voorbij met Talk Talk , er kwam nog wel een fameus solo album van Hollis, die zien wij hier wel weer terug in 1988.
https://m1.behance.net/rendition/modules/3525694/disp/a8950b270eaa912f743bf4e1f2ccc7e8.jpg
Punten : 51
Nr. 1 van: bikkel2 luigifort
1 enkel puntje meer dan de kapitein en daar hebben wij Talk Talk alweer, die hebben een doorlopend abonnement op dit topic.
Leek op The Spirit of Eden het einde was bereikt aan de muzikale expansie om toch nog binnen de kaders van de popmuziek te blijven, maar op The Laughing Stock blijkt er nog een beetje ruimte gevonden te zijn.
Met name het hier gekozen nummer zoekt die grenzen weer op en zo blijkt de fans groeien met Hollis en consorten gewoon mee.
Met zijn bijna 10 minuten is dit een van de hoogtepunten uit de discografie van Talk Tals.
Weer veel akoestisch instrumenten, het orgel en soms van kakofonie naar bijna niets (intro en het einde).
Hollis zingt somber, klagend en ja smekend als altijd, hierna was het voorbij met Talk Talk , er kwam nog wel een fameus solo album van Hollis, die zien wij hier wel weer terug in 1988.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 07:55 uur
Siamese Dream, Ten, Nevermind en Definitely Maybe lijken mij van meer invloed wat betreft rockplaten.
He, daar is Talk Talk weer.
He, daar is Talk Talk weer.

0
Cured
geplaatst: 27 juni 2015, 08:05 uur
Niet bepaald mijn top 10........knappe tegenvaller van uitgerekend mijn favoriete 90's jaar. Niet dat het allemaal tenenkrommend is, maar ik heb er weinig mee over het algemeen. Nog slechts 4 songs 'to go' en ik mag hopen dat er nog minimaal 2 voor me tussen zitten qua smaak.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 08:07 uur
Cured schreef:
en ik mag hopen dat er nog minimaal 2 voor me tussen zitten qua eigen beleving.
en ik mag hopen dat er nog minimaal 2 voor me tussen zitten qua eigen beleving.
Jij legt de lat wel heel hoog, ik zal kijken wat ik voor jou kan doen

0
Cured
geplaatst: 27 juni 2015, 08:09 uur
Dat voorspelt niet veel goeds en ik dacht nog bescheiden te zijn..... 

0
geplaatst: 27 juni 2015, 08:10 uur
deric raven schreef:
Siamese Dream, Ten, Nevermind en Definitely Maybe lijken mij van meer invloed wat betreft rockplaten.
Ja, maar aan de andere kant hoeft een band die invloedrijk is geweest niet direct heel bekend te zijn geweest, als je een paar bands hebt beïnvloed die later bekend worden dan gaat het al op.
Bands als My Bloody Valentine en Pavement zijn denk ik ook wel invloedrijk geweest.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 08:21 uur
Cured schreef:
Niet bepaald mijn top 10........knappe tegenvaller van uitgerekend mijn favoriete 90's jaar.
Tja.... indeed. Niet bepaald mijn top 10........knappe tegenvaller van uitgerekend mijn favoriete 90's jaar.

