MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Ha dat liedje staat wel op een minder populair album, eigenlijk een vergeten parel wat mij betreft.
Maar die gaat bij mij ook nog scoren.

Dan hebben we het niet over Creep lijkt me, die is sowieso niet vergeten en een parel al helemaal niet

vigil schreef:
en een parel al helemaal niet

Zie je wel, jij bent 'm ook al vergeten

Nee joh echt niet. Creep en Rage Against the Machine... Als we zo 1992 moeten gaan herinneren...

johan de witt schreef:
R.E.M. zo laag
Zal wel weer door een enorme spreiding van nummers komen.
Maar de week is nog lang.

U2 viel vorig jaar door een stemmenspreiding over 8 nummers uit de boot, tja je moet om hier te scoren op zijn veiligst gewoon een slecht album maken met 1 goed nummer, dat heeft de koploper van dit moment ook gedaan

vigil schreef:
Nee joh echt niet. Creep en Rage Against the Machine... Als we zo 1992 moeten gaan herinneren...

Zouden smaken misschien in de muziek ook verschillen

Rudi S schreef:
(quote)
Zouden smaken misschien in de muziek ook verschillen

Dat zou zeker kunnen! Ik kan bij die nummers overigens weinig muzikaliteit ontdekken. Beetje overjarige gefrustreerde pubers.

Zo de moeilijke 1992 bevalling is geweest en het is een mooie baby geworden al zeg ik het zelf. Het aangifteformulier is verzonden aan herr Rudi

En nog snel verwerkt voordat de plicht roept

Weinig écht goede nummers. Vooral een paar albums die over de gehele linie sterk zijn.

Teveel goeie nummers juist

DAAR IS IE WEER........HET GEBRUIKELIJKE JAAROVERZICHTJE !

1992:

* Veel variatie met gabberhouse als misschien wel opvallenste verschijning.
Ventjes ( kaal) en dames in trainingspak. Hoppend en springend op een beukend eenzijdige beat wat al snel de strot uitkomt.
Voer voor een persiflage en dat komt er dan ook met regelmaat. Bob Fosko en Ruben v.de Meer (oa.) weten er wel raad mee.
De gabberfeesten zijn er volop en de hype is dit jaar echt op stoom ( met pilletjes natuurlijk.)
Het kachelt een poosje door, maar de aardigheid als hype is er snel vanaf.

* Op 20 April neemt de wereld notie van een groots opgezet afscheidsconcert in Wembley , ter ere van de in November 1991 overleden Queenzanger Freddie Mercury.
Oudere en hedendaagse acts nemen passend afscheid met als begeleiders de overige Queenleden.
Wat opvalt is dat de meesten de akelig hoge toonsoorten die Freddie de wereld in zong, nauwelijks aan kunnen. George Micheal zingt het echter moeiteloos weg. Zijn magistrale uitvoering van Somebody To Love verschijnd dan ook op een E.P.
De geruchten dat George pertinent bij Queen zal gaan zingen zijn niet van de lucht. Echter komt er geen vervolg.

* Nominatie voor het lulligste en foutste liedje gaat naar de Country artiest Billy Ray Cyrus. Met zijn Achy Breaky Hart zal hij veel vrouwenharten hebben doen smelten, maar ondergetekende loopt nog steeds met psychische klachten in de rondte. Wat een verschrikkelijk lied....BAH !!!

* Billy Idol zijn highlights behoren in 1992 tot het verleden. Billy, die een jaar er voor nog een rolletje had in de beruchte Doors film, moet voor het gerecht verschijnen als hij een dame in het gezicht slaat. Rebel Yell....ja...sure. En wat een verrassing, hij heeft problemen met alcohol en drugs.
Axl Rose neemt ondertussen een paar bokslessen bij Billy.

* Verder is retrorock ook gewoon aan de orde.
Lenny Kravitz en The Black Crows met hun 70's gerelateerde rock en dan ook de doorbraak van het Countryrock gezeldschap The Jayhawks. Niet heel origineel, maar het luistert prima weg.
We gaan in 1992 al voorzichtig een kant op dat de meest uiteenlopende genre's succesvol zijn.
Aanbod voor iedereen.

* Overleden in 1992.

Jeff Porcaro (38) Natuurlijk bekend van Toto en drummer die talloze studioalbums heeft ingespeeld.
De drummer worstelt al langer met een cocaine verslaving, maar tijdens het sproeien van de tuin ( waar hij met een verdelvend goedje in de weer is) gaat het fout. Een raadselachtig overlijden. Men spreekt nog altijd over een allergie.

Uit Nederland overlijden Amsterdamse
volkshelden Tante Leen (80) en Johnny Meyer ( 79)

Blues legends Willy Dixon ( 76) Albert King ( 64) verlaten ons ook.

De legendarische Argentijnse bandoneonist / componist Astor Piazzola laat ook het leven.
71 jaar.

Het is weer genoeg en we gaan ons richten op de top 10.

Reminder : Op tijd je lijstje naar Rudi versturen.
Want.......hoe meer zielen....hoe.....you know

Groeten, bikkel de 2e.

Top weer bikkel de 2e..hulde hulde

Dank, dank. Ik doe het graag.

bikkel2 schreef:

Benieuwd of we nu weer gezamenlijk de nummer 1 hebben

Zou heel toevallig zijn.

vigil schreef:
(quote)

weirdo?

Ik heb ook lieverd die weirdo dan die engerd...
Al staan op de b-kant van die engerd dan wel weer betere nummers.

bikkel2 schreef:

In ieder geval noemde je ook n band waarvan ik bang was of iedereen m zou vergeten

luigifort schreef:
(quote)
In ieder geval noemde je ook n band waarvan ik bang was of iedereen m zou vergeten

Tante Leen is geen band hoor

Nog mensen opgebloeid in het weekend?

zaaf
vigil schreef:
(quote)

Tante Leen is geen band hoor
En Billy Ray Cyrus ook niet....

Gabber Piet ook niet !!

Vast The Jayhawks........gok ik Luigi ?

bikkel2 schreef:
The Jayhawks........gok ik Luigi ?
Geen zorgen, niet vergeten!

Edgar18 schreef:
(quote)
Geen zorgen, niet vergeten!

Goed bezig Edgar.

Ik ook niet (al had ik daar wel een kleine hint van luigifort voor nodig, nou ja kleine hint

Maar goed, het nummer staat in m'n Top 30

[quote]vigil schreef:
(quote)

Tante Leen is geen band hoor [/quot

Haha

bikkel2 schreef:
Gabber Piet ook niet !!

Vast The Jayhawks........gok ik Luigi ?

Correctamundo bikkel2

Weer een mooie terugblikkel , mooi gedaan bikkel2

Met de volgende 19 lijstjes : Teunnis Arno ArthurDZ Edgar18 sheep67 bikkel2 Lukas thelion deric raven DjFrankie west Broem yeahyeahyeah GrafGantz Film Pegasus vigil johan de witt chevy93 Dwejkk_
is er al een mooie top 10 ontstaan, ook nog wat verrassingen en een mooi liedje om de week af te sluiten.
Wij gaan zien wat er overblijft.
De koploper heeft nog steeds een stevige voorsprong.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:19 uur

geplaatst: vandaag om 04:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.