Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 27 juni 2015, 10:38 uur
Dit is mijn favoriete R.E.M. nummer van Out Of Time : ben blij dat ie er in zit met dank aan de andere liefhebbers hier.
Tsja.....wat blijft over......Black, Unfinished Sympathy en November Rain denk ik.
Tsja.....wat blijft over......Black, Unfinished Sympathy en November Rain denk ik.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 10:38 uur
Ah dan is die tweede PJ want die ben jij gaan checken toen ik dat schreef 

0
geplaatst: 27 juni 2015, 11:06 uur
Ik verwacht Nirvana nog wel. Hoop wat anders dan Teenspirit in ieder geval.
U2 misschien....maar aub niet met One
Staan zoveel betere tracks op Achtung Baby.
U2 misschien....maar aub niet met One

Staan zoveel betere tracks op Achtung Baby.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 11:13 uur
3. Massive Attack - Unfinished Sympathy
https://newmusicunited.files.wordpress.com/2011/08/massive-attack-unfinished-sympat-67314.jpg
Punten : 70
Nom. : 9
Nr. 1 van: Arno thelion stoepkrijtDwejkk_
Meteen maar een stap van 16 punten wij zijn nu in de top aanbeland.
4 keer een nummer 1 notering en dan gaat het hard
Ook Massive Attack scoort een 2e notering.
Weer met die heerlijke zang van Sara Nelson
Het orkestrale deel zou eerst uit een synthesizer komen maar later is toch besloten om een echt orkest te gebruiken, gelukkig maar het geeft het lied net dat beetje extra.
Het nummer is weer een smeltkroes van stijlen en invloeden, van pure soul, samples, scratchen en dan dat orkest, met daar boven uit die fraaie stem.
Wij Nederlanders weten dit zeker te waarderen , dit lied kwam bij ons op nummer 1 in de hitparade.
https://newmusicunited.files.wordpress.com/2011/08/massive-attack-unfinished-sympat-67314.jpg
Punten : 70
Nom. : 9
Nr. 1 van: Arno thelion stoepkrijtDwejkk_
Meteen maar een stap van 16 punten wij zijn nu in de top aanbeland.
4 keer een nummer 1 notering en dan gaat het hard
Ook Massive Attack scoort een 2e notering.
Weer met die heerlijke zang van Sara Nelson
Het orkestrale deel zou eerst uit een synthesizer komen maar later is toch besloten om een echt orkest te gebruiken, gelukkig maar het geeft het lied net dat beetje extra.
Het nummer is weer een smeltkroes van stijlen en invloeden, van pure soul, samples, scratchen en dan dat orkest, met daar boven uit die fraaie stem.
Wij Nederlanders weten dit zeker te waarderen , dit lied kwam bij ons op nummer 1 in de hitparade.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 11:20 uur
Geweldig nummer. Al heb ik een voorkeur voor de latere Massive Attack.
Wel terechte notering overigens.
Wel terechte notering overigens.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 11:31 uur
schitterende nummer 3, is mijn nummer 2 
Safe from Harm (hier nummer 7) is mijn nummer 3

Safe from Harm (hier nummer 7) is mijn nummer 3
0
geplaatst: 27 juni 2015, 11:36 uur
Ongelooflijk. 
Ook nog eens 2 (!) nummers van een album met een gemiddelde van 3,80 uit dit superjaar 1991:
Massive Attack - Blue Lines (1991)
Ik zal er maar geen complottheorie op los laten... zucht.

Ook nog eens 2 (!) nummers van een album met een gemiddelde van 3,80 uit dit superjaar 1991:

