MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:

yeahyeahyeah schreef:
Metallica gaat hem niet worden, in 1991 waren ze ook duidelijk over hun hoogtepunt heen.

Dat is een eeuwige discussie: waren ze toen over hun hoogtepunt of juist op hun hoogtepunt? Dit was geen echte thrash plaat meer, eerder hard rock / metal. Anders dan de voorgaande platen, voor sommigen daarom minder, voor anderen precies goed. In ieder geval staan er wel flink wat geweldige nummers op. Zelf had ik gehoopt op The Unforgiven. Een nummer van één van de grote albums van 1991 had best in onze top 10 gekund.

Bij mij staat Metallica (The Black Album) nog steeds in mijn top 10, maar dat zou weleens kunnen veranderen in Ride The Lightning.

Nee nog nooit geweest..vind Ten wel aardig maar niet die wereldplaat die iedereen t vindt..doe mij dan maar Vs. of No Code ofzo..

After the Flood heeft mij zeer positief verrast.
Stond hier op 5. Country Feedback op 6.:

herman schreef:
Black zal wel op 1 staan. Ik vrees voor Nirvana op 2 en dan hebben we de 2 grootste bands en een wel heel afgezaagde op 2.
Gelukkig is Massive Attack inmiddels niet net zo afgezaagd geworden.

Ik had toch echt verwacht dat Innuendo wel top 10 zou scoren. En zeker boven Vanilla Ice.

Ja MA ook behoorlijk afgezaagd..doe mij maar t latere werk..maar hee tis 1991

chevy93 schreef:

Ik had toch echt verwacht dat Innuendo wel top 10 zou scoren. En zeker boven Vanilla Ice.

Wie zegt dat dit niet gelukt is, het is nog niet voorbij.
Overigens staat Vanilla ice er terecht bij

vigil schreef:
Dan moet denk ik PJ zijn met

Nee die hebben er echt niet zoveel

herman schreef:
Die klinken toch totaal anders? Een van Mogwai's bekendste nummers heette nota bene eerst Slint voordat ze het Like Herod noemde.

jij had het over als Slint er niet was geweest, dan had Mogwai die track vast ook geen Slint genoemd

dan was dat wellicht het pad geweest bedoel ik aan te geven

bikkel2 schreef:
en natuurlijk Rain Tree Crow.
Blackwater had ik op 19 in mijn Top 30, prachtig prachtig prachtig

Edit: ow jij ook zie ik

Telamon
chevy93 schreef:

Moet er nog iemand uit een droom geholpen worden?

Nooit doen bij mooie dromen

2. Nirvana – Smells Like Teen Spirit

http://eil.com/images/main/Nirvana-Smells-Like-Teen-543895.jpg

Punten : 87
Nom. : 11
Nr. 1 van: Telamon west GrafGantz

Weer 17 punten en daar is dan eindelijk Nirvana, tja 8 verschillende liedjes top 10 genoemd dat wil nog weleens nadelig zijn voor een goede eindklassering.

Nirvana heeft het dan toch gehaald en ook nog op een mooie 2e plek, zeg nou zelf, hoe je er ook over denkt er hoort gewoon een Nevermind liedje in een top 10 over 1991.
Toen Cobain de band dit lied voorspeelde vonden zij het maar niets, niemand zag iets in het nummer ook niet na 1,5 uur variëren.
Nadat de band het tempo terugschroefde ontstond het uiteindelijke lied wat beter in de smaak viel.
Cobain wilde eigenlijk gewoon een Pixies liedje schrijven , nou die doen het hier ook altijd wel goed.
Smels like .. werd het ultieme Nirvana liedje en hun grootste succes.

With the lights out, it's less dangerous
Here we are now; entertain us
I feel stupid and contagious
Here we are now; entertain us
A mulatto, an albino, a mosquito, my libido
Yeah, hey
Yeah

Net als Losing My Religion veel te vaak gehoord waardoor ik er weinig meer aan vind. Zelfs de Toppers spelen dit tegenwoordig live. Maar iets van Nevermind hoort er zeker wel in, inderdaad. In de jaren '90 helemaal stukgedraaid.

Voor mij persoonlijk de minste uitslag sinds 1965, maar soit dit is natuurlijk wel het jaar waarin grunge- en hardrockliefhebbers hun hart behoren op te kunnen halen.

Cured
Ik heb dit album toen ook helemaal kapot 'gedraaid' en heb het in tijden niet beluisterd, maar een ware klassieker is het wel; ik ging trouwens voor een albumtrack, maar Nirvana hoort hoe dan ook wel in die Top 10.

herman schreef:
Zelfs de Toppers spelen dit tegenwoordig live.

Is dit een grap Herman? Ik vrees van niet: wat een heiligschennis. Ze dansen op het graf van Kurt!

Rudi S schreef:
Weer 17 punten en daar is dan eindelijk Nirvana, tja 8 verschillende liedjes top 10 genoemd dat wil nog weleens nadelig zijn voor een goede eindklassering.

Is dat een record? 8 verschillende liedjes:

west schreef:
(quote)

Is dat een record? 8 verschillende liedjes:

Er is er nog een dit jaar

Gretz schreef:
Voor mij persoonlijk de minste uitslag sinds 1965, maar soit dit is natuurlijk wel het jaar waarin grunge- en hardrockliefhebbers hun hart behoren op te kunnen halen.
Volgens mij valt het hardrockgehalte reuze mee; tot nu toe alleen Alive, Estranged en Smells Like Teen Spirit. Daar komt straks Black bij en dat is amper hardrock te noemen.

2 keer R.E.M., 2 keer Massive Attack, Vanilla Ice en Talk Talk. Zes keer verre van hardrock/grunge.

Rudi S schreef:
(quote)

Er is er nog een dit jaar

Het album van de nummer 1 wellicht?

Van Disintegration stonden er al 6 bij de beste 25, geloof ik.

GrafGantz schreef:
(quote)

Het album van de nummer 1 wellicht?

Nope , die andere groep met 8 top 10 nominaties heeft het niet gehaald, jij weet wel.

Rudi S schreef:
jij weet wel.

Ja, jij ook.

chevy93 schreef:
(quote)
Volgens mij valt het hardrockgehalte reuze mee...

Dat lijkt mij ook ja. Misschien had Gretz ook op meer gehoopt.

west schreef:
(quote)

Is dit een grap Herman? Ik vrees van niet: wat een heiligschennis. Ze dansen op het graf van Kurt!

Toppers 2011 Rock medley Dansers Dance Company/ Robin Hack - YouTube

Ik durf er niet op te klikken...

chevy93 schreef:
(quote)
Volgens mij valt het hardrockgehalte reuze mee; tot nu toe alleen Alive, Estranged en Smells Like Teen Spirit. Daar komt straks Black bij en dat is amper hardrock te noemen.

2 keer R.E.M., 2 keer Massive Attack, Vanilla Ice en Talk Talk. Zes keer verre van hardrock/grunge.

Hoeveel liedjes stonden er eigenlijk in de top 10 dit jaar?

herman schreef:
(quote)

Hoeveel liedjes stonden er eigenlijk in de top 10 dit jaar?

11 , 10 door mij en 1 door deric raven

Black op 1 en speciaal voor Chevy staat MC Hammer op nummer anderhalf

Ik zit vandaag en morgen een beetje krap in de tijd, dus wij zijn vroeg dit jaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:46 uur

geplaatst: vandaag om 18:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.