0
geplaatst: 27 juni 2015, 08:45 uur
In ieder geval leuk dat Slint het heeft gehaald. Hoop nog een beetje op MBV, maar ik verwacht eigenlijk teveel versplintering van stemmen tussen verschillende nummers.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 09:03 uur
4. R.E.M. - CountryFeedback
http://i.ytimg.com/vi/keYpLuliECU/hqdefault.jpg
Punten : 54
Nr. 1 van: niemand
Door vaak hoge scores kwam dit lied moeiteloos in de top 10.
REM met 2 liedjes in onze top 10 en het is bij lange niet het best gewaardeerde album van die club hier op de site, dat beloofd nog wat voor de jaren die gaan komen.
Even een regel uit mijn note bij REM greatest hits topic “Om te huilen zo mooi deel zoveel, man o man wat een prachtig lied”
Stipe noemde dit zijn favoriete REM lied, de tekst zou voor een groot gedeelte geïmproviseerd zijn en bedoeld als een gezongen brief.
Peter Buck dacht dat hij de demo opnam van dit prachtige lied, maar voor Stipe was het gewoon de album versie en de rest is geschiedenis.
En wij gaan bij uitzondering direct voor de live uitvoering, er is absoluut niets wat mij hier van kan weerhouden.
"I Need this"
http://i.ytimg.com/vi/keYpLuliECU/hqdefault.jpg
Punten : 54
Nr. 1 van: niemand
Door vaak hoge scores kwam dit lied moeiteloos in de top 10.
REM met 2 liedjes in onze top 10 en het is bij lange niet het best gewaardeerde album van die club hier op de site, dat beloofd nog wat voor de jaren die gaan komen.
Even een regel uit mijn note bij REM greatest hits topic “Om te huilen zo mooi deel zoveel, man o man wat een prachtig lied”
Stipe noemde dit zijn favoriete REM lied, de tekst zou voor een groot gedeelte geïmproviseerd zijn en bedoeld als een gezongen brief.
Peter Buck dacht dat hij de demo opnam van dit prachtige lied, maar voor Stipe was het gewoon de album versie en de rest is geschiedenis.
En wij gaan bij uitzondering direct voor de live uitvoering, er is absoluut niets wat mij hier van kan weerhouden.
"I Need this"
0
geplaatst: 27 juni 2015, 09:05 uur
M'n nummer 6 (Talk Talk) en m'n nummer 2 achter elkaar. In tegenstelling tot Cured geen klachten hier 

0
geplaatst: 27 juni 2015, 09:08 uur
En nu, top 3

Even wat bands die wel in de exit polls zaten maar nog helemaal niet voorbij zijn geweest:
Queen, U2, Metallica , Nirvana, My Bloody Valentine (of toch nog wat acts met 2 liedjes in de top 10
).
Wij hebben nog maar 3 plaatsen

Even wat bands die wel in de exit polls zaten maar nog helemaal niet voorbij zijn geweest:
Queen, U2, Metallica , Nirvana, My Bloody Valentine (of toch nog wat acts met 2 liedjes in de top 10
).Wij hebben nog maar 3 plaatsen

0
geplaatst: 27 juni 2015, 09:12 uur
Wellicht zit ik er faliekant naast maar U2 verwacht ik eigenlijk niet meer. Te veel versnippering in de stemming denk ik, een nummer als One was dan wel een grote hit maar iets zegt me dat veel mensen hier dit nummer niet zo goed kunnen smaken.
Ik gok op Nirvana, Pearl Jam en Massive Attack.
Ik gok op Nirvana, Pearl Jam en Massive Attack.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 09:49 uur
0
geplaatst: 27 juni 2015, 09:50 uur
Nou zo goed als het begin was valt het toch wel tegen 
Maar goed we hebben nog 3 plekken te gaan

Maar goed we hebben nog 3 plekken te gaan

0
geplaatst: 27 juni 2015, 09:51 uur
0
geplaatst: 27 juni 2015, 09:58 uur
Ah, Talk Talk! Mijn nummer 7 en daarmee het 2de liedje uit mijn Top 10. Waarschijnlijk ook de laatste.
Dus waarschijnlijk geen Metallica? Dat is toch wel een verrassing voor mij aangezien ze toch regelmatig voorbij kwamen in de 80's en het black album bepaald geen onbekend album is.
Dus waarschijnlijk geen Metallica? Dat is toch wel een verrassing voor mij aangezien ze toch regelmatig voorbij kwamen in de 80's en het black album bepaald geen onbekend album is.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 10:04 uur
vigil schreef:
Er is een Metallica liedje dat 8 keer in een top 10 is terecht gekomen, er is trouwens ook een groep met 8 verschillende nominaties

0
geplaatst: 27 juni 2015, 10:21 uur
Als R.E.M. het nu al goed doet wat gaat dat volgend jaar wel niet worden! Een R.E.M. slachtveld?
In ieder geval had ik in mijn top 30 twee x R.E.M. Losing dus en het prachtige Low.
In ieder geval had ik in mijn top 30 twee x R.E.M. Losing dus en het prachtige Low.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 10:23 uur
Country Feedback is een fantastisch nummer, nog niet in mijn top 20, maar hard opweg daarnaartoe 

0
geplaatst: 27 juni 2015, 10:26 uur
Groep met 8 nummers? Kan wel Guns 'n Roses zijn met hun UYI I en II.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 10:29 uur
Correctie er zijn zelfs 2 groepen met 8 verschillende top 10 noteringen, maar die geweren bende hoort daar absoluut niet bij 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.