Massive Attack - Blue Lines (1991)
Ik zal er maar geen complottheorie op los laten... zucht.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 11:39 uur
US is niet direct mijn MA favoriet maar toch leuk dat ie de top 10 haalt! Tot nu toe een score van 2 op 8 (Safe from Harm (5) en After the Flood (8)). Er van uitgaand dat Smells Like en Black nog komen blijft het hierbij deze week. Ik ga '92 in elkaar puzzelen
.
.
0
Telamon
geplaatst: 27 juni 2015, 11:43 uur
Dus geen Metallica in de top 10?? Vind ik toch wel opmerkelijk. Of zou die toch nog komen met verrassingen als 2x MA, Slint en Talk Talk? Vandaag of morgenochtend, Rudi S?
0
geplaatst: 27 juni 2015, 11:44 uur
Telamon schreef:
Dus geen Metallica in de top 10?? Vind ik toch wel opmerkelijk.
Dus geen Metallica in de top 10?? Vind ik toch wel opmerkelijk.
Dit dus.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 11:49 uur
Massive Attack - Unfinished Sympathy op 3 goed gedaan mijn nr. 1, naar alle waarschijnlijkheid komt mijn nr. 2 ook nog en heb ik dus een score van 2/10.
Overigins wel benieuwd waar Marc Cohn - Walking in Memphis (mijn nr. 5) uiteindelijk beland is die niet MM verantwoord i.v.m. een te hoog Sky-Radio gehalte...........
Overigins wel benieuwd waar Marc Cohn - Walking in Memphis (mijn nr. 5) uiteindelijk beland is die niet MM verantwoord i.v.m. een te hoog Sky-Radio gehalte...........
0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:03 uur
Het kan natuurlijk dat er te veel verspintering is geweest bij PJ en deze daardoor 1 liedje mag aanleveren voor de Top 10. Dus geen Black maar The Black Album, what's in a name...
0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:05 uur
thelion schreef:
Erg mooi liedje maar niet in mijn top 30, het is gewoon een sterk jaar.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:05 uur
Nee hoor, zonder Slint geen Mogwai, Sigur Ros, Godspeed You Black Emperor, etc.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:06 uur
herman schreef:
(quote)
Nee hoor, zonder Slint geen Mogwai, Sigur Ros, Godspeed You Black Emperor, etc. Dan had iedereen het over Slowdive gehad

0
Cured
geplaatst: 27 juni 2015, 12:09 uur
Black komt nog wel, maar die andere....Come As You Are /November Rain ?
0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:10 uur
Metallica gaat hem niet worden, in 1991 waren ze ook duidelijk over hun hoogtepunt heen. Zo'n Enter Sandman is nog wel leuk, maar gaat echt geen potten breken hier.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:10 uur
Black zal wel op 1 staan. Ik vrees voor Nirvana op 2 en dan hebben we de 2 grootste bands en een wel heel afgezaagde op 2. Maar het zij zo. Metallica verwacht ik ook niet in de top 10 eigenlijk.
Die klinken toch totaal anders?
Een van Mogwai's bekendste nummers heette nota bene eerst Slint voordat ze het Like Herod noemde.
Die klinken toch totaal anders?
Een van Mogwai's bekendste nummers heette nota bene eerst Slint voordat ze het Like Herod noemde.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:12 uur
Nog best veel variatie- Dance/ rock en
kunst ( Talk Talk)
Hoop wel Bram nog ergens in de top 25 terug te vinden en natuurlijk Rain Tree Crow.
kunst ( Talk Talk)

Hoop wel Bram nog ergens in de top 25 terug te vinden en natuurlijk Rain Tree Crow.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:12 uur
Nirvana kan ik mee leven..met Black niet dat vind ik zo n zeurnummer van n overhypte band..
0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:13 uur
Mja, had gehoopt op iets meer variatie... maar Underground Resistance of Aphex Twin zal wel niet meer komen.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:15 uur
Ja voor straf
. Every Colour You Are had bij mij hoge ogen gegooid.. magnifiek nummer!
. Every Colour You Are had bij mij hoge ogen gegooid.. magnifiek nummer!
0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:17 uur
yeahyeahyeah schreef:
Metallica gaat hem niet worden, in 1991 waren ze ook duidelijk over hun hoogtepunt heen. Zo'n Enter Sandman is nog wel leuk, maar gaat echt geen potten breken hier.
8 keer top 10
0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:17 uur
Mijn 2e favorite van het album. Ik ben voor Black Water gegaan.
0
geplaatst: 27 juni 2015, 12:21 uur
luigifort schreef:
Nirvana kan ik mee leven..met Black niet dat vind ik zo n zeurnummer van n overhypte band..
Zonder eten naar bed Luigi.....

Ben je wel eens naar een concert van Pearl Jam geweest? Dan gaat vrijwel elke liefhebber van rock muziek voor de bijl. Magisch is het!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.